«ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ»! ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ ΑΠΟ ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΚΑΙ ΤΑ 40 ΧΛΜ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ

    Κοινοποίηση:
    Τροχαία δυστυχήματα

    Σοκ προκαλούν οι εξειδικευμένες αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων στην Ελλάδα και η συγκριτική εξέτασή τους με άλλες αντίστοιχες αναλύσεις (EC-ERSO, ITF-IRTAD).

    Προκύπτει ότι ο πιο κρίσιμος παράγοντας που συμβάλει στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων είναι η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες εντός των πόλεων. Η συνολική απόσταση ακινητοποίησης είναι σχεδόν η μισή στα 30 χλμ/ώρα απ’ ό,τι στα 50 χλμ/ώρα.

    Για τους πεζούς ή τους ποδηλάτες ο κίνδυνος ενός σοβαρού τραυματισμού τη στιγμή της σύγκρουσής τους με όχημα αυξάνεται εκθετικά σε ταχύτητες πάνω από 30 χλμ/ώρα. Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του πεζού σε περίπτωση ατυχήματος είναι 20%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του πεζού ξεπερνά το 80%.

    Τα σκήπτρα στα θανατηφόρα τροχαία

    Στην Ελλάδα, το ποσοστό θανάτων σε οδικά ατυχήματα σε κατοικημένες περιοχές παραμένει υψηλός (52% έναντι 38% στην ΕΕ). Από αυτό ένα ποσοστό αφορά πεζούς (21%) και μοτοσικλετιστές (27% έναντι 15% στην ΕΕ). Έτσι, τα οφέλη από τη μείωση των ταχυτήτων στις αστικές περιοχές είναι πολλαπλά:

    Θα έχουμε μείωση των οδικών ατυχημάτων, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μείωση της ηχορύπανσης και δημιουργία όλων εκείνων των συνθηκών που προωθούν τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ παράλληλα θα υπάρξει αύξηση των μετακινήσεων με ποδήλατα ή μικρά οχήματα μικροκινητικότητας, βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των ατόμων που ζουν στις πόλεις και βελτίωση της υγείας των κατοίκων της.
    Μελέτες που έχουν να κάνουν με τη μείωση της ταχύτητας εντός πόλεων έδειξαν ότι ο χρόνος ταξιδιού στις πόλεις επηρεάζεται κυρίως από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τον χρόνο αναμονής στους σηματοδότες και την αναζήτηση χώρων στάθμευσης. Αυτό δείχνει έμπρακτα ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας δεν θα επηρεάσει αυτές τις προϋποθέσεις και δεν θα αυξήσει τον χρόνο ταξιδιού ενός οδηγού μέσα στις πόλεις. Αυτό έχει ως συνέπεια ότι δεν θα μειωθούν οι χρόνοι αναμονής στους μη σηματοδοτούμενους κόμβους, ενώ θα δοθεί ώθηση για την κατασκευή σηματοδοτούμενων κόμβων.

    Όριο ταχύτητας στα 30 χλμ. την ώρα

    Για να μπορέσει να εφαρμοστεί αυτό στην Ελλάδα θα πρέπει πρώτα να υπάρξει αποτελεσματική θέσπιση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30χλμ/ώρα, να εντατικοποιηθεί η αστυνόμευση με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων, να επανασχεδιαστεί η οδική υποδομή προκειμένου να επισημαίνεται στον χρήστη η ανάγκη μείωσης ταχύτητας (μικρότερα πλάτη κυκλοφορίας οχημάτων, υπερυψωμένες διαβάσεις, κυκλικοί κόμβοι), να προωθηθούν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης και -τέλος- να περάσει στη συνείδηση του οδηγού η αναγκαιότητα και η εφαρμογή του ορίου των 30χλμ/ώρα στην πόλη.

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    8 Σχόλια

    1. Όλα είναι μέρος γενικοτερου σχεδίου και να φανταστεί κανείς ότι υπάρχουν ήδη γιδοπροβατα που έχουν αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο

    2. Η ταχύτητα φταίει, δίκιο έχουν σε αυτό. Κατέβηκα το πρωί να πάρω ψωμί σε ένα στενό 100 μέτρα από το σπίτι μου και ένας τρόμπας ξεπάρκαρε και έκανε μία απόσταση μεγάλη για αστικό ιστό σε 5 δευτερόλεπτα σαν να μην υπήρχε τίποτε μπροστά του μέχρι να βγει στον κεντρικό δρόμο. Ζώα. Εγώ που κόβω πολύ σε κάθε διασταύρωση είμαι ο βλάκας. Δεν κάνω σφήνες, είμαι βλάκας. Δεν το βάζω όπου βρω, είμαι βλάκας. Δεν βγαίνω εθνική με 150, είμαι βλάκας. Δεν πίνω, είμαι βλάκας. Πάω δεξιά και ήσυχα, είμαι βλάκας.

    3. ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΕΡΑΣΕΙ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΑ 30 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΠΑΝΕ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ / ΜΟΤΟ. ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ «ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗΣ» ΟΤΙ ΟΧΗΜΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΒΕΝΖΙΝΗ/ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΜΑΝΤΡΕΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΜΙΚΡΗ ΑΚΤΙΝΑ ΛΟΓΩ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΥΧΝΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ. ΓΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΥΠΑΚΟΥΟΙ ΠΡΟΒΑΤΑΝΡΩΠΟΙ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ (ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΔΗΛΑΔΗ) ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ GREEN PASS ΒΕΒΑΙΩΣ, ΒΕΒΑΙΩΣ.

      1. Ότι και να γράψεις τα πρόβα;;;;τα τα τρώμε από τότε που άρχισαν να ζουν μαζί με το είδος μας….ξύπνησαν πότε;

    4. Ατζέντα 2030 λέγεται . Πόλεις χωρίς ατομικά μέσα μετακίνησης πέρα από ποδήλατα, μη λειτουργικοί δρόμοι και πόσα άλλα. Αυτό πάνε να εφαρμόσουν τα πισωγλεντζέδικα κτήνη! Αλλά δεν θα προλάβουν!

    5. ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ 40-50-60 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ…ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΤΡΟΧΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ…ΠΕΡΝΑΝΕ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΤΡΟΧΑΙΑ ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ

      1. Αφού ζούμε σε ένα τριτοκοσμικό μπορντέλο ρε φιλε. Τί δε καταλαβαίνεις;

    Comments are closed.