ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΟΜΒΑ! ΓΕΜΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΣΑΠΑΚΙΑ – “ΜΕ… ΑΓΑΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ”

    Κοινοποίηση:
    autokinita-dromos-kinisi-2019-7-5

    Η δημοσιοποίηση των προθέσεων του ΥΠΟΙΚ αλλά και του Μεταφορών για αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης ήταν αρκετές για να αυξηθούν ραγδαία οι εισαγωγές παλαιών, ρυπογόνων ΙΧ

    Τεράστια αύξηση καταγράφουν σήμερα οι εισαγωγές από τα λεγόμενα «σαπάκια»  καθώς η δημοσιοποίηση της πρόθεσης της κυβέρνησης περί αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης οδήγησε πάρα πολλούς εμπόρους να σπεύσουν να προμηθευτούν όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα πριν τις αλλαγές, με σκοπό τη δημιουργία όσο το δυνατόν μεγαλύτερου στοκ “για να έχουμε να πουλάμε και βλέπουμε τι θα κάνουμε με την Κυβέρνηση”, όπως είπε χαρακτηριστικά, έμπορος – εισαγωγέας…

    Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αυτός είκαι και ο λόγος για τον οποίο οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων διατηρούν το διψήφιο ποσοστό ανόδου τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έχει περιοριστεί σε μονοψήφιο ποσοστό και μάλιστα οριακά ανοδικό!

    Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο άκουσμα και μόνο της είδησης πως οι δασμοί στα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερες θα γίνουν ασύμφοροι έσπευσαν να εισάγουν όσα περισσότερα αυτοκίνητα μπορούν ώστε να έχουν υψηλό διαθέσιμο στοκ αυτοκινήτων στη χώρα μας τα οποία προμηθεύονται από τη Βουλγαρία ή άλλα κράτη-μέλη σε εξευτελιστικές τιμές και θα διαθέσουν μετά τις επερχόμενες αλλαγές.

    Οι χώρες που διώχνουν τα παλιά-ρυπογόνα αυτοκίνητα, τα οποία σήμερα με ιδιαίτερη προθυμία και σε εξευτελιστικές τιμές, βάζει η Ελλάδα, στους δρόμους της και στο περιβάλλον της, είναι κυρίως από αυτές που έχουν ξεκινήσεις ήδη κίνητρα αντικατάστασης παλαιών αυτοκινήτων αλλά και diesel, όπως για παράδειγμα η Γερμανία και η Γαλλία. Φυσικά και η εύκολη στα μεταφορικά Βουλγαρία και τα εκεί σαπάκια κυρίως των επιχειρήσεων (πωλητών κλπ) είναι ψηλά στις προτιμήσεις κάποιων εμπόρων εισαγωγέων.

    Όσον λοιπόν το οικονομικό επιτελείο καθυστερεί να υιοθετήσει το νέο καθεστώς στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης και να γίνουν πραγματικά ασύμφορα τα παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να εισάγονται «σαπάκια» τα οποία είναι ρυπογόνα και επικίνδυνα.

    Φυσικά δεν βλέπουμε να πιέζουν -όπως θα έπρεπε, ούτε το Υπουργείο Περιβάλλοντος, ούτε το Μεταφορών…

    Πέραν όμως των παραπάνω κάποιοι επιτήδειοι έμποροι εισάγουν τα λεγόμενα «σαπάκια» κερδίζοντας πάρα πολλά χρήματα καθώς τα αποκτούν έναντι 500 – 600 ευρώ καθώς είναι παλαιά και έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και στη συνέχεια γυρνώντας τα διανυθέντα χιλιόμετρα και κάνοντας ένα μίνι «φρεκάρισμα» τα πουλάνε έναντι κάποιων χιλιάδων ευρώ σε ανυποψίαστους καταναλωτές!

    Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης με κόστος αγοράς 600 ευρώ οι δασμοί κυμαίνονται μεταξύ 80 έως 140 ευρώ και τελικά πωλούνται σε ανυποψίαστους καταναλωτές έναντι 3.000 ευρώ!

    Να υπενθυμίσουμε πως τον Οκτώβριο οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 11,3% καθώς διατέθηκαν 6.127 οχήματα έναντι 5.503 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018 ωστόσο τα περισσότερα οχήματα που εισάγονται είναι με ηλικίες άνω των 12 ετών. Από την άλλη μεριά οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον δέκατο μήνα του 2019 σημείωσαν οριακή άνοδο 2,1% καθώς διατέθηκαν 7.201 μονάδες έναντι 7.052 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

    Σε επίπεδο 10μήνου οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι εταιρικές πωλήσεις είναι ξεκάθαρα υψηλότερες από τις αντίστοιχες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων και ανήλθαν σε 96.709 οχήματα έναντι 60.732 εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ωστόσο αν αφαιρεθούν οι εταιρικές πωλήσεις από τις τα καινούρια οχήματα τότε ως δια μαγείας τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι πολύ περισσότερα από τα καινούρια.

    Ειδικότερα οι πωλήσεις λιανικής καινούριων αυτοκινήτων στο 10μηνο ανήλθαν σε 45.936 οχήματα έναντι 60.732 εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ. Δηλαδή στο 10μηνο πουλήθηκαν σχεδόν 15.000 περισσότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα από τα αντίστοιχα καινούρια σε πελάτες λιανικής!

    Όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης που σημειώνουν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο 10μηνο του 2019 ανέρχεται σε μόλις 6,8% καθώς διατέθηκαν 96.709 οχήματα έναντι 90.576 ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

    Αντίστοιχα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο πρώτο 10μηνο του 2019 σημείωσαν αύξηση 15,7% καθώς διατέθηκαν 60.732 οχήματα έναντι 52.504 οχήματα το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    1 Comment

    1. Και ποια είναι η λύση για τους μικρομεσαίους; Να μείνουν χωρίς αμάξι; Τα διυληστήρια δεν ρυπαίνουν αλλά το αμάξι ναι;
      Αν το κράτος ενδιαφέρονταν για το περιβάλλον τότε θα έλεγε: κάντε μεγάλο service, αλλάξτε καταλύτη να καλύπτει τις νέες προδιαγραφές.
      Προφανώς έχουν λόγο να μειωθεί ο κόσμος που έχει αμάξι.

    Comments are closed.