Σε ηλικία 72 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο σπουδαίος καλλιτέχνης, Θάνος Μικρούτσικος, o οποίος έδινε μάχη με τον καρκίνο. Το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν στο «Metropolitan», έχοντας δίπλα του όλη την οικογένειά του.
Η εικόνα που έχουμε γι’ αυτόν είναι να είναι καθισμένος σε ένα πιάνο, να παίζει μουσικές με τα μάτια κλειστά στον δικό του κόσμο και να καπνίζει την πίπα του. Από τη στιγμή που θα χτυπήσει το ξυπνητήρι μέχρι την ώρα που θα κοιμόταν, η πίπα ήταν μονίμως στο στόμα του. Τις ώρες που δεν δούλευε ήταν ένας τρυφερός σύζυγος και ένας στοργικός πατέρας τεσσάρων παιδιών. Είχε απίστευτο χιούμορ, ενώ ήταν υπέροχος συνομιλητής.
Γεννήθηκε στις 13 Απριλίου 1947 στη Πάτρα, στην οδό Κορίνθου και Αράτου. Ηταν Κυριακή του Πάσχα. Μεγάλωσε σε μία αστική οικογένεια της πόλης. Ήταν ο μεγαλύτερος αδελφός του Ανδρέα Μικρούτσικου. Η πρώτη λέξη που άρθρωσε ως παιδί ήταν φως. Είχε πολλούς ήρωες, άλλους εποχικούς, άλλους διαχρονικούς. Μικρό παιδί είχε κολλήσει με τον Ρομπέν των Δασών, ενώ από μια ηλικία και μετά ο Κάρολος Μαρξ έγινε ο προσωπικός του ήρωας. Δεν πίστεψε ποτέ στον Θεό, αλλά σεβόταν απολύτως όσους πίστευαν και είχαν ανάγκη να πιστέψουν σε αυτόν. Λάτρευε την ιστορία και θεωρούσε ότι ο άνθρωπος χωρίς ιστορική συνείδηση, χωρίς γνώση του παρελθόντος, δεν μπορεί να προχωρήσει στο μέλλον, να πάει μπροστά.
Ο παππούς του είχε ένα εργοστάσιο ζυμαρικών, το οποίο το 1937, πριν γεννηθεί, χρεοκόπησε. Μία ημέρα, το 1951, ο Θάνος Μικρούτσικος τεσσάρων χρονών επισκέφθηκε τη θεία του, την Ηλέκτρα, η οποία ήταν σπουδαία πιανίστρια.
Πριν από λίγα χρόνια, είχε χάσει τον σύζυγό της Αριστείδη Μικρούτσικο, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε πολύ από την αρρώστια της εποχής, τη φυματίωση. «Οταν ανέβηκα τα εβδομήντα σκαλιά του σπιτιού της λαχανιασμένος, με κοίταξε, με πήρε από το χέρι και με πήγε στο ένα πιάνο. Άρχισε να παίζει ένα “Impromptu” του Σούμπερτ. Εγώ κοίταζα αποσβολωμένος. Τότε μου λέει: “Τώρα, θα το παίξεις εσύ”. Τοποθετεί το δεξί μου χέρι πάνω στο πιάνο και αρχίζει να καθοδηγεί τα δάχτυλά μου με τα δικά της. Ακόμα και τώρα που το αφηγούμαι ανατριχιάζω. Νιώθω την ίδια ηλεκτρική εκκένωση που με είχε διαπεράσει εκείνη τη στιγμή και δεν μου άφηνε καμία αμφιβολία για το τι δρόμο θα ακολουθούσα στη ζωή μου. Αυτή η εμπειρία με τη θεία Ηλέκτρα ήταν το σημείο μηδέν της μετέπειτα μουσικής μου πορείας» είχε αναφέρει στο philenews.com.
Μεγαλώνοντας σε ένα περιβάλλον όπου δεχόταν μουσικές επιρροές, ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του σε μικρή ηλικία στη Φιλαρμονική Εταιρεία της Πάτρας και στο Ελληνικό Ωδείο (θεωρία και πιάνο). Εδειξε έφεση στα γράμματα από νεαρή ηλικία και μετά τις εγκύκλιες σπουδές του, ακολούθησαν οι σπουδές και η αποφοίτηση του από το Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα μελέτησε αρμονία, αντίστιξη και σύνθεση με τον καθηγητή- συνθέτη Γ. Α. Παπαϊωάννου. Στη διάρκεια της επιτυχημένης του καριέρας, ασχολήθηκε με όλα σχεδόν τα είδη μουσικής.
Στα μέσα της δεκαετίας του ‘60, παίζει για πρώτη φορά σε μπουάτ. Με πυλώνες της αισθητικής του αντίληψης τους Μάνο Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη σε ηλικία 20 χρονών γράφει τα πρωτόλειά του, γύρω στα 150 τραγούδια, τα οποία είναι μέχρι σήμερα ανέκδοτα. Τότε δεν είδαν το φως της δημοσιότητας εξαιτίας της λογοκρισίας. Ο ίδιος, όμως, θεωρεί ευτυχές το γεγονός, μια και τα έχει χαρακτηρίσει μιμητικά των προαναφερθέντων δημιουργών.
Απ’ την αρχή, όμως, που συνέβαιναν όλα αυτά μπήκε στη ζωή του και η ποίηση. Ηθικός αυτουργός ο πατέρας του, που, κρατώντας με στην αγκαλιά του από τα πέντε του χρόνια, του διάβαζε ποιήματα σχεδόν κάθε βράδυ. «Από τότε θυμάμαι απ’ έξω ολόκληρο τον Καρυωτάκη, αλλά και Καβάφη και Ρίτσο και όλους σχεδόν τους ελάσσονες ποιητές, που δεν είναι όσο ελάσσονες τους είπαν. Η ποίηση έγινε η δεύτερη διάσταση στην καθημερινότητά μου. Κάποιες φορές έπιανα τον εαυτό μου να μιλάει με στίχους. Αλλά, μη σας παρασύρω σε κάποια εξιδανίκευση του εαυτού μου. Φυσιολογικό παιδί ήμουν, σας διαβεβαιώνω. Με τα παιχνίδια μου μικρός, με τον αθλητισμό και τους έρωτές μου έφηβος, με τις διαδηλώσεις στις τελευταίες τάξεις του γυμνασίου και στο πανεπιστήμιο» είχε δηλώσει ο Ελληνας μουσικοσυνθέτης στον «Ριζοσπάστη».
Ξεκίνησε να συνθέτει στα τέλη της δεκαετίας του 1960, αλλά επίσημα εμφανίστηκε το 1975, με το δίσκο «Πολιτικά τραγούδια». Συνέχισε την πορεία του ως στρατευμένος δημιουργός μελοποιώντας Γιάννη Ρίτσο, Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι, Μάνο Ελευθερίου, Μπέρτολτ Μπρεχτ και άλλους. Οι δίσκοι του «Καντάτα για τη Μακρόνησο», «Φουέντε Οβεχούνα», «Τροπάρια για Φονιάδες», «Μουσική πράξη στον Μπρεχτ» είναι χαρακτηριστικοί του ριζοσπαστικού κλίματος των πρώτων μεταπολιτευτικών χρόνων. Ειδικά, η «Καντάτα για τη Μακρόνησο», έργο πρωτοποριακό για την εποχή του, όπου ο συνθέτης πειραματίστηκε πάνω στην ατονική μουσική, γνώρισε διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ και συνοδεύτηκε από την ερμηνεία της Μαρίας Δημητριάδη.
Αργότερα, με τον δίσκο «Σταυρός του Νότου», σε ποίηση Νίκου Καββαδία, ανοίχτηκε σε ευρύτερη τραγουδιστική θεματική, υπηρετώντας παράλληλα το θέατρο, καθώς και την ηλεκτρονική και ατονική μουσική. Με την ίδια αγάπη πάντα για τον έμμετρο λόγο συνέχισε να μελοποιεί Γιάννη Ρίτσο, Αλκη Αλκαίο, Κώστα Τριπολίτη, Φρανσουά Βιγιόν, Κωνσταντίνο Καβάφη κι άλλους. Ακόμα, είχε παρουσιάσει την όπερα «Ελένη» και είχε μελοποιήσει παραμύθια.
«Η τέχνη, ξέρετε, είναι μια μορφή εργασίας που εμπεριέχει τη γνώση. Για να γεννηθεί ένα έργο τέχνης χρειάζεται και το ταλέντο και η γνώση. Ετσι λειτουργώ. Αποθηκεύω συναισθήματα και κάποια στιγμή ο μηχανισμός -δεν ξέρω αν είναι πρώτα το μυαλό, η καρδιά ή το χέρι- ενεργοποιείται, αντλώντας από την αποθήκη. Ενώ, λοιπόν, εργάζομαι ακατάπαυστα, δεν κρίνω σκόπιμο να αποτυπώνω σε δίσκους όλα τα έργα μου» είχε υπογραμμίσει στην «Αυγή».
Ο Θάνος Μικρούτσικος είχε συνεργαστεί σχεδόν με όλους τους κορυφαίους Έλληνες τραγουδιστές, όπως οι Χάρις Αλεξίου, Μανώλης Μητσιας, Δημήτρης Μητροπάνος, Δήμητρα Γαλάνη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας και πάρα πολλοί ακόμα.
Ηταν πάντα ένα έντονα πολιτικοποιημένο άτομο, δηλώνοντας μαρξιστής
Είχε πολιτική σκέψη και δεν δίσταζε να τη φανερώσει μέσα από τους στίχους και από την υψηλών προδιαγραφών ποίηση που επέλεγε να ντύσει με τις συνθέσεις του. Για ένα διάστημα είχε ενταχθεί και στο Κομμμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, από το οποίο τελικά αποχώρησε το 1982. Την περίοδο του λεγόμενου «βρώμικου ’89» βρέθηκε κοντά στον Ανδρέα Παπανδρέου, στηλιτεύοντας την επιλογή της ηγεσίας της Αριστεράς να συγκυβερνήσει με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, τον οποίο ο Μικρούτσικος αποκάλεσε «αρχιερέα της διαπλοκής».
Στην τελευταία κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου (1993 – 1996) τοποθετήθηκε εξωκοινοβουλευτικός αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού το 1993 και έναν χρόνο αργότερα, το 1994, με τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη, ανέλαβε υπουργός Πολιτισμού, αξίωμα που διατήρησε μέχρι το 1996 και τον σχηματισμό της κυβέρνησης του Κώστα Σημίτη.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, είχε δώσει πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ είχε συμμετάσχει και είχαν παιχτεί έργα του σε πολλά διεθνή φεστιβάλ μουσικής. Ήταν ιδρυτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, του οποίου υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής από το 1986 έως το 1990. Από το 1990 έως το 1993 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσικού Αναλογίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ τον Οκτώβριο του 1993 ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού.
Η μάχη με τον καρκίνο
Σε συνέντευξή του, ο κορυφαίος Ελληνας μουσικοσυνθέτης είχε αποκαλύψει πότε και πώς έμαθε για τον καρκίνο. «Ετοιμαζόμουν τον Ιούνιο 2017 να κάνω μια περιοδεία με το έργο του Καββαδία. Μου λέει η γυναίκα μου: μήπως να κάνεις μια εξέταση για το σάκχαρο στην προοπτική των 40 συναυλιών; Η παθολόγος, ως μη όφειλε, μου γράφει να κάνω υπέρηχο άνω και κάτω κοιλίας, βλέποντας κάτι σαν αιμαγγείωμα. Μετά τον υπέρηχο κάνω μαγνητική. Αποδεικνύεται ότι έχω καρκίνο στο συκώτι.
Νομίζω ότι αντιμετωπίζω τον καρκίνο με δύναμη, έτσι πρέπει να γίνεται. Δεν φοβάμαι τον θάνατο. Ούτε τώρα που αρρώστησα. Συντάσσομαι με αυτό που είχε πει ο Γούντι Άλεν πριν από 4-5 χρόνια, όταν ήταν 80 ετών, στους «New York Times»: «Καθόλου δεν φοβάμαι τον θάνατο. Απλώς όταν έρθει, δεν θα ήθελα να είμαι εκεί… Τον αναπαριστώ μάλιστα και στο μυαλό μου. Είμαστε σε ένα ρινγκ εγώ και αυτός. Εγώ 1,70 – τώρα πρέπει να έχω χάσει και κανά δυο πόντους- και αυτός 3 μέτρα ψηλός, φοράμε τα πυγμαχικά μας γάντια και αρχίζει ο αγώνας. Γνωρίζω απολύτως ότι στον 15ο γύρο θα με ρίξει νοκ άουτ. Το στοίχημα που βάζω είναι να τον κερδίζω σε όλους τους προηγούμενους γύρους στα σημεία» είχε αποκαλύψει.
Ο Θάνος Μικρούτσικος ήταν ένας από τους πιο ταλαντούχους, σπουδαίους και μορφωμένους καλλιτέχνες της χώρας μας. Ολα αυτά τα χρόνια κατάφερε να αποκτήσει βαθιά σχέση αμοιβαίας εκτίμησης και αγάπης με τον κόσμο. Ένας άνδρας που έλαμψε σαν ένα αυτόφωτο αστέρι, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν λίγες ώρες και πήγε να σκορπίσει τη λάμψη του εκεί ψηλά, συνοδευόμενος από τις μουσικές νότες του.
“Απο τη στιγμη που θα χτυπησει το ξυπνητηρι μεχρι την ωρα που θα κοιμοταν,η πιπα ηταν μονιμωs στο στομα του”!!!
Γιατι για μερικουs ανθρωπουs οταν πεθαινουνε λενε ΣΚΑΤΑ στον Λακκο του;;;
και για αλλουs λενε ΘΕΟΣχωρεστον;;;
Αν και γνωρίζω πως τα σχόλιά μου ενοχλούν και συνήθως διαγράφονται, θα καταθέσω την αιρετική ως φαίνεται άποψή μου, ενάντια στις απόψεις της πλειοψηφίας. Συνέλληνες διαβάστε λίγο τον παππού Όμηρο… Αν θέλετε να λέγεστε Έλληνες, διότι απ’ τα γρσφόμενά σας οι περισσότεροι δεν έχετε στην κυτταρική σας μνήμη την Ελλάδα… Ο σεβασμός στο νεκρό υπάρχει εδώ κι χιλιετίες στον Έλληνα. Θυμηθείτε αγράμματοι κι απαίδευτοι συνέλληνες την σκηνή παράδοσης και τους διαλόγους ανάμεσα στους Τρώες και τον Πρίαμο όταν παραλαμβάνει το σώμα του γιού του Έκτορα… Θυμηθείτε επίσης την αντιφώνηση των Αχαιών… Κι αν τά’ χετε ξεχάσει, ανοίξτε κανένα βιβλίο Ιλιάδας μήπως και ξαναγίνετε άνθρωποι. Γιατί τώρα ΣΙΓΟΥΡΑ δεν είστε ούτε ΈΛΛΗΝΕΣ αλλά ούτε κι ΑΝΘΡΩΠΟΙ…
Τι ασχετο παραδειγμα ειναι παλι; Ο Αχιλλεας πριν παραδωσει τον νεκρο Εκτορα στον Πριαμο τον σκυλευσε για τρεις ημερες λες να μην ηταν Ελληνας η να μην σεβοταν τους νεκρους; Εμεις τουλαχιστο απλα λεμε την γνωμη μας. Και μη μου πεις οτι εσυ δεν εχεις πει την γνωμη σου για καποιον που πεθανε γιατι η υποκρισια περισσεψε
μπολσεβικος μισελλην πλουτοκρατης εξουσιαστης ηταν
Και ο θείος μου πέθανε… Αλλα δεν κάνατε έτσι, ούτε το είπατε πουθενά… Τι πρόσφερε στην χώρα αυτός ο φυγόστρατος;.. Ένας διασκεδαστης ήτανε.. Τίποτα παραπάνω. Ούτε ο Κολοκοτρώνης να ήτανε, δεν θα κάνατε έτσι.. Κάθε μέρα πεθαίνει κόσμος.
Αντί για στεφάνια, η οικογένεια παρακαλεί να διατεθούν τα χρήματα για τα ασυνόδευτα προσφυγοπούλα της Μόριας. GR 07017 1355 0006 3551 3856 0788 -Τράπεζα Πειραιώς.
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟΣ ΠΛΕΟΝ…….
ΞΥΠΝΑΤΕ ΜΕΧΡΙ Κ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ ΠΟΛΕΜΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ…….ΞΥΠΝΑΤΕ ΚΑΠΟΙΟΙ
ΑΝ ΠΕΘΑΙΝΕ ΑΥΡΙΟ Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ………………………..ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ;;;;
ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΗ-ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ…….. ΕΛΕΟΣ!!
ΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ;…
ΜΑΚΑΒΡΙΑ ΑΛΛΛΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ………
ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο Θ.ΜΙΚΡ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ…..ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΘΑ ΚΛΑΙΓαΝΕ ΑΠΠΟ ΤΑ ΡΑΔΙΑ….ΟΙ ΠΑΣΟΚΟΙ Κ ΓΕΝΙΚΑ…ΤΟΝ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥΣΕ!! ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΕΣΜΟ;……..Ο ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ ΗΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΚΛΗΡΟΥ ΠΥΡΗΝΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ…..ΗΤΑΝ ΥΠ.ΠΟΛΙΤΙΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ……….ΕΛΕΟΣ! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!
Τεραστιος. Απο το σχολια βλεπει κανεις οτι και νεκρος ενοχλει τα σαπια ναζιδια.
Η συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαίων καλλιτεχνών είναι κομμουνιστές. Καθόλου τυχαίο.
Η ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ…..Ο ΝΤΕΜΙΣ ΡΟΥΣΣΟΣ……Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ……..Ο ΜΙΜΗΣ Ο ΠΡΩΗΝ ΕΠΟΝΙΤΗΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;…………. Ο ΞΑΡΧΑΚΟΣ;…Ο ΣΠΑΝΟΣ;…..Η ΒΙΚΥ ΛΕΑΝΔΡΟΣ;….Η ΓΥΑΛΑΜΠΟΥΚΑ;;(ξεχναω τονομα της)
.Κ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ,ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΗΤΑΝ ΕΞΑΛΛΟΥ…….
Ο Βαγγέλης ίσως ο πιο πατριώτης από τους εν ζωή καλλιτέχνες κ σίγουρα με πραγματικά διεθνή καριέρα..κ πότε κρατικοδιαιτος όπως οι κομμουνιστές ψευτοκαλλιτεχνες.κ πολεμήθηκε σκληρά από το μαρξιστικό κατεστημένο του καλλιτεχνικού κόσμου της χώρας.
Σπουδαιων καλλιτεχνων ισως, σπουδαιων ανθρωπων οχι!
Άξιος με μεγάλη προσφορά στη μουσική και τον πολιτισμό, στο καλό να πάει. Όσο για τους μισάνθρωπους που γράφουν, στην προηγούμενη και την επόμενη ζωή τους έτυχαν και θα τύχουν μοσχάρια και τώρα νομίζουν πως είναι κι απόγονοι των ενδόξων Ελλήνων.
Λιποτάκτης, δειλός, ανθέλληνας, βολεψάκιας, συμφεροντολόγος. Για να τον υποστηρίζεις είσαι τα ίδια με αυτόν και με τον αδελφό του. Αυτά για τον νοσηλευόμενο σε ιδιωτική κλινική Metropoliatn και όχι δημόσια να αναμένει στη σειρά, γιατί είναι αυτό. Αυτά για ένα λιποτάκτη που δεν υπηρέτησε στο Ελληνικό στρατό και προσποιήθηκε διάφορα με τους φίλους του πολιτικούς ΚΚΕ και το κύκλωμα του βολέματος διαφθοράς, κράτους & στρατού. Απάνθρωπος είσαι εσύ ο ίδιος που δεν έχει γραμμάριο ντροπής να αρνείσαι ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους στο Ελληνικό στρατό, χάλασε η υγεία τους υπηρετώντας, δεν είναι αρτιμελής όπως εισήλθαν, έχασαν συγγενείς τους, και υπηρέτησαν στα σύνορα σκοπιά κανονική και άλλοι πολέμησαν και δεν το έπαιζαν φιλόσοφοι και κριτές υποστηρικτές ρεζίληδων γελοίων “μουσικής” & “πολιτισμού”. Άντε ουστ.
έλα άντρα μου σε περιμένω για αριστερά καμώματα….
Εφτά σε παίρνει ΑΡΙΣΤΕΡΑ,μην το ζορίζεις.
Παλικάρια,μη ζορίζεστε και πολύ.
R.I.P. Θάνο.
Μπραβο ,ωραιοι Ελληνες εισαστε ρε!!! δεν σας ειπε κανεις να στεναχωρηθείτε ουτε και εγω το κανω αλλα τουλαχιστων πριν γραψετε την βρισια σας μην ξεχνατε ότι ολοι εχουμε σειρα., κανεις δεν είναι αθανατος.
Απο τη στιγμή που θα θαφτεί με πολιτικη κηδεία.. Άκυρος ο καλός παράδεισος!!!!!!
Καθαρίζει η Ελλάδα μας από τα κομμουνιστικά περιττώματα σιγά σιγα…
τρελοχαρτο πήρε για να μην πάει στρατό
Άσε μας ρε πολίτικαλ Κορεκτ my ass Δεσπω ….. Οι κομμουνιστές δεν είναι άνθρωποι είναι άψυχα κτήνη , εν δυνάμει όλοι ανεξαιρέτως, μας το απέδειξαν εκτός των άλλων οι 800 χιλιάδες βάναυσες φρικτές και απάνθρωπες δολοφονίες Ελλήνων αμάχων γυναικών και παιδιών κατά την διάρκεια του συμμοριτοπολέμου .
“Το ζήτημα δεν είναι να είσαι αιχμάλωτος. Το να μην παραδίνεσαι αυτό είναι” που λέει και ο αγαπημένος μου Χικμέτ», είχε γράψει λίγες ημέρες πριν φύγει από τη ζωή.
ΠΗΓΕ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΧΙΚΜΕΤ…………………
ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑΤΖΑ,ΤΑΠΕΙΝΑ ΠΑΙΔΕΣ………
ΡΕ,ΤΙ ΖΟΥΜΕ….. ΞΥΠΝΑΤΕ,ΜΕ ΧΙΚΜΕΤΕΣ ΖΟΥΝ ΟΙ ΤΥΠΠΟΙ….!!
Α,ΡΕ ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΟΙ ΡΑΓΙΑΔΕΣ.
Αριστερο ειδεχθές ανθρωπόμορφο σίχαμα
Ρε Καραισκακη βλημα,κομμουνι ξεκομμουνι πεθανε και του οφειλουμε σεβασμο,ανθρωπος ηταν.
ΚΑΙ ΆΜΑ ΡΩΤΗΣΕΙΣ ΈΝΑ ΤΡΑΓΟΎΔΙ ΚΑΤΙ ΑΠΌ ΤΟ ΈΡΓΟ ΤΟΥ… ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ. ΤΟ “ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ ΕΣΥ, ΝΑΙ ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ ΕΣΎ ΚΑΙ ΜΟΙΑΖΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΑΝ ΧΑΜΈΝΟ ΝΗΣΊ” ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΠΩΣ ΜΟΥ ‘ΡΧΕΤΑΙ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΑΠΌ ΤΟΝ ΆΛΛΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ.
Σχολείο δεν;
Τι λες ρε πανηβλακα σιγά μην μαθαίνουμε στα σχολεία για το κάθε κομμουνι και σιγά μην ξέρω τραγούδια του παιτερης κ της κάθε φτερους
ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΟ ΚΑΘΙΖΗΜΑ.
ΗΔΗ ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΜΑΣ ΠΡΗΖΟΥΝ ΑΠΤΑ ΡΑΔΙΑ……………..ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΛΛΗΝΑ ΔΗΜΚΙΟΥΡΓΟ…….ΤΙ ΖΟΥΜΕ ΡΕ ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ! ΑΥΤΟΣ Ο ΑΤΑΛΑΝΤΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΓΚΡΟΥΠΟΣΚΥΛΟΟΟΟΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΥΥΥ ΕΤΣΙ ΑΝΑΚΥΡΗΣΣΕΤΕ ΣΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ… ΧΑΑΑΧΣΣΣ
ΕΣΥ ΒΟΘΡΕ ΟΤΑΝ ΠΑΣ ΓΙΑ ΣΚΟΥΛΙΚΙΑΣΜΑ, ΠΟΥ ΟΥΤΕ Η ΜΑΝΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΣΕ ΞΕΡΕΙ, ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΣΕ ΘΥΜΑΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΤΑ; ΠΡΟΣΕΞΕ ΠΟΥ ΠΕΡΠΑΤΑΣ ΒΟΘΡΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΙ ΦΑΣΙΣΤΑΚΙΑ ΣΑΝ ΚΑΙ ΕΣΕΝΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΟ ΤΕΛΟΣ.
ΑΛΛΑ ΤΙ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΕΧΩ ΑΝΑΡΧΟΚΟΥΜΟΥΝΙ;
ΘΑ ΕΚΔΙΚΗΘΩ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ…..ΓΙΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ,ΙΤΑΜΟ ΔΙΠΟΔΟ…….ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΡΧΟΚΟΥΜΟΥΝΙΑ ΙΔΙΑ ΕΙΣΤΕ………..
ΣΤΗΣΟΥ ΣΤΑ 4 ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΩ ΛΟΥΓΚΡΑ ΦΑΣΙΣΤΑΚΟ.
Σαν την ζακι Ω και τον φαύλο χυσσα;έλα με φόρα να μας τα κλασεις
Μιλησε ο ΞΕΦΤΙΛΑνθρωπος…
Έχει τόσο σκατο η ψυχή σου που μόνο έλεος σου αξίζει…
Καημένε
Aριστερος δεξιος πλεον δεν εχει σημασια εχει φυγει ο ανθρωπος. Βρισκεται στη κριση Αλλου τωρα. Οπως και ολοι μας καποια στιγμη. Ελπιζω μονο η ευκαιρια αυτη που του δοθηκε να ετοιμαστει να το εκανε. Μονο αυτο . για τη ψυχη του. Και γω ακροδεξιος ειμαι αλλα ας ειμαστε ανθρωποι. Δε ξερω σε τι πιστευε αλλα ειλικρινα ελπιζω εστω στα τελευταια του να εκμεταλλευτηκε το χρονο που του δοθηκε απο πανω ….. Αιωνια του η μνημη και καλην απολογια ευχομαστε επι του φοβερου βηματος….
Οχι Παντελή. Οι αριστεροί έχουν κάνει κ συνεχίζουν να κανουν κακό στην Ελλάδα γιαυτο είναι δικαιολογημένες οι κατάρες κ οι βρισιές.
R.I.P. ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ.
Καλο κομμουνι μόνο το ψοφιο.σαπισε στην κόλαση.
Δεν ειναι οπως τα ξερεις κουραδομαγκα καλα θα κανεις να κρατησεις μια πισινη.
Είπε ο ΜΑΛΑΚΑΣ…
Κοιταξου στον καθρέφτη ρε μοσχάρι ορθιο
Θα παίζει μουσική στην κόλαση παρέα με την φαυλινα χυσσα μαλακα
Βουλωσε το ρε σκατανθρωπε γα.. το σπιτι σου βλήμα.Πεθαίνει ενας άνθρωπος και του ρίχνεται κατάρες επειδή δεν συμφωνούσατε μαζί του πολιτικά ή οτιδηποτε άλλο.Ουστ απο δω κοπροι
Έτυχε να τον γνωρίσω.αυθορμητος με πολύ χιούμορ, μεγάλος καλλιτέχνης.καλο παράδεισο
να πεις τι ανθελληνικό μπολσεβίκικο σκουλήκι ήταν.
oι ναζι ειστε ακομα χειρότεροι, δε σας θελει κανεις
Εισαι τοσο βλακας οσο ο προεδρος σου