Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Rav 4 έγινε στο Alicante της Ισπανίας

Κοινοποίηση:
RAV4_HYBRID_EXT_02

Μες ιδανικές συνθήκες έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου  Rav 4 Hybrid  στην πόλη Alicante της Ισπανίας.  Δοκιμάσαμε το Toyota RAV4 Hybrid AWD ( με κίνηση στους τέσσερις τροχούς) και  το RAV4 Hybrid 2WD. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που η Toyota εγκαινιάζει την υβριδική τεχνολογία σε αυτοκίνητο SUV.

Οδηγήσαμε για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα τις δύο εκδόσεις του υβριδικού RAV 4 με στόχο να διαπιστώσουμε , όχι τόσο αν το δημοφιλές ιαπωνικό SUV, πηγαίνει καλά στο δρόμο, όσο αν πετυχαίνει να εξασφαλίσει τη χαμηλότερη κατανάλωση, άρα λιγότερα έξοδα για τον κάτοχο αλλά και μικρότερη ρύπανση στο περιβάλλον.

Έμπειροι στην υβριδική τεχνολογία οι Γιαπωνέζοι. Το Rav4  είναι το τέταρτο  μοντέλο της Toyota με υβριδικό κινητήρα.  Το πρώτο Hybrid  ήταν το  Toyota Prius. Ακολούθησε το Auris. Μετά είχε σειρά το Yaris και τώρα  είχε το Rav4.

RAV4_HYBRID_INT_04

Στο  Rav4 Hybrid η Toyota,  συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2.500 κ.εκ. ,κύκλου Atkinson, με ένα ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός των δύο, αποδίδει  ισχύ 197 ίππων.

Όταν το οδηγείς «γλυκά» στην εθνική οδό με ταχύτητα 120 χιλιόμετρα, το Rav 4 Hybrid λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα. Όταν όμως το σανιδώσεις για να φτάσεις τα 180  χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, τότε από την πίεση που εξασκείται ο θόρυβος γίνεται αισθητός.

Όμως το Rav4 Hybrid  δεν προορίζεται  σε  αυτούς  που θέλουν να επιδείξουν τις αγωνιστικές τους αρετές.

Προορίζεται στους οικογενειάρχες που θέλουν χώρους . Θέλουν ανέσεις, οικονομία, ασφάλεια.

Εύκολο στην οδήγηση το υβριδικό Rav4 με το  αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT να θεωρείται από  τα καλύτερα στην αγορά. Όποιος θέλει όμως μπορεί να μετακινήσει το μοχλό και να το λειτουργήσει  χειροκίνητα με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο.

Η αλήθεια είναι ότι μετά το «παιχνίδι» που κρατάει λίγα λεπτά ο οδηγός «ξανασπρώχνει»  το λεβιέ στην αυτόματη λειτουργία. Το CVT διατίθεται στις εκδόσεις, στο  2WD και στο all-wheel drive.

Το σύστημα που υπάρχει στο αυτοκίνητο που είδαμε στο Alicante έχει την ίδια λογική με τα άλλα υβριδικά. Δηλαδή  έχει ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω . Έχει πολύ καλή πρόσφυση και μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης.

 

Το αυτοκίνητο σύμφωνα με τους Γιαπωνέζους καταναλώνει  4.9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με εκπομπές CO2  μόλις 115 γραμ./χλμ.

Εμείς δεν καταφέραμε να πετύχουμε τέτοια  κατανάλωση. Αυτά τα «δυνατά» πατήματα στο γκάζι ,μας αύξησε τις μετρήσεις κάπου στα 5.5 – 6  λίτρα  βενζίνης /100χλμ.

Η επιτάχυνση είναι σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση  από 0-100 μόνο 8.3 δευτερόλεπτα. Πάντως τα 180 χιλιόμετρα που λέει το εργοστάσιο  τα «ακουμπήσαμε» αρκετές φορές στην ανοικτή εθνική οδό και ευτυχώς φύγαμε από την Ισπανία χωρίς πρόστιμο.

RAV4_HYBRID_EXT_32

Δεν υπάρχει περίπτωση ακόμη και ο πιο απαιτητικός αγοραστής να παραπονεθεί για την οδική συμπεριφορά του Rav4. Είναι στο ανώτατο επίπεδο για την κατηγορία του.

Αν οδηγείς στην πόλη πρέπει να είσαι ιδιαίτερα  προσεκτικός με τους πεζούς γιατί κινείται αθόρυβα και δεν ακούγεται. Έτσι πολύ εύκολα ,ένας πεζός που δεν ακούει κάποιο θόρυβο μηχανής, μπορεί να κατέβει στο δρόμο χωρίς να δώσει την απαραίτητη προσοχή . Και να γίνει το κακό.

Το RAV4 έχει μια εξελιγμένη οθόνη αφής ,  κάμερα οπισθοπορείας  για να είναι πιο ασφαλές το παρκάρισμα αλλά και  πανοραμική κάμερα μπροστά η οποία ενεργοποιείται μόλις το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί σε κάποιο φανάρι.

Άρα στα υπέρ του νέου Hybrid Rav4 θα πρέπει να προσθέσουμε νέο Panoramic View Monitor με  απεικόνιση 360 μοιρών στην περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο αλλά και  το σύστημα Toyota Safety Sense . Το τελευταίο είναι  ένα προηγμένο σετ τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας.

Το αυτοκίνητο με κίνηση στους τέσσερις  τροχούς μπορεί να ρυμουλκήσει  μέχρι και 1.650 κιλά ενώ το 2WD 800 κιλά.

Στην Ελλάδα θα έρθει σύντομα οπότε θα το δούμε και στους δικούς μας δρόμους. Οι τιμές που μπορούμε να έχουμε σήμερα είναι για το  RAV4 Hybrid ,2WD  από 33.770 ευρώ,  ενώ για το AWD  από 35.770 ευρώ.

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας  Βενζίνης –4  κύλινδροι- Hybrid system   2.494 cc

Σύστημα: Electronic fuel injection

Hybrid system: Μπαταρία nickel – metal Hybride

Voltage  : 244.8

KWh: 1.59

Max Voltage    650

Ισχύς : μικτή απόδοση 197 din  στις 5.700

NM@RPM :    206 στις 4.400 – 4.800

Τελική ταχύτητα 180 χιλιόμετρα και για τις δύο εκδόσεις

Επιτάχυνση και στις δύο εκδόσεις από 0-100 χρειάζονται 8.3 δευτερόλεπτα

Κατανάλωση 4.9 για το 2WD και 5.1 για το AWD

CO2 : Για το 2WD 115/116 και για το AWD 117/118

 

Του Γιώργου Χαλάτση

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: