Όπως έγινε τη Δευτέρα, μέσα στη νύχτα, έτσι και την Τετάρτη, η φρεγάτα ΥΔΡΑ, έλυσε κάβους από το Ναύσταθμο της Κρήτης και βάζει ρότα για το Σουέζ.
Ορισμένες δοκιμές εν όρμω και εν πλω που έπρεπε να γίνουν, σε συνδυασμό με διαδικασίες από το Κέντρο Ναυτικής Αποτροπής, οι οποίες αφορούν την επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» ολοκληρώθηκαν και το ταξίδι ξεκίνησε…
Παρασκευή πλέον, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, η φρεγάτα θ’ αφήνει πίσω της τα γνωστά στο πλήρωμά της, ασφαλή νερά της Μεσογείου και θα κατέρχεται προς την δύσκολη, αυτή την περίοδο, Ερυθρά θάλασσα.
Κατά τον πλου προς την Σούδα, το πλήρωμα της φρεγάτας είχε την ευκαιρία να κάνει βολές στο πεδίο βολής Καράβια με όπλα όπως το πυροβόλο, τα δυο Phalanx, αλλά και το νεοτοποθετημένο Shark των 20 χιλιοστών.
Και εκεί θα συναντήσει το Ιταλικό αντιτορπιλικό, πλοίο διοίκησης της Ευρωπαϊκής επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» καθώς και τις δυο φρεγάτες, Γάλλων και Ιταλών.
Ήδη το σχέδιο που έχει εκπονήσει ο Ιταλός, εν πλω διοικητής, δείχνει ότι οι μονάδες θα κινούνται σε σχετικά κοντινές αποστάσεις, ώστε η μια να καλύπτει την άλλη σε περίπτωση που απαιτηθεί η ενεργοποίηση των κανόνων εμπλοκής.
Ωστόσο για κάθε μονάδα υπάρχει μέριμνα να δένει σε ασφαλές λιμάνι. Σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του εν πλω διοικητή, τα πλοία θα εναλλάσσονται. Ανά δέκα ημέρες, άλλη φρεγάτα θα δένει σε λιμένα που βρίσκεται κοντά κι έχει ήδη ελεγχθεί ότι είναι ασφαλές. Κι εκεί μπορεί να εξυπηρετηθεί σε θέματα διοικητής μέριμνας, ανεφοδιασμού ή και επισκευής, εφόσον αυτή απαιτείται.
Οι πρώτες κατευθύνσεις προς τους κυβερνήτες έχουν δοθεί τόσο από τον εν πλω διοικητή, που ήταν αυτός που επιφορτίστηκε στο να σχεδιάσει την πιο ενδεδειγμένη θαλασσινή οδό ώστε να συνοδευτούν τα εμπορικά πλοία, προστατευόμενα από τους βαλλιστικούς πυραύλους και τις Μη Επανδρωμένες από αέρος απειλές των ανταρτών Χούθι, όσο και από τον Έλληνα Αρχιπλοίαρχο στην Λάρισα που έχει τον επιχειρησιακό έλεγχο στις «ΑΣΠΙΔΕΣ».
Το πρώτο Ευρωπαϊκό πυρ…
Όσο αναμένει τα πλοία της αρμάδας και την φρεγάτα ΥΔΡΑ να φτάσει στην περιοχή ευθύνης που της αναλογεί, βάσει των υφιστάμενων σχεδίων, τα γερμανικά αμυντικά ειδησεογραφικά μέσα ασχολούνται εκτενώς με την εμπλοκή της φρεγάτας του Βερολίνου στην κατάρριψη drones των Χούθι κι όχι μόνο.
Η φρεγάτα «F-124 Hessen» των Γερμανών εφάρμοσε τους κανόνες εμπλοκής της επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» καταρρίπτοντας δυο Μη επανδρωμένους εναέριους στόχους, προερχόμενους από τους αντάρτες Χούθι.
Το έπραξε, σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, με την χρήση του πυροβόλου των 76 χιλιοστών αλλά και του συστήματος εγγύς προστασίας RAM.
Ωστόσο νωρίτερα το πλήρωμα της φρεγάτας επιχείρησε να «κλειδώσει» και να καταρρίψει ένα ακόμη UAV, το οποίο στη συνέχεια αποδείχτηκε ότι ήταν ένα Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος MQ-9 Reaper των Ηνωμένων Πολιτειών που επιχειρεί στην περιοχή.
Το γεγονός ότι δεν αναγνωρίστηκε ως «φίλιο» ιπτάμενο μέσο έχει να κάνει με το κλειστό IFF, το σύστημα δηλαδή που δίνει «αναφορά» για το ποιος είναι τι.
Η ενεργοποίηση του συστήματος αεράμυνας της φρεγάτας θεωρήθηκε μονόδρομος, όπως και η εφαρμογή των κανόνων εμπλοκής. Οι χειριστές στις κονσόλες του κέντρου επιχειρήσεων της φρεγάτας προσπάθησαν να κλειδώσουν τον στόχο.
Όταν ο «στόχος» πλησίασε περισσότερο στην περιοχή ασφάλειας του πλοίου δυο πύραυλοι αεράμυνας περιοχής, SM-2 Block IIIA, αμερικανικής κατασκευής εκτοξεύτηκαν από τα κελιά της «Hessen».
Το γεγονός ότι οι δυο SM-2 κατέληξαν ν’ αποτύχουν στην αποστολή τους, ανοίγει ένα κεφάλαιο που μπορεί να φτάσει ακόμη και σε σενάρια συνωμοσιολογίας, πέραν των λογικών απαντήσεων της τακτικής ναυτικής μάχης, στα οποία ουδείς θα ήθελε να υπεισέλθει.
εδω δεν μπορουμε να φυλαξουμε τις ακτες μας απο τους λαθρο-εισβολεις και παμε Υεμενη? ρε πατε καλα?
Παει και αυτη παει να γινει υφαλος στα νερα του Αντεν