C4 Cactus 1.6 HDi με κινητήρα HDi και κιβώτιο ETG

Κοινοποίηση:
IMG_9547

Δοκιμή με το Citroen C4 Cactus 1.6 HDi  με το αυτόματο κιβώτιο ETG.

 

Του Γιώργου Χαλάτση

 

Το C4 Cactus σαν αυτοκίνητο το έχουμε γνωρίσει και στο παρελθόν. Μόνο που σήμερα δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο σύστημα “Easy Push” που  κάνει πιο απλή τη ζωή του οδηγού. Στο νέο C4 Cactus δεν υπάρχει τίποτα από τα  κλασικά συστήματα που ξέραμε μέχρι σήμερα.  Και δεν μιλάμε μόνο για τον κλασικό μοχλό ταχυτήτων αλλά για τη γενικότερη φιλοσοφία. Μπροστά και δεξιά από το τιμόνι, υπάρχει  στο ταμπλό ένα χειριστήριο με τρία πλήκτρα με τις ενδείξεις D, R , N και είναι αυτά τα τρία κουμπιά που χρησιμοποιεί ο οδηγός. Για να ξεκινήσει πατάει το κουμπί με την ένδειξη D για να κινηθεί με την όπισθεν πατάει το κουμπί με την ένδειξη  R. Τίποτα άλλο. Μόλις σταματήσει και σβήσει τον κινητήρα αυτόματα ο επιλογέας τοποθετείται στη θέση  N.

Αν ωστόσο ο οδηγός θέλει να «παίξει» σε ανηφορικά η κατηφορικά κομμάτια τότε υπάρχει λύση. Κάτω από το λεβιέ του τιμονιού δεξιά και αριστερά υπάρχουν δυο πτερύγια για χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων.

IMG_9503

Σπάνια ενθουσιαζόμαστε όταν οδηγούμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο. ΤΟ C4 Cactus ,που έχει το άρωμα από crossover , μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Η εργονομία στο εσωτερικό, η άψογη κύλιση που έχει στο δρόμο, το στήσιμο του αυτοκινήτου αλλά και η οικονομία στην κατανάλωση είναι τα βασικά του ατού.

Στην έκδοση 1.6 Blue Turbo Diesel  με το αυτόματο κιβώτιο ,η αν θέλετε με το αυτοποιημένο μηχανικό κιβώτιο  μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Το σημερινό C4 Cactus που οδηγήσαμε είναι ένα μικρομεσαίο Hatchback. Το αυτοκίνητο ,  με το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού που όμως είναι αρκετά «φορτωμένο» , κοστίζει 17.500 ευρώ με απόσυρση. Η τιμή του ανταγωνιστική. Έχει αρκετά «καλούδια» πάνω του. Φυσικά στην έκδοση της δοκιμής το C4 Cactus «φορούσε»  το τελευταίου τύπου κιβώτιο ETG , με το σύστημα Easy Push.

IMG_9533

Οι τέσσερις  επιβάτες αισθάνονται ότι κάθονται στις πολυθρόνες του σπιτιού τους. Άπλετοι  είναι οι αποθηκευτικοί χώροι. Ο οδηγός «πρίγκιπας» . Το κεντρικό υποβραχιόνιο – παρόμοιο δεν έχουμε ξαναδεί- ξεκουράζει το χέρι στα μεγάλα ταξίδια.

Το μήκος του C4  είναι 4.157 mm, το πλάτος 1729 mm αλλά με τους καθρέφτες  ανοικτούς φθάνει τα 1946 mm. Το ύψος του Cactus είναι 1480 mm αλλά με τις μπάρες οροφής φθάνει 1530 mm.

