– Για επιθεώρηση και κατάσχεση 11 εμπορικών πλοίων από τις ελληνικές αρχές κάνουν λόγο οι Τούρκοι
Αιφνιδιαστικά προέκυψε σοβαρότατη κρίση στο τομέα της ναυτιλίας μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας και πριν λίγο το υπουργείο Μεταφορών της Τουρκίας απαγόρευσε την πλεύση εμπορικών σκαφών, επιβατηγών πλοίων στην Ελλάδα. Από ελληνικές πηγές γίνεται λόγος για επιθεώρηση και κατάληψη 2 πλοίων, οι Τούρκοι έκαναν λόγο αρχικά για 4 πλοία και τελικά ο αριθμός εκτινάχθηκε στα 11!
Το τουρκικό υπουργείο εξέδωσε απαγόρευση πλεύσης όλων των εμπορικών σκαφών αναψυχής και των τακτικών επιβατηγών πλοίων που ταξιδεύουν στην Ελλάδα από τις 25 Σεπτεμβρίου, αφού οι ελληνικές αρχές συνέλαβαν 11 πλοία όπως αναφέρουν οι Τούρκοι.
Ο επικεφαλής της ένωσης ναυτικών της Αλικαρνασού Μουσταφά Ντιμιρόζ είπε:
«Συνολικά έντεκα από τα σκάφη μας και μεγάλα πλοία έχουν κατασχεθεί από τις ελληνικές αρχές μέχρι τώρα. Σε περίπτωση κατάσχεσης και άλλου σκάφους ή πλοίου, θα υποβαθμιστούμε από την κατάσταση της λευκής σημαίας, η οποία συμβολίζει την ποιότητα των θαλάσσιων μεταφορών στην γκρίζα σημαία. Μετά από αυτό έρχεται η κατάσταση μαύρης σημαίας. Το υπουργείο εξετάζει αυτά τα γεγονότα», δήλωσε ο Ντιμίροζ.
Από ελληνικές πηγές γίνεται λόγος για 2 πλοία.
Η επίσημη αιτία είναι «παραβίαση κανόνων θαλάσσιας ασφάλειας» αλλά η εντολή ήρθε από «πολύ ψηλά» και πιθανότατα αφορά άλλο γεγονός. Πολύ περίεργα περιστατικά σε περίεργη χρονική στιγμή.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές υπό κράτηση τέθηκαν δυο φορτηγά πλοία, με σημαία Τουρκίας, από τις Λιμενικές αρχές της Ρόδου, στη Ρόδο και την Κω.
Σύμφωνα με το Λιμενικό, στο πλοίο «ESMA SULTAN 2» μετά από επιθεώρηση που έγινε σε αυτό το Σάββατο στο πλαίσιο του PARIS MOU από αρμόδιο επιθεωρητή PSC της Λιμενικής Αρχής, διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις – αντικανονικότητες στους τομείς ασφάλειας (ΔΣ SOLAS) και (ΔΣ MLC) και το οδήγησαν στο μέτρο της κράτησης (DETENTION). Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.
Το ίδιο συνέβη και στο πλοίο «H-TEMEL» όταν μετά από επιθεώρηση που έγινε την ίδια μέρα στο πλαίσιο του PARIS MOU από αρμόδιο επιθεωρητή PSC της Λιμενικής Αρχής Ρόδου διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις – αντικανονικότητες στους τομείς ασφάλειας (ΔΣ SOLAS – LOAD LINE), που οδήγησαν στο μέτρο της κράτησης (DETENTION). Από το Λιμεναρχείο Κω κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.
Ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών Αχμέτ Αρσλάν δήλωσε ότι τα μέτρα της Αθήνας θέτουν σε κίνδυνο τη θέση της Τουρκίας ως χώρα με «λευκή σημαία», με πιθανή υποβάθμιση σε καθεστώς «γκρίζας σημαίας» (αφορά σήμανση των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών).
«Από σήμερα έχουμε διακόψει την κίνηση εμπορικών και άλλων σκαφών στην Ελλάδα. Το γεγονός ότι η Ελλάδα άρχισε να επιθεωρεί και να κατάσχει εμπορικά σκάφη, μικρότερα των 24 μέτρων, ισχυριζόμενη ότι δεν συμμορφώνονταν με τους κανόνες ναυσιπλοΐας και άλλους κανονισμούς , θέτει σε κίνδυνο την κατάσταση της Τουρκίας ως χώρας λευκής σημαίας. Αυτό είναι απαράδεκτο», δήλωσε ο Arslan στον κρατικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό TRT Haber .
«Έχουμε επίσης προειδοποιήσει τους ανταποκριτές μας και έστειλαν τους εμπειρογνώμονες μας στην Ρόδο και Κω . Είπαμε ότι αν η Ελλάδα αλλάξει αυτή την εξαίρεση, τότε τα εμπορικά σκάφη μας θα ταξιδεύουν στα ελληνικά νησιά και θα συνεισφέρουν στο ελληνικό εμπόριο. Δεν θα επιτρέψουμε όμως στα πλοία μας να πλεύσουν όσο η Ελλάδα διατηρεί αυτήν την στάση απέναντι στην Τουρκία », είπε ο ίδιος προσθέτοντας ότι θα συζητήσει το ζήτημα με τον Έλληνα ομόλογό του στις 12 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη χώρα.
Σύμφωνα με τουρκικά δημοσιεύματα, έχουμε κατάληψη εμπορικών σκαφών στα νησιά Κω και Ρόδου καθώς και ενός φορτηγού πλοίου από το λιμάνι του Καλαμακίου.
Ορισμένες τουρκικές επιχειρήσεις που πραγματοποιούν μικρές κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά ανακοίνωσαν επίσης ότι θα σταματήσουν τα σχέδιά τους από τις 12 Οκτωβρίου.
Αιφνιδιαστική κρίση μεταξύ Ελλάδος –Τουρκίας – Για επιθεώρηση και κατάσχεση 11 εμπορικών πλοίων από τις ελληνικές αρχές κάνουν λόγο οι Τούρκοι – Εικόνα0
Ο επικεφαλής της ένωσης ναυτικών της Αλικαρνασού Μουσταφά Ντιμιρόζ δήλωσε ότι το ζήτημα θα πρέπει να επιλυθεί μέσω διαλόγου.
«Συνολικά έντεκα από τα σκάφη μας και μεγάλα πλοία έχουν κατασχεθεί από τις ελληνικές αρχές μέχρι τώρα. Σε περίπτωση κατάσχεσης και άλλου σκάφους ή πλοίου, θα υποβαθμιστούμε από την κατάσταση της λευκής σημαίας, η οποία συμβολίζει την ποιότητα των θαλάσσιων μεταφορών στην γκρίζα σημαία. Μετά από αυτό έρχεται η κατάσταση μαύρης σημαίας. Το υπουργείο εξετάζει αυτά τα γεγονότα», δήλωσε ο Ντιμίροζ στο πρακτορείο ειδήσεων Dogan News Agency.
Τα τελευταία μέτρα αναμένεται κυρίως να επηρεάσουν τα ταξίδια από τις τουρκικές ακτές του Αιγαίου, του Ακρωτηρίου, του Μαρμαρά, του Κουσάντασι και του Αϊβαλιού Τούρκων επισκεπτών προς την Ελλάδα.
Σύμφωνα με πηγές οι ελληνικές αρχές προέβησαν σε έλεγχο σύμφωνα με τις ελληνικές και ευρωπαϊκές διατάξεις για την διασφάλιση της ορθής άσκησης ναυσιπλοΐας και για να μην θρηνήσουμε θύματα από απερισκεψία των εταιριών των «γειτόνων».
Οι Τούρκοι δεν εκτιμούν σωστά την κίνηση και αφήνουν να κινούνται πλοία τους εντός ελληνικών θαλασσών τα οποία ενδεχομένως δεν πληρούν τους κανόνες ναυσιπλοΐας με κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος ενώ μεταφέρουν χιλιάδες κόσμο.
ΓΙΝΕΤΕ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ Κ ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΛΑΘΡΟΣΚΑΤΟΜΠΟΥΡΓΟΒΟΘΡΟΛΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΕΜΙΣΑΝ Κ ΤΟΥΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΕΧΡΙ Κ ΠΙΤΤΕΣ ΔΙΠΛΕΣ ΜΕ ΑΠΟΛΑ ΕΕΕ;;;; ΓΙΝΕΤΕ;;;;;;;;;ΑΝΤΕ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΑΡΧΙΣΩ ΝΑ ΒΡΙΖΩ ΘΑ ΚΑΕΙ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΛΓΙΟ ……….ΠΡΟΔΟΤΕΣ
Έκανα υπομονή αλλά εξαντλήθηκε. Στέλνω ξανθό γένος. Τι φοβερός προφήτης που είμαι
οι ΜΟΓΓΟΛΟΙ Θ ανακαλυψουν ΚΟΥΡΔΟΥΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ σε Καλυμνο, Θρακη ή Καστελοριζο και θα κανουνε ΝΤΟΥ απο ΠΑΝΤΟΥ.
ΤΟΥΡΚΟΣ ΚΑΛΟΣ ΟΥΤΕ ΝΕΚΡΟΣ
περασμένος από τη μηχανή του κιμά;
Η σημαία πάντα μαύρη ανεμίζει τόσα χρόνια δεν υπάρχει λευκή.
Σας πληροφορώ ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες (τουρκικές) και γενικότερα οι εταιρείες (τουρκικές) παροχής υπηρεσιών σε ναυτιλιακές εταιρείες (όπως spare parts dealers, ship chandlers, shipping agencies.. etc) μας έχουν κάτι παραπάνω απο κυριαρχους στην ναυτιλία και μας θαυμάζουν και για αυτό θέλουν πάντα να συνεργαζόμαστε μαζι τους και το ίδιο και εμείς βεβαίως μιας και είναι άψογη η συνεργασία. Υπάρχει μια άψογη σχέση μεταξύ μας στο θαλάσσιο εμπόριο και στην ναυτιλία που φαίνεται ότι κάποιοι δεν θέλουν να υπάρχει αυτή η σχέση και σπέρνουν το μίσος μεταξύ των δύο χωρών. Δεν ξέρω αν είναι η Αμερική ή το Ισραήλ πίσω απο αυτά που σπέρνουν ( θα μου πείτε ότι είναι το ίδιο οι χώρες αυτές άλλα πιστεύω οτι δεν είναι καθώς οι αλλάζουν ύπουλα σαν τα φίδια που αλλάζουν το δέρμα τους ).
Ευτυχως που σχολιαζουν και ανθρωποι με γνωση, που εχουν κατι να πουν κι οχι μονο μαλακες κι αγραμματοι!!! Συμφωνω μαζι σου φιλε!!! Ειναι δακτυλος ξενος καθαρα, για ρηξη στις εμπορικες σχεσεις των δυο χωρων, οι οποιες εδω και χρονια λειτουργουν αρμονικα, σε πεισμα των πολιτικων ανδρεικελων-εκατερωθεν βεβαια- που κανουν οτι μπορουν για να τις δυναμιτισουν!!! Ξαφνικα, θελησαν οι μπαχαλακηδες της κυβερνησης, να κανουν “σωστα” τη δουλεια τους, συμφωνα με τους “διεθνεις κανονισμους”!!! Αν ειναι δυνατον!!! Αυτοι που λειτουργουν με “προσπεκτ” απ’ τα αφεντικα τους, αλλιως δεν μπορουν να μοιρασουν δυο γαϊδαρων αχυρο!!! Με μια κινηση, που πληττει καθαρα το εμποριο και τις υπηρεσιες μεταξυ των δυο χωρων, που κρατουν στα χερια τους ι δ ι ω τ ε ς επιχειρηματιες!!!
…Και οι οποιοι ιδιωτες επιχειρηματιες, εχουν χεσμενη την πολιτικη και τους πολιτικους, γιατι βγαζουν ΧΡΗΜΑ!!! Αυτο το χρημα που διακινειται μεταξυ των δυο λαων, καποιους φαινεται…πειραζει!!!
Εσύ σίγουρα αγράμματος είσαι δεν εξηγείται αλλιώς,σε τι ακριβώς συμφωνείς και ποια είναι τα σκοτεινά συμφέροντα,που θέλουν να θέσουν σε κίνδυνο,τις Ελληνομογγολικες σχέσεις; Το άρθρο το διαβάσατε; Οι αρχές έκαναν την δουλειά τους απλώς…….Αν δεν τηρούν τις προϋποθέσεις και κανόνες ασφαλείας οι Τούρκοι,είναι δικό τους πρόβλημα.