Τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα και τα supercar μας τραβάνε την προσοχή όταν περνάνε από μπροστά μας , είναι γεγονός. Όμως, δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση ένα αυτοκίνητο να είναι πανάκριβο για να γυρίσουμε το κεφάλι μας να το δούμε. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Peugeot 308 GT με τα 1600 κυβικά και τα 205 άλογα, ένα αμάξι της κλάσης των 30.000 ευρώ, ένα σεβαστό ποσό, αλλά όχι εξωπραγματικό.
«Κλίκ» θα σας κάνει και το Peugeot 308 στις σπόρ εκδόσεις GT. Και το «κλίκ» θα είναι ακόμη πιο έντονο όταν ο οπαδός της γαλλικής φίρμας υπολογίσει το πρόγραμμα 4Χ4 που προσφέρει η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει στη χώρα μας τα Peugeot.
Αν το δούμε από εξωτερικά και μπροστά θα παρατηρήσουμε ότι στη γρίλια δεσπόζει ο εμβληματικός λέοντας με τα LED να συμπληρώνουν την σπορ εικόνα. Νέο στιλ έχουν και τα «φλας» με διαδοχική φωτεινή ενεργοποίηση (από μέσα προς τα έξω) τα οποία έχουν τοποθετηθεί πάνω από τις νέες μικρό-εισαγωγές του αέρα για να δροσίζεται με φρέσκο αέρα ο κινητήρας, αλλά και να δίνεται έμφαση στις κορυφαίες εκδόσεις 308 GT. Ο οδηγός , πίσω από το τιμόνι, έχει έναν κομψό πίνακα οργάνων.
Τα γρήγορα Peugeot «φοράνε» δυο είδη κινητήρων. Έναν με βενζίνη και έναν με diesel. Στην πρώτη έκδοση είναι o GT 1.6 THP 205, με την τιμή να αγγίζει τα 30.570 ευρώ και η δεύτερη 308 GT με 2.0 BlueHDi , που αποδίδει 120 ίππους και την τιμή να φθάνει στα 34.700 ευρώ.
Σε λίγες ημέρες θα έχουμε τη δυνατότητα να τα δοκιμάσουμε αλλά προς το παρόν μπορούμε να σας δώσουμε μερικές λεπτομέρειες. Το PEUGEOT 308 GT θα εντυπωσιάσει κυρίως τους απαιτητικούς αλλά ταυτόχρονα και σπορτίβικους οδηγούς.
Οι δύο τύποι κινητήρων προορίζονται και για την έκδοση με αμάξωμα Hatchback όσο και για την οικογενειακή SW. Και στις δύο εκδόσεις , οι επιδόσεις είναι κορυφαίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το Peugeot 308 GT 205 με κινητήρα 1.6 THP 205 S&S, έχει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, 130 g/km CO2 και κατανάλωση 5,6 L/100 km . Για το Hatchback 134 g/km CO2 και 5,8 L/100km για το SW
Το Peugeot 308 GT 180 με κινητήρα 2.0 BlueHDi 180, έχει αυτόματο κιβώτιο EAT6, 103 g/km CO2 και 4,0 L/100 km. Το Hatchback 107 g/km CO2 και 4,1 Ll/100 km για το SW.
Το πακέτο “Driver Sport Pack”, είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις κινητήρων. Στάνταρ είναι και το ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών), το EBD (Ηλεκτρονικός Κατανεμητής Πέδησης) και το Brake Assist (Σύστημα υποβοήθησης απότομης πέδησης).
Το σύστημα Multimedia SMEG+ αποτελείται από οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών 7» / 9.7″ με τα πλήκτρα (ενσωματώνει τις λειτουργίες του κλιματισμού, συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, τηλεφώνου κ.α.). Εχει Bluetooth, ραδιόφωνο, 6 ηχεία, θύρα USB και Jack, χειριστήρια στο τιμόνι. Περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης (Navigation), Hill Assist (Υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση) Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ρυθμιζόμενος μέσω της οθόνης αφής, ESP (Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας) με ASR (Σύστημα αντιολίσθησης κατά την επιτάχυνση), με δυνατότητα απενεργοποίησης. Ακόμη για να μην κουράζει τους επιβάτες το Driver Sport Pack , υπάρχει διακόπτης επιλογής Sport οδήγησης στην κεντρική κονσόλα, οποίος αλλάζει τη χροιά του ήχου του κινητήρα, τη χαρτογράφηση απόκρισης του γκαζιού, το χρωματισμό των οργάνων από λευκό σε κόκκινο και στη κεντρική οθόνη του πίνακα οργάνων εμφανίζονται επιπρόσθετες λειτουργίες (ισχύς, ροπή, πίεση turbo). Στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο προβλέπει σποτ (γρήγορες) εναλλαγές σχέσεων και paddles στο τιμόνι.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι με ηλεκτρική υποβοήθηση. Χρήσιμο είναι και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
‘Όπως όλες οι σπορ εκδόσεις έτσι και στην περίπτωση του 308 η σπορ ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 10mm .
Και δύο λόγια για το νέο πρόγραμμα της χρηματοδότησης που ονομάζεται «Peugeot 4X4» . Το πρόγραμμα αυτό ονομάζεται έτσι γιατί προσφέρει, 4 χρόνια Άτοκη Χρηματοδότηση, 4 χρόνια Εργοστασιακή Εγγύηση, 4 χρόνια Δωρεάν Οδική Βοήθεια και 4 χρόνια Δωρεάν service.
Του Γιώργου Χαλάτση