Η ανεπανάληπτη μηχανή Μαλκότση που κελαηδούσε στις ακροποταμιές μαζί με τα αηδόνια. Πως το κράτος οδήγησε τον Σωκράτη Μαλκότση σε πτώχευση!
Ο Σωκρατης Μαλκότσης είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του ’20 και (κυρίως) τη δεκαετία του ’30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα.
Τοποθετημένος στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Malkotsis παρήγαγε τους διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων.
Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε τα βιομηχανικά μηχανήματα για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του.
Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών.
Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959.
Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως – βαρέως τύπου προϊόντων.
Ωστόσο και ο Μαλκότσης έπεσε θύμα του Ελληνικού ανάλγητου κράτους.
Λέγεται ότι τον Μαλκότση τον έκλεισε ό Καραμανλής ο πρεσβύτερος.
Ότι του δόθηκε μια παραγγελία 1000 μηχανών από την ΕΛΒΟ για στρατιωτικά οχήματα.
Ο Μαλκότσης πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να φτιάξει την παραγγελία.
Όταν παρέδωσε τις μηχανές ό Μαλκότσης, η ΕΛΒΟ καθυστερούσε την πληρωμή τού λογαριασμού.
Η Εθνική όμως ζητούσε τα λεφτά της και το κράτος δεν δεχότανε συμψηφισμό.
Έτσι η Εθνική έκανε κατάσχεση, έκλεισε ο Μαλκότσης, και 3000 εργαζόμενοι βρέθηκαν στον δρόμο, ενώ οι Ντιζελομηχανές τέρμα για την Ελλάδα!
Προσέξτε την λεπτομέρεια.
Κρατική και η ΕΛΒΟ, κρατική και η Εθνική τότε.
Από την μια το κράτος μέσω της εθνικής ζητούσε τα χρήματα που είχε πάρει ο Μαλκότσης για να φτιάξει την παραγγελία.
Και από την άλλη πάλι το κράτος μέσω της ΕΛΒΟ αρνούνταν να πληρώσει τον Μαλκότση για τις μηχανές που παρήγγειλε.
Όπως ήταν φυσικό η εταιρεία πτώχευσε.
Και έμειναν στα χαρτιά και τα σχέδια του Σωκράτη Μαλκότση για το τρακτέρ που είχε αρχίσει να βγάζει.
Μην γραφετε αρθρα εαν δεν μας πειτε ποιος επωφεληθηκε απο το κλεισιμο της εταιριας. Καποιος μεγαλοεισαγωγεας λαδωσε την κυβερνηση και επεξε αυτο το ασχημο παιχνιδι στον επιχειρηματια.
Δειτε τι συμβαινει με το πετρελαιο στην Ελλαδα ουτε καν ερευνες κανανε που δεν κοστιζουν κιολας.
Ενας μεγαλοεισαγωγεας που κανει κουμαντο στην χωρα δεν αφηνει.
Και να ητανε μονο αυτο, ειπαμε κουμαντο ποιοι κανουν στη χωρα, μη τα λεμε παλι για τη Εβραικη δημοκρατια της Ελλαδος,
o mμαλκοτσης ηταν η μεγαλυτερη εταιρια μηχανων σε αξιοπιστια…με μισο αιωνα ζωης κ δουλευει σα σκυλι…
πηρε δανειο για να κατασκευασει μια μεγαλη παραγγελια για το ελληνικο δημοσιο…το δημοσιο επιτηδες δεν τον πληρωσε κ η εθνικη τραπεζα τοβν εβγαλε στο σφυρι κ τον κατεστρεψε κ υπευθυνος ο κωλομπαρας καραμαν αλης…
ο μαλκοτσης μετα το ελληνικο τρακτερ εξολοκληρου ελληνικο μεχρι κ χυτιρια ειχε δικα του μετα πηγε να φτιαξει ενα ΑΡΜΑ ΜΑΧΗςΣ ΕΛΑΦΡΟΥ ΤΥΠΟΥ…..Κ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ…..
στεφανε κανε στην αφημεριδα ενα αφιερωμα στο μαλκοτση κ σε ολους τους ελληνες κατασκευαστες…αποστολιδης κτλ
Αφού δεν μας έχουν κυβερνήσει μέχρι τώρα Έλληνες.
Επι Κωνσταντινου Καραμανλη του “παππου ηγετη της ΕΡΕ και της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ” εκλεισαν οι ελληνικες αυτοκινητοβιομηχανιες στην Ελλαδα, μολις ειχαν κυκλοφορησει τα “τρικυκλα” αλλα επειδη θα εκαναν θραυση γιατ δεν ηταν “μαϊμου” μερσεντες ηταν ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ εκανε συμφωνια να δεχεται μονο εισαγομενα επειδη μας εβαλε στην ΕΟΚ και εχουμε και αγαλμα ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΚΡΙΤΗ ΤΗΣ Ε.Ε και αλλοι που εδωσαν τα παντα για την πατριδα και πεθαναν στην ψαθα παμπτωχοι για αυτους κουβεντα. Ο Ελλην στις θεωριες πιστευει, οχι στις πραξεις ανεκαθεν
Ε, ρε sniper που θέλουν…
Έχω μαλκοτση και δουλεύει άψογα, ήταν πολύ καλή εταιρία αλλά οι έμποροι με τα εισαγόμενα ήταν καλύτεροι απ’οτι φαίνετε. .
ΤΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ.
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΣΤΗ ΒΑΡΚΑ ΜΑΣ ΜΙΑ ΜΑΛΚΟΤΣΙ ΑΠΟ ΤΟ 1953 ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ 1986.
ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΙ Η ΜΗΧΑΝΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΟΥΒΟΥΚΛΙΟ (ΣΚΕΠΑΣΜΑ) ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΧΕ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ΕΠΕΦΤΑΝ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕ ΤΙΠΟΤΑ. ΑΥΤΑ. ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΟΥΜΕ.
ΚΡΙΜΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΑΛΛΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ??
Αυτός ο ήχος αδερφέ μου είναι……..συμφωνική Ορχήστρα !!! ……Είναι για τουρμπίνες … 747 !!!
Κρίμα που έπεσε σε ………………….ΑΛΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ !!!
Που κανένας μέχρι τώρα δεν έχει …λογοδοτήσει ούτε έχει δικαστή για της κλεψιές και ατιμίες του !!!
Έχουμε πέσει σε απατεώνες αδερφέ μου , σε απάτριδες απατεώνες !!!
Δείξτε μου ρε έναν πολιτικό κοπρίτη που είναι στην φυλακή ??? Άι στο διάολο απογευματιάτικα !!!
Στρατος Δ.
Λέγεται ότι τον Μαλκότση τον έκλεισε ό άκαπνος Καραμάν Aλής ο πρεσβύτερος.