ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΚΥΡΙΕ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΠΑΛΙ ΘΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΟΒΑΔΕΣ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ; ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΤΗΡΙΟ – ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΑΥΛΗ ΣΕ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ

Κοινοποίηση:
sxoleio-n-epivates-

Ρωγμές, καθιζήσεις, σοβάδες, που πέφτουν. Αυτή είναι η εικόνα στο δημοτικό σχολείο στους Νέους Επιβάτες Θεσσαλονίκης, το οποίο κρίθηκε ακατάλληλο και φέτος έμεινε κλειστό. Κάτι το οποίο βέβαια δεν είχε συμβεί τα προηγούμενα χρόνια με τους μαθητές να ρισκάρουν καθημερινά τη σωματική τους ακεραιότητα.

Μια κατάσταση που οδήγησε στην παρέμβαση του εισαγγελέα Εφετών, ο οποίος διερευνά ποινικές ευθύνες. Στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας θα εξεταστούν ενδεχόμενες ευθύνες των προηγούμενων διοικούντων και υπηρεσιακών παραγόντων του δήμου. Το σχολείο φέτος μεταφέρθηκε σε άλλο κτίριο ύστερα από την απόφαση της δημοτικής αρχής, που αναλαμβάνει και τα έξοδα μεταφοράς των μαθητών.

Βόλος: Κοινά προαύλια με σπίτια και μαθήματα σε παλιά καταστήματα

Για ακόμη μια σχολική χρονιά, οι μαθητές του Βόλου επέστρεψαν σε σχολεία που πάσχουν από υποδομές και μοιράζονται τόσο τα προαύλια όσο και την είσοδό τους με… κατοικίες. Η εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Θεσσαλία κάθε άλλο παρά ονειρική φαντάζει με τα μαθήματα να γίνονται σε τάξεις συνωστισμού, σε κοντέινερ και σε σχολεία που στριμώχνονται σε νοικιασμένα κτήρια ή και παλιά καταστήματα.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού στη Ν. Ιωνία, στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης που θα κάνουν και πάλι μάθημα σε κοντέινερ όπως αναφέρει το magnesianews.gr.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε θέμα κτηριακών εγκαταστάσεων έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολο Μούσιο από τα 117 της Μαγνησίας τα 11 είναι σε μισθωμένα κτήρια, δηλαδή το 12%. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών, τα 73 βρίσκονται στον Δήμο Βόλου και από αυτά τα δέκα είναι σε μισθωμένα κτήρια, δηλαδή το 15%.

VOLOS-SXOL

Η αυλόπορτα του σχολείου είναι κοινή με κατοικία
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μαθητές που, όπως στο 27ο Δημοτικό Σχολείο των Αλυκών ή στα 3ο & 9ο Δημοτικά Σχολεία Ν. Ιωνίας, θα ξεκινήσουν και τη νέα χρονιά σε κοντέινερ, οι μαθητές του 14ου νηπιαγωγείου Ν. Ιωνίας θα κάνουν μάθημα σε παλιό κατάστημα στην οδό Θράκης, σε έναν χώρο χωρίς προαύλιο, ενώ οι μαθητές του 12ου νηπιαγωγείου Βόλου στην οδό Χατζηαργύρη, θα βλέπουν τους ενοίκους οικίας να εισέρχονται στο προαύλιό τους για να μπουν στο σπίτι τους, μιας και η αυλόπορτα, αν και έχει δύο πόρτες, είναι κοινή.

Τα νηπιαγωγεία φαίνεται όμως ότι είναι η «πληγή» της πόλης, με ένα από τα παραδείγματα το 13ο Νηπιαγωγείο Βόλου που φέτος θα φοιτήσουν 29 παιδιά, ενώ ο αριθμός των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων ειδικοτήτων θα φτάσει τους έξι, οι οποίοι θα πρέπει να στριμωχτούν σε αίθουσες μικρές και πλήρως ακατάλληλες. Παρόλα αυτά όλα αυτά τα χρόνια, εκπαιδευτικοί με πολύ κόπο προσπαθούν να ομορφύνουν τα σπίτι αυτά που νοικιάζονται για να γίνουν σχολεία, για να μην νιώθουν άσχημα οι μικροί μαθητές.

