Επιστρέφει μετά από 10 χρόνια το Honda HR-V

Κοινοποίηση:
Honda HR-V Action (9)

Η ιστορία του Honda HR-V ξεκινάει πριν από 17 χρόνια όταν το 1999 ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου πρώτης γεννιάς. Όμως η παραγωγή του αυτοκινήτου σταμάτησε το 2006 καταγράφοντας 110.000 πωλήσεις παγκοσμίως και φέτος επέστρεψε με το μοντέλο της δεύτερης γεννιάς. Ο όμιλος Σαρακάκη έκανε την Πέμπτη που μας πέρασε την πανελλαδική παρουσίαση του αυτοκινήτου συνοδεύομενη με το αντίστοιχο test drive. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η αντιπροσωπεία της Honda στην Ελλάδα έχει προσαρμοστεί στην σύγχρονη πραγματικότητα και εκτός από τις εγγυήσεις που πάνω κάτω όλες οι εταιρείες προσφέρουν, αποφάσισε να μην υπάρξουν χρεώσεις στα μεταλλικά χρώματα του αυτοκινήτου (κάτι το οποίο κοστίζει 600-700 €).

12713926_10207366550473504_1218788093_n

Του Γιώργου Χαλάτση

 

Τι θέλουν να πετύχουν όμως οι γιαπωνέζοι με την επιστροφή του συγκεκριμένου μοντέλου και ποια στρατηγική ακολουθούνε; Η αρχική  επιθυμία  των γιαπωνέζων -να συνδυάζει την κομψότητα και την αεροδυναμική ενός coupé με τη χρηστικότητα και αντοχή ενός SUV- υλοποιήθηκε. Οι Γιαπωνέζοι που έχουν τη γραμμή παραγωγής στο Μεξικό, ποντάρουν στο νέο Honda HR-V.  Και ποντάρουν γιατί  το αυτοκίνητο αυτό απευθύνεται κυρίως στο μοντέρνο οικογενειάρχη, που θέλει χώρους, αξιοπιστία και ασφάλεια. Αυτό δεν σημαίνει ότι το νέο αυτοκίνητο μήκους 4.3 μ δεν μπορεί να αγαπηθεί από έναν εργένη. Κάθε άλλο.  Η Honda εκτιμά ότι το 70% των πελατών του νέου HR-V  θα είναι πελάτες που θα κατακτήσει από άλλες μάρκες. Είναι αυτοί που έχουν  MPV και hatchback κατηγορίας C.

Στην Ελλάδα διατίθενται τα HR-V με κινητήρα ντίζελ  1.597 κ.εκ και το βενζινοκίνητο HR-V με κινητήρα 1.498 κ.εκ. Το αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ( 1.6 I – DTEC ) είναι εφοδιασμένο με 6 τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και έχει τελική ταχύτητα 192 χλμ . Η  βενζινοκίνητη έκδοση ( 1.5 i-VTEC) έχει δύο επιλογές για τον αγοραστή. Η πρώτη με  χειροκίνητο 6 τάχυτο κιβώτιο με τελική ταχύτητα 192 χλμ και η δεύτερη με κιβώτιο CVT που είναι  συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων ( 7 προεπιλεγμένες σχέσεις) και τελική ταχύτητα 187 χλμ.

Η παρουσίαση περιελάμβανε και οδήγηση περίπου 300 χιλιομέτρων. Η διαδρομή ήταν Αθήνα – Κόρινθος- Λυγουριό- Ναύπλιο και επιστροφή. Λόγω των τρακτέρ που είχαν κλείσει την εθνική οδό στον Ισθμό,  η διαδρομή έγινε ακόμη πιο διασκεδαστική αφού θυμηθήκαμε την παλιά εθνική οδό Αθηνών-  Κορίνθου από τους Αγίους Θεοδώρους και μετά , αλλά και τη βυθιζόμενη γέφυρα στη διώρυγα της Κορίνθου.

Honda HR-V Action (33)

Το αυτοκίνητο «πατάει» καλά στο δρόμο. Δεν χρειάζονται πολλά χιλιόμετρα για να το εμπιστευθεί ο οδηγός. Το τιμόνι υπάκουο και το κιβώτιο με τις σχέσεις να κουμπώνουν εύκολα.

Το σημαντικότερο είναι ο οδηγός αισθάνεται ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές και μπορεί να κινηθεί με μεγάλες ταχύτητες. Ενώ οι τελικές του είναι αξιόλογες, το HR-V όταν ξεκινάει από μηδέν χιλιόμετρα, θέλει το χρόνο του μέχρι να  ανεβάσει χιλιόμετρα.

Στην εθνική οδό άριστο. Στις «φιδίσιες» διαδρομές δεν έχει τις φοβερές επιταχύνσεις. Αλλά μην τα ζητάμε όλα δικά μας. Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο 1313  κιλών  ( φορτωμένο με τα καύσιμα) και ο κινητήρας του αποδίδει στην βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας 130 ps στις 6.600 στροφές. Η ροπή του είναι 155 NM στις 4.600 rpm.

Το σίγουρο είναι ότι κάνεις μεγάλο ταξίδι και δεν κουράζεσαι. Σ αυτό βοηθάει η  πλατφόρμα και το κέλυφος του αμαξώματος του νέου HR-V . Το  27% του αμαξώματος να αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής και να προσφέρει βελτιωμένη ακαμψία συνδέσμων πλαισίου. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας H-type πίσω.

