Δοκιμή επί ελληνικού εδάφους του Renault KADJAR

Κοινοποίηση:
IMG_9747

Το KADJAR  είναι το πρώτο Crossover της Renault. Και η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία  αισιοδοξεί ότι με το ολοκαίνουργιο Kadjar  θα ανεβάσει το μερίδιο της στη διεθνή αγορά.

 

Του Γιώργου Χαλάτση

 

Οδηγήσαμε το KADJAR με τον κινητήρα των 1500 κ.εκ με πετρέλαιο. Αυτό δηλαδή το μοντέλο που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ελληνική αγορά.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.394 κιλά. Έχει πετρελαιοκινητήρα   1.5 dCi , με απόδοση   110 ίππους. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η ροπή είναι  260Nm , η οποία  είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ.

Σημειώστε ότι το Kadjar έχει μόλις  99γρμ. CO2/χλμ.

Πήραμε το αυτοκίνητο με τις ζάντες 19 ιντσών και με το μηχανικό κιβώτιο. Το ίδιο αυτοκίνητο θα έχει και αυτόματο κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη EDC. Το «δικό» μας είχε κίνηση στους δύο τροχούς όμως ο αγοραστής του νέου Kadjar μπορεί να επιλέξει μια από τις τρείς επιλογές όπως 2WD,4WDAuto,4WDLock.

Αντί για κλειδί είχαμε μια κάρτα εισόδου σε χρώμα pearl-white. Μόλις ξεκλειδώσεις ανάβουν  τα εμπρός  τα πίσω φώτα και τα φλας.

IMG_0362

Βολευτήκαμε εύκολα στα φαρδιά αλλά με καλή στήριξη καθίσματα. Ξεκινήσαμε από τη Βαρυμπόμπη προς τον Άγιο Μερκούρη με τις πολλές κλειστές και ανηφορικές στροφές και συνεχίσαμε τα κατηφορικά κομμάτια. Για όσους ξέρουν κάναμε ανάποδα την ασφάλτινη ειδική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου . Από εκεί φτάσαμε στον Ωρωπό και η επιστροφή ήταν από εθνική οδό μέσω Μαλακάσας.

Στην εθνική οδό ταξιδεύεις άνετα και ξεκούραστα. Ο μόνος φόβος που έχεις είναι τα …ραντάρ της Τροχαίας.

Στα κατηφορικά κομμάτια που κάναμε συνεχή χρήση στα φρένα, οι δίσκοι δεν «άναψαν» και δεν… ανησυχήσαμε.

Στα κομμάτια με τις πολλές στροφές κινηθήκαμε ικανοποιητικά. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση «υπάκουε» με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού.

Το KADJAR έπαιρνε κάποια κλίση στις γρήγορες στροφές. Αλλά είναι πολύ λογικό να έχει τέτοια συμπεριφορά το αμάξωμα.

Αυτό που δεν μας άρεσε ήταν στην ανηφόρα. Έδειχνε γρήγορα  σημάδια κόπωσης στην ένδειξη ECO. Η συμπεριφορά του όμως άλλαζε τελείως όταν έβγαινε με το πάτημα ενός κουμπιού η ένδειξη της οικονομίας.

Μας άρεσε ακόμη το μηχανικό κιβώτιο με τις 6 σχέσεις. Οι αλλαγές ακόμη και όταν τις κάναμε  γρήγορα δεν μας προβλημάτισαν.

Δεν το δοκιμάσαμε στο χώμα. Αν και θα έπρεπε . Ελπίζουμε την επόμενη φορά όταν θα έχουμε περισσότερο χρόνο. Το KADJAR έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός πραγματικού crossover για εκτός δρόμου διαδρομές. Η απόσταση από το έδαφος είναι 200 χλστ.

IMG_0288

Το KADJAR «χτίσθηκε» πάνω στην πλατφόρμα που έχουν  δοκιμαστεί με επιτυχία και σε άλλα μοντέλα της Renault-Nissan Alliance. Οι συμπαγείς διαστάσεις (4.45 μέτρα μήκος x 1.84 μέτρα πλάτος1) και το χαμηλό συνολικό ύψος (1.60μ.) τονίζουν τη δυναμική φόρμα του αυτοκινήτου.

Το μπροστινό τμήμα είναι εντυπωσιακό ενώ η οπτική αίσθηση αλλάζει προς το καλύτερο με τη χρωμιωμένη μάσκα και τα μαύρα προστατευτικά των φτερών που προεκτείνονται μέχρι το πάτωμα.

Φυσικά πριν το Kadjar «βγει»  στους δρόμους πέρασε από εξαντλητικές δοκιμές που έγιναν σε παγωμένες λίμνες στη Σουηδία ή σε θερμά κλίματα της Ισπανίας. Οι Γάλλοι τεχνικοί αφού τελειοποίησαν όλα τα συστήματα τότε μόνο άναψαν το πράσινο φώς για να βγει το αυτοκίνητο από τη γραμμή  παραγωγής,  στο εργοστάσιο της Palencia.

Τα βοηθήματα :

Τα βοηθήματα που έχει το  Kadjar είναι αρκετά  και πολύ χρήσιμα. Κυρίως όσα προλαμβάνουν κάποιο ατύχημα από αφηρημάδα του οδηγού. Υπάρχει το Ενεργό Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (AEBS). Αυτό το σύστημα είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140χλμ./ώρα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύει κίνδυνο σύγκρουσης με το αυτοκίνητο που προπορεύεται. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει ή η αντίδραση του είναι μη επαρκής, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.

SELECTION PRESSE - JANTE EXTREME 19 POUCES
SELECTION PRESSE – JANTE EXTREME 19 POUCES

Υπάρχουν ακόμη, Κάμερα Οπισθοπορείας,  Σύστημα Προειδοποίησης Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας,  Προειδοποίηση Τυφλής Γωνίας,  Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα (Hill Start Assist), η το Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Easy Park Assist). Το σύστημα αυτό δεν είναι σε όλες τις εκδόσεις αλλά σας προτείνουμε όσοι δεν έχετε καλή αίσθηση του χώρου να το προτιμήσετε. Κάνει σωστή δουλειά και με μεγάλη ακρίβεια. Εσείς δεν ακουμπάτε το τιμόνι απλά πατάτε το γκάζι όσο σας δείχνει η σχετική ένδειξη. Όλα τα άλλα τα κάνει το Easy Park Assist. Το δοκιμάσαμε !!!!

Το σύστημα διαθέτει τρεις διαφορετικές λειτουργίες παρκαρίσματος: σε παράλληλη θέση, σε κάθετη θέση και σε θέση υπό γωνία.

Υπάρχει ακόμη το σύστημα που αναγνωρίζει τις πινακίδες Ορίων Ταχύτητας και το Cruise control με speed limiter.

Το KADJAR για μεγαλύτερη οικονομία έχει εκτός από τους εξελιγμένους κινητήρες της οικογένειας Energy, που διαθέτουν λειτουργία Stop & Start και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

IMG_9291

Κινητήρες Diesel

Ο ένας κινητήρας Energy dCi 110 έχει εκπομπές ρύπων  99γρμ./χλμ CO2 και  κατανάλωση 3.8λτ./100χλμ. .

Ο δεύτερος  κινητήρας Energy dCi 130  είναι διαθέσιμος σε 2κινητες και 4κινητες εκδόσεις. Αποδίδει 96kW (130ίπποι) από 1,6 λίτρα. Ο Energy dCi 130 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων . Εχει μέση κατανάλωση 4,3l/100km και εκπομπές CO2 113g/km.

Η  ροπή είναι 320Nm. Το  80%  είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1,500σ.α.λ. Ο Energy dCi 130 ανεβαίνει με άνεση στις 4,500 σ.α.λ. για δυναμική αίσθηση που συναντά κανείς μόνο σε κινητήρες μεγαλύτερου κυλινδρισμού.

Κινητήρες βενζίνης

Ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 130 ίππους στις 5.500σ.α.λ. και 205Νμ ροπής από τις 2.000σ.α.λ.. Ο  υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων έχει αντίστοιχη απόδοση με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο. Χάρη στον άμεσο ψεκασμό και την ενσωματωμένη εισαγωγή είναι αποδοτικός και με εξαιρετική απόκριση. Ήδη από τις 1.500σ.α.λ. το 90% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο, ενώ το 100% είναι διαθέσιμο σε ένα σημαντικό εύρος από τις 2.000 έως και τις 3,000σ.α.λ.

Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει και την ανάφλεξη με αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση (5,6λίτρα/100χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων (126γρμ./χλμ. CO21).

Οι τιμές του Renault Kadjar -στη χώρα μας –ξεκινούν από τα 22.340 ευρώ. Ακόμη δεν έχουν καθορισθεί  οι τιμές σε όλες τις εκδόσεις.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: