ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ! ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΕΤΑΞΕ Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΑ “ΤΥΦΛΑ” ΣΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ – ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΥΜΕΝΟ ΟΣΕ (ΠΟΥ ΓΙΝΑΜΕ ΚΑΙ ΡΕΖΙΛΙ ΔΙΕΘΝΩΣ) ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Ή ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΕΕΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ – ΑΡΧΙΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ

    Κοινοποίηση:
    hellenic-train

    Κατεπείγουσα έρευνα ξεκινά η Εισαγγελία Πρωτοδικών μετά τις δημόσιες καταγγελίες εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών για προβλήματα σηματοδότησης σε τμήμα διαδρομής του Προαστικού.

    Με εντολή του Προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνη Ελευθεριάνου ξεκινά κατεπείγουσα έρευνα με αντικείμενο τις καταγγελίες στελέχους της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, σύμφωνα με το οποίο δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στη διαδρομή του Προαστιακού που αφορά το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρομίο.

    Ο κ. Ελευθεριάνος ανέθεσε ήδη τη διενέργεια της έρευνας, που έλαβε μορφή κατεπείγουσας, καθώς αφορά θέματα ασφάλειας των πολιτών, στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Νίκο Στεφανάτο ο οποίος έχει εντολή να καλέσει άμεσα προς εξέταση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, ώστε να εξειδικεύσει την καταγγελία του. Παράλληλα, ο κ. Στεφανάτος θα πρέπει να ζητήσει στοιχεία από την εταιρεία που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Προαστιακού, ώστε να μελετήσει και να διαπιστώσει αν ισχύουν όλα όσα καταγέλλονται από τους εργαζόμενους στον Σιδηρόδρομο.

    Αντικείμενο της προκαταρκτικής εξέτασης είναι να διαπιστωθεί, αν και από ποια πρόσωπα έχει ενδεχομένως διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.

     Υπό διάλυση ο ΟΣΕ – Στα …τυφλά τα τρένα εξαιτίας της μη λειτουργίας συστημάτων ασφαλείας

    Υπό διάλυση φαίνεται ότι βρίσκεται ο ΟΣΕ, ο οποίος εδώ και περίπου τρεις μήνες παραμένει και ακέφαλος καθώς ο παραιτηθείς τελευταίος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Σπηλιόπουλος, δεν αντικαταστάθηκε ποτέ.

    Την ίδια στιγμή, τις ελλείψεις αλλά και τα κενά στην ασφάλεια της σιδηροδρομικής υποδομής, για την οποία είναι αρμόδιος ο δημόσιος ΟΣΕ καταδείχθηκαν για ακόμα μία φορά με τον χειρότερο τρόπο με τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας πριν από λίγες ημέρες στο Ξυλόκαστρο στην ολοκαίνουρια γραμμή προς Αίγιο, η οποία είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο καλοκαίρι σε ειδική τελετή παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών. Ευτυχώς, από το συμβάν δεν υπήρξαν τραυματισμοί, γεγονός στο οποίο συνετέλεσε η αμεσότητα στην αντίδραση του μηχανοδηγού αλλά και η χαμηλή ταχύτητα που διατηρούσε ακόμα η αμαξοστοιχία δεδομένου ότι εξερχόταν από σταθμό.

    Αιτία του εκτροχιασμού, ήταν το γεγονός ότι η αλλαγή μετά την έξοδο του σταθμού σε παρακείμενο σημείο για άγνωστο λόγο ήταν σε λάθος κατεύθυνση. Πρόκειται για το κλειδί, όπως ονομάζεται, το οποίο πιθανότατα είχε ξεχαστεί εντελώς ανάποδα σε θέση που αναγκαστικά θα οδηγούσε το τρένο σε εκτροχιασμό και όχι σε κάποια παρακαμπτήριο. Κι αυτό γιατί ακόμα και σε αυτή την προσφάτως εγκαινιασθείσα γραμμή δεν λειτουργούν φωτοσήματα και ουσιαστικά η κίνηση των τρένων γίνεται στα …τυφλά από άποψη σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Αντ΄αυτών δίνεται προφορική ή γραπτή εντολή στο μηχανοδηγό από πιστοποιημένο γι΄αυτό υπάλληλο ότι η γραμμή είναι «καθαρή» και μπορεί να προχωρήσει. Ωστόσο αυτή η αναχρονιστική μέθοδος για τα δεδομένα του 2020 δεν μπορεί να αποκλείσει την περίπτωση του λάθους, όπως συνέβη στον πρόσφατο εκτροχιασμό.

    Το συμβάν έρχεται να θυμίσει ότι συστήματα ασφαλείας, τα οποία έχουν πληρωθεί και εγκατασταθεί στο δίκτυο εδώ και πάνω από μία 15ετία είτε λειτούργησαν για ελάχιστα χρόνια και μετά εγκαταλείφθηκαν είτε δεν λειτούργησαν ποτέ, όπως το λεγόμενο ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών), το οποίο καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας, ώστε να μην μπορεί να την υπερβεί. Αντίθετα, τα συστήματα φωτοσήμανσης τηλεδιοίκησης, τα οποία τοποθετήθηκαν γύρω στο 2003 λειτούργησαν για κάποια χρόνια – έως το 2008 – και μετά σταμάτησαν.

    Την ίδια στιγμή η τύχη της πολυθρύλητης εργολαβίας της ανάταξης του δικτύου αγνοείται, ενώ πολλοί σιδηροδρομικοί ήδη αναρωτιούνται αν έχει μείνει τίποτα να …αναταχθεί δεδομένου ότι στα χρόνια που πέρασαν τα εν λόγω συστήματα λεηλατήθηκαν αρκετές φορές. Είναι χαρακτηριστικό – όπως λένε – πως υπάρχουν τούνελ ακόμα και στον Προαστιακό της Αθήνας που δε φωτίζονται καθώς έχει προηγηθεί πλιάτσικο στα μέσα φωτισμού και τα καλώδια.

    Κι όλα αυτά μόλις τρία χρόνια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο έξω από τη Θεσσαλονίκη, το οποίο είχε στοιχίσει τη ζωή σε τρία άτομα (μηχανοδηγός, προιστάμενος αμαξοστοιχίας και ένας επιβάτης), ενώ ευθύνεται και για τον τραυματισμό άλλων επτά επιβατών. Παρά τις δεσμεύσεις, όμως, η κατάσταση φαίνεται ότι δεν έχει αλλάξει.

    «Υστερα και απ΄αυτό το συμβάν οι μηχανοδηγοί δεν μπορούμε να αισθανόμαστε παρά ανησυχία» σημειώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), δηλαδή του Σωματείου των μηχανοδηγών, τονίζοντας ότι και σε αυτή τη σύγχρονη γραμμή δε λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Προσθέτει μάλιστα ότι από τα περίπου 1.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής, τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε περίπου 30, στο τμήμα Λιόσια – Αεροδρόμιο, χωρίς ωστόσο να λείπουν και εκεί τα προβλήματα τον τελευταίο καιρό, όπως προκύπτει από τις συνεχείς ενημερώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρίας που λειτουργεί τα τρένα.

    Στην ίδια κατεύθυνση ήταν και η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΕΠΕ , στην οποία τονίζεται ότι «ο εκτροχιασμός συρμού του Προαστιακού Αθήνας στην νέα γραμμή προς Αίγιο και στο πρόσφατα παραδοθέν κομμάτι της υποδομής, φανέρωσε τα διαχρονικά προβλήματα της σιδηροδρομικής επιδομής αναφορικά με την μη λειτουργία φωτοσημάτων τηλεδιοίκησης και φυσικά του Etcs, παρότι αυτά έχουν πληρωθεί εδώ και δεκαετίες αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ!»

    Από την πλευρά του το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών» καταγγέλλει «ανεξέλεγκτη» λειτουργία εργολάβων στο δίκτυο, τονίζοντας πως το υπουργείο έχει ήδη ταχθεί ενώπιον συνδικαλιστών υπέρ της ιδιωτικοποίησης της συντήρησης της υποδομής μέσω ΣΔΙΤ: «Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες, κανείς δεν γνωρίζει πόσο θα στοιχίσει τελικά η ανάταξη της υποδομής στον ΠΑΘΕ, πότε θα προκηρυχτεί το έργο καθώς και την χρονική του διάρκεια.

    Την ίδια όμως ώρα ανεξέλεγκτα λειτουργούν στο δίκτυο αμέτρητοι εργολάβοι οι οποίοι είτε έχουν αναλάβει απλές εργασίες (εκχόρτωση), είτε την φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων (αντί να προχωρήσει ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ που είχε προκηρυχτεί εδώ και 2 χρόνια), είτε στον καθαρισμό και την ολοκλήρωση έργων υποδομής» τονίζεται στην ανακοίνωση.

    Η κατάσταση του σιδηροδρόμου, πάντως, φαίνεται να έχει και άλλες… παράπλευρες απώλειες καθώς στην απουσία των συστημάτων ασφαλείας και στα προβλήματα της υποδομής αποδίδει και η διοίκηση της ιταλικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ την καθυστέρηση στις επενδύσεις αλλά και στην έλευση των νέων ταχύτατων τρένων (τα οποία, πάντως, θα είναι μεταχειρισμένα, ενώ και η ανακατασκευή τους θα γίνει στην Ιταλία και όχι στην Ελλάδα).

    Να σημειωθεί, πάντως, ότι η πλήρης λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας θεωρείται προαπαιτούμενο τόσο για την πύκνωση των δρομολογίων όσο και για την ταχύτητα εκτέλεσής τους και τη συνακόλουθη μείωση του χρόνου ταξιδιού.

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    13 Σχόλια

    1. Μονο η Χρυσικου και ο Νουλης λειπουν απο την ερευνα

    2. θα τα φορτώσουν όλα σ’ ενα άτομο και θα μας υποσχεθούν πάλι ότι θα τα φτιάξουν όλα, οι άνθρωποι είναι εγκληματίες μόνο μίζες τους ενδιαφέρει να παίρνουν, μιλάω για τους πολιτικούς της χώρας μας….

    3. μονο στην Ελλαδα αυτος που θα ελεγχει… οριζει αυτον που θα τον ελεγξει…. γιατι οι δικαστικοι δεν εχουν οριστει στις θεσεις τους απο το υπουργειο δικαιοσυνης? αρα απο την καθε κυβερνηση????

    4. Σε λιγο για τα καναλια και τους πολιτικους ολα αυτα θα ειναι παρελθον!!! Ξανα τα ιδια και παμε μπροστα πληρωνε φορους φοραγε μασκα και ακου τους απο το καναπε του σπιτιου σου.

    5. Αηδιασμενος Ελληνας
      Ma αυτο επιδιωκουν χρονια τωρα,
      την απαξιωση του τραινου ωστε ολοι να στραφουμε στα ΚΤΕΛ και στα διοδια των εργολαβων που λυμαινονται τις Εθνικες Οδους.
      Ο Τρικουπης,
      με χιλιους κοπους δανεια και χρεωκοπια εφτιαξε τον σιδηροδρομο στην παλια Ελλαδα,
      Απο Θεσσαλια και πανω τον εφτιαξαν οι Τουρκοι.
      Πανω στις ραγες του Τρικουπη παταει ο ΟΣΕ εδω και 200 χρονια.
      Οι συγχρονοι πολιτικοι, τα κομματα ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ, μονο δανειζονται, διοριζουν κομματοσκυλα στον ΟΣΕ, ξεπουλανε σε ιδιωτες και εργολαβους και τα χρηματα εξαφανιζονται δια μαγειας.

    6. Επειδή για κάποιους ο σκοπός αγιάζει τα μέσα η απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου μετά από ένα τέτοιο δυστύχημα θα δώσει τρελά κέρδη στις αεροπορικές εταιρείες αλλά και σ’όσους εκμεταλλεύονται τις εθνικές οδούς με τα διόδια. Μπίζνες και μίζες είναι αυτή η χώρα. Όποιος είναι νοήμων και λειτουργεί το μυαλό του δεν δέχεται να προσπαθούν να τον πείσουν ή να τον τρελάνουν λέγοντας ότι βάζεις δύο τρένα στις ιδιες ράγες με αντίθετη κατεύθυνση άνοδο το ένα κάθοδο το άλλο χωρίς κανένα σύστημα να λειτουργεί, χωρίς σήμανση, χωρίς επικοινωνία, και περιμένεις να μην συγκρουστούν. Εντάξει εγώ δεν βλέπω τηλεόραση 12 χρόνια αλλά όσοι βλέπετε καθίστε αναπαυτικά θα σας πουν την αλήθεια. Και επειδή έρχονται εκλογές μην ξεχάσετε το σταυρωμένο ψηφοδέλτιο του κομματάρχη, ειδικά στην επαρχία. Μέχρι να βρεθεί ένας Κολοκοτρώνης θα μας έχουν ξεκανει όλους. Γιατί και τότε 400 χρόνια δουλίτσες έκαναν οι περισσότεροι με τους κατακτητές. Δουλίτσες στην κατοχή, δουλίτσες και τώρα.

    7. Ο Σύριζα κρατάει χαμηλούς τούς τόνους εναντίον τής ΝΟΥδούλας γιατί έχει λερωμένη τήν φωλιά του, γιά Απραξία καί Ανικανότητα στήν επίλυση τών ελλείψεων στό σιδηροδρομικό Δίκτυο, όταν κυβερνούσε, όπως καί η Πρασινοφρουρά !

    8. Αν σκεφτούμε τι έχει γίνει είναι για τρέλα. Και σκέφτομαι μια κυβέρνηση δεν έχει παραιτηθεί μετά από τέτοια τραγωδία. Γιατί γιατί γιατί. Γιατί πρέπει τόσα νέα παιδιά να χαθούν. Γιατί πρέπει για ακόμη μια φορά να είμαστε θεατές του δράματος. Μέχρι να περάσουν λίγες μέρες και να περιμένουμε το επόμενο και πάει λέγοντας. Γιατί;

    9. Το κλασσικό τσίρκο του Ελλαδιστάν μετά από τραγωδίες,μετα το τέλος της παράστασης θα ξεχαστεί μέχρι να γίνει η επόμενη τραγωδία κάπου αλλού που εκεί θα δούνε το επόμενο τσίρκο κ.ο.κ.

    10. δεν θα πάει κανείς φυλακή, δεν θα δημευθεί καμμία περιουσία και μάλιστα οι δολοφόνοι θα κατέβουν με κόμματα στις εκλογές….

    11. Οποιος ξαναμπει σε τραινο ειδικα για δρομολογιο Αθηνα-Θεσσαλονικη πρεπει να θεωρηθει αυτόχειρας μετα απο ολα αυτα…..

      1. Ξέρεις πόσοι εκεί έξω θέλουν να αυτοκτονήσουν;Όλοι αυτοί,μόνο με ΟΣΕ θα μετακινούνται

    Comments are closed.