Οι Σουηδοί δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις για να αποδείξουν ότι κατασκευάζουν ασφαλή αυτοκίνητα. Άλλωστε όλες οι δοκιμές ξεκινούν από τα χιόνια η τις παγωμένες λίμνες και μετά γίνονται στην πίστα η στο χώμα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας σήμερα ,είναι το Volvo V60 Cross Country D4 που απευθύνεται σε όσους αναζητούν στυλ και ποιότητα. Σε όσους αναζητούν χώρους, δύναμη, αξιοπιστία, οικονομία αλλά και περιπέτεια σε χωμάτινους δρόμους χωρίς προβληματισμούς. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με κωδικό 3HJ , αποδείχθηκε και αρκετά οικονομικό στο ταξίδι. Το V60 Cross Country D4 κάτω από το καπό του «φοράει» έναν δίλιτρο ( 1969 cc) κινητήρα, turbo diesel που αποδίδει 190 ίππους ( φορολογήσιμοι ίπποι 14).
Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν σήμερα.
Στην εθνική οδό κινείσαι γρήγορα και το ταξίδι για τους τέσσερις επιβάτες είναι άνετο. Όταν οι επιβάτες γίνουν πέντε, σίγουρα οι τρείς πίσω στριμώχνονται αρκετά.
Η Volvo δίνει επίσημα τελική ταχύτητα 210 χιλιόμετρα με χρόνο επιτάχυνσης 7,8 δευτ από 0-100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων ( CO2) είναι 120 γρμ./χλμ. Η μεγίστη ισχύς του V60 είναι 190 HP /4250 Rpm και η μεγίστη ροπή 400 Νμ / 1750-2500 ρπμ.
Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση στην κατανάλωση είναι στην πόλη 5.3 λίτρα , στο μικτό κύκλο 4.6 λίτρα και 4.2 λίτρα εκτός πόλης. Η κατανάλωση σύμφωνα με το κομπιούτερ ταξιδιού στην πόλη ξεπέρασε τα 7,1 λίτρα/100 χλμ. Στην εθνική οδό όμως, κρατώντας μια σταθερή ταχύτητα με τη βοήθεια του cruise control η μέση κατανάλωση έφτασε μόλις τα 4.7 λίτρα. Πολύ κοντά δηλαδή στην εργοστασιακή μέτρηση.
Ο κινητήρας με τα 400 Νm ροπής είναι πρόθυμος στις εντολές του οδηγού που μπορεί να ρυθμίζει από μόνος του και να εκμεταλλεύεται τις παροχές Εco, performance, comfort.
Παρά το γεγονός ότι το καινούργιο μοντέλο cross country είναι πιο ψηλό κατά 65 χλστ. σε σχέση με το «απλό» V60 και η απόσταση από το δρόμο, αρκετά μεγάλη, το αυτοκίνητο ακόμη και οδηγώντας το οριακά, δεν παρουσίασε ούτε περίεργες πλεύσεις αλλά ούτε περίεργες κλίσεις στις στροφές. Τα φρένα του υποδειγματικά. Μπροστά οι αεριζόμενοι δίσκοι είναι 316 χλστ. και πίσω 302 χλστ. Το V60 Cross Country D4 «πατάει» σε ελαστικά 18 ιντσών.
Στο εσωτερικό το V60 Cross Country της δοκιμής ήταν ντυμένο μέσα στο δέρμα. Έχει αυτόματο διζωνικό σύστημα κλιματισμού (ECC) , ψηφιακό πίνακα οργάνων, υπολογιστή ταξιδιού, φωτιζόμενο επιλογέα ταχυτήτων, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες με φωτισμό εδάφους καθώς επίσης αισθητήρα βροχής 2ης γενιάς.
Έχει σύστημα Προστασίας του Αυχένα και της πλάτης στα μπροστινά καθίσματα, αερόσακους δύο θαλάμων για τον οδηγό και συνοδηγό. Πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους οροφής.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρείς επιλογές το Elegance, που έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα. Μπορεί να επιλέξει το Eco, που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον. Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο.
Εξωτερικά
Κυριαρχούν τα διακοσμητικά (μπροστά χαμηλά στον προφυλακτήρα) στον πίσω με τις δύο εξατμίσεις και στα πλαϊνά. Εμφανέστατες και καλαίσθητες είναι οι ράγες οροφής ενώ τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ , τονίζουν ιδιαίτερα την έκδοση Cross Country.
Ο χώρος των αποσκευών με τα καθίσματα σε πλήρη διάταξη προσφέρει 430 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν αγγίζει τα 742 λίτρα. Όμορφες είναι και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ( 235/50/R10) .
Υπάρχουν ακόμη αισθητήρες παρκαρίσματος, χρήσιμοι για τον οδηγό.
Το αυτοκίνητο στο στάνταρ εξοπλισμό έχει σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα διατήρησης της ταχύτητας και αισθητήρες βροχής . Τα φρένα είναι ABS με EBA, έχει φώτα απότομου φρεναρίσματος ( EBL) και σύστημα δυναμικού ελέγχου Ευστάθειας και πρόσφυσης ( DSTC) .
Το Νέο S60 Cross Country προσφέρει την βελτιωμένη εκδοχή του Συστήματος Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information System – BLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ. Η βελτιωμένη εκδοχή μπορεί τώρα να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι και 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο. Φυσικά εξακολουθεί να ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.
Ένα άλλο χρήσιμο «εργαλείο» είναι το Cross Traffic Alert .
Η αρχική τιμή του αυτοκινήτου είναι 38.900 ευρώ αλλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δομικής μας κοστίζει 50.549 ευρώ ενώ με την προτεινόμενη έκπτωση ( με επιφύλαξη αν θα ισχύει η όχι) μπορεί να κατέβει στα 47.549 ευρώ.
Και ποιος θα το παρει?χαχαχα