Σαφώς, η ασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων έχει μπει στο στόχαστρο των ειδικών αλλά και των οργανισμών ασφαλείας, που αναβαθμίζουν συνεχώς τις προδιαγραφές τους, εξαιτίας της παρουσίας των μπαταριών υψηλής απόδοσης – οι οποίες αποτελούν και το πιο ευάλωτο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος ή φωτιάς.
Πόσο όμως ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τους επιβάτες και πόσο επιρρεπή είναι στη φωτιά;
Σαφώς σήμερα δεν υπάρχει ένα επαρκές ιστορικό για την ασφάλεια που παρέχουν τα ηλεκτρικά, ενώ η αντιμετώπιση των κινδύνων σε περίπτωση φωτιάς φαίνεται να βρίσκεται στα σπάργανα.
Η φημολογούμενη εύφλεκτη φύση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης φαίνεται να είναι στο επίκεντρο, μετά τα ατυχήματα και τις φωτιές που προκλήθηκαν πρόσφατα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Αμερική, που έχει πουλήσει 142.000 μονάδες, αναφέρθηκαν μόλις πέντε περιπτώσεις φωτιάς – που μεταφράζεται σε 0,01%.
Στα πρόσφατα περιστατικά πυρκαγιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και η αύξηση απαγορεύσεων για στάθμευση των ηλεκτρικών σε κλειστούς χώρους θέτουν το σημαντικό ερώτημα: Πότε μπορεί να προκληθεί φωτιά στις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού;
Oι ειδικοί αναφέρουν ότι οι συστοιχίες στην μπαταρία ενός ηλεκτρικού, που αποτελείται από εκατοντάδες στελέχη, είναι πιθανόν να προκαλέσουν φωτιά όταν υπάρχει αστοχία στη συναρμολόγησή τους.
Επίσης, περιπτώσεις πυρκαγιών έχουν προκληθεί όχι τόσο από τα ηλεκτρικά αλλά από το καλώδιο φόρτισης, που μπορεί να είναι ελαττωματικό.
Το ανθεκτικό πλαστικό περιτύλιγμα των μπαταριών αποτελεί, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι των εταιρειών, την πρώτη αιτία επέκτασης της φωτιάς.
Σε καραντίνα
Προσφάτως, σύμφωνα με μαρτυρία υπευθύνου πωλήσεων σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, στις πυρκαγιές της Κερατέας, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάηκε μερικώς στα εξωτερικά του τμήματα, το εμπρός καπό και το σασί.
Η κινητοποίηση της αντιπροσωπείας ήταν άμεση, με τη γνωστή κατασκευάστρια εταιρεία να θέτει, βάσει πρωτοκόλλου που ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις, σε καραντίνα το συγκεκριμένο ηλεκτρικό (που κοστίζει 50.000 ευρώ), σε ανοιχτό χώρο μερικών στρεμμάτων, για 10 ημέρες έως ότου διαπιστωθεί ότι το τμήμα των μπαταριών δεν έχει διαρραγεί και είναι απολύτως ασφαλές για τον ιδιοκτήτη του!
Σαφώς, ο μεγάλος πονοκέφαλος των ειδικών δεν είναι οι απειροελάχιστες περιπτώσεις πυρκαγιών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά η δυσκολία κατάσβεσης της φωτιάς! Είναι ενδεικτικό ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί σε περίπτωση φωτιάς (εξαιτίας των χημικών αντιδράσεων της μπαταρίας) 150 φορές περισσότερο νερό σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο βενζίνης. Υπολογίζεται ότι η πυρόσβεσή του θα χρειαστεί κατά μέσο όρο 1,5 τόνο νερό.
Οπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Πυροσβεστικής, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι όταν η φωτιά ξεκινήσει από την μπαταρία.
Και αυτό επειδή οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, λόγω του μεγάλου θερμικού τους φορτίου, όταν αναφλεγούν απαιτούν ειδικό χειρισμό για την κατάσβεσή τους. Γι’ αυτό και οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών όταν διαπιστώσουν φωτιά στο αυτοκίνητό τους θα πρέπει να αναφέρουν στην Πυροσβεστική ότι αφορά ηλεκτρικό μοντέλο.
Σύμφωνα με τα εντατικά crash tests του EuroNCAP – του Ανεξάρτητου Οργανισμού που δοκιμάζει την ασφάλεια των οχημάτων – το μεγαλύτερο ζήτημα είναι ο απεγκλωβισμός των επιβατών, όπου δεν αποκλείεται να υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας για όσους προσπαθήσουν να παράσχουν βοήθεια.
Τα τελευταία crash tests του EuroNCAP έδειξαν ότι όλα σχεδόν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έλαβαν την ανώτερη βαθμολογία των 5 αστέρων, πετυχαίνοντας πολύ υψηλό σκορ στους νευραλγικούς τομείς, όπως στην προστασία ενήλικων και ανήλικων επιβατών.
Από τη βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχουν ανακύψει ζητήματα που θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ώστε να προσαρμοστούν τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και οι εμπλεκόμενοι σε θέματα αντιμετώπισης της ασφάλειας σε περίπτωση ατυχημάτων.
Σύμφωνα με έρευνα της μεγάλης ασφαλιστικής AXA, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκαλούν περίπου 50% περισσότερες συγκρούσεις με ζημιές σε σχέση με τους τπόλοιπους οδηγούς.
Το ποσοστό των οδηγών που εμπλέκονται σε ατύχημα με ηλεκτρικό είναι στο 10,1%, όταν με συμβατικό είναι στο 6,7%. Μάλιστα, το ποσοστό με ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλής ισχύος ανεβαίνει ακόμα περισσότερο, στο 16,2%.
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν επίσης και υψηλότερες αξιώσεις αστικής ευθύνης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ακόμα και όταν συγκριθούν ισχυρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με αντίστοιχα ηλεκτρικά, τα τελευταία προκαλούν 30% μεγαλύτερη ζημιά σε άλλα οχήματα σε σχέση με τα συμβατικά.
Οι ειδικοί αναλυτές της ασφαλιστικής εταιρίας επισημαίνουν ότι ο κύριος λόγος για τη μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η ικανότητά τους να επιταχύνουν με καταιγιστικούς ρυθμούς.
.
….το ετος 2030 αν ζουμε ολοι εως τοτε.
θέλετε να τελειώσουν τα ηλεκτρικά? αναγκάστε τις ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώνουν πλήρως για αποζημίωση σε περίπτωση φωτιάς και θα δείτε πως ξαφνικά θα τα αποσύρουν.
Οι δονητές αραγε μπορούν να παράγουν ηλεκτροκινηση?? Αχαααχχχ
τα προιοντα τουσ αγοραζουμε,,,
χωρισ να εχουμε λογο περα απο το χρωμα!
τα ιβριδικα γιατι δεν εχουν πανελ στο καπο για να γεμηζει η μπαταρια οσο καθετε στον ηλιο παρκαρισμενο?
οικονομια-οικολογια?
οικολογικο οχημα 450 ηππων??? ειμαστε σοβαροι?
ενα απλο αμαξι ειναι 1400cc. το ιδιο οχημα σε ιβριδικο ειναι 1800cc
μεσα σε ολα αυτα εχουμε γεμησει και οικολογικα-navara στην αθηνα
Επικίνδυνα και για φωτιά και για έκρηξη. Και με πολύ μειωμένες επιδόσεις αυτονομίας σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Καλες μπαταριες καλο μολυβδο και καλο…παραδεισο! Καλα ηλεκτρομαγνητικα πεδια καλη λευχαιμια και καλο… Αγιο Σαββα!
Αυτη η ΝΤΠ σοφιζεται ολα τα καινουργια κολπα για τη μειωση του πολιτισμενου πληθυσμου! Μαλλον επιθυμει την επιβιωση των “μεταναστων” για μεροκαματο ενα πιατο φαι!
Μόνο βενζίνη, όλα τα άλλα είναι πίπες. Από πολλές απόψεις. Σε 30 χρόνια βλέπουμε, για υδρογόνο. Κούλη γαμ/σαι.
εδώ δεν έχουμε να βάλουμε στο παπάκι, θα κοιτάμε για ηλεκτρικό;
Για να σε ελέγξει η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει όλα να γίνουν ηλεκτρικά για αυτό τα κάνουν όλα.
Μπάζα τα ηλεκτρικά, βγάλτε το υδρογόνο χτες, λαμόγια καραγκιοζοπαίχτες.
Για τον ΠΟΥΤΣΟΝ είναι. Μόνη λύση για το μέλλον είναι τα αυτοκίνητα ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ είτε μας αρέσει είτε όχι. Αλλά είπαμε είναι πολλά τα συμφέροντα.
Όλοι ξεχνάτε, ότι ένα ατύχημα με έκρηξη σε αυτοκίνητο ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ισούται με υδρογονοβόμβα.
Αυτοκίνητα ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ έχουν φτιαχτεί και είναι φοβερά, αλλά σε σύγκρουση τι γίνεται;