Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο το 2016
Αλλαγές σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας, που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από φέτος (τέλη κυκλοφορίας 2016).
Τα σχέδια προβλέπουν την εισαγωγή νέων κριτηρίων για τον υπολογισμό των τελών.
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο θα εξετάζονται:
Ο συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
Το άθροισμα των κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα 1000αρι για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.
Η εμπορική αξία, κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Στο ΥΠΟΙΚ σημειώνουν ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Δυο παραδείγματα:
– ένα καινούριο όχημα 3.500 κυβικών (μοντέλο 2015) και λιανικής τιμής 100.000 ευρώ επιβαρύνεται σήμερα με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 507 ευρώ. Όχημα της ίδιας μάρκας με τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά μοντέλο του 2007 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 1.320 ευρώ.
-ένα καινούριο όχημα 2.000 κυβικών λιανικής τιμής 40.000 ευρώ επιβαρύνεται σήμερα με τέλη κυκλοφορίας ύψους 135 ευρώ. Αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας αλλά μοντέλο του 2005 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους 660 ευρώ
Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα παραπάνω είναι αδικίες και πρέπει να διορθωθούν με την εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας. Δηλαδή να πάμε σε αύξηση των τελών για σχετικά καινούρια οχήματα τα οποία ναι μεν είναι λιγότερο ρυπογόνα, αλλά είναι υψηλής εμπορικής αξίας και ανήκουν σε νοικοκυριά με αυξημένη φοροδοτική ικανότητα.
Σύμφωνα με το capital.gr, το οικονομικό επιτελείο θέλει να αλλάξουν από φέτος τα τέλη κυκλοφορίας με την εισαγωγή νέων κριτηρίων για τον υπολογισμό τους.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται:
-η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
-η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
-η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις.
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να αυξηθούν τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας και οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στα μέσα Οκτωβρίου σε διαπραγμάτευση με την τρόικα.
Να πέσουν τα τέλη για τα αυτοκίνητα που είναι 15έτιας και πάνω που τα τέλη κοστίζουν όσο τ΄αμάξι? υπάρχει σκέψη?
Με τίποτα. Λες να αφήσουν το μήνα που θρέφει τους 11;