Δεν είναι η πρώτη φορά που πιάνει φωτιά πλοίο του ιταλικού ναυτιλιακού όμιλο Grimaldi, με σειρά σοβαρών συμβάντων να έχουν καταγραφεί στο ιστορικό του στόλου του στο πρόσφατο παρελθόν.
Εκτός από το Euroferry Olympia, που εκτελούσε το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα – Μπρίντεζι και φλέγεται στα ανοιχτά της Κέρκυρας, σε 3 ακόμα πλοία του ομίλου ξέσπασε φωτιά τα τελευταία χρόνια.
Η φωτιά στο Grande America
Μεσάνυχτα της 10ης Μαρτίου 2019, ξέσπασε φωτιά στο οχηματαγωγό Grande America. Η φωτιά στο Grande America ξεκίνησε από ένα κοντέινερ που ήταν στο κατάστρωμα του πλοίου.
Το πλοίο βυθίστηκε στον Βισκαϊκό Κόλπο, στα ανοιχτά της δυτικής ακτής της Γαλλίας μετά την πυρκαγιά. Είχε ξεκινήσει από το Αμβούργο της Γερμανίας και είχε προορισμό την Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο με φορτίο 363 κοντέινερ.
Εκπρόσωπος εταιρείας είχε αναφέρει ότι διεξάγεται έρευνα που θα επιβεβαιώσει το φορτίο που επέβαινε στο σκάφος και την αξία του, καθώς και την αιτία της πυρκαγιάς.
Το Grande America βυθίστηκε στις 12 Μαρτίου.
Τα 26 μέλη του πληρώματος και ο ένας επιβάτης εγκατέλειψαν το σκάφος αφού επιβιβάστηκαν στη σωσίβια λέμβο και διασώθηκαν από βρετανική φρεγάτα.
Από το Grande America υπήρξε διαρροή περίπου 2.200 τόνων ναυτιλιακών καυσίμων δημιουργώντας πετρελαιοκηλίδα μήκους 10 km και πλάτους 1 km, που κινήθηκε προς τη γαλλική ακτογραμμή απειλώντας τις γύρω περιοχές.
Η φωτιά στο οχηματαγωγό Grande Europa
Λίγους μήνες αργότερα ξέσπασε φωτιά στο οχηματαγωγό Grande Europa. Το σκάφος τυλίχθηκε στις φλόγες περίπου 25 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Μαγιόρκα της Ισπανίας, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από το Σαλέρνο στη Βαλένθια στα μέσα Μαΐου.
Ενώ έπλεε περίπου 25 μίλια από την Πάλμα ντε Μαγιόρκα σήμανε συναγερμός για τα 25 μέλη του πληρώματος. Το Grande Europa μετέφερε 1.687 οχήματα – η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων ήταν ολοκαίνουργια – και 49 εμπορευματοκιβώτια, που περιείχαν κυρίως τρόφιμα
Τις μέρες εκείνες ο Όμιλος Grimaldi μετά τον μεγάλο αριθμό πυρκαγιών σε οχήματα, που μεταφέρονται με φορτηγά πλοία, ζήτησε την εισαγωγή αυστηρότερων ελέγχων και κανονισμών στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων, όχι μόνο για τα οχήματα αλλά και για εμπορευματοκιβώτια. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος ζήτησε περισσότερους ελέγχους στις μπαταρίες των αυτοκινήτων, οι οποίες συχνά προκαλούν βραχυκύκλωμα στα πλοία, καθώς και στους τερματικούς σταθμούς των λιμανιών.
Στο δικαστήριο κατηγορούμενοι για εμπρησμό
Τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, ο Ιταλός πλοίαρχος και δύο αξιωματικοί του Grande Europa εμφανίστηκαν στο δικαστήριο στη Βαλένθια της Ισπανίας κατηγορούμενοι για φερόμενο εμπρησμό. Τα μέλη του πληρώματος αρνήθηκαν κατηγορηματικά την κατηγορία με το ισπανικό δικαστήριο να ορίζει χρηματική εγγύηση 9.000 ευρώ για τον πλοίαρχο και 5.000 ευρώ για τους άλλους δύο αξιωματικούς.
Από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία επανέλαβε τη θέση της ότι η μεγάλη πυρκαγιά πιθανότητα προκλήθηκε από μπαταρίες σε δύο νέα αυτοκίνητα στο πλοίο, τροφοδοτώντας ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους, που ενέχουν φορτία υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων. Είπε ότι οι προκαταρκτικές έρευνες «υποδηλώνουν ότι οι δύο πυρκαγιές ξεκίνησαν από δύο διαφορετικά νέα οχήματα που ήταν στοιβαγμένα στο πλοίο και στη συνέχεια επεκτάθηκαν στις άλλες κοντινές μονάδες».
Η φωτιά στο πλοίο Cruise Ausonia
Τον Οκτώβριο του 2018 ξέσπασε φωτιά στο μηχανοστάσιο του πλοίου Cruise Ausonia, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παλέρμο – Λιβόρνο.
Στο πλοίο με 85μελές πλήρωμα επέβαιναν 262 επιβάτες. Οι επιβάτες φόρεσαν τα σωσίβιά τους αλλά δεν χρειάστηκε να εγκαταλείψουν το σκάφος, που επέστρεψε με πολύ μικρή ταχύτητα και με μεγάλη δυσκολία στο Παλέρμο, έχοντας σε λειτουργία μόνο τη μία από τις τρεις μηχανές του.
Φωτιά στο Repubblica di Roma
Τον Απρίλιο του 2014 ξέσπασε φωτιά πάλι σε οχηματαγωγό πλοίο της εταιρείας. Ο καπνός, που αναδυόταν από το Repubblica di Roma, με χωρητικότητα φορτίου 2.200 αυτοκίνητα και 890 κοντέινερ, ενώ έπλεε στον κόλπο της Γουινέας προκάλεσε κινητοποίηση αλλά το συμβάν δεν πήρε έκταση.
ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΤΗΓΟΠΛΟΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΟΝΟ ΟΔΗΓΟΥΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ….