Να λάβετε υπόψιν όλες τις συγκυρίες, ζητά η Ένωση Ελλήνων Φυσικών από τους βαθμολογητές – Πληροφορίες πως οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν δύο ώρες για τις απαντήσεις και πως έγινε παρατήρηση στην επιτροπή για τον όγκο των θεμάτων
Την ώρα που οι μαθητές που εξετάστηκαν στην Φυσική και στη Χημεία βλέπουν τα όνειρά τους να γκρεμίζονται εξαιτίας παράλογων θεμάτων που τους ζητήθηκε να ανταποκριθούν στις φετινές Πανελλαδικές, νέα, τρίτη, ανακοίνωση για Φυσική εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών!
Αυτή τη φορά μάλιστα απευθύνεται προς τους βαθμολογητές των γραπτών των μαθητών και τους ζητά να λάβουν υπόψιν τους όλους τους παράγοντες, πριν βαθμολογήσουν την προσπάθεια των παιδιών.
Μάλιστα κάνουν λόγο για «σημαντικά προβλήματα», ενώ μιλούν για «ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ»!
Επισημαίνουν ακόμα την αγωνία γονέων και μαθητών, αλλά και το ότι ο χρόνος δεν επαρκούσε για την λύση των θεμάτων.
«Εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχουν τα δύο υστερόγραφα της ανακοίνωσης, καθώς η Ένωση Ελλήνων Φυσικών θέτει δύο ερωτήματα, από πληροφορίες που έχει.
Το πρώτο αποκαλύπτει ότι «οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων» και το δεύτερο ότι «έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία».
Αρχικά, η επιτροπή παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών είχε χαρακτηρίσει τα θέματα «σαφέστατα διατυπωμένα» και σημείωνε πως «καλύπτουν μεγάλο φάσμα της ύλης και ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο και τη φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου», επισημαίνοντας πάντως πως είναι «τα απαιτητικότερα των τελευταίων τριών ετών» και πως «περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυση τους».
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΕΦ:
Τα σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν από τα θέματα Φυσικής του εισαγωγικού διαγωνισμού για τα ΑΕΙ (ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ) καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών, των οποίων την προσπάθεια και την αγωνία σεβόμαστε υπεράνω οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου, για αδυναμία ανταπόκρισης εντός του διαθέσιμου τριώρου, εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους.
Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις “φυσικοφάνειας”, μιας και σήμερα, για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής.
Προβάλλει δε αναγκαιότερη από ποτέ η συζήτηση για το τι και το πως των εισαγωγικών διαγωνισμών. Αλλά, για να γίνει συζήτηση, πρέπει να υπάρχουν και ώτα ακουόντων, που να καταλαβαίνουν κιόλας…
Υ.Γ.1 Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;
Υ.Γ.2 Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν;
Οι προηγούμενες ανακοινώσεις της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις (και) στο μάθημα της Φυσικής σχολιάζονται κάθε χρόνο μόνο για την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων και την ακρίβεια ή τυχόν λάθη στη διατύπωσή τους. Όμως, διαπιστώνεται ότι φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής. Το κύριο ζητούμενο -πρέπει να- είναι η πληρότητα και συνεκτικότητα και όχι η αποσπασματικότητα των διδασκόμενων και εξεταζόμενων θεματικών. Ακόμη, ζητούμενα -πρέπει να- είναι η διασύνδεση ενός τουλάχιστον θέματος των εξετάσεων με την πειραματική διαδικασία ή πειραματικά δεδομένα και -κυρίως- η ανάδειξη και επιβράβευση όχι της απομνημόνευσης και της επίλυσης εξισώσεων αλλά του ορθολογικού τρόπου σκέψης της φυσικής επιστήμης και των εφαρμογών της. Όλα αυτά, συστηματικά, αρνείται να υιοθετήσει το Υπουργείο Παιδείας, αν υποθέσουμε ότι τα καταλαβαίνει.
Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής, επί της ουσίας των θεμάτων οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
Το προεδρικό διάταγμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθορίζει ότι τα θέματα Β, ελέγχουν την κατανόηση της θεωρίας, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ασκήσεις (θέματα Γ). Τα θέματα Α2, Α4 απαιτούσαν πράξεις (θέματα Β). Το Α5ε είναι επιστημονικά ελλιπές γιατί δεν καθορίζει αν υπάρχει τριβή.
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.
Τέλος, αναρωτιόμαστε αν την επιλογή αυτή των θεμάτων και τα αποτελέσματα τους θα εκμεταλλευθεί το Υπουργείο Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα που επιλέγει.
Με αφορμή τη δυσκολία των θεμάτων της Φυσικής στις Πανελλήνιες εξετάσεις ο καθηγητής του Λυκείου Κεραμειών Κεφαλλονιάς και συγγραφέας Ηλίας Τουμαζάτος, ζητεί συγγνώμη από τους μαθητές που δοκιμάζονται αυτές τις ημέρες. Το άρθρο του καθηγητή έχει γίνει Viral καθώς γονείς, μαθητές το αναρτούν συνεχώς στα Social Media.
Στενοχωριέμαι αφάνταστα όταν βλέπω παιδιά να βγαίνουν από τις αίθουσες των Πανελλαδικών Εξετάσεων με δάκρυα στα μάτια. Όχι, δεν είναι οι μαθητές που δεν προετοιμάστηκαν καλά. Είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες που σ’ όλη τους τη σχολική ζωή προσπάθησαν να είναι συνεπείς, που διάβασαν πολύ και διαπιστώνουν ότι για κάποιους “υψηλούς νόες” του Υπουργείου που βάζουν τα θέματα, η προσπάθειά τους δεν είναι αρκετή. Σήμερα τα θέματα της Φυσικής ήταν 8 σελίδες! Τα θέματα, όχι οι απαντήσεις. Προχθές τα μαθηματικά δεν παλεύονταν. Ιδιαίτερα οι μαθητές των Θετικών Σπουδών κάθε χρόνο δέχονται απίστευτη πίεση, έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγάλη ύλη, άπειρες ασκήσεις και τα…χούγια αυτών που εμπνέονται τα θέματα, για να αποδείξουν τί; Πόσο μεγάλοι επιστήμονες είναι;
Ζούμε σε τούτη τη χώρα το εξής παράλογο. Στην Α και τη Β Λυκείου για να περάσεις την τάξη χρειάζεσαι μέσο όρο 9,5. Γενικό μέσο όρο, όχι σε κάθε μάθημα ξεχωριστά. Τουτέστιν, μαθητές με 8 μαθήματα κάτω από τη βάση προάγονται στην επόμενη. Τί σου λέει το σύστημα; Παιδάκι μου, μη διαβάζεις, γιατί όσο χάλια και να πας δεν πρόκειται να μείνεις. Κανείς δεν έχει τολμήσει να καταργήσει αυτό το 9,5, κι όταν αυτό πήγε να γίνει, με λάθος τρόπο (το 2014) λύσσαξαν όλοι και το πήραν πίσω.
Κι έρχεται η Γ Λυκείου. Όπου ξαφνικά το σύστημα, εκεί που σου έλεγε “κοιμήσου αγελούδι μου κι η τύχη σου δουλεύει” σε βάζει να χτυπιέσαι κάτω σαν χταπόδι για να περάσεις σε μια σχολή της προκοπής. Διότι το πιο πιθανό είναι ότι με λίγη προσπάθεια κάπου θα περάσεις. Τουτέστιν, αν θες να μπεις σε μια σχολή με ωραίο όνομα και χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο, και να κάνεις ζωάρα για μερικά χρόνια, ξεκοκαλίζοντας το οικογενειακό εισόδημα, γράφεις ένα 5-6 στις πανελλαδικές και καθάρισες. Αν όμως θες να κάνεις κάτι πιο ουσιαστικό, κάτι πιο κοντά σε αυτό που ονειρεύεσαι,, όχι, πρέπει να υποφέρεις. Κι εκεί που σου λέγαμε, δεν πειράζει, καλό είναι και το 9,5, τώρα σε βάζουμε να τρέχεις σαν το άλογο κούρσας.
Και άντε να μάθεις συντακτικό στη Γ Λυκείου (κι ας έκανες αρχαία από την Α Γυμνασίου), κι άντε να πολεμάς να καταλάβεις τα μαθηματικά προσανατολισμού χωρίς να ξέρεις να κάνεις διαίρεση.
Σ’ αυτό το ονειρικό σύστημα, αυτοί που υποφέρουν είναι οι καλοί μαθητές. Κι όσο περνάει ο καιρός γίνονται όλο και λιγότεροι. Δέκα χρόνια είμαι στην εκπαίδευση – μικρός ο χρόνος, αλλά κάθε χρόνο η βουτιά είναι μεγαλύτερη. Κι όσο κατεβαίνει ο πήχυς, οι πολλοί εφησυχάζουν και οι συνεπείς υποφέρουν περισσότερο.
Θέλω να ζητήσω σήμερα μια μεγάλη συγνώμη από τα παιδιά που βγήκαν κλαίγοντας από τις αίθουσες. Ντρέπομαι που είμαι μέρος ενός συστήματος που λειτουργεί τόσο άδικα και τόσο παράδοξα. Συγνώμη από όλους τους μαθητές μου που τόσα χρόνια διαβάζουν, προσπαθούν και αγωνίζονται για κάτι καλύτερο. Κι εμείς τους ρίχνουμε σφαλιάρες, σαν να τους λέμε “Γιατί διάβαζες τόσα χρόνια; Ας έγραφες κι εσύ ένα 5 – φοιτητής θα ήσουνα πάλι. Γιατί να έχεις στόχους;” Αλλά ξέχασα. Στη χώρα τούτη, η αριστεία είναι κακό πράγμα.
Η αλλαγή της Γ Λυκείου που θα ισχύσει από φέτος, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση – αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνη της.Και οι λιγότερες εξετάσεις στην Α και στη Β είναι θετικό μέτρο, αλλά τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν δεν γίνει ένα πρώτο βήμα: Να καταργηθεί αυτό το “9,5”, που σου περνάει το μήνυμα “Μην κάνεις τίποτα, θα περάσεις”. Που παράγει γενιές χωρίς γενική παιδεία, ουσιαστικά πολιτισμικά αναλφάβητες. Που ψηφίζουν χωρίς να ξέρουν πώς διορίζεται η Κυβέρνηση. Ναι. Σας το υπογράφω. Εγώ είμαι ο δάσκαλος που δεν κατάφερε ούτε αυτό να μάθει στα παιδιά. Που 7 Ιουλίου βγάζουν κι αυτά πρωθυπουργό…. Γιατί να το μάθουν; Αφού θα περάσουν και χωρίς αυτό.
Συγνώμη, λοιπόν, παιδιά… Αλλά, ξέρετε κάτι; Μην το βάζετε κάτω. Η γνώση, η συνέπεια, η αξία δεν κρίνονται μόνο από ένα γραπτό. Όταν έχεις μάθει να δουλεύεις και να αγωνίζεσαι, η ζωή θα στο ανταποδώσει. Ακόμα και στη χώρα αυτή, που μισεί την προσπάθεια, που δεκαετίες τώρα εξισώνει τα πάντα προς τα κάτω. Βάλτε πείσμα.
Ακόμα και με μάτια δακρυσμένα, φιλαράκι, μην ξεχνάς να κοιτάς ψηλά. Και μπροστά.
Πηγή: ekefalonia.gr
1.Το 1985 εθεσα στη επιτροπη των εισ. εξετασεων το εξης ερωτημα:Αν κλεισουμε τους εισηγητες των θεματων σε μια αιθουσα για 3 ωρες ,μπορουν να απαντησουν θετικα σε ολα τα θεματα π.χ. μαθηματικων και φυσικης ?Η απαντηση ειναι ΟΧΙ!..
2.Στην Ελλαδα ΔΕΝ μπορει κανεις να σπουδασει ελευθερα,δηλ. αυτο που του παει και θελει.”Σπουδαζει” ειδικοτητα ,που του βγαζει ο υπολογιστης.
3.Η Ελλαδα εχει γεμισει απο πληθος πτυχιουχων με ειδικα περιεχομενα,ΑΠΟΚΟΜΜΕΝΑ απο την πραγματικοτητα και τις αγορες.Χιλιαδες ειναι οι πτυχιουχοι μαθηματικων,φυσικης, φιλολογιας,..Μπαινουν στα Παν/μια και “βολοδερνουν”.Τους πληρωνει ο Ελληνικος Λαος.ΔΕΝ ειναι “τζαμπα” οι σπουδες.
4.Ας αφησουμε την πληθωρα των ΑΕΙ και ΤΕΙ.Απο την αποψη της διεθνους αξιολογησης ,ειμαστε πατος!..
Όλοι αυτοί οι καθηγητάδες που “κατακραυγάζουν” προφανώς είναι πιο άσχετοι από τους μαθητές τους και θα έγραφαν χειρότερα και από αυτούς. Δεν γίνεται να περνούν όλοι στα πανεπιστήμια… Ήδη τα παιδιά μας που τελειώνουν πανεπιστήμια στην Ελλάδα, είτε είναι άνεργα, είτε ανοίγουν σουβλατζίδικα, είτε μεταναστεύουν στο εξωτερικό για να βρουν δουλειά. Οι σπουδές στην Ελλάδα σου δίνουν μόνο ένα κωλόχαρτο εδώ και δεκαετίες…
Δηλαδή εάν τα θέματα ήταν εύκολα και έγραφαν όλοι 20άρια, θα έμπαιναν όλοι στα πανεπιστήμια; Τι μαλακίες είναι αυτές κάθε χρονιά να λέμε ήταν εύκολα ή σφαγή τα θέματα; Αφού ο αριθμός εισακτέων είναι συγκεκριμένος έτσι και αλλιώς. Δηλαδή θα ήταν πιο ωραία τα πράγματα να ήταν εύκολα τα θέματα, και ο μαθητής που έγραφε 19άρια και 20άρια και που θα πίστευε πως έχει περάσει, του ερχόταν η κατραπακιά επειδή άλλοι είχαν γράψει μόνο 20άρια και τελικά πέρασαν;
Ένα πράγμα μόνο απαιτώ. Να δίνουν πανελλήνιες Φυσική, Μαθηματικά και Χημεία και οι καθηγητές των σχολείων. Μάλιστα αυτοί που έχουν πείρα 20 και 30 χρονια. Αν αυτοί δεν πιάνουν ούτε 14, τότε να επεμβαίνει ένας εισαγγελέας και οι θεματοδοτες να πάνε φυλακή.
Δημήτρης Λιαντίνης
Δημήτριος Λιαντίνης. αν και σκοτεινιασμένος στα πρότερατου έκφρασε αυτό που κανένας δεν έχει το σθένος μέχρι σήμερα …ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ
όσο τα θέματα τα βγάζουν οι αγάμητοι,αυτά θάχουμε.
Άντε ρε με τους σκράπες. Όλοι μαθητές του 7 και του 8 θέλουν και πανεπιστήμια..
ενώ εσύ με διδακτορικό στο χειρογλύκανο γράφεις, ελαφρά τη καρδία, την παπαριά σου.
Έτσι είναι ο καπιταλισμός και άμα σας αρέσει. Οι άριστοι επιβιώνουν και οι υπόλοιποι θα καθαρίζετε σκάλες, θα τσαπίζετε στα χωράφια ή θα γίνετε κλητήρες. Αν δεν σας αρέσει να γίνετε κουμούνια.
Κι εγώ δύσκολα θέματα έδωσα στα χρόνια μου και αρίστευσα και τώρα έχω αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση και την έχω απογειώσει. Αλλά και να μην έγραφα καλά δεν θα έκλαιγα 18 χρονών γομάρι βγαίνοντας έξω.
στην δουλεια του μπαμπακα εβγαλες φτερα οπως ο κουλης
Ακριβως ετσι ηταν απο τους τυχερους που ειχε ο μπαπακας του ετοιμη στρωμενη επειχειριση και κατ’ επεκταση θελει ολοι οι αλλοι να μην αποκτησουν ουτε τα τυπικα προσοντα για να εχει φτηνο εργατικο δυναμικο για την επιχειρηση του, να δουλευουν ως σκλαβοι για να τον κανουν πιο πλουσιο.
αΛΛΑ Μακακας παρεμεινες
Ψοφα οσο ειναι καιρος πουστοπαιδο μπας και γλυτωσουμε και εμεις οι μη αριστοι
Τραβα και με τα δυο γιατι θα κουραστεις με το ενα χερι μαλακα κομπλεξικε αριστουχε
μη μασατε ρε!
ζειτε στην χωρα που μισει τους αριστους και βολευει και επιβραβευει τους μετριους!
κοιτατε μπροστα!
δεν τελειωνει τιποτα….
Πανελλαδικές παπαριές του τελειωμένου δήθεν εκπαιδευτικού συστήματος του ραγιαδιστάν που μόνο σκοπό έχει να κρατάει το μέσο νεοελληναρά πιο αγράμματο από ότι ήδη είναι! Απόδειξη αυτού είναι ότι, ακόμα τους κοιτάτε και δεν τους έχετε πάρει με τις πέτρες. Μπεεεεεεεεεεεεεεε ζώα!