Ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής σούπερ γιοτ στον κόσμο η Τουρκία – Πόσα δισεκατομμύρια τσεπώνει από τους μεγιστάνες

Κοινοποίηση:
sinot-nature-yacht-6_1

Μόνο τα ναυπηγεία που βρίσκονται στην ελεύθερη ζώνη της Αττάλειας στη νοτιοανατολική Τουρκία, έχουν εισπράξει συνολικά 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, είπε ο Ζεκί Γκιουρσές, γενικός διευθυντής της Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών της Αττάλειας.

Η Τουρκία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής σούπερ γιοτ στον κόσμο μετά την Ιταλία και την Ολλανδία. Η Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών της Αττάλειας είναι ο βασικός ναυπηγικός κόμβος. Τον ακολουθούν η περιοχή από την περιοχή Tuzla της Κωνσταντινούπολης και η περιοχή του Μπόντρουμ (Αλικαρνασσός) της επαρχίας Μούγκλα.

48 εταιρίες – 441 σούπερ γιοτ

Σαράντα οκτώ εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ζώνη έχουν παραδώσει συνολικά 441 σούπερ γιοτ και πλοία τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Μόνο το 2019, 47 σούπερ γιοτ με αθροιστικό μήκος 802 μέτρων βγήκαν στη θάλασσα στην ελεύθερη ζώνη της Αττάλειας, δημιουργώντας έσοδα ύψους 95 εκατομμυρίων δολαρίων για τα ναυπηγεία. Ένα έσοδο που αγγίζει τα $120.000 ανά μέτρο σκάφους.

Τα σκάφη που χτίστηκαν στην Αττάλεια το περασμένο έτος πωλήθηκαν στις Κάτω Χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Κατάρ, την Κροατία, την Ακτή του Ελεφαντοστού, την Πορτογαλία, τη Τζαμάικα, τη Ρωσία, το Ομάν και το Τζιμπουτί.

«Μεταξύ των παραδόσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2019 είναι το σούπερ πολυτελές σκάφος μήκους 63 μέτρων, το οποίο πωλήθηκε για 40 εκατομμύρια δολάρια σε έναν βρετανό επιχειρηματία», ανέφερε ο Γκιουρσές.

Έσοδα και από το σέρβις

Το επόμενο στοίχημα της Ελεύθερης Ζώνης της Ατταλείας είναι να παρέχει υπηρεσίες συντήρησης και επισκευών για σούπερ γιοτ και ιστιοφόρα πολυτελείας.

Μέχρι σήμερα έχουν προσέλθει για συντήρηση συνολικά 130 – για τα 111 οι εργασίες ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους. Τα τοπικά ναυπηγεία παρήγαγαν 34 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από την παροχή υπηρεσιών συντήρησης», ανέφερε ο Gürses. Το 2019, 13 γιοτ έφτασαν στην ελεύθερη ζώνη για να λάβουν υπηρεσίες συντήρησης. Για δέκα ολοκληρώθηκαν ήδη.

Επενδύσεις

Τώρα η Τουρκία επενδύει για να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις 0 οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2020. Μια επένδυση για την επέκταση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Με αυτή τη νέα επένδυση, η τρέχουσα συνατότητα εξυπηρέτησης σούπερ γιοτ ως 50 μέτρα και 500 τόνους θα αυξηθεί στα 90 μέτρα και τους 2000 τόνους.

Η συνολική επένδυση θα φτάσει τα $20 εκατ. μόνο για την περιοχή της Αττάλειας.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Τίποτα δεν είναι δικό τους…
    Έχω παραλάβει πλοίο κατασκευασμένο σε ναυπηγείο κοντά στην Σαμψούντα.. μιλάμε για όργιο… έπρεπε να ξηλωθούν τα πάντα… ευτυχώς ο νηογνωμονας μαφία υπόγραψε τα πάντα… το γαμωτο είναι ότι όταν εμείς είχαμε ναυπηγεία οι Τούρκοι ούτε κολύμπι δεν ήξεραν… έπρεπε να κλείσουν όλα στην Ελλάδα, φυσικά βοήθησαν οι κάθε λογής εργατοκλεφτες… πήγαν στην Τουρκία που ακόμα έχει φθηνά χέρια.. το 90% των Τούρκων πεινάει… Η μεταχείριση των εργατών στο ναυπηγείο ήταν μεταχείριση μεσαίωνα… Μην ακούτε τίποτα, σε πήλινα πόδια είναι. Αν ανέβουν τα μεροκάματα τελείωσαν.. απλά είναι η πιο φτωχή και εύκολα διαχειρίσιμη χώρα κοντά στην Ευρώπη.

Comments are closed.