Δεν πέρασαν ούτε δέκαπέντε μέρες από την επικοινωνιακή φιέστα παλαιάς και πράσινης κοπής στο ρέμα της Εσχατιάς, στο Καματερό και ο «κακός καιρός» ήρθε και ανέδειξε τις βαρύτατες ευθύνες κυβέρνησης, περιφερειαρχών και δημάρχων για τη ζωή και ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής.
Για να ακριβολογούμε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με τον Δήμαρχο Ιλίου, Νίκο Ζενέτο και τον Δήμαρχο Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Νίκο Σαράντη,πραγματοποίησαν σύσκεψη για την πορεία του έργου «Διευθέτηση του Ρέματος Εσχατιάς» στο Δημαρχείο Ιλίου.
Είδαμε, λοιπόν, τις προηγούμενες μέρες, τα τρία πράσινα παιδιά, Χρυσοχοΐδη, Ζενέτο και Σαράντη, να φωτογραφίζονται στο ρέμα και να προβάλουν με δελτίο τύπου το «έργο» τους.
Φυσικά, δεν είδαμε στα παραπάνω δελτία τύπου και άρθρα, λέξη για την ανάγκη πρόβλεψης ώστε να μην ξαναζήσουμε εφιαλτικές μέρες όπως η προχθεσινή. Φωνάζουν, τώρα, κατόπιν εορτής και παρουσιάζονται ως θύματα για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες.
Μήπως δεν ξέρουν όλοι αυτοί οι αρμόδιοι ότι σε κάθε βροχή υπάρχει κίνδυνος πλημμυρών.
Μήπως είναι η πρώτη φορά που πλημμύρισαν στο Καματερό;
Μήπως πήραν ή φρόντισαν να ληφθούν κάποια προληπτικά μέτρα;
Η πρόσφατη νεροποντή ανέδειξε, για μια ακόμη φορά, τα πλημμελή μέτρα προστασίας και προφύλαξης που λαμβάνουν οι εταιρείες κατασκευής έργων. Η ευθύνη των τοπικών αρχών είναι μεγάλη, μιας και τις περισσότερες φορές, δεν ελέγχουν, αλλά περιορίζονται να ζητούν αντισταθμιστικά οφέλη.
Στις 22 Νοεμβρίου 2011 η κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ- Μοχλός- Ιντρακάτ μειοδότησε, σύμφωνα με πληροφορίες, με έκπτωση 13,12% για το έργο της διευθέτησης του ρέματος Εσχατιάς αρχικού προϋπολογισμού €83,76 εκατ.ευρώ
Η προθεσμία περαίωσης του έργου είναι 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων από τη νομοθεσία ελέγχων και την έγκριση της από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σύμφωνα με τον τότε υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης με τη διευθέτηση του ρέματος της Εσχατιάς θα αντιμετώπιζαν ριζικά τους κίνδυνους από πλημμύρες στην ευρύτερη περιοχή της ΒΔ Αττικής».
Ωστόσο απαιτούνται εξηγήσεις για να εξαιρεθεί η περίπτωση της διαπλοκής και της νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού. Σύμφωνα με την 1η Εντολή Πληρωμής, για το έργο : » ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΡΕΜΑΤΟΣ ΕΣΧΑΤΙΑ τμήμα 1 ο (από πλατεία Ιλίου έως συμβολή αγωγού Ευπυρίδων» , η ανάδοχος κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ – INTRAKAT» έλαβε το ποσό των 2.862.433,44 € ως προκαταβολή . Πλην όμως, στις εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, είχε καθορισθεί σύμφωνα με την Διακήρυξη ότι, «Δεν προβλέπεται η χορήγηση προκαταβολής στον Ανάδοχο» (Άρθρο 16 παρ. 16.1 σελ. 11 της Διακήρυξης).
Και οι πέντε συμμετέχοντες, σύμφωνα με την Διακήρυξη γνώριζαν ότι δεν προβλεπόταν χορήγηση προκαταβολής στον Ανάδοχο.
Ο δήμαρχος Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Νίκος Σαράντης, τονίζει ότι η δημοτική αρχή είχε ειδοποιήσει εδώ και 1,5 χρόνο για αντιπλημμυρικά στο Ποικίλο Όρος και δεν έγινε τίποτα.
Τόνισε ότι τα έργα στη λεωφόρο Φυλής είναι σε εξέλιξη εδώ και 1,5 χρόνο και το πρόβλημα παρουσιάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τα παραρεμάτια που έρχονται από το Ποικίλο. «Δυστυχώς στο Καματερό δεν έχει γίνει καμία υποδομή» πρόσθεσε ο κ. Σαράντης.
Ο ίδιος έδωσε στη δημοσιότητα την επιστολή που έστειλε τον περασμένο Ιούλιο σε όλους τους αρμόδιους φορείς για το θέμα.
Στο ίδιο έργο πάλι θεατές όπως στην κατασκευή της Ολυμπίας Οδού.
Οι κάμερες στήθηκαν, η τρικομματική κυβέρνηση ήταν παρούσα, με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά μπροστά να δηλώνει ότι «η χώρα σηκώνει τα μανίκια», αλλά σύντομα να πέφτουν οι μάσκες.
Η φιέστα Σαμαρά-Βενιζέλου στην Ολυμπία Οδό δεν ήταν παρά ένα σκηνοθετημένο σόου, το οποίο στήθηκε με ψεύτικους εργαζόμενους που τους φόρεσαν δανεικά γιλέκα της «Ολυμπίας Οδού», και μεταφερόμενα οχήματα και μηχανήματα από τον κεντρικό άξονα Πελοποννήσου «Μορέας», στα οποία άλλαξαν ταμπέλες την τελευταία στιγμή.
Και μόλις έσβησαν τα φώτα από τις κάμερες και έφυγε ο συρφετός των πολιτικών, τα εργοτάξια άδειασαν και τα φορτηγά μαζί με τα μηχανήματα έφυγαν.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στην Ιόνια οδό που παραμένει σε χειμερία νάρκη.
Η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τους δύο υπό αποχώρηση ισπανικούς ομίλους τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν εισπράξει περί το ένα δισεκατομμύριο, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική πρόοδος στις εργασίες. Η επανεκκίνηση των έργων συνέχεια εξαγγέλλεται (με κορυφαίο παράδειγμα τη φιέστα Κ. Χατζηδάκη στις 25 Απριλίου 2013), χωρίς να υλοποιείται.
Δείτε το αποκαλυπτικό βίντεο της εκπομπής ΜΑΚΕΛΕΙΟ 4: