Μες ιδανικές συνθήκες έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Rav 4 Hybrid στην πόλη Alicante της Ισπανίας. Δοκιμάσαμε το Toyota RAV4 Hybrid AWD ( με κίνηση στους τέσσερις τροχούς) και το RAV4 Hybrid 2WD. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που η Toyota εγκαινιάζει την υβριδική τεχνολογία σε αυτοκίνητο SUV.
Οδηγήσαμε για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα τις δύο εκδόσεις του υβριδικού RAV 4 με στόχο να διαπιστώσουμε , όχι τόσο αν το δημοφιλές ιαπωνικό SUV, πηγαίνει καλά στο δρόμο, όσο αν πετυχαίνει να εξασφαλίσει τη χαμηλότερη κατανάλωση, άρα λιγότερα έξοδα για τον κάτοχο αλλά και μικρότερη ρύπανση στο περιβάλλον.
Έμπειροι στην υβριδική τεχνολογία οι Γιαπωνέζοι. Το Rav4 είναι το τέταρτο μοντέλο της Toyota με υβριδικό κινητήρα. Το πρώτο Hybrid ήταν το Toyota Prius. Ακολούθησε το Auris. Μετά είχε σειρά το Yaris και τώρα είχε το Rav4.
Στο Rav4 Hybrid η Toyota, συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2.500 κ.εκ. ,κύκλου Atkinson, με ένα ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός των δύο, αποδίδει ισχύ 197 ίππων.
Όταν το οδηγείς «γλυκά» στην εθνική οδό με ταχύτητα 120 χιλιόμετρα, το Rav 4 Hybrid λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα. Όταν όμως το σανιδώσεις για να φτάσεις τα 180 χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, τότε από την πίεση που εξασκείται ο θόρυβος γίνεται αισθητός.
Όμως το Rav4 Hybrid δεν προορίζεται σε αυτούς που θέλουν να επιδείξουν τις αγωνιστικές τους αρετές.
Προορίζεται στους οικογενειάρχες που θέλουν χώρους . Θέλουν ανέσεις, οικονομία, ασφάλεια.
Εύκολο στην οδήγηση το υβριδικό Rav4 με το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT να θεωρείται από τα καλύτερα στην αγορά. Όποιος θέλει όμως μπορεί να μετακινήσει το μοχλό και να το λειτουργήσει χειροκίνητα με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο.
Η αλήθεια είναι ότι μετά το «παιχνίδι» που κρατάει λίγα λεπτά ο οδηγός «ξανασπρώχνει» το λεβιέ στην αυτόματη λειτουργία. Το CVT διατίθεται στις εκδόσεις, στο 2WD και στο all-wheel drive.
Το σύστημα που υπάρχει στο αυτοκίνητο που είδαμε στο Alicante έχει την ίδια λογική με τα άλλα υβριδικά. Δηλαδή έχει ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω . Έχει πολύ καλή πρόσφυση και μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης.
Το αυτοκίνητο σύμφωνα με τους Γιαπωνέζους καταναλώνει 4.9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με εκπομπές CO2 μόλις 115 γραμ./χλμ.
Εμείς δεν καταφέραμε να πετύχουμε τέτοια κατανάλωση. Αυτά τα «δυνατά» πατήματα στο γκάζι ,μας αύξησε τις μετρήσεις κάπου στα 5.5 – 6 λίτρα βενζίνης /100χλμ.
Η επιτάχυνση είναι σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση από 0-100 μόνο 8.3 δευτερόλεπτα. Πάντως τα 180 χιλιόμετρα που λέει το εργοστάσιο τα «ακουμπήσαμε» αρκετές φορές στην ανοικτή εθνική οδό και ευτυχώς φύγαμε από την Ισπανία χωρίς πρόστιμο.
Δεν υπάρχει περίπτωση ακόμη και ο πιο απαιτητικός αγοραστής να παραπονεθεί για την οδική συμπεριφορά του Rav4. Είναι στο ανώτατο επίπεδο για την κατηγορία του.
Αν οδηγείς στην πόλη πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός με τους πεζούς γιατί κινείται αθόρυβα και δεν ακούγεται. Έτσι πολύ εύκολα ,ένας πεζός που δεν ακούει κάποιο θόρυβο μηχανής, μπορεί να κατέβει στο δρόμο χωρίς να δώσει την απαραίτητη προσοχή . Και να γίνει το κακό.
Το RAV4 έχει μια εξελιγμένη οθόνη αφής , κάμερα οπισθοπορείας για να είναι πιο ασφαλές το παρκάρισμα αλλά και πανοραμική κάμερα μπροστά η οποία ενεργοποιείται μόλις το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί σε κάποιο φανάρι.
Άρα στα υπέρ του νέου Hybrid Rav4 θα πρέπει να προσθέσουμε νέο Panoramic View Monitor με απεικόνιση 360 μοιρών στην περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο αλλά και το σύστημα Toyota Safety Sense . Το τελευταίο είναι ένα προηγμένο σετ τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας.
Το αυτοκίνητο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς μπορεί να ρυμουλκήσει μέχρι και 1.650 κιλά ενώ το 2WD 800 κιλά.
Στην Ελλάδα θα έρθει σύντομα οπότε θα το δούμε και στους δικούς μας δρόμους. Οι τιμές που μπορούμε να έχουμε σήμερα είναι για το RAV4 Hybrid ,2WD από 33.770 ευρώ, ενώ για το AWD από 35.770 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας Βενζίνης –4 κύλινδροι- Hybrid system 2.494 cc
Σύστημα: Electronic fuel injection
Hybrid system: Μπαταρία nickel – metal Hybride
Voltage : 244.8
KWh: 1.59
Max Voltage 650
Ισχύς : μικτή απόδοση 197 din στις 5.700
NM@RPM : 206 στις 4.400 – 4.800
Τελική ταχύτητα 180 χιλιόμετρα και για τις δύο εκδόσεις
Επιτάχυνση και στις δύο εκδόσεις από 0-100 χρειάζονται 8.3 δευτερόλεπτα
Κατανάλωση 4.9 για το 2WD και 5.1 για το AWD
CO2 : Για το 2WD 115/116 και για το AWD 117/118
Του Γιώργου Χαλάτση