Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, τα μέσα ενημέρωσης πλημμύρισαν από πληροφορίες, ηχητικά αποσπάσματα και βίντεο που αφορούν στις συνθήκες του δυστυχήματος αλλά και στη γενικότερη κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Ο σιδηρόδρομος στην εποχή των μνημονίων προβλήθηκε ως «μηχανή που ρουφά ευρώ από το Δημόσιο». Στα χρόνια της κυβέρνησης Μητσοτάκη από «πεδίον δόξης λαμπρόν» για νέα έργα 4 δισεκατομμυρίων και ΣΔΙΤ, μετατράπηκε ξαφνικά σε διαλυμένο σύστημα που εκφράζει «τις παθογένειες του Δημοσίου». Τα «ψηφιακά άλματα» προσγειώθηκαν απότομα σε συμβάσεις που χρονίζουν επί δεκαετίες, οδηγίες σε τεφτέρια και λάθος προφορικές εντολές ανθρώπων χωρίς εμπειρία. Ολα παραπέμπουν σε ένα σύστημα που λειτουργούσε «στο περίπου» και χωρίς την αυστηρή τήρηση των κανονισμών οι οποίες επί δεκαετίες, μαζί με το κατάλληλο προσωπικό, διασφάλιζαν τα δρομολόγια του ΟΣΕ σε πολύ δυσκολότερες συνθήκες.
Η κατάσταση αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά. Η διάλυση έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια με την απομάκρυνση του έμπειρου προσωπικού που δεν πρόλαβε να εκπαιδεύσει κάποιους νεώτερους καθώς δεν γίνονταν μαζικές προσλήψεις μετά τη δεκαετία του ‘80. Ο ενιαίος ΟΣΕ έσπασε σε εταιρείες που δύσκολα συνεργάζονται μεταξύ τους (αν συνεργάζονται) για το δημόσιο συμφέρον. Πρόκειται για μια κατάσταση που πριν καταλήξει στην τραγωδία των Τεμπών, είχε δείξει τις συνέπειές της σε άλλα μικρότερης εμβέλειας περιστατικά.
Ένα από αυτά, καταγράφεται τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022, την ημέρα του μεγάλου χιονιά στην Αττική. Την ώρα που όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στους χιλιάδες εγκλωβισμένους της Αττικής Οδού, ξεκινούσε ένα σιδηροδρομικό φιάσκο. Ξεκινά με την ακινητοποίηση μιας αμαξοστοιχίας το μεσημέρι (13:30) στον σταθμό Λιβαδειάς. Θα έρθουν τρεις μηχανές, μία από εμπρός και δύο από πίσω για να την βοηθήσουν να επανεκκινήσει. Θα περάσουν πέντε ώρες χωρίς αποτέλεσμα με τους επιβάτες να κρυώνουν γιατί ο συρμός είχε μείνει από ρεύμα. Θα ξεκινήσουν τελικά όλες μαζί προς Λειανοκλάδι αλλά μετά από λίγο θα ακινητοποιηθούν και πάλι «στη μέση του πουθενά». Μια πέμπτη μηχανή θα κληθεί για βοήθεια αλλά ερχόμενη θα πέσει πάνω στις προηγούμενες. Αποτέλεσμα; Δώδεκα τραυματίες και αποκλεισμός της γραμμής με συνέπεια τον εγκλωβισμό συνολικά 800 επιβατών που πέρασαν την νύκτα εκείνη σε άλλους συρμούς που δεν μπορούσαν να περάσουν από το σημείο του ατυχήματος.
Όλο αυτό το σκηνικό θα έπρεπε, βάσει οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να έχει διερευνηθεί από Μόνιμη Ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης. Όμως η τωρινή κυβέρνηση δεν είχε φροντίσει να υπάρχει αυτό το «πολύτιμο εργαλείο» – το μόνο που μπορεί να διερευνήσει σε βάθος τα τεχνικά-διοικητικά αίτια ενός συμβάντος και, χωρίς τον φόβο εάν θα θιγούν κάποια συμφέροντα, να απαιτήσει τη λήψη μέτρων ώστε να μην ξανασυμβεί στο μέλλον. Η Επιτροπή αυτή με το αρκτικόλεξο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, νομοθετήθηκε με τεράστια καθυστέρηση μόλις τον περασμένο Ιανουάριο με τον νόμο 5014/2023 και δεν έχει καν συσταθεί. Το αποτέλεσμα είναι να μην ασχοληθεί εκείνη, όπως θα έπρεπε, με την τραγωδία των Τεμπών αλλά μια Ειδική Επιτροπή που την όρισε η κυβέρνηση για να βγάλει «στα γρήγορα» ένα πόρισμα. Η κυβέρνηση δεν τηρεί καν την πρόβλεψη του νόμου που η ίδια ψήφισε, ο οποίος ορίζει στο άρθρο 50 ότι μέχρι την σύστασή της ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η αρμοδιότητα ανήκει στην Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων που μπορεί εκείνη να ορίσει ειδικούς πραγματογνώμονες.
Πηγή: datajournalists.co.uk
Ωρέ τί βγάζει το ρεπορτάζ των πραγματικών δημοσιογράφων.Η συμμορία του Αλ καπόνε ωχριά μπροστά τουs.Aλήτεs δολοφόνοι,ακόμα και τα κομματόσκυλά σαs θα στραφούν εναντίον σαs γιατί και η δική τουs ζωή κινδυνεύει καθημερινά.
Ποιος θα καταδιωξη το κουλη, οι υπηρετρια του ? Πηρανε τα τραινα την τριτη μετα ,χωρις να εχει γινει αυτοψια και πραγματογνωμοσυνη, τσιμεντωνουν το χωρο να σβηστει καθε ιχνος,καινε καθε ενοχοποιητικο εγγραφο, δεν καλεσαν ακομα για καταθεση ουτε εν;ν προισταμενο (εννοειται οτι τους κανουν μαθημα τι θα πουν οταν – και αν-τους καλεσει η “ανεξαρτητη” )… Γελοιο θεατρο . Η συνεννοημενη συμπολιτευση (συριζα,κκε,κουναλ,βελοπουλος,μερας) κανει συγκεντρωσεις για εκτονωση, το δουλεμα παει συννεφο. Αν μπορουσαν να πιασουν κανεναν αναρχικο ως δραστη,θα το εκαναν,αλλα φοβουνται μην γελοιοποιηθουν στην Ευρωπη.
Ανυπαρκτο κρατος με ανυπαρκτους πολιτες. Μονο κατοικιδια των απ@τε@νο-πολιτικων. Εχετε δημιουγησει ‘ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ’ την ‘τελειοτητα’
Με ΕΛΛΗΝΕΣ εμπρός να ξεβρωμίσει ο βούρκος και να γεμίσουν οι φυλακές.
ώρε μάνα μου… αυτό κι αν είναι μαργαριτάρι..
Κατά τ αλλά ΝΔ ακόμη πρώτη λέει…εν τω μεταξύ βγάλτε κάνα ρεπορτάζ από τις καταγγελίες που γίνονται κάθε μέρα από τους εργαζόμενους στο Μετρό….ακριβώς τα ίδια λένε οι άνθρωποι κ χειρότερα,με την υποσημείωση ότι αν γίνει μαλακεια μέσα στο τούνελ ,το δυστύχημα στα Τέμπη θα ωχριά μπροστά του.Δεν θα μείνει τίποτα…πάλι μιλάμε για τεράστιες ελλείψεις προσωπικού που εκδιώχθηκαν ,αλλά το εισητηρίο όλο αυξάνεται,μιλάνε για ελλείψεις ανταλλακτικών ,δεν σταματούν οι συρμοί διοτι μέχρι κ ινμιτασιον φρένα βάζουν ,οι έξοδοι κινδυνου για την άσχημη ,είναι σφραγισμένοι ,κάτι σας θυμίζει Ε;
Αλήτες προδότες πολιτικοί.
Αν θέλανε οι 300 δικαιοσύνη, θα καταργούσαν τον νόμο περί ευθύνης υπουργών που τους δίνει ακαταδίωκτο ακόμα και αν κλέψουν. Αντίθετα αυτοί δώσανε ακαταδίωκτο και στους λοιμοξιολόγους για να λένε για ασφαλή εμβόλια! Γιατί αλλιώς οι λοιμοξιολόγοι δεν θα τολμάγανε να λέγανε για ασφαλή μπόλια και οι πολιτικοί θα χάνανε τις μίζες τους. Τώρα ξύπνησε ο κόσμος και άμα δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν ούτε οι μπολσεβίκοι μπαρουφάκης και βίτσας, σκούρα τα πράγματα για γεωργιάδηδες και πλεύρηδες που μιλάγανε για εμβόλια και δεν λέγανε κουβέντα για Πρέσπες και τζαμί. Μόνο στους λαθρομετανάστες είναι συμπαθείς οι πρώην μακεδονομάχοι!