Τo απόλυτο «όπλο» του κυνηγού

Κοινοποίηση:
IMG_9147

Υπάρχει μια ειδική κατηγορία αγοραστών που αγαπούν το Jimny της Suzuki. Γιατί; Θα το δείτε στη συνέχεια. Οδηγήσαμε το  ανανεωμένο Suzuki Jimny . Και καταλήξαμε σ αυτό πού ήδη ξέραμε. Ότι δηλαδή απευθύνεται σε μια πολύ συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων. Είναι αυτοί που τους αρέσει η περιπέτεια και θέλουν ένα αυτοκίνητο να τα βγάζει πέρα στα δύσκολα μονοπάτια. Και είναι αυτοί που δεν έχουν άλλες απαιτήσεις από το αυτοκίνητο που οδηγούν. Δεν ενδιαφέρονται για  χώρους, ανέσεις, αξεσουάρ.

 

Του Γιώργου Χαλάτση

 

Το Jimny μπορεί να μην έχει κάνει ποτέ το «μπαμ» στην αγορά , έχει όμως το δικό του αγοραστικό κοινό. Στη σημερινή εποχή θα το χαρακτηρίζαμε απλά ένα «σπαρτιάτικο» αυτοκίνητο. Γιατί τα «καλούδια» του είναι μηδαμινά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Μπορεί να μην έχει αυτά που θέλει σήμερα ο μοντέρνος οδηγός, έχει όμως άλλα στοιχεία που το κάνουν να επιβιώνει. Για παράδειγμα στο ανανεωμένο Jimny 4×4 της Suzuki , υπάρχει  στάνταρ σύστημα ελέγχου  ευστάθειας ( ESC ) . Πολύ θετικό αυτό μιας και είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο των κυνηγών.


IMG_9121

Αν και θα έπρεπε να γίνουν άμεσα και άλλες αλλαγές – για να είναι μέσα στον ανταγωνισμό- ωστόσο οι γιαπωνέζοι δεν δείχνουν να ετοιμάζονται για κάτι τέτοιο. Αν και το Jimny παράγεται από το 1998 , δεν φαίνεται να αντικαθίσταται με κάτι άλλο ούτε και μέχρι το τέλος του 2017. Δεν υπάρχει δηλαδή στο πλάνο των κατασκευαστών μέχρι και τέλος του 2017 καμιά τέτοια πρόθεση.

Τελευταία ουσιαστική ανανέωση έγινε το 2014. Τότε  το μικρό 4×4 απέκτησε σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC – Electronic Stability Control), ένδειξη ιδανικής αλλαγής σχέσης (GSI – Gear Shift Indicator) και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) .

Από πλευράς εξωτερικών σχεδιαστικών αλλαγών θα χρησιμοποιούσα τη λέξη ότι στο Jimny έγινε μόνο ένα μικρό «φρεσκάρισμα» ενώ στο εσωτερικό του υπάρχει πλέον νέος πίνακας οργάνων.

Πήραμε το Suzuki Jimny 1.3 και βγήκαμε στην εθνική οδό. Το σανιδώσαμε… Γρήγορα όμως μειώσαμε την ταχύτητα γιατί δεν είναι χαμηλό Ι.Χ , αλλά είναι τζίπ με την ανάρτησή του να ανταποκρίνεται καλύτερα στο χώμα.

Φυσικά κάνει σωστή δουλειά το  ESC . Μιλάμε για την άσφαλτο που δεν είναι και ότι καλύτερο. Ευτυχώς οι  αναπηδήσεις στις ανωμαλίες και οι κλίσεις στις στροφές έχουν περιοριστεί. Η ανάρτηση λειτουργεί πολύ πιο ήσυχα. Ωστόσο στην άσφαλτο και στο γλιστερό δρόμο, θέλει προσοχή. Κάθε βλακεία, κάθε υπέρβαση, πληρώνεται.

