ΠΟΙΟΥΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΕΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ; Ο ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΞΕΧΑΡΒΑΛΩΜΕΝΕΣ ΜΟΤΟΡΟΛΕΣ

Κοινοποίηση:
1

Όπως πολλοί (του αντικειμένου) γνωρίζουν οι κωδικοποιημένες τηλεπικοινωνίες αποτελούν αναγκαίο
μέσο αφενός για την καταπολέμηση του εγκλήματος, αφετέρου για την προστασία των διωκτών του.

Η χρόνια έλλειψη τέτοιων τηλεπικοινωνιών στην Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ) και στο Λιμενικό

Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή (ΛΣ-ΕΛΑΚΤ) παρείχε στους διωκόμενους την δυνατότητα … “συνακρόασης”, με αποτέλεσμα και τη σύλληψη να αποφεύγουν και τη ζωή των επιχειρησιακών στελεχών, που τους καταδίωκαν, να θέτουν σε κίνδυνο.

Έτσι μόνο με ανακούφιση θα μπορούσε να υποδεχτεί κανείς την εξασφάλιση κοινοτικών πόρων, με τους οποίους το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προέβη στη διακήρυξη, για την προμήθεια με τίτλο “Μετάβαση σε ψηφιακές τηλεπικοινωνίες και αναβάθμιση ραδιοδικτύου και ηλεκτροναυτιλιακών οργάνων Πλωτών – Χερσαίων Μέσων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ για τις ανάγκες των πλωτών και των χερσαίων μέσων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ” με προϋπολογισμό ΕΥΡΩ 6.499.552,40 περιλαμβανομένου ΦΠΑ και κρατήσεων.

Ποιες εταιρείες συμμετείχαν στο διαγωνισμό

Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν οι εξής εταιρείες:

α. η ανερχόμενη στον χώρο των τηλεπικοινωνιών/ πληροφορικής ΑΝΤΑΠΤ ΙΤ
β. η γνωστή εδώ και δεκαετίες SPACE HELLAS του ευνοούμενου της Singular Logic και κολλητού της πρωθυπουργικής οικογένειας, Σπύρου Μανωλόπουλου,
γ. η εταιρεία ΜΟΡΤΕΚ ΕΠΕ.

Η τελευταία συμμετέχουσα, δηλ. η ΜΟΡΤΕΚ ΕΠΕ, έχει απασχολήσει πρόσφατα τη δημοσιότητα. Συ-
γκεκριμένα, στις 5/2/2024 η εταιρεία ΜΟΡΤΕΚ ΕΠΕ ανέλαβε το έργο Tetra, το οποίο είχε ανατε-
θεί στην Krikel του γνωστού από την υπόθεση των υποκλοπών Γ. Λαβράνου, καθώς και ότι στην εν λόγω εταιρεία προσλήφθηκε στέλεχος, που συνεργάστηκε στενά με τον Λαβράνο στην Krikel.

Τελικά ανάδοχος αναδείχτηκε η εταιρεία ΑΝΤΑΠΤ ΙΤ. Σύμφωνα με την υπογραφείσα την 18-1-2023
σύμβαση, η ανάδοχος ΑΝΤΑΠΤ ΙΤ ανέλαβε την υποχρέωση να προμηθεύσει και 200 ψηφιακούς φορητούς πομποδέκτες UHF για τις ανάγκες λιμενικών αρχών συνολικής αξίας 119.697,20 ΕΥΡΩ.

Η ανάδοχος εταιρεία δεσμεύτηκε να παραδώσει το μοντέλο Μοtorola DP4601e.

Ξαφνικά έρχεται κατάργηση του μοντέλου

Έναν (1) μόλις μήνα μετά την υπογραφή της παραπάνω σύμβασης, η κατασκευάστρια Motorola ανακοίνωσε την κατάργηση του προσφερθέντος μοντέλου Μοtorola DP4601e. Σε απλά ελληνικά, μετά την προαναφερόμενη ανακοίνωση της Motorola (την οποία το Παρατηρητήριο ∆ιαφάνειας Λιμενικού Συστήματος έχει προφανώς στην διάθεσή του) ουδείς υπουργός οποιασδήποτε χώρας θα διανοείτο να επιμείνει στην αγορά ενός καταργημένου μοντέλου, το οποίο, χωρίς επαρκή εργοστασιακή υποστήριξη, κινδύνευε να καταστεί ανά πάσα ώρα και στιγμή άχρηστο, με αποτέλεσμα την διασπάθιση κοινοτικών κονδυλίων και την ματαίωση μιας τηλεπικοινωνιακής αναβάθμισης απολύτως αναγκαίας για τα στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Μετά την κατάργηση του μοντέλου Μοtorola DP4601e εύλογα θεωρούμε αδιανόητη την συνέχιση της παράδοσής του στο Ελληνικό ∆ημόσιο.

Και έρχεται η ύποπτη διαχείριση του θέματος

Στις 27 Μαρτίου 2023, σχεδόν έναν (1) μήνα μετά την ανακοίνωση της κατάργησης του μοντέλου Μοtorola DP4601e, η ΕΛ.ΑΣ αποφασίζει να επιμείνει στην παραλαβή από την ΜΟΡΤΕΚ ΕΠΕ εκατόν τριάντα ενός (131) πομποδεκτών του εν λόγω τύπου αξίας 80.732,68 ΕΥΡΩ. (Α∆Α: 9ΓΓ-246ΜΤΛΒ-ΕΕΛ).

Την 4-1-2024, έναν (1) χρόνο μετά την ανακοίνωση της κατάργησης του ανωτέρω μοντέλου, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία αγοράζει από την ΜΟΡΤΕΚ ΕΠΕ τέσσερις (4) πομποδέκτες αυτοκινήτου Motorola, DM4601 και έναν (1) πομποδέκτη βάσης Motorola, DM4601e VHF, δηλαδή μοντέλα τα οποία, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της κατασκευάστριας εταιρείας καταργήθηκαν έναν (1) χρόνο πριν τα πληρώσει η ΕΑΒ ΑΕ με κρατικό χρήμα.

Η καταγγελία του Παρατηρητηρίου ∆ιαφάνειας Λιμενικού Συστήματος

Στην καταγγελία, μεταξύ άλλων, σημειώνεται:

«…Επανερχόμενοι στα πεπραγμένα του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχουμε στην κατοχή μας αποδεικτικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι η ανάδοχος εταιρεία ΑΝΤΑΠΤΙΤ υπέβαλε αίτημα αντικατάστασης του καταργημένου μοντέλου της Motorola με πομποδέκτες της κατασκευάστριας HYTERA [χώρα προέλευσης :Κίνα]. Πομποδέκτες της κατασκευάστριας HYTERA είχαν προταθεί και με την προσφορά της «εμπειρότατης» σε κρατικές προμήθειες SPACE HELLAS και είχαν λάβει υψηλότατη βαθμολογία.

Σε απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι τα εξειδικευμένα μέλη της Επιτροπής ∆ιαγωνισμού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, τα οποία, πέραν της κατάρτισής τους, επρόκειτο να είναι και οι χρήστες αυτών των πομποδεκτών, έκριναν ότι οι προτεινόμενοι από την SPACE HELLAS πομποδέκτες της HYTERA κάλυπταν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις. Ωστόσο, ενώ οι πομποδέκτες της HYTERA κρίθηκαν κατάλληλοι, όταν προσφέρθη-
καν από την SPACE HELLAS, αξιολογήθηκαν ως ακατάλληλοι, όταν προσφέρθηκαν από την ανάδο-
χο ΑΝΤΑΠΤ ΙΤ, και απορρίφθηκαν με την αρ. πρωτ.2832.7/591/2024/4-1-2024 απόφαση (Α∆Α: ΨΙ-
ΒΕ4653ΠΩ-ΖΘΗ) .

Στην εν λόγω απόφαση δεν έχει περιληφθεί νόμιμη αιτιολογία, αναφορικά με την απόρριψη των πομποδεκτών της HYTERA.

Αντίθετος ο υπουργός με την γνωμοδότηση της Επιτροπής Παραλαβής

Τελικά, στις 24-5-2024 η αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωμοδοτεί προς τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Στυλιανίδη το καταργημένο μοντέλο Μοtorola DP4601e να αντικατασταθεί με το νεότερο και πλέον σύγχρονο μοντέλο Μοtorola R7 PREMIUM (FKP). Το μοντέλο αυτό, όντας νεότερο και πλέον σύγχρονο, επιφέρει αύξηση του τιμήματος κατά 728.751,70 ΕΥΡΩ, αλλά:

α) τα συναρμόδια υπουργεία έχουν μεριμνήσει στο Πρόγραμμα ∆ημοσίων Επενδύσεων να εγγραφούν πιστώσεις πολλαπλάσιες της επιβάρυνσης, που επιφέρει η προμήθεια του πλέον σύγχρονου μοντέλου
β) τα μέλη της Επιτροπής Παραλαβής, που υπέδειξαν την συγκεκριμένη αντικατάσταση, δεν έχουν μόνο την αντίστοιχη κατάρτιση, αλλά αποτελούν και τους χρήστες των πομποδεκτών και η επιθυμία τους να προμηθευτούν το πλέον σύγχρονο υλικό οφείλει να γίνεται σεβαστή

γ) τα μέλη της Επιτροπής Παραλαβής προέβησαν σε έρευνα αγοράς και διαπίστωσαν ότι η τιμή, στην οποία προσφέρεται το μοντέλο αυτό από την ανάδοχο εταιρεία, είναι 25% μειωμένη σε σχέση με την τρέχουσα τιμή της αγοράς και επισύναψαν όλα τα σχετικά έγγραφα

δ)η κείμενη νομοθεσία επιτρέπει ρητά την αντικατάσταση του καταργημένου μοντέλου, εφόσον η επιβάρυνση δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αξίας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης φέρει την επαγγελματική
ιδιότητα του οδοντίατρου. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης δήλωσε πρόσφατα ότι ο ίδιος είναι κομπάρσος, διότι πρωταγωνιστές είναι τα στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Στην προκειμένη περίπτωση, φαίνεται ότι ο κομπάρσος διάλεξε λάθος παράσταση για να γίνει πρωταγωνιστής.

Συγκεκριμένα:

Ο κ. Στυλιανίδης με εντελώς ομιχλώδη αιτιολογία ανέπεμψε στην Επιτροπή Παραλαβής το ζήτημα της αντικατάστασης των πομποδεκτών, δημιουργώντας μια ακόμα αναίτια καθυστέρηση στην προμήθεια ενός υλικού, το οποίο είναι απολύτως αναγκαίο για τα στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.

Η Επιτροπή Παραλαβής συνεδρίασε στις 17-10-2024 και επέμεινε στην γνώμη της για αντικατάσταση του καταργημένου μοντέλου Μοtorola DP4601e με το νεότερο και πλέον σύγχρονο μοντέλο Μοtorola R7 PREMIUM (FKP), με ταυτόχρονη αύξηση του τιμήματος.

Κατόπιν της νέας και απόλυτα τεκμηριωμένης αυτής γνωμοδότησης, ο κ. Χρήστος Στυλιανίδης εξέδωσε την με αριθμό 2832.7/82057/2024 απόφασή του (Α∆Α: 6Κ0θ4653ΠΩ-Ξ19) με την οποία, αν και ως οδοντίατρος είναι δεδομένο ότι δεν γνωρίζει και πολλά από πομποδέκτες, διαφώνησε με την εισήγηση της Επιτροπής Παραλαβής και υποχρέωσε την ανάδοχο εταιρεία:

α. να προμηθεύσει στο Ελληνικό ∆ημόσιο το καταργημένο μοντέλο Μοtorola DP4601e, για το οποίο ο κατασκευαστής δεν εγγυάται πλέον την προσήκουσα εν συνεχεία υποστήριξή του
β. εάν προβεί σε αντικατάσταση του εν λόγω μοντέλου με το νεότερο και πλέον σύγχρονο

Μοtorola R7 PREMIUM (FKP), να το πράξει χωρίς αύξηση του τιμήματος. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι η ανάδοχος εταιρεία θα έπρεπε να εισπράξει 1,5 εκατ. ΕΥΡΩ για να παραδώσει υλικά σχεδόν 3 εκατ. ΕΥΡΩ.

Σε απλά ελληνικά ο κ. Στυλιανίδης αποφάσισε να γίνει είτε κάτι που βλάπτει το δημόσιο συμφέρον
και την επιχειρησιακή ασφάλεια των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (προμήθεια ενός καταργημένου υλικού χωρίς προσήκουσα εν συνεχεία υποστήριξη), είτε κάτι που καμία εταιρεία δεν επρόκειτο να αποδεχθεί (παράδοση υλικού με διπλάσια αξία από το συμβατικό τίμημα).

Ρεπορτάζ Εφημερίδα ΜΑΚΕΛΕΙΟ
ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. Το Λιμενικό έχει άμεση ανάγκη ασφαλούς διαβαθμισμένης επικοινωνίας και συνδέσεως με κάθε διαθέσιμη βοήθεια από Π.Ν. ,απήγεια και Δορυφορικά μέσα. Αντί να σκορπάμε για να βάζουμε έξυπνες κάμερες στο οδικό δίκτυο και να καταγράφουμς παραβασούλες, ας δώσουμε βαρύτητα να φτειάξουμε τα Σύνορα΄και να καταγράφουμε και αντιμετωπίζουμε εγκαίρως την παραβίασή τους και τις απόπειρες από διάφορους κάθε στιγμή. Ας βοηθήσουμε τους καθημερινούς Ήρωες να έχουν τα κρυφά και απόρρητα μέσα και όχι ότι ακούει ο καθένας και ελίσσεται αναλόγωνς.

  2. “ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ”…!! Σε όλους τους Έλληνες /ιδες εύχομαι κατ αρχήν.
    Ρε παιδιά, συγγνώμη δηλ αλλά και μόνο από την φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο πάνω – πάνω, αυτός ο άνθρωπος εμπνέει τι ακριβώς.;; εμπιστοσύνη έχει ήθος αρχές ή λέτε κάπου μέσα του να θέλει να εξυπηρετήσει τον πολίτη..;;
    Πώς γίνεται δηλ και με τι κριτήρια ψηφίζουν και ακολούθως παίρνουν θέσεις εξουσίας τέτοια άτομα.
    Και μη χειρότερα..

  3. Αυτό τό λαμόγιο τά είχε πάρει καί από τήν Νοβάρτις, τό όνομα του φαρδύ πλατύ στήν λίστα.
    Γι’αυτό τόν λόγο έγινε σέ χρόνο μηδέν ή εισαγωγή καί ελληνοποίηση από τήν Κύπρο.
    Στήν Ελλάδα αυτά λογαριάζονται ώς προσόντα.

  4. Μοtorola R7 PREMIUM (FKP)
    Τα συγκεκριμένα μοντέλα μπορεί οποιοσδήποτε να τα βρει στο internet με 940 ευρώ ντο κοματι και με δωρεάν παράδοση.

  5. Ανανοκουμπαρε αει στο χωριο σου μανα μου! Να σε χαιρεται κι ο πορδιπουργος που σου δωκε το οφιτσιο!

Leave a Response