Νέο θανατηφόρο τροχαίο στην Κρήτη. Δυο οχήματα στην εθνική στο ύψος των Μαλίων, συγκρούστηκαν μετωπικά με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό τουλάχιστον ενός ατόμου.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες δύο αυτοκίνητα, ένα αγροτικό και ένα Ι.Χ., συγκρούστηκαν με μεγάλη σφοδρότητα, με αποτέλεσμα το ένα απ’ αυτά ν’ ανατραπεί επάνω στο οδόστρωμα.
Απεγκλώβισαν από το Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο την οδηγό του οχήματος χωρίς τις αισθήσεις της και την συνοδηγό του επιβατικού σοβαρά τραυματίας.
Στο επιβατικό ήταν μέσα η οδηγός, συνοδηγός και 2 επιβάτες αλλοδαπές λοιπών αγνώστων στοιχείων.
Όλοι οι παραπάνω παρελήφθησαν από το ΕΚΑΒ. Στο Αγροτικό Φορτηγάκι ήταν μέσα 1 ημεδαπός και 2 ημεδαπές.
Οι 2 ημεδαπές παρελήφθησαν από το ΕΚΑΒ.
Ακολουθεί το ρεπορτάζ της εφημερίδας ΜΑΚΕΛΕΙΟ:
Στις 26 του περασμένου Μαρτίου, ο εθνικός εργολάβος Γιώργος Περιστέρης ανακοίνωσε πως, ο όμιλός του ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αναδείχθηκε ανάδοχος στο έργο παραχώρησης της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αιματοβαμμένου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Του δρόμου -καρμανιόλα στον οποίο εξακολουθούν σχεδόν καθημερινά να θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές λόγω των κακοτεχνιών και της εγκατάλειψής του από τον αγαπημένο κατασκευαστή του Μαξίμου. Kι από δω αρχίζει ο τραγέλαφος και οι κομπίνες. Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 χρόνια, εκ των οποίων τα 5 είναι περίοδος μελετών – κατασκευών. Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά -Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος – Χανιά). Η Κρήτη είναι το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας με μόνιμο πληθυσμό περίπου 700.000 κατοίκων και ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός στη χώρα, με τον μεγαλύτερο αριθμό διεθνών αφίξεων.
Ο ΒΟΑΚ θεωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο. Θεωρείται, γιατί στην πράξη δεν έχει γίνει καμία απολύτως κατασκευή, με αποτέλεσμα να είναι να είναι ορατός ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Απίθανη θεωρείται η εκταμίευση
Η πηγή του προβλήματος είναι απλή και βαθύτατα… ελληνική: τα χρονοδιαγράμματα που έχουν δηλωθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης για να εκταμιευτούν τα χρήματα, είναι απίθανο να τηρηθούν. Οι χρηματοδοτήσεις του Ταμείου γίνονται με τη λογική εκταμίευσης με την πρόοδο τμημάτων των έργων και στην περίπτωση του ΒΟΑΚ, τα χρονοδιαγράμματα που έχουν δηλωθεί σε απόφαση του Συμβουλίου της ΕΕ, απέχουν μακράν. Έτσι, είναι κάτι περισσότερο από απίθανο να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα αυτά, ενώ μεσολαβούν απαλλοτριώσεις, προσφυγές στα δικαστήρια και ενώ το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος είναι ακόμα με προσωρινό ανάδοχο. Άλλωστε, και οι οριστικές μελέτες του έργου γίνονται μετά την ανάθεση και δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει στο «άψε-σβήσε».
Οι εργασίες στα τμήματα μετά τη Χερσόνησο επίσης δεν έχουν προχωρήσει καθόλου. Το πρόβλημα των καθυστερήσεων είχε… ανθίσει πλήρως και σε έργα που χρηματοδοτούνταν από τα διάφορα προγράμματα ΕΣΠΑ, εκεί όμως βρίσκονταν τρόποι να μεταφερθούν κάποια από το προηγούμενο πρόγραμμα στο επόμενο, ενώ υπήρχαν και γενναίες παρατάσεις. Βέβαια, φημολογείται ότι θα δοθεί παράταση ενός έτους πανευρωπαϊκά στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά ακόμα κι αν συμβεί αυτό, είναι ιδιαίτερα αμφίβολο πως θα προλάβουμε.
Γεννάται, λοιπόν, το απλό ερώτημα, ανυπάρχει κάποιος τρόπος να αποφευχθεί μια τόσο αρνητική εξέλιξη και τι θα γίνει αν χαθούν αυτοί οι πόροι. Και πιο συγκεκριμένα, πώς θα αποφευχθεί να πληρώσουν αυτά τα χρήματα εκ των υστέρων οι Κρητικοί με τη μορφή διοδίων, ως απόσβεση του έξτρα κόστους που ενδεχομένως να επωμιστεί ο ανάδοχος;
Λέμε τώρα εμείς οι καχύποπτοι… Αυτοθαυμάζεται ο κατασκευαστής του Μαξίμου
Λίγους μήνες μετά την ανακοίνωση της ανάθεσης του έργου στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και πιο συγκεκριμένα τον Ιούνιο 2024, ο Γιώργος Περιστέρης δήλωνε για τον ΒΟΑΚ ότι, ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται και πως αυτό το διάστημα παραδίδονται τα χρηματοδοτικά έγγραφα, με την μπάλα να βρίσκεται στο γήπεδο της πολιτείας, η οποία αναμένεται να εκκινήσει τη σύμβαση παραχώρησης. Ο κ. Περιστέρης δήλωσε αισιόδοξος, αφού τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα γιατί πρόκειται για μια καινούργια σύμβαση.
«Στην κατασκευή, είμαστε ο μεγαλύτερος και πλέον κερδοφόρος όμιλος, με το υψηλότερο ανεκτέλεστο ύψους άνω των 5 δις ευρώ. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου πάνω από 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων», σημείωσε.
Πείτε τα ρε παιδιά, και νόμιζα ότι μόνο εγώ το σκεφτόμουνα έτσι.
Όλοι οι δρόμοι της Πατρίδας μας είναι σε κάκιστη κατάσταση με μικρές εξαιρέσεις πχ Αττική και Εγνατία οδός (και όχι σε όλο το μήκος τους) όπου εκεί το φαγοπότι καλά κρατεί από ιδιώτες και το κράτος, σε δρόμους φτιαγμένους από τους φόρους μας.
Τώρα το γιατί οι Κρητικοί το παρακάνουν (γιατί περί αυτού πρόκειται) να το βρούν οι ψυχολόγοι. Ο κάθε σωστός οδηγός, οδηγεί ανάλογα με τις συνθήκες. Έχεις καλό δρόμο, μπορείς να επιταχύνεις με προσοχή. Έχεις σκατά δρόμο, πάς σιγά. Τα υπόλοιπα είναι κουραφέξαλα.
Όσο για τους δρόμους, ΜΟΜΑ και πάλι ΜΟΜΑ.
Σε τι ακριβώς (εκτός απο κατοίκους) διαφέρει απο τους δρόμους της υπόλοιπης Ελλάδας ;
ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΟΤΙ ΣΤΙΝ ΚΡΗΤΗ ΟΔΗΓΟΥΝΑΙ ΣΑΝ ΤΡΕΛΟΙ ΑΛΛΟΤΕ ΠΙΩΜΕΝΟΙ ΑΛΛΟΤΕ ΣΑΝ ΨΕΥΤΟΡΑΛΙΣΤΕΣ ΜΕ ΦΟΥΛ ΕΓΩΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΑΜΒΑ ΠΡΟΣΘΕΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΟΠΠΟΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΑΙ ΤΗ ΓΙΝΕΤΑΙ….