Στην επιλογή της πραγματοποίησης διεθνούς διαγωνισμού, μέσω του οποίου λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν την Ανατολική και τη Δυτική Αττική θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες για μία περίοδο πέντε έως επτάμιση ετών, προσφεύγει όπως ήταν αναμενόμενο ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να μην υπάρξει δραματική μείωση των δρομολογίων μετά τη λήξη της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ που σήμερα πραγματοποιούν αστικά δρομολόγια στις περιοχές αυτές.
Αυτή την εβδομάδα, ο ΟΑΣΑ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση για 30 μέρες τα τεύχη του διαγωνισμού προκειμένου στη συνέχεια να ακολουθήσει η προκήρυξή του με ανοικτό μέχρι τότε το ενδεχόμενο αλλαγών λαμβάνοντας υπόψη τα επιχειρήματα φορέων και πολιτών.
Συγκεκριμένα, η διεθνής ανοικτή διαδικασία αφορά την «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική για εξήντα (60) μήνες με δικαίωμα παράτασης έως τριάντα (30) μήνες». Η εκτιμώμενη αξία ανέρχεται σε 312.086.730,32 ευρώ πλέον ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος μονομερούς παράτασης.
Το αντικείμενο του διαγωνισμού θα διαχωριστεί σε δύο τμήματα: το πρώτο αφορά 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής και το δεύτερο 38 γραμμές στη Δυτική Αττική.
Για το Α’ τμήμα, τις τυπικές καθημερινές μέρες θα πραγματοποιούνται 1.188 δρομολόγια με 96 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων 30 αρθρωτών και 5 mini). Για το Β’ τμήμα, θα πραγματοποιούνται 1.757 δρομολόγια με 115 λεωφορεία (3 εξ αυτών mini).
Η προβλεπόμενη αμοιβή ανά οχηματοχιλιόμετρο θα ανέλθει σε 2,13 ευρώ με το κριτήριο επιλογής του αναδόχου να είναι η προσφορά της χαμηλότερης τιμής. Ο ΟΑΣΑ θα καταβάλει στον ανάδοχο το 90% της προβλεπόμενης πληρωμής κάθε μήνα, ενώ στο τέλος κάθε τριμήνου θα γίνεται η εκκαθάριση του υπόλοιπου ποσού ανάλογα με τα απολογιστικά στοιχεία κόστους.
Ο ανάδοχος -ή οι ανάδοχοι- θα πρέπει να χρησιμοποιούν ντιζελοκίνητα λεωφορεία κατηγορίας EURO VI νέα ή μεταχειρισμένα με ηλικία έως και 5 ετών κατά την έναρξη της σύμβασης, ενώ η ηλικία τους δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 10 έτη σε κανένα χρονικό σημείο της σύμβασης. Τα λεωφορεία θα φέρουν εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής (διευκρινίζεται πως θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένο με την εφαρμογή OASA Telematics και τις έξυπνες στάσεις) με δαπάνες του αναδόχου και θα είναι βαμμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΑ. Μέχρι το τέλος του πρώτου έτους της σύμβασης θα πρέπει να βρίσκονται σε λειτουργία και δύο αμαξοστάσια, ένα στην Ανατολική και ένα στη Δυτική Αττική.
Σημειώνεται ότι οι συμμετέχουσες εταιρείες, από την Ελλάδα ή το εξωτερικό θα πρέπει να έχουν μέσο κύκλο εργασιών ύψους 15 εκατ. ευρώ κατά τα τελευταία 3 έτη, να έχουν αναλάβει τουλάχιστον μία σύμβαση δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία ή ιδιωτικών μεταφορών με λεωφορεία με μέγεθος στόλου κατ’ ελάχιστον πενήντα λεωφορείων και να διαθέτουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις. Όπως συνέβη και στην περίπτωση των συμβάσεων των ΚΤΕΛ, οι ανάδοχοι θα μπορούν να προχωρούν σε υπεργολαβίες, παραχωρώντας μέρος του μεταφορικού έργου σε τρίτους.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σύμβασης ο ΟΑΣΑ θα διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει το συγκοινωνιακό έργο για λόγους εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Στις προδιαγραφές του διαγωνισμού περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι προδιαγραφές των λεωφορείων καθώς και ο ελάχιστος αριθμός εκτελούμενων δρομολογίων ανά γραμμή και ημερολογιακή περίοδο.
Υπενθυμίζεται πως μέσω της δεύτερης κατά σειρά παράτασης (λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, όπως αναφέρεται) της σύμβασης παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα πραγματοποιούν δρομολόγια σε «72» λεωφορειακές γραμμές μέχρι και τον Οκτώβριο του 2023. Με την πανδημία να έχει περάσει, (το Ελεγκτικό Συνέδριο άλλωστε είχε βάλει εμπόδια για τον ίδιο λόγο και στην υπογραφή της προηγούμενης παράτασης για τον ίδιο λόγο) ήταν σαφές πως δεν υπήρχε η δυνατότητα νέας παράτασης της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ αν και η ΟΣΥ δεν διαθέτει ακόμα τον απαραίτητο αριθμό οχημάτων για την εκτέλεση του συνόλου των δρομολογίων.
Μακάρι να κάνει και τα υπόλοιπα λεωφορεία! Μητσοτάκη προχωρά!!!!
Επιτέλους να φτιάξουμε συγκοινωνίες όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη! Τέρμα οι συνδικατοαπεργίες ττου μπάχαλου.Τέρμα οι πολύωρες αναμονές στις στάσεις κι αν περάσει… Τέρμα τα τζαμπέ δρομολόγια…
Τα βόδια που ψήφισαν μιζοτακη, δεν διαβάζουν Μακελειό.
Θα ακριβύνουν και τα εισιτήρια Βεβαίως βεβαίως
Μακάρι!! Πήξαμε στους αριστερούς ιδρωτσίλες οδηγούς, που από την κοιλάρα τους δεν μπορούν να στρίψουν το τιμόνι και με 20 αναρωτικές το μήνα. Βρε ουστ.
Μνημόνια μέχρι να σβήσει τα σύννεφα
Δεν πιστεύω να σας χαλάει που θα έρθει ο ιδιώτης και θα σας πει 800 ευρώ μισθό και άμα θέλετε?
Τα ίδια θα κάναν και οι Ζαιοι για τα τρολ του Κούλη που κυκλοφορανε εδώ μέσα .
Ξαναγυρναμε στη δεκαετία του 50 που για να ξεκινήσει το ιδιωτικό λεωφορειο από το Παγκρατι για να πάει στην Κυψέλη ο οδηγός περιμενε να γεμίσει με τίγκα επιβάτες….
Αντί για εκσυγχρονισμο ο Μιζοτακης θα κάνει τις αστικες συγκοινωνίες ….κερδοφόρες νεκροφορες….
Σωστο το μετρο απο την στιγμη που δεν κοβουνε εισιτηριο η 7 στους 10….
Να δεις μόλις αναλάβει ο ιδιώτης που θα ανοίγει μόνο η μπροστά θύρα, όπως γίνεται σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο
Το εισιτήριο βεβαίως θα εκτιναχθεί, ο Κούλης θα πάρει τη μίζα του, κάποια χρήματα θα μπουν στα ταμεία από τη συμφωνία κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς χειρότερα…
δεν θα μπαίνει κανείς, στην σύμβαση θα είναι ότι συντηρεί τα λεωφορεία το δημόσιο και απλά τα μισθώνει στον ιδιώτη όπως με την Χελλένικ Τρέιν και Φράπορτ και τελικά επειδή δεν θα βγάζουν λεφτά θα τα ξαναγοράσει το δημόσιο σε 10πλάσια τιμή
ότι τώρα οι Πακιστανοί θα πλρώνουν εισιτήριο ή ότι τα Πάκια θα έχουν τζάμπα κάρτα και θα είναι 5 ευρώ το εισιτήριο για τους γηγενείς οι οποίοι απλά δεν θα παίρνουν το λεωφορείο;
ΧΑΧΑ ΠΑΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ
Χαχαχα έχω ποδηλατο …….χάχα…..δωστουυυυυ
Άμυαλε ελληνικέ λαέ να Εύχεσαι μην πουλήσουν και το νερό γιατί θα Πλένεσαι με το σάλιο σου ηλίθιοι
Οσοι ψηφιζουν φιλελεδες δεν σας ακουν ουτε σας διαβαζουν κυριοι του μακελειο μονο το τμημα του μαξιμου που ασχολειται με την προπαγανδα.
Από ότι έχω διάβαση υπάρχη. Και νόμος που έχει ψήφιση η Βουλή ότι μπορεί να υπάρχουν κ άλλες εταιρίες στο μεταφορικό έργο της μεταφοράς επιβατών να θυμόμαστε και κάτι από το παρελθόν
…Κουλειες μεταρρυθμισεις! Κατα τα αλλα…63 ατομα υπουργικο συμβουλιο, αθροες προσληψεις στο δημοσιο για να….μειωσει το δημοσιο χρεος! Το δουλεμα του κερατα!
Το θέμα είναι ότι τα δίνει σε ιδιώτες και εμείς συνεχίζουμε να πληρώνουμε
ΠΑΡΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΦΕΡΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
χαχαχαχαχαχ
Αυτοί θα ιδιωτικοποιήσουν και τον παπά που θα μας διαβάσει. Οι μαλακες που τον ψήφισαν καλά να πάθουν. Οι υπόλοιποι τι χρωστάμε,; Τα κερολιβανα του κερατά;
Ξεκίνησε την πλήρη αποδόμηση του κράτους, θα συνεχίσει μέχρι να μη μείνει τίποτα όρθιο.
Εύχομαι ο πολύ λατρεμένος σας Κουλης να σας πάρει σύντομα τα σπίτια. Ιδιαίτερα σε άτομα που γνωρίζω και μέχρι πρότινος κορόιδευαν ενώ δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Θα παει η φάπα σύννεφο και το δούλεμα βροχή.