ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΟΚ ΕΛΛΗΝΑ ΠΕΖΟΝΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ C-30 ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 1991 ΠΟΥ ΣΤΟΙΧΙΣΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΕ 63 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ : “ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΤΟ ΒΡΟΥΜΕ…”!

    Κοινοποίηση:
    aerosk

    Ήταν Τρίτη 5 Φεβρουαρίου του 1991, όταν μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 απογειώθηκε το μεσημέρι από την Ελευσίνα με προορισμό, αρχικά την Ν. Αγχίαλο του Βόλου απ όπου προβλεπόταν να πάρει προσωπικό και στη συνέχεια την Κρήτη.

    Είκοσι λεπτά μετά την απογείωσή του χάνεται από τα ραντάρ και αφού αναζητείται για 3 ημέρες (με εναέρια μέσα (αεροσκάφη και ελικόπτερα) και επίγεια) εντοπίζεται στις 8 Φεβρουαρίου στην κορυφή Τσατάλι του όρους Όθρυς. Ο απολογισμός είναι τραγικός. Συνολικά 63 νεκροί και κανένας επιζών. Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έγιναν ποτέ γνωστά, καθώς ούτε στο Αεροδικείο αποσαφηνίστηκαν ποτέ.

    ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΟΚ: «Δεν ήθελαν να το βρούμε νωρίτερα»

    Το evialead.gr παρουσιάζει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα την μαρτυρία ενός ανθρώπου που υπηρετούσε την θητεία του τότε στο τάγμα πεζοναυτών του Βόλου και πήρε μέρος εθελοντικά στις έρευνες. Σύμφωνα με όσα αναφέρει, είναι πεπεισμένος ότι το αεροσκάφος είχε βρεθεί νωρίτερα, καθώς ήταν πολύ εύκολο να εντοπιστεί, όμως, για άγνωστο λόγο, υπήρξε σκόπιμη καθυστέρηση στην ανακοίνωση της ευρέσεώς του.

    EVIALEAD.GR: Που υπηρετούσατε εκείνη την εποχή;
    ΠΕΖΟΝΑΥΤΗΣ: Υπηρετούσα στο 505 τάγμα πεζοναυτών του Βόλου ως έφεδρος υπαξιωματικός. Μάθαμε τότε για την εξαφάνιση του αεροσκάφους και αμέσως άρχισε να επικρατεί κινητικότητα. Την δεύτερη ημέρα των ερευνών, ο λοχαγός μας, ζήτησε εθελοντές που θα βοηθούσαν στις έρευνες για τον εντοπισμό των ανθρώπων αυτών. Ήμουν από τους πρώτους που προσφέρθηκα και το επόμενο πρωί βρεθήκαμε στο όρος Όθρυς στο οποίο επικρατούσαν πολύ δύσκολες συνθήκες.

    Το χιόνι έφτανε τα 2,5 μέτρα, το κρύο ήταν απίστευτο και εγώ βρέθηκα με τον ανάλογο εξοπλισμό (χιονοπατίδες κλπ) και με έναν ασύρματο στην πλάτη, ως μέλος μιας από τις ομάδες ερευνών.

    EVIALEAD.GR: Υπήρχαν και άλλες ομάδες;
    ΠΕΖΟΝΑΥΤΗΣ: Ναι υπήρχαν και άλλες ομάδες την πορεία των οποίων καθόριζε ένα γενικό συντονιστικό όργανο. Εμείς βρεθήκαμε να ανεβαίνουμε την κορυφή Τσατάλι, όπου βρέθηκε τελικά το αεροσκάφος αργότερα.

    EVIALEAD.GR: Τι το περίεργο συνέβη που σας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι κάποιοι δεν ήθελαν να βρεθεί το αεροσκάφος νωρίτερα.
    ΠΕΖΟΝΑΥΤΗΣ: Ξεκινήσαμε από το πρωί και προς το μεσημέρι είχαμε πλησιάσει την κορυφή Τσατάλι. Απέμενε μόνο να την ανέβουμε προκειμένου να δούμε εάν υπάρχει κάτι από την άλλη πλευρά. Περίπου μισή ώρα πριν φτάσουμε στην κορυφή, ίσως και λιγότερο, δόθηκε εντολή από το κεντρικό συντονιστικό όργανο να επιστρέψουμε στο χωριό απ όπου ξεκινήσαμε. Αρκεί να σας πως ότι αυτή η εντολή ενόχλησε ακόμη και τον λοχαγό μου, ο οποίος μάλιστα έδειξε την έντονη δυσαρέσκειά του, καθώς δεν ήταν δυνατόν να μας δίνουν εντολή να ανεβούμε μια κορυφή να περπατάμε όλη την ημέρα και να μας γυρίζουν πίσω λίγα λεπτά πριν ολοκληρώσουμε την αποστολή μας.

    EVIALEAD.GR: Πότε ενημερωθήκατε για τον εντοπισμό του αεροσκάφους;
    ΠΕΖΟΝΑΥΤΗΣ: Την επόμενη ημέρα. Και μείναμε άναυδοι καθώς συνειδητοποιήσαμε ότι βρισκόταν στην κορυφή στην οποία δεν μας άφησαν να φτάσουμε το προηγούμενο μεσημέρι.

    EVIALEAD.GR: Θεωρείτε πως αυτό έγινε εσκεμμένα;
    ΠΕΖΟΝΑΥΤΗΣ: Νομίζω ότι υπήρχαν από την αρχή τέτοιες ενδείξεις, οι οποίες ενισχύθηκαν στη συνέχεια από κάποιες πληροφορίες που έμαθα από συναδέλφους μου, οι οποίοι πήραν μέρος στην προσπάθεια συλλογής των σορών. Εγώ προσωπικά δεν προσφέρθηκα να πάω εθελοντικά, καθώς, μετά από αυτό που είδα την προηγούμενη ημέρα ήμουν ιδιαίτερα ενοχλημένος. Εκείνοι όμως που πήγαν μας είπαν ότι, το αεροπλάνο είχε πέσει σε εμφανές σημείο και θα έπρεπε να είχε βρεθεί από την πρώτη στιγμή, όπως επίσης μας είπαν ότι, κάποιοι από τους επιβαίνοντες είχαν επιζήσει, είχαν περπατήσει κάποια μέτρα αλλά πέθαναν τελικά από το κρύο και την έλλειψη τροφής.

    EVIALEAD.GR: Εσείς προσωπικά τι πιστεύετε ότι είχε συμβεί.
    ΠΕΖΟΝΑΥΤΗΣ: Εγώ δεν έχω την δυνατότητα να εξάγω συμπεράσματα για μια υπόθεση την οποία χειρίστηκαν άλλοι. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι, 27 χρόνια μετά, τα αίτια της συντριβής τους αεροσκάφους δεν έχουν διαλευκανθεί ακόμη και επίσης, αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα, γιατί το έζησα, είναι ότι κάποιοι δεν ήθελαν να το βρούμε νωρίτερα και αυτός ήταν ο λόγος που μας γύρισαν πίσω λίγα λεπτά πριν το εντοπίσουμε.

    evialead.gr

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    8 Σχόλια

    1. Αυτά που εξιστορούνται είναι τα περισσότερα ψευδή.Εγώ προσωπικά με άλλους περίπου 600 συναδέλφους μου φύγαμε την επομένη της πτώσεως από την Ταξιαρχία του Λιτοχώρου( 24η ΤΘΤ) για να συνδράμομε την Ταξιαρχία Πεζοναυτών διότι τότε υπήρχε μόνο ένα Τάγμα στο Βόλο.Πρώτο ψέμα τα τμήματα που επιχείρησαν την πρώτη ημέρα δεν απαρτίζονταν από εθελοντές αλλά από Πεζοναύτες που είχαν εκπαιδευτεί στον Ορεινό Πόλεμο (οι Πεζοναύτες είναι όλοι εθελοντές).Ο καιρός δε ήταν εξαιρετικά άσχημος το Λιτόχωρο ήταν χιονισμένο και στα ορεινά μαινόταν χιονοθύελλα,αυτοί που επέστρεψαν την πρώτη μέρα μας είπαν ότι είχαν δεθεί μεταξύ τους για να μην χαθούν μέσα στην χιονοθύελλα κανένα τμήμα δεν κατάφερε να προσεγγίσει πόσο μάλλον να πλησιάσει κάποια κορυφή-δεύτερο ψέμα.Την δεύτερη μέρα πήγαν τμήματα που δεν είχαν επιχειρήσει την πρώτη(διότι υπήρχε ανάγκη αναπαύσεως αυτών της πρώτης μέρας-όσοι έχουν ανέβει σε βουνό με χιονοθύελλα καταλαβαίνουν)-τρίτο ψέμα, όπου και βρέθηκε το C130 από αεροσκάφη της ΠΑ διότι είχε καθαρίσει ο καιρός και δεν υπήρχε χαμηλή νέφωση,συντρίμμια του C130 υπήρχαν και στις δύο πλαγιές του βουνού.Ο κύριος αυτός ψεύδεται και αμφιβάλω αν εκείνες τις ημέρες βρισκόταν στους Πεζοναύτες.

    2. Ο Θεός να αναπαύει τις ψυχούλες τους, και να δίνει παρηγοριά στους γονείς τους. Τα αίτια δεν θα μαθευτούν ποτέ. Ο στρατός είναι “κλειστό κύκλωμα“ και αν η πτώση δεν οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο λάθος, αλλά αγγίζει και εθνικά θέματα τότε η σιωπή είναι νόμος. Μάθαμε ποτέ για τα αίτια της πτώσης του SINUK; Σαφώς όχι. Μάθαμε ποτέ για την πτώση του ελικοπτέρου στα ΙΜΙΑ; Σαφώς όχι. Μόνο βλάβες, αστοχίες υλικών, κακοκαιρία και κάποιες αφηρημένες θεωρίες συνωμοσίας που μπερδεύουν ακόμη περισσότερο το λαϊκό αίσθημα. Όποια πάντως και να είναι τα αίτια του ατυχήματος, ο Θεός να φυλάει όλα τα παιδιά του κόσμου από ανάλογα ατυχήματα.

    3. Δεχόμαστε απόψεις μόνο από επώνυμους Commandos. έφεδρους η μόνιμους.

    4. Προφανως ηθελαν να πεθανουν ολοι για να μην πουν πραγματα που δεν επρεπε.

    5. Ο κάθε ένας λέει την παπαρια του! Το λάθος ήταν ανθρώπινο και οφείλετε στο ότι ο πιλότος δεν πήγαινε το αεροπλάνο με τα όργανα αλλά με την εμπειρία του, και αυτό συμβαίνει πολλές φορές από την πολύ σιγουριά που έχουν, ένα παράδειγμα με το c130 που έπεσε στην Πάρνηθα, ένας πολύ έμπειρος ιπτάμενος με χιλιάδες ώρες αλλά το κακό έγινε! Ακούμε βλακειες ότι δεν ήθελαν να το βρουν και άλλες ηλιθιότητες έλεος! Έχω πάει στο Γιακοβλεφ στα Πιέρια και ξέρω εάν θέλουν να το βρουν η όχι!

    6. Μαλακιες λέει το άτομο. Υπήρχε ομίχλη και πολύ χιόνι στην περιοχή. Ούτε υπήρχαν τότε τα μέσα που υπάρχουν σήμερα. Δεν ήθελαν δηλαδή τι; να βρεθούν τα άτομα; όλο χαζομάρες.

    7. Ποιοι ηταν οι επιβαινοντες;
      Τι μετεφερε το αεροσκαφος;
      Ποια τα αιτια της συντριβης;
      Πως δικαιολογηθηκαν στους συγγενεις των θυματων;
      Οι ψυχες που εφυγαν πρεπει να δικαιωθουν.

      Κυριε Χιο,μηπως εχει “ψωμι”η υποθεση;

    8. Σε ένα πόλεμο αυτοί που διοικούν θα στείλουν πολύ κόσμο άδικα στο θάνατο. Και στα Ίμια κάτι τέτοιο έγινε.

    Comments are closed.