Το φαινόμενο του σχολείου- καταστήματος συνεχίζεται και στη Νέα Δημητριάδα, με το 21ο νηπιαγωγείο Βόλου όπου το προαύλιο θυμίζει περισσότερο, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών για καλλωπισμό του, αυλή αγροτόσπιτου.

«Κόπηκαν με ξαφνικό θάνατο» κατευθύνσεις σε Λύκεια στη Βοιωτία

Με αντιδράσεις και παράπονα ξεκίνησε η σχολική χρονιά στη Βοιωτία καθώς οι συγχωνεύσεις τάξεων οδήγησαν σε αιφνιαδιαστική κατάργηση κατευθύνσεων Ανθρωπιστικών Σπουδών και Θετικών Επιστημών στο Γενικό Λύκειο Διστόμου και στο Γενικό Λύκειο Αράχωβας.

Να παραμείνουν ως έχουν οι κατευθύνσεις των Ανθρωπιστικών Σπουδών και των Θετικών Επιστημών στο Γενικό Λύκειο Διστόμου και στο Γενικό Λύκειο Αράχωβας, όπως έχει ήδη μεριμνήσει για την στελέχωση και λειτουργία τους η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βοιωτίας, ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, ο δήμαρχος Διστόμου Αράχωβας Αντίκυρας, Ιωάννης Σταθάς.

Όπως αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Σταθάς «Λίγες ώρες πριν γίνει ο αγιασμός στα σχολεία, τα οποία είναι στελεχωμένα με καθηγητές με απόφαση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας, και ενώ τα παιδιά είναι εγγεγραμμένα στα Λύκεια του Διστόμου και της Αράχωβας και πληρούν το όριο για την δημιουργία των κατευθύνσεων των Ανθρωπιστικών Σπουδών και των Θετικών Επιστημών, τόσο στο Γενικό Λύκειο Διστόμου όσο και Γενικό Λύκειο Αράχωβας, παραμονή του αγιασμού για την νέα σχολική χρονιά «κόπηκαν με ξαφνικό θάνατο» και οι δύο κατευθύνσεις».

Υπογραμμίζει επίσης ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται στα παιδιά είναι:

α. οι μαθητές θα πρέπει να μετακινιούνται 60 χλμ μακριά από τα σπίτια τους,

β. το κόστος για το ελληνικό κράτος αυξάνεται διότι οι καθηγητές έχουν ήδη προσληφθεί και

γ. υποβαθμίζεται η ποιότητα της παιδείας, χάνοντας πολύτιμο χρόνο στην μετακίνηση.

«Μια τέτοια απόφαση όχι μόνο δεν εξοικονομεί χρήματα από το κρατικό προϋπολογισμό, αλλά τίθεται και θέμα ασφάλειας στην μετακίνηση των μαθητών», σημειώνει ο κ. Σταθάς και καταλήγει στην επιστολή του προς τον κ. Πιερρακάκη: «Παρακαλούμε όπως παραμείνουν και οι δύο παραπάνω κατευθύνσεις ως έχουν τόσο στο ΓΕΛ Διστόμου όσο και στο ΓΕΛ Αράχωβας, όπως έχει ήδη μεριμνήσει για την στελέχωση και λειτουργία τους η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βοιωτίας».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Τα κτηριακά θέματα των σχολείων, αφορούν αποκλειστικά τον Δήμο. Καμμία σχέση δεν έχει το υπουργείο. Οπότε, τα παράπονα στον Δήμαρχο που δεν καταβρέχει.

Leave a Response