Ανάμεσα σε όλα τα άλλα θα πρέπει να προσθέσουμε και το  AirBump. Και είναι αυτό που το κάνει εξωτερικά να διαφέρει. Είναι τα πλαϊνά  που είναι «ντυμένο» το αυτοκίνητο γύρω γύρω.  Ένα εύκαμπτο υλικό TPU ( θερμοπλαστική πολυουρεθάνη) με θύλακες αέρα. Αυτά τα πλαϊνά  έσωσαν τους ατζαμήδες από τα πλαϊνά γδαρσίματα αλλά και από τα χτυπήματα μπροστά και πίσω. Χτυπήματα στο παρκάρισμα με ταχύτητα 4 χλμ δεν αφήνουν ίχνος γρατζουνιάς. Θα έχετε δεί αρκετούς που στην προσπάθειά τους  να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους σε μικρούς χώρους , χτυπάνε με τον προφυλακτήρα μια το μπροστινό Ι.Χ και μια το πίσω. Με το σύστημα του C4 Cactus καταργήθηκαν οι μικροζημιές.

IMG_9547

Σημαντικές είναι οι εσωτερικές διαστάσεις. Το αυτοκίνητο έχει χώρους και με το παραπάνω. Το εσωτερικό του έχει μοντέρνες πινελιές με ένα κομψό ταμπλό. Τα μάτια όλων πέφτουν στη  μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 7 “. Σ αυτή την οθόνη ενσωματώνονται οι λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, των πολυμέσων, του τηλεφώνου η και του συστήματος πλοήγησης. Εκεί υπάρχουν και όλες οι πληροφορίες για το σύστημα υποβοήθησης. Στο C4 Cactus 1.6 δεν υπάρχει ο κλασικός πίνακας οργάνων. Στη θέση του υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη. Πολύ καλός και ο κλιματισμός. Ο συνοδηγός έχει ένα ευρύχωρο και εργονομικό ντουλαπάκι που οι Γάλλοι το «βάφτισαν»  « Top Box». Στο εσωτερικό δεν περνούν οι εξωτερικοί θόρυβοι αφού έχει εξαιρετική ηχομόνωση.Η μόνη ένσταση που έχουμε είναι στα πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν όπως τα μπροστινά αλλά περιορίζονται μόνο στην ανάκληση.

Στο δρόμο το Cactus C4 μας άρεσε . Πατάει καλά στην άσφαλτο.  Θυμίζει αυτοκίνητα μεγάλης κατηγορίας. Ο turbodiesel 1.6 HDi κινητήρας euro 6 ,  αποδίδει 100 ίππους στις 3500 σαλ ενώ η ροπή του είναι 254/1750 σαλ. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 205/55/R16.  Τα φρένα του υποδειγματικά. Μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι ενώ πίσω υπάρχουν ταμπούρα. Στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει ABS με ABD και Brake assist καθώς επίσης και ESP.

IMG_9544

Από στάση το C4  χρειάζεται για να φτάσει τα 100 χλμ 11.2 δευτερόλεπτα. Λίγο πιο γρήγορο είναι το C4 με το χειροκίνητο κιβώτιο. Χρειάζεται 10.6 δευτερόλεπτα. Πολύ μικρή ‘όμως η διαφορά και πολύ ξεκούραστο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Παρά το μεγάλο του μεταξόνιο 2595 mm το Cactus εξακολουθεί να είναι ευέλικτο.

Κάναμε ατέλειωτα χιλιόμετρα μέσα και έξω από την πόλη. Είναι εξαιρετικά οικονομικό στην κατανάλωση. Σ αυτό βοηθάει και το Start&Stop. Οι εργοστασιακές τιμές δεν διαφέρουν και πολύ από τις δικές μας. Οι Γάλλοι δίνουν για την πόλη 3.9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, 3.4 στη μικτή και 3.2 στην κίνηση εκτός πόλης. Εμείς χρησιμοποιώντας το trip computer γράψαμε 4.8 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα. Το Cactus C4  κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο. Οι  εκπομπές ρύπων CO2 είναι 89 ( g/km) .

IMG_9497

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: