Η αγορά σύντομα «απορρόφησε» τις επιπτώσεις από την επιβολή του ανώτατου ορίου τιμής στο ρωσικό πετρέλαιο εκ μέρους της Δύσης.
Επιβεβαιώνεται η υποψία πολλών ότι η τελευταία απόπειρα της ομάδας των G-7 να περιορίσουν τα ρωσικά έσοδα από το πετρέλαιο θα καταλήξει σε αποτυχία – άλλωστε, οι ίδιες οι ΗΠΑ παραδέχτηκαν ότι στόχος του ανώτατου ορίου τιμών δεν ήταν τόσο να πλήξει τα δημόσια έσοδα της Ρωσίας όσο να διατηρήσει μια πιο σταθερή ροή πετρελαίου – η αγορά αγνόησε ταχύτατα το έλλειμμα στη προσφορά εξαιτίας των κυρώσεων εν μέσω φόβων ότι δεν θα υπάρξει αρκετή ζήτηση για να αντισταθμίσει τη σταθερή προσφορά.
Σύμφωνα με το Bloomberg, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εταιρείες πετρελαιοφόρων αποφεύγουν να στείλουν τα πλοία τους για να φορτώσουν αργό από ένα μεγάλο ρωσικό λιμάνι στην Ασία μετά τις κυρώσεις της ομάδας των G7 που στοχεύουν να πλήξουν τα έσοδα της Μόσχας από τις εξαγωγές του «μαύρου χρυσού».
Όπως έχει τεκμηριωθεί, από τις 5 Δεκεμβρίου, οι εισαγωγείς ρωσικού πετρελαίου επιτρέπεται να έχουν πρόσβαση στις ασφαλίσεις των φορτίων και σε μια σειρά από κρίσιμες για το εμπόριο υπηρεσίες μόνο εάν η τιμή είναι 60 δολάρια το βαρέλι ή λιγότερο.
Αλλά οι εξαγωγές από τον αγωγό ESPO από το λιμάνι Kozmino είναι περίπου 10 δολ. πάνω από το οριο, που σημαίνει ότι πρέπει να προβούν σε εναλλακτικές ρυθμίσεις για την διεκπεραίωση των εξαγωγών.
Το αργό Urals στην Ασία
Από τότε που ξεκίνησε το ανώτατο όριο, ο ESPO (ακρωνύμιο από τα αρχικά Ανατολική Σιβηρία –Ειρηνικός Ωκεανός, τα αρχικά ενός αγωγού που μεταφέρει το πετρέλαιο από την ανατολική Σιβηρία στον Ειρηνικό) έχει δει τις εξαγωγές να μειώνονται έναν μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την παρακολούθηση των αποστολών των τάνκερ που συνέταξε το Bloomberg.
Αντίθετα, τα Urals, ένα προϊόν αργού πετρελαίου σε μεγαλύτερα αποθέματα που εξάγεται από τη δυτική Ρωσία, ρέει ελεύθερα σε πελάτες στην Ασία — βοηθούμενο από το γεγονός ότι έπεσε πολύ κάτω από το όριο των 60 δολαρίων λίγες εβδομάδες πριν από την κυκλοφορία του.
Ωστόσο, εν μέσω των τελευταίων κυρώσεων που έθεσαν το όριο των 60 δολαρίων, τα τάνκερ αποφεύγουν την ασιατική κατηγορία και στις 10 ημέρες από την έναρξη των μέτρων, 4,4 εκατομμύρια βαρέλια λιγότερα φορτώθηκαν σε δεξαμενόπλοια στο Kozmino, όπως υπολογίζει το Bloomberg.
Την ίδια περίοδο έναν μήνα νωρίτερα, εξήχθησαν 8,8 εκατομμύρια βαρέλια.
Οι κινήσεις των τάνκερ
Αν και είναι πολύ νωρίς για να πούμε εάν η παρατηρούμενη πτώση των ροών από τον αγωγό ESPO αντανακλά κάποιο δομικό φαινόμενο, οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ιδιαίτερα κακές και δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλά πλοία που να κατευθύνονται εκεί για τη συλλογή φορτίων τις επόμενες εβδομάδες.
Τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων είναι πάντα ευμετάβλητα, ανάλογα με τους χρόνους φόρτωσης και τις διαδρομές μεμονωμένων δεξαμενόπλοιων.
Ναυλομεσίτες και έμποροι με τους οποίους επικοινώνησε το Bloomberg επισήμαναν επίσης ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι οι πωλητές από τον αγωγό ESPO αγωνίζονται να εξασφαλίσουν δεξαμενόπλοια για φορτία που αγοράζονται με τιμή άνω των 60 δολαρίων το βαρέλι.
Τουλάχιστον δύο μεγάλοι και γνωστοί πλοιοκτήτες, η China Cosco Shipping Corp. και η Avin International Ltd. με έδρα την Ελλάδα, έχουν αποσυρθεί από τη διακίνηση αργού οπό τον αγωγό ESPO από τις 5 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με ναυλομεσίτες.
Η απουσία τους έχει βγάλει τουλάχιστον πέντε δεξαμενόπλοια από την κανονική δεξαμενή πλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο απο τον αγωγό, επισήμαναν.
