Το Jeep Renegade, που είναι αυτοκίνητο της χρονιάς, συνδυάζει δύναμη αλλά και οικονομία. Η έκδοση 1.4 Multiair2 Turbo 170 4WD 9-Auto είναι η απάντηση της εταιρείας προς το στερεότυπο ότι τα Jeep δεν σέβονται το περιβάλλον.
Του Γιώργου Χαλάτση
Ο κινητήρας Multiair2 Turbo είναι που κάνει όλη την δουλειά. Καταναλώνει βενζίνη και έχει το μεγάλο πλεονέκτημα του μικρού κυβισμού, μόλις 1.400 κ.εκ. Επίσης χάρη στην υψηλή τεχνολογία και την χρήση καινοτομικών διατάξεων, ξεπερνά τα γνωστά όρια απόδοσης. Οι 170 ίπποι είναι στη διάθεση του οδηγού, είτε κινείται στην άσφαλτο είτε στο χωματόδρομο. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 5.500 σ.α.λ. και συνεπικουρείται από 25,4 χλγμ. ροπής που έρχεται από τις 2500 σ.α.λ. Επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 8,8’’, τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 6,9 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 160 γραμ./χλμ.
Εξοπλίζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων (μοναδικό στην κατηγορία) το οποίο μεταφέρει την κίνηση μέσω του εξελιγμένου συστήματος ελέγχου τετρακίνησης Selec-Terrain και στους τέσσερις τροχούς. Ο εν λόγω κινητήρας χρησιμοποιώντας την τεχνολογία MultiAir ελέγχει την ποιότητα της καύσης ανά κύλινδρο και χρόνο καύσης, προσαρμόζοντας ανάλογα το καύσιμο μείγμα με τέτοια ακρίβεια ώστε να καλύπτει τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro6 και να ενισχύει την οικονομία καυσίμου. Είναι το πρώτο όχημα στην κατηγορία του που ενσωματώνει αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, δίνοντάς του την δυνατότητα να βελτιστοποιεί τις ικανότητες του κινητήρα επιτρέποντας τόσο επιθετικές εκκινήσεις όσο και ήρεμη και ομαλή απόδοση της ισχύος στον αυτοκινητόδρομο. Παρέχει την δυνατότητα για άμεσες επιταχύνσεις και ομαλή αλλαγή σχέσεων.
Η ευρεία διασπορά των σχέσεων, με μικρή διαβάθμιση επιτρέπει την ύπαρξη τεσσάρων overdrive σχέσεων με προφανή πλεονεκτήματα στην μείωση του θορύβου, την οικονομία καυσίμου και την γενικότερη αίσθηση πολυτέλειας και ποιότητας γύρω από την λειτουργία του.
Για την αυτόματη λειτουργία, υπάρχουν 20 διαθέσιμες διαφορετικές χαρτογραφήσεις στο λογισμικό του, κάθε μία από τις οποίες επιλέγεται αυτόματα ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις το οδηγού (διαθέσιμη ροπή κινητήρα, διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, kickdown, κλίση οδοστρώματος, κλπ). Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη να επιλέγει χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση μετάδοσης μέσω της λειτουργίας Autostick.
Τέλος η κοντή κλιμάκωσή του δεν θα μπορούσε παρά να εξυπηρετεί και να ενισχύει τις εκτός δρόμου ικανότητες του οχήματος.
Το σετ όμως της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει αναδείξει τις αρετές της τετρακίνησης, περιλαμβάνει και το εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης της ροπής σε όλους τους τροχούς Selec Terrain (auto,snow,sand,mud)
Η βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 27.940 ευρώ.