Ρεπορτάζ: Εφημερίδα Μακελειό
Τρίβει τα χέρια του ο Σουλτάνος: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκτός ότι φέρεται να συζητά μέσω «Ραγιαδοπετρίτη» την από κοινού τουριστική και πλουτοπαραγωγική εκμετάλλευση του Αιγαίου, άνοιξε διάπλατα με την συγκατάθεσή του στην Τουρκία τον διάδρομο Θεσσαλονίκη-Σόφια-Βερολίνο, όπως επίσης τον Πανευρωπαϊκό ∆ιάδρομο και την προσέγγιση με τις βαλκανικές χώρες μέσω της Εγνατίας Οδού. Το οδικό σύνορο που θα κατασκευαστεί διευκολύνει αποκλειστικά και μόνο τις διεθνείς μεταφορές της Τουρκίας.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ, που ανέλαβε εξ ολοκλήρου την εκπόνηση της μελέτης για την ελληνική και την τουρκική πλευρά, σε συνεργασία με την Τουρκική Γενική ∆ιοίκηση Αυτοκινητοδρόμων (KGM), παρουσίασε πρόσφατα στην Κωνσταντινούπολη τόσο την οριστική μελέτη που ολοκληρώθηκε όσο και το φωτορεαλιστικό τρισδιάστατο βίντεο που απεικονίζει πώς θα είναι η γέφυρα όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της. Προηγουμένως γίνεται μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, ξεκινώντας από το 1954 και φτάνει στο σήμερα, με τις συναντήσεις
ελληνικής και τουρκικής αντιπροσωπείας, αλλά και τις συζητήσεις σε υπουργικό επίπεδο μεταξύ Χρήστου Σταϊκούρα και Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου , αλλά και σε επίπεδο ηγετών μεταξύ Κυριάκου Μητσοτάκη και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Υπενθυμίζεται σχετικά πως πέρυσι κατά τη τη διάρκεια της συνάντησης τους στο Μέγαρο Μαξίμου συμφώνησαν και υπέγραψαν Μνημόνια, Συμφωνίες και κοινές ∆ηλώσεις-∆ιακηρύξεις μεταξύ των αρμόδιων υπουργών της κυβέρνησης με τους Τούρκους ομολόγους τους για μια σειρά θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος. Για το έργο αυτό υπέγραψε ο CEO ΕΓΝΑΤΙΑΣ κ. Κουτσούκος και ο Τούρκος Αν. ∆ιευθυντής της Γενικής ∆ιεύθυνσης Αυτοκινητοδρόμων Τουρκίας κ. Selahattin Bayramcavus.
Η υφιστάμενη γέφυρα, μήκους 800, θεμελιώθηκε στις 6 Ιουνίου του 1954, από τον τότε Έλληνα υπουργό ∆ημοσίων Έργων Κωνσταντίνο Καραμανλή αφού προηγουμένως είχε υποδεχτεί στην ελληνική όχθη του Έβρου τον Τούρκο ομόλογό του Χακάν Ζεϊκίνογλου και αποτελεί το σημαντικότερο οδικό σύνορο μεταξύ των δύο κρατών αλλά και μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας.
Η μισή είναι βαμμένη με τα χρώματα της Ελλάδας, η άλλη με τα χρώματα της Τουρκίας. Σήμερα δείχνει να έχει φθάσει στα όρια της όσον αφορά την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και επομένως κρίνεται επιτακτική η ανάγκη κατασκευής μία ακόμη υποδομής που θα επωμισθεί μέρος του αυξημένου φορτίου. Ακριβώς 70 χρόνια μετά, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις περνούν σε ένα νέο στάδιο με την ολοκλήρωση της μελέτης κατασκευής της «Γέφυρας Φιλίας και Εμπιστοσύνης Κήποι-Ύψαλα».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος που πραγματοποίησε την παρουσίαση του τρισδιάστατου βίντεο στην τουρκική πλευρά, επισήμανε τη σημασία της νέας καλωδιωτής “extradosed” γέφυρας 400 μέτρων εκ των οποίων τα 150 μέτρα ανήκουν στην ελληνική πλευρά και τα 291 στην τουρκική και θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο, που θα συνδέει μαζί με την υφιστάμενη τις δύο χώρες, σηματοδοτώντας ένα νέο ελπιδοφόρο κεφάλαιο στις διεθνείς μεταφορές.
Η Εγνατία Οδός θα συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης, για την κατασκευή του τμήματος που ανήκει στον ελλαδικό χώρο και αντίστοιχα έχει συμφωνηθεί με την τουρκική πλευρά να συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης για το τμήμα της γέφυρας που την αφορά.
Εφόσον ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες σε διάστημα τεσσάρων περίπου μηνών, μπορεί να αναδειχθεί με αυτή τη διαδικασία ένας ανάδοχος. Έχει συμφωνηθεί στις προηγούμενες συναντήσεις για λόγους που γίνονται αντιληπτοί ότι για τον καλύτερο συντονισμό των δύο κατασκευαστών θα υπάρχει κοινή ομάδα επίβλεψης. Από την ελληνική πλευρά, θα είναι το υπουργείο Υποδομών και η Εγνατία Οδός ΑΕ και από την αντίστοιχη τουρκική πλευρά θα υπάρχει ομάδα από το αντίστοιχο Υπουργείο Υποδομών.
70 εκ. ευρώ το κόστος της μελέτης
Όπως δήλωσε ο ∆ιευθύνων Σύμβουλος Εγνατία ΑΕ, K. Κουτσούκος: «Ιδιαίτερα μετά το 2019, η Εγνατία ΑΕ ‘’έτρεξε’’ την μελέτη με γρήγορους ρυθμούς και φτάσαμε τώρα σ’ αυτό το αποτέλεσμα. Είχαμε αναλάβει την μελέτη εξ’ ολοκλήρου και για τις δύο πλευρές μετά από συμφωνία των δύο υπουργείων Εξωτερικών. Πραγματοποιήθηκαν τρεις συναντήσεις έως ότου οριστικοποιηθεί η συμφωνία. Το κόστος της μελέτης ανέρχεται σε 70 εκ. ευρώ. Η νέα γέφυρα δεν θα έχει καμία σχέση με την παλιά. Θα διευκολύνει τις διεθνείς μεταφορές, θα ενισχύσει το διασυνοριακό εμπόριο και την τουριστική κίνηση. Η νέα γέφυρα θα σημαδέψει ένα ελπιδοφόρο κεφάλαιο στις διεθνείς μεταφορές και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις». Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από κοινοτικούς πόρους αλλά και εθνικούς πόρους των δύο χωρών.
Σημειώνεται ότι στο έργο είχε αναφερθεί το περασμένο καλοκαίρι ο υπουργός Μεταφορών και υποδομών της γειτονικής χώρας, Abdulkadir
Uraloglu, επισημαίνοντας ότι η γέφυρα όχι μόνο θα ενισχύσει τις σχέσεις και τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών, αλλά θα βελτιώσει και τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας με τον διάδρομο Θεσσαλονίκη-Σόφια-Βερολίνο, όπως επίσης με τον Πανευρωπαϊκό ∆ιάδρομο και τις βαλκανικές χώρες μέσω της Εγνατίας Οδού.
Η χαρά της κυβέρνησης στις βαθιές υποκλίσεις προς τους νεότουρκους
ΠΟΙΟ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ…………………..Η ΝΕΑ ΩΘΟΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΦΑΜΗΛΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