Απλώνει τα δίχτυα του στη Σαουδική Αραβία ο Έλον Μασκ -Η Tesla άνοιξε τις τρεις πρώτες αντιπροσωπείες της

Κοινοποίηση:
tesla

Η αυτοκινητοβιομηχανία Tesla του Έλον Μασκ ανακοίνωσε χθες πως άνοιξε τις τρεις πρώτες αντιπροσωπείες της με χώρους επίδειξης μοντέλων της στη Σαουδική Αραβία, γίγαντα του πετρελαίου όπου πάντως τα ηλεκτρικά οχήματα γενικά δεν έχουν ζήτηση.

Ο επικεφαλής της θυγατρικής της Νασίμ Ακμπαρζάντα δήλωσε «υπερήφανος για την επίσημη έναρξη στο βασίλειο (…) της στροφής προς μέλλον πιο καθαρό, πιο έξυπνο, πιο συνδεδεμένο και ανταποκρινόμενο στο σαουδαραβικό σχέδιο Όραμα 2030», αναφερόμενος σε πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων του πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμαντ μπιν Σαλμάν, του de facto ηγέτη της χώρας.

Διατυμπάνισε το άνοιγμα «στο Ριάντ, στη Τζέντα και στη Νταμάμ τριών εγκαταστάσεων εφοδιασμένων με superchargers (σ.σ. συσκευές ταχείας φόρτισης των μπαταριών των αυτοκινήτων της μάρκας), που τίθενται σε λειτουργία» από σήμερα.

Εγκαίνια εν μέσω «βουτιάς» των πωλήσεων

Τα εγκαίνια αυτά καταγράφτηκαν καθώς οι πωλήσεις της Tesla σημειώνουν πτώση από την αρχή της χρονιάς, εν μέρει λόγω της δυσαρέσκειας πολλών έναντι του Έλον Μασκ, ειδικά μετά τον ναζιστικό χαιρετισμό του τον Ιανουάριο και τη στενή συνεργασία του έκτοτε με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, εν μέρει λόγω της έλλειψης νέων μοντέλων.

Η Σαουδική Αραβία, σύμμαχος των ΗΠΑ στον Κόλπο ιστορικά, καλλιέργησε ακόμη πιο στενούς δεσμούς με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Ο μεγιστάνας, ήδη από την πρώτη του θητεία (2017-2021), εδραίωσε την προσωπική του σχέση με τον πρίγκιπα Σαλμάν.

Ο πρίγκιπας υπόσχεται να διαθέσει κάπου 600 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορές —ειδικά στρατιωτικού υλικού— και επενδύσεις στις ΗΠΑ.
Πάντως, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει μάλλον χαμηλή στον μεγαλύτερο εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο, όπου τα καύσιμα είναι γενικά εξαιρετικά φθηνά. Η τιμή της βενζίνης δεν ξεπερνά τα 2,33 ριάλ (0,57 ευρώ) το λίτρο.

Ο Μοχάμεντ αλ Καχτάνι, σαουδάραβας οικονομολόγος, παρότρυνε να γίνουν μεγαλύτερες επενδύσεις. «Δεν θέλουμε μόνο showrooms, θέλουμε εργοστάσιο», είπε. «Θέλουμε να συμμετάσχουμε στη διαδικασία παραγωγής, όχι απλά στην κατανάλωση».

Η έλλειψη υποδομών ταχείας φόρτισης επαρκούς εύρους στη χώρα σημαίνει πως μέχρι νεοτέρας, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να διανύουν μόνο σύντομες αποστάσεις μάλλον, δεν διαθέτουν αληθινή εναλλακτική στη χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response