ΚΑΜΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ – ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ “ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ” ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ – ΠΑΝΩ ΑΠΟ 60% ΛΕΕΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟ

    Κοινοποίηση:
    1682927_paratasi_lockdown_12

    Οι Έλληνες εμπιστεύονται τον… εαυτό τους και όχι την κυβέρνηση σε ότι αφορά στο θέμα του κορωνοϊού. Πανελλαδική έρευνα που πραγματοποιήθηκε για το lockdown 1 και 2, δείχνει αρκετές αλλαγές τόσο στην ενημέρωση για τον covid-19, όσο και για την αντίληψη των Ελλήνων σε αρκετά πράγματα.

    «Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις των πολιτών και στη λειτουργία των καταστημάτων είχαν αυτή τη φορά ως αποτέλεσμα στάσεις και συμπεριφορές των πολιτών διαφοροποιημένες σε σχέση με την άνοιξη του 2020», ανέφερε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9FM» η Δρ. Μαρίνα Ψιλούτσικου, Μέλος ΕΔΙΠ Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της έρευνας.

    Η συγκεκριμένη έρευνα είχε ως βάση δείγμα 3.571 παρατηρήσεων, συμμετέχοντες κάθε ηλικίας από όλη την Ελλάδα διαφορετικού κοινωνικοοικονομικού προφίλ και στόχο να «διερευνηθούν οι κύριες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο λόκνταουν, η συνέπεια των πολιτών απέναντι στα μέτρα, τα συναισθήματά τους, να εξακριβωθεί ο βαθμός ενημέρωσής τους και η εμπιστοσύνη τους προς τους εμπλεκόμενους φορείς» αλλά και να περιγραφεί η «γενική καταναλωτική συμπεριφορά στην ιδιαίτερη αυτή συνθήκη μετά και την εμπειρία του πρώτου λόκνταουν», εξηγεί η ερευνήτρια.

    Βασικό ερώτημα ήταν δε να εξακριβωθεί εάν οι όποιες “αλλαγές” στην κοινωνία παγιώθηκαν: «σημαντικό ήταν να δούμε ποιες ήταν οι διαφοροποιήσεις και αν απέκτησαν μόνιμο χαρακτήρα, αν η αναγκαστική υιοθέτηση εξ αποστάσεως μεθόδων επικοινωνίας και συναλλαγών οδήγησε και σε διαφορετική στάση απέναντί τους» προσθέτει η κ. Ψιλούτσικου. Εξήγησε μάλιστα πως μια ακόμη στόχευση ήταν να διαφανεί και το αποτέλεσμα του δεύτερου λόκνταουν σε κάτι πιο ειδικό, στην ετήσια πλέον καταναλωτική ‘μάχη’ της Black Friday «που για πρώτη φορά μεταφέρθηκε εξ ολοκλήρου online, σε συνθήκες οικονομικών προκλήσεων και αβεβαιότητας ενώ η χώρα διανύει μια περίοδο με εξαιρετικά περιορισμένη, και για ορισμένα είδη εξαλειφθήσα, δημόσια κατανάλωση».

    Η προσωπική «διαχείριση» της Covid-19 και η εμπιστοσύνη σε… εμένα

    Συνολικά οι περισσότεροι ερωτηθέντες συμμορφώνονται με τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί στη διάρκεια του λόκνταουν με το 68% να κρατά αποστάσεις, το 86% να φορά μάσκα και το 90% να στέλνει SMS, ενώ «το 58% των Ελλήνων βγαίνει από το σπίτι όταν αυτό είναι απαραίτητο» αναλύει η κ Ψιλούτσικου που προσθέτει πως «οι γυναίκες δείχνουν λίγο μεγαλύτερη συνέπεια ενώ σημαντικά πιο συνεπείς είναι οι ερωτηθέντες μεγαλύτερης ηλικίας». Όσο για το… απαραίτητο πλέον αξεσουάρ υγείας, το 63% των Ελλήνων επιλέγουν υφασμάτινη μάσκα κι ένας στους τρεις τη μιας χρήσης, μη χειρουργική, έκδοση.

    Μειωμένη είναι η διάθεση για ενημέρωση για την Covid-19 σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2020 όπως και η εμπιστοσύνη. «Λιγότεροι από τους μισούς (ποσοστό 38%) ενημερώνονται καθημερινά, ενώ σχεδόν ένας στους δέκα δεν ενημερώνεται καθόλου», σημειώνει η κ. Ψιλούτσικου. Μικρότερο είναι και το ποσοστό που εμπιστεύονται τους εμπλεκόμενους φορείς, χωρίς διαφοροποίηση μεταξύ των φύλων ή του τόπου κατοικίας. Τη μεγαλύτερη πτώση εμφανίζει η εμπιστοσύνη προς την πολιτεία με ποσοστό 39% έναντι 57% τον Απρίλιο 2020 ενώ αμετάβλητο είναι το ποσοστό όσον εμπιστεύονται… τον εαυτό τους: οι 85 στους 100 Έλληνες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης πάνω από όλα στη δική τους αντίληψη.

    Ο «παράγοντας εμβόλιο»

    Με τις εξελίξεις στο θέμα να καλπάζουν, σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών το 63% των Ελλήνων θεωρούν πιθανό να είναι διαθέσιμο το εμβόλιο στο πρώτο εξάμηνο του 2021 «ενώ το 42% των πολιτών προτίθεται να εμβολιαστεί».

    Το εμβόλιο και τον εμβολιασμό «βλέπουν πιο θετικά οι γυναίκες και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία», εξηγεί η κ Ψιλούτσικου, ενώ μια δυνατότητα να παρέχεται επιλογή μεταξύ εμβολίων διαφορετικών εταιρειών «θα λειτουργήσει ενθαρρυντικά για όσους ήδη είναι θετικά διακείμενοι προς αυτό, ανασταλτικά για όσους έχουν ήδη επιφυλάξεις», αναλύει η υπεύθυνη της έρευνας.

    «Ο φόβος για παρενέργειες και η αμφιβολία για την αποτελεσματικότητά του είναι οι βασικοί λόγοι δισταγμού απέναντι στον εμβολιασμό. Πάντως, ένας στους τρεις στον πληθυσμό πιστεύει ότι το εμβόλιο θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό για όλους», προσθέτει.

    Καταναλώνω online

    Το “online” έχει έρθει για να μείνει αφού κατά τη διάρκεια του πρώτου λόκνταουν το 42% των Ελλήνων δοκίμασαν τηλεδιασκέψεις, το 33% αγορές από εμπορικά καταστήματα, το 14% συναλλαγές με το Δημόσιο ενώ 13 στους 100 προχώρησαν σε διαδικτυακές αγορές από super market. «Περισσότεροι από τους μισούς σκοπεύουν μάλιστα να συνεχίσουν κάποια ή κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες και μετά το τέλος του λόκνταουν», εξηγεί η υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της έρευνας.

    «Ένας στους δύο εξοικειώθηκαν με online αγορές/δραστηριότητες και τις βρίσκουν πιο εύκολες, πιο γρήγορες και πιο χρήσιμες. Το 25% νιώθουν πιο άνετα, το 19% τις θεωρούν πιο αξιόπιστες και το 16% πιο διασκεδαστικές σε σχέση με τη γνώμη που είχαν πριν το λόκνταουν ενώ ένας στους τρεις (37%) προτίθενται να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία clickaway, εάν αυτή προσφερθεί», προσθέτει η κ Ψιλούτσικου.

    Σε ό,τι αφορά την προσωπική τους υγεία τέλος, τουλάχιστον ένας στους τέσσερις έχουν διαφοροποιήσει τη συμπεριφορά τους λόγω covid-19. Έτσι οι Έλληνες μέσα στα λόκνταουν έχουν ακυρώσει ή αναβάλλει εξετάσεις (25%), θεραπείες (11%) και επισκέψεις στον οδοντίατρο (26%), αποφεύγουν να επισκεφθούν γιατρό για ήπια συμπτώματα (22%) κι έχουν ξεκινήσει ή αυξήσει την κατανάλωση βιταμινών (23%). Σημειωτέον την συμπεριφορά τους στα παραπάνω έχουν αλλάξει λίγο περισσότερο οι γυναίκες όπως και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία…

    Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ακτινογραφία της τελευταίας… “απόδρασης” πριν τον 2ο εγκλεισμό που ήταν μαζική: «Τουλάχιστον ένας στους δύο βγήκαν την ημέρα πριν το λόκνταουν στην περιοχή τους, είτε για ψώνια είτε για να δουν φίλους και συγγενείς. Ένας στους δύο (56%) δήλωσαν πως “είχαν ανάγκη να βγουν” ενώ ένας στους τρεις (36%) πως “ήταν απαραίτητο να κάνουν κάποιες αγορές” ενώ μόλις το 15% θεωρούσαν πως ήταν πιθανό να μεταδώσουν ή να κολλήσουν τον ιό εκείνη την ημέρα», σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας.

    «Πάμε Black Friday 2020;»

    Κι όμως τελικά δεν ‘ξέσπασαν’ στις ηλεκτρονικές αγορές οι Έλληνες κατά τη διάρκεια της ξενόφερτης «αλλά ‘καθεστώς’ πλέον» εκπτωτικής ημέρας. Συγκεκριμένα οι πολίτες πραγματοποίησαν αγορές στη Black Friday 2020 σε ποσοστό 36% -34,3% το 2019- ενώ η μέση δαπάνη ήταν επίσης ελαφρώς αυξημένη, στα 229 € από τα 216€ της περασμένης χρονιάς.

    Περισσότερο φαν των… gadget οι γυναίκες και… σπιτόγατοι οι άνδρες το 2020. Οι γυναίκες ξόδεψαν φέτος 196€, σταθερά λιγότερα σε σχέση με τους άνδρες, η μέση δαπάνη των οποίων ανήλθε σε 280€. Σε ό,τι αφορά το είδος των αγορών, «οι γυναίκες προτίμησαν ρούχα και παπούτσια (69%), καλλυντικά και είδη προσωπικής περιποίησης (39%) ενώ οι άνδρες ηλεκτρονικά (48%), ρούχα και παπούτσια (47%)» εξηγεί η κ Ψιλούτσικου. Εντυπωσιακή είναι και «η αύξηση των αγορών σε ηλεκτρονικά για τις γυναίκες με 30% έναντι 14% το 2019 και σε είδη σπιτιού για τους άνδρες με 19% έναντι 7% το 2019», προσθέτει.

    Τρεις στους τέσσερις Έλληνες δήλωσαν ικανοποιημένοι

    Για άλλη μια χρονιά το μέγιστο ποσοστό έκπτωσης με το οποίο αγόρασαν οι Έλληνες τη συγκεκριμένη ημέρα δεν ήταν κοντά στα ‘στρατοσφαιρικά’ νούμερα του εξωτερικού αφού δεν ξεπερνούσε το 43% κατά μέσο όρο έστω και αν οι Έλληνες φαίνεται να… αρκούνται σε αυτό. «Τα ποσοστά έκπτωσης δεν είναι στην πραγματικότητα εφάμιλλα των ποσοστών που έχουν παραδοσιακά συνδεθεί με τη Black Friday διεθνώς, ένας στους δύο (ποσοστό 46%) όμως αγόρασαν και, μάλιστα, κυρίως προϊόντα της φετινής σεζόν ενώ μόλις ένας στους έξι αγόρασε κυρίως προϊόντα στοκ», ανέφερε η κ Ψιλούτσικου.

    Οι μισοί Έλληνες πριν προχωρήσουν φέτος στις αγορές τους «χρησιμοποίησαν κάποια πλατφόρμα σύγκρισης τιμών και προσφορών» (σ.σ site “ψαχτήρι”) ενώ ένας στους τρεις καταναλωτές δεν είχε κάνει κανέναν προϋπολογισμό πριν την Black Friday 2020. Από την άλλη μόλις ένας στους έξι Έλληνες ξόδεψε τελικά περισσότερα από όσα είχε προϋπολογίσει με τα ελληνικά εμπορικά καταστήματα να αποτελούν τη δημοφιλέστερη επιλογή (ποσοστό 63%). «Συνολικά τρεις στους τέσσερις Έλληνες δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις αγορές τους στη Black Friday», εξηγεί η ερευνήτρια.

    Οι περισσότεροι πάντως Έλληνες δεν πείστηκαν από τις προβαλλόμενες ως… “ευκαιρίες” πιθανές αγορές και τελικά αντιστάθηκαν στη σαγήνη της διαφημιστικής καταιγίδας: «από όσους δεν έκαναν αγορές το 58% δεν χρειάζονταν να αγοράσουν κάτι, ένας στους τρεις (33%) δήλωσαν ότι δεν είχαν ή δεν ήθελαν να διαθέσουν χρήματα κι ένας στους τέσσερις (23%) ότι δεν βρήκαν αρκετά καλές προσφορές» αναφέρει η υπεύθυνη της έρευνας.

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    20 Σχόλια

    1. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ , ΜΑΡΕΒΑ , ΕΧΕΙ ΔΙΚΗ ΤΗΣ OFF-SHORE .
      ΧΩΡΑ ΚΟΛΟΧΑΝΙΟ

    2. Παραλογίας το ανάγνωσμα συνέχεια.. Ψηφίστηκε χθες αργά την νύχτα ο μακροχρόνιος δανεισμός αρχαιοτήτων στο εξωτερικό. Θα εξάγουμε όλο τον Αρχαίο Πολιτισμό μας υπό μορφή ενοικίασης στα μουσεία του κόσμου με το πρόσχημα ότι έτσι θα αξιοποιηθούν σημαντικά πολύτιμα αρχαία που βρίσκονται στα σκοτάδια των αποθηκών του υπουργείου πολιτισμού. Δηλαδή, στην Ελλάδα δεν μπορούν να αξιοποιηθούν και να προβάλλουν την πολιτιστική κληρονομιά μας? θα πρέπει να τα βγάλουμε στο σφυρί??? Μου θυμίζει κάτι από Αφροδίτη της Μήλου. Εϊναι πολλά τα λεφτά Αρη..!!!!!

    3. ΡΕ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ!!!! ΜΑΣ ΕΧΟΥΝΕ ΣΠΑΣΕΙ ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!!!

    4. Η κυβέρνηση δεν έχει κανένα πρόβλημα να πει συνειδητά ένα ψέμα και να διαψευστεί τάχιστα. Και αμέσως περνά στο επόμενο ψέμα ή ανανεώνει το παλιό ψέμα με νέα μελλοντική ημερομηνία. Και τα ψέματα τα λένε με απόλυτη πεποίθηση,σαν να λένε την πιο μεγάλη αλήθεια.Οπότε για ποια αξιοπιστία μιλάμε;

    5. Και πολυ καλα κάνει ! αντε τωρα που θα εξαρτόμαστε κ από μια βρώμικη κ@λο βελόνα

    6. ΠΡΟΣΟΧΗ
      Επεσα ΕΠΑΝΩ σε μια εκπομπη που λεγεται ‘ελα χαμογελα’
      Οι παρουσιστες δεν ηξεραν να ξεχωρισουν ενα κολοκυθι απο μια μελιτζανα τα φυλλα απο το χωμα
      ΦΑ ΝΤΑΣΟΥ ΠΟΣΟ ΑΣΧΕΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΗ
      ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΖΩΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ
      Τωρα για τα υπολοιοα ΚΑΝΤΕ λογαριασμο μονοι σας…..

    7. ΝΑ ΥΠΟΘΈΣΩ,ΠΩΣ ΤΟ 35-40% ΕΊΝΑΙ ΕΊΤΕ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΜΕΝΑ ΓΕΡΌΝΤΙΑ,ΕΊΤΕ ΒΟΛΕΜΈΝΑ ΆΤΟΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΊΟΥ,ΚΑΘΉΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΠΊΤΙ ΤΟΥΣ ΒΡΈΞΕΙ ΧΙΟΝΊΣΕΙΟ ΜΙΣΘΌΣΣΤΗΝ ΤΣΈΠΗ,Η ΜΉΠΩΣ ΚΆΝΩ ΛΆΘΟΣ ΕΚΤΊΜΗΣΗ?!

      1. Εισαι ο κλασσικος ΚΩΣΤΑΣ – ΔΡΑΜΑ που μας πρηζει τα ουμπαλα σε ολα τα σαιτ για τους δυ???

        1. και ομως οι δημοσιοι κηφηνες καταντησαν ετσι την χωρα τους βαζανε αβερτα κουβερτα για τα ψηφαλακια και κοπροσκυλιαζουν ολη μερα

      2. Πρόβατα είναι το 35 – 40% απλά μέσα σε αυτούς πολλοί συνταξιούχοι που βλέπουν όλη μέρα τηλεόραση και έχουν καταντήσει ζομπι.

    8. ΝΑΙ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΤΗΝ ΑΡΑΖΟΥΝ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ ΤΟΥΣ. ΒΑΛΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ. ΒΡΕ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΝ. ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ ΗΤΑΝ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΜΥΑΛΟ

    9. ¨χαχαχαχα Μόνο 60% άντε να τον κάνουν 2 στους 10 και πολλούς λέω.Από γνωστούς φίλους ούτε ένας. . Στις χωματερές θα καταλήξουν σαν τα εμβόλια του Αβραμόπουλου απλά θα κονομήσουν κάποιοι.

    10. Έχω μια Ιδέα… αντί των μέτρων κ της δήθεν πρόληψης περί εμβολίων – φαρμάκων…κτλ να προσλάβεις κάνα γιατρό, να κάνετε καμιά Μ.Ε.Θ.
      Ε τι λες;

    11. Εφαρμογή του φασιστικού δόγματος της υποταγής του λαού, αυτό ήθελε ο Σόρος, αυτό υλοποίησε η ξενοκίνητη κυβέρνηση Μητσοτάκη.

    12. Μας κουρασανε με τον κορονοιο, τα γενικά απαγορευτικά, την κλιματική αλλαγή, τη νέα εποχή, το τσιπαρισμα, τα ηλεκτρονικό εμπόριο, το εμβόλιο. ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΠΕΤΥΧΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΠΟΤΕ. ΑΡΚΕΤΑ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ.

    13. 60% ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΌ ΑΛΛΆ 35 ΜΕ 40% ΨΉΦΟ ΣΤΟΝ ΝΚΟΥΛΗ

    14. MHNYNA KOINΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ –
      ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ – AΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΔΗΓΟΙ : ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ Θεσσαλονίκης ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ εξακολουθεί ΝΑ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ ΚΑΙ να λειτουργεί τον αυθαίρετο, παράνομο υπαίθριο χώρο στάθμευσης ΙΧΕ αυτοκινήτων των πελατών του. Τα αυτοκίνητα των πελατών του εισέρχονται / εξέρχονται στον παράνομο χώρο στάθμευσης από τη μοναδική οδό που χρησιμοποιούν ΤΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ προς και από το ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ Παπανικολάου. Σταθμεύουν παράνομα τα αυτοκίνητά τους στην οδό, πάνω στα πεζοδρόμια, εισέρχονται και εξέρχονται ανέλεγκτα στην κεντρική οδό, ενώ αναγκάζονται οι οδηγοί, που κινούνται κανονικά στη οδό, να τα προσπερνάνε, με είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και μάλιστα ΠΡΙΝ ΑΠΌ ΚΛΕΙΣΤΗ ΣΤΡΟΦΗ, ΧΩΡΙΣ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ. Πλήρης κατάργηση του ΚΟΚ από τους ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ πελάτες του καταστήματος. Παρά τις καταγγελίες H AΣΤΥΝΟΜΙΑ ΑΠΟΥΣΑ …, όπως και οι υπηρεσίες του δήμου ΠΥΛΑΙΑΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ. Oι γονείς αφήνουν τα ανήλικα παιδιά τους κλειδωμένα μέσα στα αυτοκίνητά τους, σταθμευμένα παράνομα πάνω στον κεντρικό δρόμο και μπαίνουν να κάνουν τις αγορές τους. Και όλα αυτά σε μια χώρα με τροχαία ατυχήματα στη χώρα : 2020 – 6.977, 2019 – 8.025, 2018 – 7.907, ΘΑΝΑΤΟΙ από τροχαία ατυχήματα : 2020 – 434, 2019 – 531, 2018 – 503, ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ από τροχαία ατυχήματα : 2020 – 8.195, 2019 – 9.762, 2018 – 9.685.

    Comments are closed.