IMG_9126

Όταν μπήκαμε σε δύσβατα μονοπάτια, δεν ανησυχήσαμε ούτε στιγμή. Πήγαινε άνετα ακόμη και με κίνηση στους δύο τροχούς. Χρειάσθηκε να χρησιμοποιήσουμε και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Αλλά λόγω των καλών ημερών που είχαμε το διάστημα της δοκιμής μας δεν βρεθήκαμε ούτε σε βάλτους ούτε σε πολύ λασπωμένους δρόμους και δεν χρειάσθηκε να δοκιμάσουμε την 3η ένδειξη  4Χ4 low.

Το  Jimny  θέλει χώμα. Τότε μπαίνει στα χωράφια του. Και διαπιστώνεις τη διαφορά – φυσικά δεν πρέπει να το συγκρίνουμε με ένα Renegade- αλλά με άλλα που είναι στα ίδια κυβικά και απευθύνονται στο ίδιο κοινό.

Καταλαβαίνετε γιατί το αγαπούν οι κυνηγοί;

Γιατί όταν πάνε για κυνήγι  και μπαίνουν σε λασπωμένους δρόμους δεν σταματούν πουθενά. Βάζουν το 4Χ4 με ένα πάτημα στο μπουτόν η ακόμη πατάνε το διπλανό κουμπί με την ένδειξη 4WD-L και πάνε όπου θέλουν. Φυσικά σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάζονται και τα κατάλληλα λάστιχα. Δεν είναι δυνατόν τα ασφάλτινα η τα 50/50 να πηγαίνουν παντού.

Κάτω από το καπό του Jimny υπάρχει ο γνωστός ατμοσφαιρικός 4-κύλινδρος 1.300άρης βενζινοκινητήρας.  Έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 16 βαλβίδες και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-i. Αποδίδει 85 ίππους και 110 Nm ροπής . Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο, πέντε σχέσεων. Οι αλλαγές στις σχέσεις από 2Χ4 σε 4Χ4 η σε 4Χ4 low  γίνονται με ένα μπουτόν. Υποστηρίζαμε και συνεχίσουμε να το υποστηρίζουμε ότι το Jimny είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο των κυνηγών. Γιατί με μια μικρή καρότσα για τα σκυλιά τέσσερις κυνηγοί μπορούν να πάνε όπου θέλουν. Αρκεί να μην τρέχουν στην εθνική οδό και να μην έχουν απαιτήσεις στους χώρους. Το μεγάλο ταξίδι σε κουράζει. Λογικό.

IMG_9128

Είναι τρίπορτο. Με περιορισμένους χώρους. Οι πίσω επιβάτες δεν μπαίνουν εύκολα. Ο συνοδηγός είναι ό μόνος που βολεύεται γρήγορα. Ο  οδηγός αν είναι ψηλός δεν έχει την άνεση να τραβήξει πολύ πίσω το κάθισμά του αν και έχει πολύ καλή ορατότητα. Το τιμόνι είναι υποδειγματικό, το σασμάν τέλειο  και οι off road δυνατότητες, απεριόριστες σε χώμα,  άμμο η χιόνι. Σε ορισμένες περιπτώσεις στο στεγνό δρόμο και στην άσφαλτο , τα Bridgestone δεν μας κάλυψαν όσο θα θέλαμε.

Η αρχική τιμή είναι στα 17.750 ευρω ενώ η τελική τιμή με την απόσυρση και το ειδικό bonus 13.900 ευρώ

 

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. Το Jimny θέλει χώμα στην άσφαλτο και στο γλιστερό δρόμο, θέλει προσοχή. Κάθε βλακεία, κάθε υπέρβαση, πληρώνεται.

  2. Με 400€ τέλη κυκλοφορίας πιός θα το πάρει;

    1. Eχει τόσο υψηλά τέλη κυκλοφορίας το 1300αρι Jimny;

Comments are closed.