Έγγραφα, σιδηροδρομικοί, αλλά και η ίδια η δήλωση δικτύου από τον ΟΣΕ για το 2023, η οποία υποβάλλεται κάθε Ιανουάριο -και κατά συνέπεια για φέτος υποβλήθηκε μετά την λεγόμενη παράδοση του τοπικού συστήματος τηλεδιοίκησης κατά τον κ. Γεραπετρίτη τον Νοέμβριο του 2022-, είναι ξεκάθαρη: Η Λάρισα διαθέτει σηματοδότηση, αλλά όχι Κεντρική Διαχείριση Κυκλοφορίας, δηλαδή τηλεδιοίκηση.
Υπενθυμίζεται ότι οι σιδηροδρομικοί διαχωρίζουν πλήρως την τηλεδιοίκηση από το τοπικό σύστημα χειρισμού, που πράγματι λειτουργεί στη Λάρισα και δίνει τη δυνατότητα αυτόματης χάραξης πορείας.
Ο υπουργός Επικρατείας αμέσως μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων ανέφερε πως «όπως έχω επανειλημμένως τονίσει και ενώπιον της Βουλής της αρμόδιας διαρκούς κοινοβουλευτικής επιτροπής και σε συνέντευξη την οποία παραχώρησα, το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα. Το επαναλαμβάνω με έμφαση προκύπτει από όλα τα στοιχεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας. Η τοπική τηλεδιοίκησης στη Λάρισα είναι υπαρκτή, πραγματική και ακόμα και σήμερα όλες οι διαδρομές γίνονται με αυτόματες χαράξεις».
Προσέθεσε ότι το Κέντρο Ελέγχου της Λάρισας «αφορά περίπου 8,5 χιλιόμετρα της διαδρομής. Είναι λειτουργικός πίνακας, τον οποίο και εγώ ο ίδιος σε αυτοψία είδα και χρησιμοποίησα. Λειτουργεί και θα μπορούσε και λειτουργούσε και την κρίσιμη νύχτα». Ο ίδιος μάλιστα είχε καταθέσει και στα πρακτικά της Βουλής το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας, μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ – ΟΣΕ, το οποίο υπεγράφη την 1η Νοεμβρίου 2022.
Το κατατεθέν έγγραφο αναφέρεται ξεκάθαρα στη σηματοδότηση και είναι μόνο η πρώτη σελίδα του σχετικού πρωτοκόλλου, στην οποία αναγράφεται το θέμα χωρίς όμως να υπάρχουν οι επόμενες.
Στις επόμενες αναφορικά με τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας σημειώνεται πως «παρέχονται όλες οι σηματοτεχνικές διαδρομές εκτός των διαδρομών από τα φωτοσήματα εξόδου (ΛΑΡ 11, ΛΑΡ 13, ΛΑΡ 15) προς βορρά (προς Εμπορικό Λάρισας) λόγω προσωρινής απουσίας των σηματοτεχνικών πληροφοριών με τον Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας. Οι εργασίες αυτές θα ολοκληρωθούν στο εγγύς μέλλον.
Τα φωτοσήματα ΛΑΡ 11, ΛΑΡ13, ΛΑΡ15 θα παραμείνουν κλειστά (ερυθρό) και η κυκλοφορία μεταξύ Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας θα διεξάγεται σύμφωνα με τον Κανονισμό Κινήσεως – Μέρος Β΄».
Στις παρατηρήσεις προτείνεται επίσης η λειτουργία μίας δοκιμαστικής περιόδου: «Με την γενόμενη Δ.Π.Χ. παραδίδονται τα απαραίτητα έγγραφα ασφαλείας Safety Case and Independent Safety Assesment. Προτείνεται η θέση σε δοκιμαστική λειτουργία του τμήματος με βάση διαδικασία που θα ορίσει ο ΟΣΕ. Στη δοκιμαστική αυτή περίοδο, η ορθή θέση και δέσμευση των αλλαγών τροχιάς, που έχουν διευθετηθεί μέσω χάραξης διαδρομής ή ανεξάρτητα από τον τοπικό πίνακα, θα πρέπει να επιβεβαιώνεται επί τόπου από το προσωπικό του ΟΣΕ».
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου ορίζεται ότι θα παραμείνουν οι ακυρωτικοί σταυροί Αγ. Ανδρέα (Χ), ώστε οι ενδείξεις τους να μη λαμβάνονται υπόψη. Οι ακυρωτικοί σταυροί θα αφαιρεθούν μετά τη λήξη της δοκιμαστικής λειτουργίας. Επίσης, οι εν υπηρεσία σταθμάρχες θα πρέπει να καταγράφουν σε ειδικό βιβλίο τυχόν ανωμαλίες και βλάβες της σηματοδότησης και τις παρατηρήσεις του από τη χρήση του συστήματος, καθώς και τυχόν παρατηρήσεις των μηχανοδηγών, παρέχοντας πληροφορίες για τον τύπο της βλάβης και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούσαν τη χρονική στιγμή της επέλευσης της βλάβης.
Παράλληλα προτείνει και την αντικατάσταση λόγω παλαιότητας του πίνακα χειρισμών: «Λόγω παλαιότητας και χρήσης του πίνακα χειρισμών του Σ.Σ. Λάρισας, προτείνεται από τον ΟΣΕ η αντικατάστασή του με νέο μωσαικό τύπου, εάν αυτό είναι δυνατόν μεσω της υπ΄αρ. 717/2014 σύμβασης».
Δύο ημέρες αργότερα, στις 3 Νοεμβρίου 2022, η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ ενημερώνει με εσωτερικό έγγραφό της ότι το σύστημα των σηματοδοτικών εγκαταστάσεων θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία από τις 8 Νοεμβρίου και για μία εβδομάδα, δηλαδή έως τις 15 Νοεμβρίου 2022.
Σε κανένα από τα δύο έγγραφα, ούτε στο πρωτόκολλο παραλαβής ούτε στο εσωτερικό έγγραφο του ΟΣΕ δε γίνεται λόγος για σύστημα τηλεδιοίκησης καθώς είναι σαφές πως το λεγόμενο σύστημα «τοπικού χειρισμού» που δίνει τη δυνατότητα χάραξης πορείας και «βλέπει» το σταθμό για περίπου 8,5 χλμ (3 πριν και 5,5 μετά), καμία σχέση δεν έχει με την τηλεδιοίκηση.
Από το έγγραφο του ΟΣΕ μάλιστα προκύπτει ότι ακόμα και μετά τη δοκιμαστική λειτουργία, από τις 15 Νοεμβρίου 2022 και στο εξής, «σηματοτεχνικές διαδρομές με αφετηρία τα τρία συγκεκριμένα φωτοσήματα προς Εμπορικό Σταθμό Λάρισας δεν μπορούν να χαραχθούν. Για την αναχώρηση προς Θεσσαλονίκη οι αλλαγές θα μετακινούνται με βεβιασμένο χειρισμό μέσω κλειθροδιακόπτη επί του πίνακα».
Για το λόγο αυτό άλλωστε ο ΟΣΕ συστήνει ιδιαίτερη προσοχή στους σταθμάρχες: «Στις περιπτώσεις (βλ. 2γ και 2δ (σ.σ. η τελευταία αφορά το σταθμό Λάρισας) όπου οι σταθμάρχες αναγκάζονται να μεταθέτουν τις αλλαγές με τον κλειθροδιακόπτη κάθε αλλαγής χωριστά, απαιτείται η ιδιαίτερη προσοχή τους κατά τη διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας», σημειώνεται.
Επιπλέον και χωρίς αυτά τα έγγραφα, αδιάσειστη απόδειξη της μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα αποτελεί η ίδια η δήλωση δικτύου που υποχρεούται να κάνει ο ΟΣΕ ετησίως και είναι διεθνής υποχρέωση. Αυτή υποβάλλεται στην αρχή κάθε χρονιάς. Κατά συνέπεια υποβλήθηκε το 2023 άρα μετά την παράδοση της σηματοδότησης τον Νοέμβριο.
Στη δήλωση αυτή ο ΟΣΕ σημειώνει τα εξής: «Κεντρική διαχείριση κυκλοφορίας («τηλεδιοίκηση») στο εθνικό δίκτυο γίνεται από τους Κεντρικούς Χειριστές (ΚΧ), οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι στα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ). Ο ΟΣΕ διαθέτει Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας στην Κόρινθο (προσωρινά σε αναστολή λειτουργίας), Αθήνα (προσωρινά σε αναστολή λειτουργίας), ΣΚΑ («Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών»), Λιανοκλάδι, Λάρισα και Θεσσαλονίκη (προσωρινά σε αναστολή λειτουργίας)».
Παράλληλα στο παράρτημα 2 της ίδιας δήλωσης ο μοναδικός σταθμός μεταξύ Παρνασσού και Τεμπών που σημειώνεται με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας είναι αυτός στο Λιανοκλάδι και κανένας άλλος. Η Λάρισα (με τον αριθμό 66 στον πίνακα) φαίνεται ότι δεν έχει τηλεδιοίκηση, ενώ αντίθετα είναι σαφές πως διαθέτει σύστημα σηματοδότησης Φ.Η.Σ. (Φωτεινή Ηλεκτρική Σηματοδότηση).
Για το λόγο αυτό και ο ΟΣΕ στην ανακοίνωσή του της 6ης Μαρτίου δεν κάνει καμία αναφορά σε τηλεδιοίκηση επισημαίνοντας ότι μετά την καταστροφή της πυρκαγιάς του Ιουλίου του 2019: «Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».
Αλλά ακόμα και το σύστημα της σηματοδότησης φαίνεται ότι διένυε την περίοδο καταγραφής προβλημάτων του πρώτου διαστήματος εφαρμογής. Ετσι, ο ΟΣΕ με έγγραφό του με ημερομηνία 3 Φεβρουαρίου 2023 επισημαίνει στις αρμόδιες Διευθύνσεις αλλά και στο λειτουργό του σιδηροδρόμου ότι προκειμένου να γίνεται συστηματική καταγραφή των τυχόν ανωμαλιών και στη συνέχεια πλήρης αξιολόγησή τους από τις Υπηρεσίες Σηματοδότησης, ώστε να διαπιστώνονται οι αιτίες που τις προκαλούν οι σταθμοί Λάρισας και Παλαιοφάρσαλου οφείλουν να καταγράφουν για ένα μήνα (06.02. έως και 05.03.2023) σε απλό φύλλο χαρτιού τον συνολικό αριθμό των Υποδ. 1001 που επέδωσαν στις αμαξοστοιχίες για υπέρβαση ερυθρού φωτοσήματος καθώς και το σήμα, το οποίο αφορούσαν.
Επίσης συστήνει στους σταθμάρχες κατά την αναχώρηση των αμαξοστοιχιών από τους δύο συγκεκριμένους σταθμούς να υπενθυμίζουν προφορικά στους μηχανοδηγούς την υποχρέωση να ανακοινώνουν τυχόν ασυνήθιστες ενδείξεις.
Να σημειωθεί ότι η ύπαρξη και παραδοχή σφαλμάτων και στο σύστημα σηματοδότησης προκύπτει και από άλλο έγγραφο του ΟΣΕ με ημερομηνία 15 Μαρτίου 2023, με το οποίο εγκρίνεται αίτημα της ΕΡΓΟΣΕ για επέκταση των εργασιών της σύμβασης 717/14.
Στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι από τη Δευτέρα 13 Μαρτίου έως τη Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου 2023 «θα εκτελούνται εργασίες από πεζοπόρο κλιμάκιο εντός τεχνικών δωματίων
- δοκιμών και αποσφαλμάτωσης των συστημάτων σηματοδότησης στους σιδηροδρομικούς Σταθμούς Εμπορικού Λάρισας, Ευαγγελισμού, Λεπτοκαρυάς, Λιτοχώρου, Κατερίνης, Μακρύγιαλου και Αιγινίου και
- επιτήρησης και άρσης βλαβών του εξοπλισμού της γραμμής στους σταθμούς Παλαιοφαρσάλου, ΕΘΑ Ορφανών, Δοξαρά, Κραννώνα, Μεζούρλου και Λάρισας.
Με το έγγραφο μάλιστα καλούνται οι σταθμοί Παλαιοφαρσάλου, Λάρισας, Νέων Πόρων και Λιτοχώρου να ενημερώνουν τις διερχόμενες αμαξοστοιχίες να μη λαμβάνουν υπόψη τις ενδείξεις των φωτοσημάτων του εκάστοτε σταθμού, στον οποίο θα εκτελούνται οι εργασίες.
Τι σκατόφατσα γκεσταμπίτη ο καθηγητάκος του κώλου!
Οι αρχιψευταράδες της ΝΔ μόνο με το πως θα εξαπατήσουν το λαό ασχολούνται.
Άδωνις το ατύχημα στα Τέμπη είναι ευκαιρία να διορθωθεί το βαθύ κράτος.
Το βαθύ κράτος το ρουσφετολογικό που δημιούργησαν οι ίδιοι.
Με ρουσφέτι πήραν το κομματόσκυλο της ΝΔ σταθμάρχη με τροπολογία που άλλαξα ο υπουργός Καραμανλής άλλαξε τα όρια ηλικίας και από 48 χρόνων έγινε χωρίς όριο ηλικίας με δικές τους εγκληματικές ευθύνες το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν τριτοκοσμικό όλα τα γνώριζαν και δεν έκαναν τίποτα.
Τώρα ο Μητσοτάκης μιλάει για θυσία που δεν θα πάει χαμένη ο Άδωνις για ευκαιρία και οι δημοσιοκάφροι του συστήματος τους ξεπλένουν.
Η δε διεφθαρμένη δικαιοσύνη σφυρίζει κλέφτικα.
Και οι νεοελληναράδες με ιδεολογία το ρουσφέτι το βόλεμα και το διορισμό τους χειροκροτούν και τους ψηφίζουν.
Πάνω από όλα η πάρτη τους στα παπούτσια τους οι υπόλοιποι.
Πάνω από όλα το κόμμα που τους ταΐζει.
Μετά παριστάνουν και τους πατριώτες τρομάρα τους.
Γενίτσαροι που παριστάνουν τους πατριώτες.
Μην ανησυχείτε, θα βάλει σύντομα ο …πεθερός του κορακοπετρίτη! λολ
Η κυβέρνηση αγοράζει από Αμερική τεθωρακισμένα αμφίβια που αποσύρει λόγω συνεχόμενων ατυχημάτων θανατηφόρων.
Πάνω από όλα η μίζα και να γλύφουν τους Αμερικανούς.
Αν γίνει κανένα ατύχημα θα κάνουν πως δεν ξέρουν πάλι.
Πού ακριβώς βλέπετε το παράξενο στη ΝΔ, ότι βλέπουν ως θυσία ή ευκαιρία τον θάνατο 57 ανθρώπων; Εκμεταλλευόμενοι τραγωδίες πήραν την εξουσία. Κάθε φορά που κάποιος υποφέρει ή πεθαίνει η Δεξιά σηκώνει μανίκια για να επωφεληθεί.
Μητσοτάκη γ@μιέσαι.
Κανονικά έπρεπε ΝΔ ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΣΟΚ να είναι εκτός βουλής στις εκλογές . Όμως οι βολεμενοι οι γύφτοι και λαθρομετανάστες θα τους βάλουν στα τρία πρώτα κόμματα. Εσείς ώρες Έλληνες τι κάνετε? Αντί να ενωθείτε σε ένα ενιαίο πατριωτικό μέτωπο τραβάει ο κάθε ένας το δικό του δρόμο ενώ η πατρίδα χάνεται.
Ασε ρε κουραδΟΥΚΑ….
ΝΔ= κλεμμεαν δανεια τραπεζων
ΠΑΣΟΚ=διαφθορα
Συριζα= ΗΘΟΣ
Αυτη η σκατοφατσα ειναι ενα απ τα χειρωτερα καθαρματα που υπαρχουν σε αυτο το μπουρδελο οπως το καταντησε ο εξωφθαλμος !!!!
Μια απορία έχω μόνο θέλω να δω πόσο ποσοστό θα πάρει η ΝΔ και οι Μητσοτάκηδες στις προσεχείς εκλογές για να βεβαιωθώ πόσοι νεοελληναράδες είναι απατεώνες, βολεμένοι, κομματόσκυλα και παλιάνθρωποι.
Άρα έλεγαν ψέματα τόσο ο Γεραπετρίτης μέσα στη βουλή όσο και ο Μητσοτάκης που κάνει πως δεν ξέρει.
Ο Μητσοτάκης δεν ήξερε για τις απευθείας αναθέσεις σε ημετέρους.
Δεν ήξερε για τον Λιγνάδη.
Δεν ήξερε για την μελέτη Λύτρα για τις ΜΕΘ.
Δεν ήξερε για τις υποκλοπές.
Δεν ήξερε για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Πίσω από ένα δεν ξέρω δεν το γνώριζα κρύβεται εδώ και τέσσερα χρόνια.
Σας δουλεύει ψιλό γαζί ένας καθυστερημένος.
Αλλά στο Μαρούσι οι νεοελληναράδες με ιδεολογία το ρουσφέτι το βόλεμα και το διορισμό τον χειροκροτούν.
Ας καταστραφεί η Ελλάδα αρκεί να βολευτούμε εμείς έτσι λένε όλοι αυτοί.
Ενα ΕΚΛΗΜΑ για το οποίο φέρει τεράστιες ευθύνες, ο Μητσοτάκης,το ονόμασε θυσία!!!
Ξεπέρασε κάθε όριο αθλιότητας και κοινής λογικής ο άχρηστος σταθμάρχης του Μαξίμου. Αλήθεια,πόσο άρρωστο μυαλό πρέπει να διαθέτεις για να ισχυρίζεσαι κάτι τέτοιο;
Ναι αλλά η κυβέρνηση των παιδεραστών έβγαλε απόφαση, προσωπική η ευθύνη του σταθμάρχη! Τον φουστη τον σταθμάρχη, τόσα φράγκα πήρε από το κράτος για να βάλει συστήματα ασφαλείας και αυτός έφαγε τα λεφτά και δεν τα τοποθέτησε! Να ελεγχθεί άμεσα η σύμβαση που υπέγραψε ο σταθμάρχης με το υπουργείο της κυβέρνησης των παιδοβιαστων. Ο σταθμάρχης ήταν υπεύθυνος για την συντήρηση του σιδηρόδρομικου δικτύου όλης της Ελλάδας, το είπαν και στο σκαι. Ο σταθμάρχης φταίει για όλα…
Κορακοπετριτη τελειωσατε! Κανατε τη Πατριδα τριτοκοσμικη χωρα και μαγαρισατε τη ΝΔ! Δρομοοο! Μειμαρακη με το γιαλαντζι μουστακι εκει στις Βρυξελλες που κρυφτηκες ακους?
ολα καλα τα ειδε αυτοπς ολλα δουλευαν ρολοι σε λιγο θα μας πουν πως αυτοκτωνησαν απο μονα τους για να χαση της εκλογες ο γουρλοματης
αυτα κι αυτα δηλαδη εδω βγαινει το πορισμα οτι η παρακρατικη κυβερνηση ωθει αλλους μπροστα να “παλουκωθουν” ενο ταυτοχρονα αλαξωκολιαζεται και πρεζονεται εν μεσω επιχειρισιακων αυλων σχεδιασμων που αν γινει και οποτε γινει ειναι κι αυτο μια ευκολια των σεμιναριων τυπου μμμμ πως να το εκφρασω….
Τελικα ποιος ειναι πρωθυπουργος σ αυτη τη χωρα,
ο Μητσοτακης ή ο Γεραπετριτης;
Εγω συνεχως τον δευτερο βλεπω, με κουστουμιά και κουστωδια!
Και καλα που εχουμε τον κ. καθηγητη Γεραπετριτη,
που ειναι ικανος και αξιος δικηγορος.
είναι τελειωμένοι
Οι πλειστηριασμοί είναι ηλεκτρονικοί. Τα ραντεβού για τα εμβόλια ήταν ηλεκτρονικά. Τα 100 ευρώ πρόστιμο στα γεροντάκια τους ήρθανε ηλεκτρονικά και ξέρανε ηλεκτρονικά ποιοι δεν μπολιάστηκαν. Οι μίζες μόνο ήταν χειροκίνητες όπως και τα τρένα τους! Μαύρο σαν την πίσσα στο προδοτικό τόξο!
Οταν βαζεις Γεραπετριτηδες με αμεσα οικογενειακα επιχειρηματικα συμφεροντα τελειωνει εκει η δουλεια
ΝΔ – Η μεγαλυτερη εγκληματικη οργανωση που εχει γνωρισει ο τοπος
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ – ενας ημιτρελος που θελουν να του προσδωσουν μεσσιανικο χαρακτηρα. Σε λιγο θα τον γυρνανε πανω σε γαιδουρακια και θα τον λενε Ιησού ο καθε Ψαριανος, Τατσοπουλος και Βουλαρινος
Αφου ΑΥΤΟΙ και τα ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ δεν ταξιδευουν με τα τρένα…. με τα πλοια…. με τα λεωφορεια…. δεν φοιτουν στα ελληνικα πανεπιστήμια… οταν αρρωσταινουν δεν πανε στα κρατικα νοσοκομεια…. κυκλοφορουν παντα με προστασια αστυνομικων…. και ψωνιζουν έχοντας στην τσεπη ΔΕΚΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ+ ευρω… ΓΙΑΤΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ να τα διορθωσουν ολα αυτα?Εχουν κανενα λογο?? Για μας τους αλλους ΧΑΖΟΙ ειναι? ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ… ΞΥΠΝΑΤΕ και ας ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ που θα τους ‘ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΜΥΤΗ…”
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ..ΨΕΥΤΕΣ…ΠΑΙΔΟΦΙΛΟΙ..ΛΑΜΟΓΙΑ…ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