Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας απογραφής των ΗΠΑ οι ομιλούντες την ελληνική στο σπίτι είναι 325.747 άτομα.Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή στις ΗΠΑ δηλώσαμε ως ελληνικής καταγωγής 1.390.000 άτομα. Αυξημένος ο αριθμός σε σύγκριση με την απογραφή 2000 κατά 180.000 επειδή έγινε μεγάλη κινητοποίηση να δηλώσουμε την ελληνική καταγωγή μας στην απογραφή. Η μεγάλη πλειοψηφία των δηλωθέντων ως ελληνικής καταγωγής, είναι γεννημένοι στις ΗΠΑ.
Σε σύγκριση με την απογραφή 2000, ο αριθμός των ομιλούντων την ελληνική στο σπίτι μειώθηκε αισθητά σε ποσοστό 21%. Η μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη »εθνική ομάδα». Ακολουθούν οι Ιταλοί με 12%.
Και εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα. Την ίδια περίοδο είδαμε (τελευταία πενταετία) 4 ελληνικά ημερήσια δημοτικά σχολεία στην ευρύτερη περιοχή Νέας Υόρκης, όπου και ο μεγαλύτερος αριθμός Ομογενών, να κλείνουν.
Λέγεται ότι »πρέπει να μιλάμε μόνο ελληνικά με τα παιδιά στο σπίτι». Σωστά, αλλά ο σημερινός τρόπος ζωής και οι ανάγκες της, δεν ευνοούν.
Τι κάνουν άλλες »εθνικές ομάδες-μειονότητες», που διατηρούν τα ποσοστά των ομιλούντων την μητρική γλώσσα παιδιών τους, σταθερά ή τ’ αυξάνουν ελαφρά, αν και αυτά γεννήθηκαν στις ΗΠΑ; Το αυτονόητο: Δημιουργούν νηπιαγωγεία (βασικά) και δημοτικά σχολεία.
Σε αυτά διδάσκεται η μητρική γλώσσα της χώρας καταγωγής των γονιών τους, διδάσκεται η ιστορία, ο πολιτισμός κ.ά. Τα παιδιά μαθαίνουν τις παραδόσεις και τα έθιμα της πατρίδας των γονιών τους. Και ότι ένα παιδί μάθει ίσαμε την ηλικία των 7-10 χρονών, δεν το ξεχνά ποτέ.
Εμείς, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι αν τα παιδιά μας μαθαίνουν ελληνικούς χορούς (γιά να μας διασκεδάζουν χορεύοντας στις χοροεσπιρίδες των συλλόγων), τότε μένουν κοντά στην Ελλάδα. ‘Η αν τα στέλνουμε κάθε 2-3 χρόνια στην Ελλάδα γιά 1 μήνα, »τα κάνουμε ελληνάκια».
Πιστεύουμε ότι στέλνοντας τα παιδιά μας στα απογευματινά σχολεία των ενοριών τα κρατάμε »ελληνάκια». Μα, τα απογευματινά σχολεία των ενοριών είναι ουσιαστικά…»παιδικές χαρές» και η εκμάθηση της ελληνικής, προβληματική.
Πιστεύουμε ότι πηγαίνοντας τα παιδιά στις εκκλησίες μας, παραμένουν ‘Ελληνες. Μα σε όλες τις εκκλησίες η λειτουργία γίνεται στην αγγλική. Μπορεί να γίνονται (ελλην)Ορθόδοξοι Χριστιανοί στο θρήσκευμα, αλλά όχι ‘Ελληνες.
Παραδοσιακά, ως λαός, δημιουργούμε μύθους γιά να καλύπτουμε τις παραλείψεις μας. Και πάντα, ως νεο-‘Ελληνες, έχουμε έτοιμες δικαιολογίες αρνούμενοι να δούμε την ωμή πραγματικότητα ή αδύναμοι να την εξετάσουμε και να βρούμε λύσεις στα υπαρκτά προβλήματα. Ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών στις ΗΠΑ δίνουν οι Εβραίοι στο θρήσκευμα, ισπανόφωνοι, Γερμανοί, Γάλλοι, Τούρκοι κ.ά.
Τι γίνεται στην Φλόριδα και αλλού
Ας εξετάσουμε το φαινόμενο που παρατηρείται μόνο στην Πολιτεία της Φλόριδας στις ΗΠΑ. Στην Πολιτεία, παιδιά μειονοτικών-εθνικών ομάδων μένουν κοντά στις ρίζες των γονιών τους. Τα ποσοστά αυξάνονται σταθερά. Λίγο κάθε χρόνο αλλά αυξάνονται. Στις υπόλοιπες Πολιτείες, μειώνονται.
Ας δούμε, γιά παράδειγμα, τι γίνεται μόνο σε τρεις γειτονικές Κομητείες της Πολιτείας (Πινέλλας, Πάσκο, Χίλσμπορο), στην περιοχή, γνωστή ως Κόλπος της Τάμπα, όπου υπάρχει και μεγάλη ελληνική παροικία.
Πριν 15 χρόνια υπήρχαν 4 νηπιαγωγεία και 2 δημοτικά που δημιούργησαν οι Εβραίοι στο θρήσκευμα Αμερικανοί. Σήμερα τα νηπιαγωγεία είναι 23 και τα δημοτικά 8. Τα έξοδά τους καλύπτονται από το Δημόσιο, δηλαδή από την Πολιτεία Φλόριδας και μέρος τους από την Κομητεία (County).
Πριν 15 χρόνια, δεν υπήρχε κανένα νηπιαγωγείο ή δημοτικό έξω από τα υπολειτουργούντα των ενοριών μας. Σήμερα υπάρχουν 7 »τσάρτερ σχολεία» που διοικούνται από ‘Ελληνες και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας διδάσκονται ελληνικά. Τα έξοδα όλα πληρώνονται από την Πολιτεία. Στα δημοτικά των »τσιάρτερ» διδάσκονται ελληνικά από δασκάλους αποσπασμένους από την Ελλάδα. Οι μαθητές των δημοτικών είναι παιδιά κάθε εθνικής ομάδας», όχι μόνο παιδιά με γονείς ελληνικής καταγωγής. ‘Ετσι, δημιουργούνται και…στρατιές φιλελλήνων.
Να τονιστεί ότι τα »τσάρτερ» σχολεία, που είναι μία από τις λύσεις γιά να παραταθεί η ζωή της Ελλάδας, της ελληνικής Ομογένειας στις ΗΠΑ, πολεμήθηκαν πολύ και πολεμούνται ακόμα από την Αρχιεπισκοπή Αμερικής. Η οποία, έχοντας τις »πλάτες» του ελληνικού κράτους και των άσχετων με Ομογένεια κυβερνήσεών του, τα έβαζε στην…»μαύρη λίστα».
Να τονίσουμε ότι το πρώτο »τσάρτερ» σχολείο (Αθηναϊκή Ακαδημία) στην Φλόριδα (Πινέλλας) ουσιαστικά το δημιούργησε κληρικός, αλλά με το παλιό Ημερολόγιο (Κομνηνός Χατζηλιέρης). ‘Ηταν η κινητήρια δύναμη στην αρχή. Το έκανε πράξη ο Γιώργος Πουμάκης.
Προς τιμήν του, ο μητροπολίτης Αλέξιος (Ατλάντα), ένας ‘Ελληνας πάνω από όλα ιεράρχης, υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής των »τσάρτερ» σχολείων και εδικά του δεύτερου (Πλάτων) που δημιούργησε η μικρή τοπική Ομοσπονδία. Πηγαίνοντας κόντρα στην πολιτική της Αρχιεπισκοπής, επέβαλε στην ενορία της Αγίας Τριάδας (Κληαργουότερ) να παραχωρήσει γιά ενοικίαση τις »νεκρές» σχολικές της εγκαταστάσεις γιά να λειτουργήσει το σχολείο »τσάρτερ» με το όνομα »Ακαδημία Πλάτωνος». Πρόσφατα η ενορία ζήτησε διπλάσιο ενοίκιο και η Ακαδημία -που έφιαξε και άλλα 5 σχολεία στην ευρύτερη περιοχή- θα μεταφερθεί σε δικό της κτίριο.
Προς τιμήν του ο τότε υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος γιά Απόδημους, Γρηγόρης Νιώτης, όταν πρωτοεπισκέφθηκε πριν 12 χρόνια την »Αθηναϊκή Ακαδημία», επιστρέφοντας στην Αθήνα πήγε »κόντρα» στην κρατούσα πολιτική και έκανε τα πάντα γιά να αποσπαστούν ‘Ελληνες δασκάλοι, να διδάσκουν στο σχολείο. Σήμερα, μόνο στην Φλόριδα είναι αποσπασμένοι περισσότεροι από 20 εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα.
»Τσάρτερ»δημιουργήθηκαν μετά (από ένα) στην Καρολίνα, στο Ντελαγουέαρ και στο Μπρούκλυν Νέας Υόρκης. Κινητήρια δύναμη ήταν οι δημιουργοί αυτών στην Φλόριδα. Μάλιστα στο Μαϊάμι υπάρχει νηπιαγωγείο, δημοτικό και Γυμνάσιο, από τα κορυφαία στην πολιτεία (»Αρχιμήδειος Ακαδημία»). ‘Ολα τα »τσάρτερ’ σχολεία έχουν υψηλές επιδόσεις και μεγάλες »λίστες» αναμονής γιά εγγραφές (Φλόριδα).
Να τονίσουμε ότι τα »τσάρτερ» σχολεία τουρκικού ενδιαφέροντος που δημιουργεί ο Γκιουλέν, ξεπέρασαν ήδη τα 140 ανά τις ΗΠΑ, ενώ αριθμητικά οι τουρκικής καταγωγής Αμερικανοί στις ΗΠΑ, είναι περίπου το 1/6 των Ελληνικής καταγωγής Αμερικανών ή Ελλήνων στην Αμερική.
Δυστυχώς-σύμφωνα με την εφημερίδα της ομογένειας των ΗΠΑ «Πρωινή»- η περιοχή του Κόλπου Τάμπας υστερεί σε νηπιαγωγεία ελληνικού ενδιαφέροντος (τώρα υπάρχουν σκέψεις γιά δημιουργία τους), επειδή οι Οργανώσεις-σύλλογοι δεν έδωσαν σημασία σε αυτό το ζήτημα και χρησιμοποίησαν τις κτιριακές εγκαταστάσεις τους και το χρήμα, μόνο γιά διασκέδαση και τίποτα άλλο. Φαινόμενο που παρατηρείται έντονα σε όλες τις παροικίες μας, ειδικά στη Νέα Υόρκη και στο Σικάγο.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΑΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ…ΚΑΙ ΨΗΝΟΥΝ ΑΡΝΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ,ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΚΡΑΤΑΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ…ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΠΛΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ…ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΒΡΑΙΚΟ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑ….ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΙΛΑΝ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΛΛΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ(Η ΟΠΟΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΙΑ ΔΕΝ ΦΡΟΝΤΗΣΕ ΟΥΤΕ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ…)ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΕΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΖΑΤΖΙΚΙ ΤΗΝ ΣΠΑΝΑΚΟΠΙΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΟΠΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ…ΕΝΑ ΜΑΤΣΟ ΧΑΛΗΔΕΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ!!!!ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΟΤΑΝ ΒΡΕΘΗΚΑ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ!!!ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ…ΜΙΛΑΜΕ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΤΑΤΗΣΕΙ ΤΣΙΡΚΟΛΙΚΙ!!!!Η ΑΜΕΡΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΧΩΡΑ ΑΛΛΑ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΠΛΕΞΕΙ ΤΑ ΜΠΟΥΤΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΕΙ ΠΕΡΑ….ΜΕ ΠΡΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ(ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΛΥ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ…)GOD BLESS IN AMERICA…ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ!!!
Η πρώτη γενιά ξέρει ελάχιστα ελληνικά, η δεύτερη γενιά ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το καλοκαίρι και διακοπές στην παραλία.
Ούτε να μάθουν Ιστορία, ούτε να μάθουν τις παραδόσεις.
Ακόμα και το «ταμπού» δηλαδή οι γάμοι μεταξύ Ελλήνων έχει καταρρεύσει προ πολλού.
Η Ελληνικότητα έχει χαθεί στον πολτό των διαφόρων φυλών των ΗΠΑ. Δυστυχώς από αυτή την ανάμειξη δεν βλέπω να βγαίνει τίποτα καλύτερο.