Αυτό αφήνει τους ναυλωτές να συνεργάζονται με μικρότερους ανεξάρτητους ιδιοκτήτες που εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τη μετακίνηση.
Εάν οι ναυλωτές συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν αντίθετους ανέμους με την κράτηση δεξαμενόπλοιων, οι ροές θα μπορούσαν να παρεμποδιστούν, είπαν.
Οι εξαγωγές από τους αγωγούς ESPO και Sokol (από την ανατολική Ρωσία) διαπραγματεύονται επί του παρόντος πάνω από το όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι διατηρώντας πρόσβαση σε ασφαλιστικές υπηρεσίες και άλλες εγγυήσεις για τα φορτία.
Ο ρόλος της εξέλιξης των τιμών
Με το ρωσικό πετρέλαιο τύπου Urals να διαπραγματεύεται πολύ κάτω από το ανώτατο όριο της τιμής και να αγγίζει τελευταία περίπου 45 δολ/ βαρέλι, οι ναυλομεσίτες είπαν ότι οι κρατήσεις δεξαμενόπλοιων για τη ΄΄ναυαρχίδα” του ρωσικού αργού από τα δυτικά λιμάνια διαξάγονται κανονικά.
Η παρακολούθηση των δεξαμενόπλοιων υποδηλώνει επίσης καμία προφανή διακοπή στη ροή..
Φυσικά, όλα αυτά είναι απλώς μια φωτογραφία της στιγμής: μόλις οι τιμές του πετρελαίου εκτοξευθούν, όπως θα εκτιναχθούν μετά την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων πωλήσεων στο τέλος του έτους, είναι σχεδόν βέβαιο ότι όλες οι ρωσικές ποιότητες πετρελαίου θα έχουν τιμές πάνω από 60 δολάρια, ακόμη και με τη μεγάλη έκπτωση που προβλεπουν οι ρωσικές αρχές
Σε εκείνο το σημείο, η αγορά θα διαπιστώσει εάν οι εξαγωγές ρωσικού αργού μπορούν να διατηρηθούν και πώς θα αντιδράσει η Μόσχα όταν διακοπούν οι εξαγωγές προς τα κράτη που μετέχουν στις κυρώσεις.
Ζελένσκι νικάμε!
Η ρωσία διαθέτει τεράστιες ποσότητες εξαιρετικής ποιότητας πετρελαίου αλλά και φυσικού αερίου. Στην ευρώπη κάνουν κουμάντο διεφθαρμένοι πολιτικοί οι οποίοι χρηματίζονται από το κατάρ, τις ηπα κτλ και παίρνουν αποφάσεις εις βάρος των λαών της ευρώπης. Την ίδια ώρα οι ινδοί, οι κινέζοι κτλ απολαμβάνουν αυτά τα ρωσικά καύσιμα σε πολύ καλές τιμές και έτσι η οικονομία τους και η βιομηχανία τους αναπτύσσεται.
Να λογοδοτησει ο Μητσοτακης που εκανε καμπανια για το θεμα αυτο τρομαρα του. Απετυχε παταγωδως οπως σε ολα. Οτι του λενε οι απο πανω του κανει και μας παιρνει ολους στο λαιμο του. Διελυσε και την ΝΔ, Εχει κανει ιδιους με αυτον και τους βουλευτες του και τα στελεχη. Γιατι να ξαναψηφισω ΝΔ? Ειχαμε ενα υποφερτο κομμα, οχι αριστο αλλα μπορουσαμε να ακουμπησουμε πανω σε αυτο τουλαχιστον.Τωρα δεν εχουμε ουτε αυτο. Τι να ψηφισουμε? Κατεστρεψε μια ολοκληρη παραταξη. Δυσκολα τα πραγματα, αλλα αυτον και τη ΝΔ αν δεν αλλαξει ριζικα, δεν τους ξαναψηφιζω. Δεν χρειαζομαστε Μεγαλους Ναπολεοντες αλλα ουτε και Δον Κιχωτες. Η γεννια πολιτικων της ΝΔ απο το 2010 μεχρι και τους σημερινους ολους, στελεχη και βουλευτες, δεν αξιζουν να μεινουν στο κομμα. Ειναι τελειωμενοι και βαριδια και στη ΝΔ και στη πολιτικη. Ριξτε τους στη πυρα Νεοδημοκρατες. σπαστε τα δεσμα σας, ξεκολληστε απο τη λασπη που σας τραβαει στο πατο. Δεν εχουμε ποιον να ψηφισουμε. Τουλαχιστον αναγκαστε τους να φυγουν για να ελθει κατι καινουργιο, ΟΛΟΥΣ χωρις εξαιρεση. Και ενας να μεινει θα μολυνει τους καινουργιους.
Σαν να θες τον κωστακη η μου φαινεται;
Ξεχασες το τι πλεϊστέισιον ειχε παιξει;
Το ότι μας δουλεύουν οι G7 ενώ οι ίδιοι εμπορεύονται τα Ρωσικά ορυκτά καύσιμα μεταπωλωντας τα στις χώρες της ΕΕ καταπατώντας τις κυρώσεις που οι ίδιοι επέβαλλαν για να κερδοσκοπούν εις βάρος των λαών είναι γνωστό τοις πάσι