Έχει άφθονους  εσωτερικούς χώρους  αλλά και ένα τεράστιο πορτ παγκάζ χωρητικότητας  453 λίτρα με τα καθίσματα όρθια και 1026 με αναδιπλωμένα τα καθίσματα.

Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι το HR-V με ύψος 1.605 mm , δίνει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό. Κάθεται ψηλά και ελέγχει όλο το δρόμο χωρίς να στραβολαιμιάζει. Σ αυτό βοηθάνε και τα καθίσματα που είναι ψηλότερα.

Ευρύχωρη καμπίνα, οι ψηλοί έχουν αρκετό αέρα μέχρι την οροφή ενώ άπλετος είναι ο χώρος και για τους πίσω επιβάτες. Στο νέο HR-V έχουν  ενισχυθεί τα υλικά της ηχομόνωσης. Το πολύ καλό υπόστρωμα σε συνδυασμό με τις απορροφητικές μοκέτες μετατρέπουν αθόρυβη την καμπίνα με κλειστά παράθυρα. Η διαφορά φαίνεται αμέσως όταν ανοίξεις τα παράθυρα. Για παράδειγμα ακούγεται το ζόρισμα του κινητήρα στα ανηφορικά κομμάτια όταν  ο οδηγός αποφασίσει να το σανιδώσει. Με κλειστά παράθυρα και με σταθερή ταχύτητα 100 km/h, οι επιβάτες απολαμβάνουν τα ταξίδι τους με θόρυβο στην καμπίνα μόλις 65 dB.

Το νέο HR-V  διατίθεται σε τέσσερις μεταλλικές αποχρώσεις (Brilliant Sporty Blue, Alabaster Silver,  Modern Steel, Ruse Black) και τρεις ιριδίζουσες (Morpho Blue, Crystal Black, White Orchid) και με την απλή Milano Red. Οι νέες Ruse Black και Morpho Blue διατίθενται αποκλειστικά για το νέο HR-V.

Στο εσωτερικό

Honda HR-V Details (34)

Το ταμπλό έχει μοντέρνα σχεδίαση και έχει λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Μπροστά στον οδηγό υπάρχει ένας πίνακας τριών οργάνων που περιλαμβάνει δακτυλίους φωτισμού. Με τη λειτουργία ECO Assist της Honda,  αλλάζει το φόντο του ταχύμετρου από λευκό μέχρι πράσινο κατά τη διάρκεια αποδοτικής οδήγησης. Οι νέοι αεραγωγοί έχουν μεγάλη  ροή  του αέρα και το εσωτερικό ζεσταίνεται η ψύχεται αρκετά γρήγορα.

Το νέο ‘Smart Touch Interior’ της Honda  επιτρέπει το χειρισμό ορισμένων λειτουργιών με ελάχιστη κίνηση και προσπάθεια. Οι λειτουργίες περιλαμβάνουν: Electric Park Brake, Touch Panel Climate Control και One-Touch Indicator.

Στα σύν του αυτοκινήτου θα πρέπει να επισημάνουμε την προηγμένη συνδεσιμότητα, ενημέρωση και ψυχαγωγία με το σύστημα Honda Connect . Αυτό τοποθετείται στάνταρ στις μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις του HR-V, και προαιρετικά στο βασικό μοντέλο. Για το λόγο αυτό το  σύστημα Honda Connect διατίθεται με προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει περισσότερες εφαρμογές από το Honda App Centre. Η προ-εγκατεστημένη εφαρμογή “Aha” επιτρέπει την άνετη πρόσβαση σε χιλιάδες σταθμούς – με μουσική, ειδήσεις, podcasts & audio books – καθώς και social media feeds και τοπικές υπηρεσίες.

asdfasdfasdf

 

Κινητήρες

1.6 i-DTEC (diesel) 1.5 i-VTEC (petrol)
Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός 1,597 1,498
Διάμετρος x διαδρομή 76.0 x 88.0 73.0 X 89.5
Λόγος συμπίεσης 16.0 11.5
Ισχύς 120 PS @ 4.000 rpm 130 PS @ 6.600 rpm
Ροπή 300 Nm @ 2.000 rpm 155 Nm @ 4.600 rpm

 

Επιδόσεις και κατανάλωση

Κινητήρας 1.6 i-DTEC

6- τάχυτο μηχανικό

1.5 i-VTEC

6- τάχυτο μηχανικό

1.5 i-VTEC

CVT

Τελική ταχύτητα (km/h)

192

192

187

Επιτάχυνση 0-100 km/h (δεύτερα)

10.1

10.7

11.2

Κατανάλωση πόλης (l/100 km)

4.2 (ζάντες 16”)

4.4 (17”)

7.0 (16”)

7.1 (17”)

6.1 (16”)

6.3 (17”)

Κατανάλωση καυσίμου εκτός πόλης (l/100 km)

3.8 (16”)

3.9 (17”)

4.8 (16”)

4.9 (17”)

4.6 (16”)

4.8 (17”)

Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)

4.0 (16”)

4.1 (17”)

5.6 (16”)

5.7 (17”)

5.2 (16”)

5.4 (17”)

Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km)

104 (16”)

108 (17”)

130 (16”)

134 (17”)

120 (16”)

125 (17”)

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: