Το νέο 2015 Honda Jazz έρχεται και έχει ως στόχο να αλλάξει τη γνώμη μας για τα αυτοκίνητα B κατηγορίας. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει πουλήσει παγκοσμίως πάνω από 5 εκατομμύρια μοντέλαμ κάνοντας το ένα από τα πιο γνωστά αυτοκίνητα της γεννιάς μας. Από το 2001 μέχρι σήμερα η παραγωγή του έχει αυξηθεί τόσο πολύ που πλέον κατασκευάζεται σε επτά χώρες. Οι αλλαγές που έγιναν ξεκινάνε από τη βάση του αυτοκινήτου. Το 3ης γεννιάς Honda Jazz είναι κατά 95mm μακρύτερο από το τελευταίο Jazz ακολουθόντας έτσι το μότο της εταιρείας ‘man maximum, machine minimum’, δηλαδή μεγιστοποίηση στο χώρο των επιβατών και ελαχιστοποίηση του εξωτερικού. Συγκεκριμένα, η χωριτικότητα του αυτοκινήτου φτάνει από 354 lit έως 1.314 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ενώ το σύστημα Magic Seats της Honda διαθέτει τέσσερα προγράμματα με στόχο την καλύτερη δυνατή ευελιξία και άνεση των επιβατών. Τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα Magic Seats του 2015 Jazz μπορούν να ρυθμίζονται σε ποικίλες διατάξεις βάσει τεσσάρων προγραμμάτων (Modes), μεγιστοποιώντας έτσι την ευελιξία της καμπίνας.
Utility mode – η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, ενώ η βάση του καθίσματος χαμηλώνει στην περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών για τη δημιουργία ενός μεγάλου, επίπεδου πατώματος 1.505 mm (80 mm μακρύτερο από την προηγούμενη γενιά Jazz).
Tall mode – το εμπρός τμήμα της βάσης του πίσω καθίσματος ανασηκώνεται προς τα πίσω και ασφαλίζει σε κάθετη θέση διαμορφώνοντας ένα ύψος 1.280 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για να χωράνε αντικείμενα μεγάλου ύψους πίσω από τα εμπρός καθίσματα. Πέρα από την ευελιξία του ύψους, το μήκος του διαθέσιμου χώρου σε αυτό το mode είναι 55 mm μεγαλύτερο από της προηγούμενης γενιάς Jazz.
Long mode – η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται σε οριζόντια θέση, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά φορτίων μήκους 2.480 mm (+80 mm).
Refresh mode – η πλάτη των εμπρός καθισμάτων αναδιπλώνονται σε επίπεδη θέση στο ύψος της έδρας των πίσω καθισμάτων για τη δημιουργία ενός ‘καναπέ’ μήκους 1.580 mm (+80 mm), για να μπορούν οι επιβάτες να κάθονται πίσω και να απλώνουν τα πόδια τους μετά από ένα μεγάλο ταξίδι.
Ακόμα, η νέα πλατφόρμα δεν προσφέρει μόνο άνεση αλλά και ασφάλεια. Η ανάρτηση είναι δυναμικότερη αλλά και ελαφρύτερη σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η γεωμετρία των αναρτήσεων άλλαξε. Η μπροστινή ανάρτηση έχει χαμηλότερο κέντρο κλίσεων κάνοντας το Jazz σταθερό αλλά και με καλύτερα κρατήματα στις στροφές. Η απόκριση στον οδηγό γίνεται με ακρίβεια κάνοντας τον να πληροφορείται καλύτερα για τις οδικές συνθήκες και να προσαρμόζει την οδηγική του συμπεριφορά. Η πίσω ανάρτηση έχει ύπερυψωμένο κέντρο κλίσεων και νέα δομή αποσβεστήρων που απομονώνει καλύτερα την καμπίνα από τους κραδασμούς του δρόμου.
Ο νέος κινητήρας 1.3 i-VTEC αποδίδει 102 PS στις 6.000 rpm, είναι εξατάχυτος σε σχέση με τον 5τάχυτο του προηγούμενου μοντέλου και βγαίνει προαιρετικά πάντα και με το νέο κιβώτιο CVT. Η Honda αποφάσισε να βάλει 6τάχυτο κιβώτιο με σκοπό να βελτιώσει την επιτάχυνση του αυτοκινήτου και να κάνει την οδήγηση πιο αθόρυβη αλλά και πιο οικονομική. Το νέο Jazz επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 11,2 δευτ., και πετυχαίνει τελική ταχύτητα 190 km/h.
Τέλος, το νέο Jazz θαα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη στα μέσα του 2015 με τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού ενώ διαθέσιμα θα είναι και τα 5 διαφορετικά πακέτα αξεσουάρ (Sport, Design, Convenience, Illumination, Cargo).
Του Γιώργου Χαλάτση