Ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, αφού κήρυξε εθνικό πένθος στην χώρα, κατηγόρησε την τον όμιλο Benetton και την θυγατρική εταιρεία της Atlantia, Autostrade Per Italia, που έχει την διαχείριση της γέφυρας, ως υπεύθυνη για την τραγωδία.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός, επίσης, επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην ιδιωτική εταιρία Atlantia, του ομίλου Μπενετόν.
«Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης», είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.
«Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες», τόνισε τέλος ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάιο κατηγόρησε τον όμιλο Benetton πως «τσεπώνει» χρήματα από την διαχείριση των αυτοκινητόδρομων και τα διόδια, χωρίς να ξοδεύει για τη συντήρηση και τη βελτίωση των δρόμων.
Ο Ντι Μάιο θεωρεί ότι η συντήρηση που έπρεπε να γίνει από την εταιρία αυτοκινητοδρόμων, ήταν ελλιπής, και ότι οι υπεύθυνοί τους θα πρέπει να παραιτηθούν.
Υπενθύμισε, δε, ότι βάσει νόμου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 150 εκατομμύρια ευρώ. Από την μεριά της, όμως, η εταιρία αυτοκινητοδρόμων δεν παραδέχεται, μέχρι στιγμής, καμία σχετική ευθύνη.
Η εισαγγελία της Γένοβας ξεκίνησε έρευνα για εξ αμελείας ανθρωποκτονία και καταστροφή,χωρίς να υποδεικνύεται, προς το παρόν, κάποιος υπεύθυνος. «Πρόκειται για μια τεράστια και παράλογη τραγωδία», δήλωσε ο εισαγγελέας της Γένοβας, Φραντσεσκο Κότσι.
Την ίδια ώρα, τίθενται ερωτήματα σχετικά με την ενδεχόμενη εμπλοκή της Μαφίας στην κατασκευή της γέφυρας, κατά τη δεκαετία του 1960.
«Οι εταιρείες που σχετίζονταν με τη μαφία είναι γνωστό ότι είχαν διεισδύσει στις βιομηχανίες τσιμέντου και ανακατασκευής τις προηγούμενες δεκαετίες», έγραψε η καναδική Globe and Mail.
Μάλιστα, ορισμένοι υπενθυμίζουν τους αστικούς μύθους, σύμφωνα με τους οποίους η μαφία είχε παρεισφρύσει στη βιομηχανία σκυροδέματος, υπερτιμώντας το προϊόν και παραδίδοντας λιγότερο τσιμέντο, κάτι που έκανε την κατασκευή ασταθή.
Στους 39 οι νεκροί
Να υπενθυμίσουμε ότι η γέφυρα που κατέρρευσε την Τρίτη σε ώρα αιχμής της κυκλοφορίας είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους τουλάχιστον 39 άτομα, μεταξύ των οποίων και τρία παιδιά. Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων συνεχίζονται με σκόπο να ανασυρθούν από τα συντρίμμια της γέφυρας Morandi τυχόν επιζώντες.
Οι τραυματίες στα νοσοκομεία είναι δεκαέξι, εκ των οποίων δώδεκα σε σοβαρή κατάσταση ενώ πέντε από τους νεκρούς δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί από τους συγγενείς τους
Κατά την κατάρρευση της Γέφυρας έχασε τη ζωή του ένας άνδρας από την Χιλή καθώς και τρεις γάλλοι. Πηγές της Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας, παράλληλα, αναφέρουν ότι είναι πιθανό, στο τέλος, ο απολογισμός των νεκρών, να φτάσει τους σαράντα.
Στο μεταξύ, οι πυροσβέστες προσπαθούν ακόμη να εντοπίσουν τυχόν επιζώντες κάτω από τα ερείπια. Ο δε περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάνι Τότι, δήλωσε ότι «υπάρχουν ελπίδες να μπορέσουν να σωθούν οι περισσότεροι τραυματίες» και επιβεβαίωσε ότι «αναζητώνται ακόμη πολλοί αγνοούμενοι, κάτω από τη γέφυρα».
Ο ιταλός υπουργός εσωτερικών, Ματτέο Σαλβίνι, ευχαρίστησε όλους τους διασώστες και τους εθελοντές του έσπευσαν να βοηθήσουν.
Συγκλονιστικές φωτογραφίες: Ετοιμόρροπη εδώ και καιρό η γέφυρα
Φωτογραφίες που είδαν το «φως» της δημοσιότητας, και οι οποίες τραβήχτηκαν λίγο καιρό πριν την τραγωδία, δείχνουν το κομμάτι που κατέρρευσε να είναι σε άθλια κατάσταση, με τεράστια καλώδια να έχουν αποκολληθεί και να πετάγονται, δίνοντας την εντύπωση πως πραγματικά… κρέμεται από μια κλωστή.