Κατά 2,1% εκτιμάται να αναπτυχθεί ο κλάδος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το 2025 επαφιόμενος στην αναμενόμενη αύξηση της κατανάλωσης και στην νομισματική χαλάρωση, μετά από μία οριακή ανάπτυξη 0,5% το 2024.
Μέγα εμπόδιο, ωστόσο της ανάπτυξης η επιβολή των δασμών που σχεδιάζει η κυβέρνηση των ΗΠΑ, αλλά και η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω κυρίως της πολιτικής διαμάχης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Πολύ άσχημα τα μαντάτα για την Ευρώπη – στο κόκκινο οι προμηθευτές
Η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη ολισθαίνει με την ανάπτυξη του κλάδου να συρρικνώνεται κατά 3,9% το 2024 σύμφωνα με τις προβλέψεις της ασφαλιστικής πιστώσεων Atradius.
Ακόμα και με μία μέτρια αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης η ανάκαμψη δεν θα είναι μεγαλύτερη του 1,6%.
Σε καθεστώς υψηλού κινδύνου έχουν περάσει οι προμηθευτές λόγω της αύξησης του χρόνου αποπληρωμής των οφειλών τους από πολύ μεγάλες και άλλοτε φερέγγυες αγορά όπως είναι η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης φρενάρει απόρροια των δασμών που επιβάλλονται στις εισαγωγές των ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, προβληματίζοντας για την μελλοντική πορεία του κλάδου.
Ανώμαλο ξεκίνημα στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ
Μετά από μία άνοδο του κλάδου 6,4% πέρυσι στις ΗΠΑ το 2023, η ανάπτυξη κατέβασε ταχύτητα το 2024, στο 3,8% ενώ οριακή προβλέπεται αν είναι το 2025, μόλις 0,8%.
Πολύ κάτω των στόχων οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ανάπτυξη του κλάδου των ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με την Atradius θα είναι 9,5% λόγω των σοβαρών καθυστερήσεων που καταγράφονται σε επενδύσεις υποδομών.
Περαιτέρω προβλήματα και μάλιστα σοβαρά στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων θα καταγραφούν εάν η κυβέρνηση των ΗΠΑ αλλάξει την πολιτική των δασμών.
Μία τέτοια πολιτική νομοτελειακά θα φέρει τα πάνω κάτω στις αλυσίδες εφοδιασμού ενώ θα αυξήσει σημαντικά το κόστος των εισαγόμενων εξαρτημάτων και λοιπών υλικών.
Ποιά είναι τα Μειονεκτήματα των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων;
Παρά τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν και 6 μειονεκτήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Περιορισμένη Αυτονομία
Το κύριο μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η περιορισμένη αυτονομία τους, καθώς οι μπαταρίες τους πρέπει να φορτίζονται συχνά.
Αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα για εκείνους που ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις, καθώς οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι παντού διαθέσιμοι.
Χρόνος και Μέθοδος Φόρτισης
Επιπλέον, ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών τους είναι πολύ μεγαλύτερος από ό,τι ο χρόνος που απαιτείται για τoν πλήρη ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου με καύσιμα.
Ως μέσο όρο χρειάζονται 8-20 ωρες για να φορτίσει ενα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με φορτιστή επιπέδου 1 και 4-8 ώρες με φορτιστή επιπέδου 2.
Μπορείται να βρείτε και φορτιστές ταχείας φόρτισης DC που φορτίσουν το αυτοκίνητο σε 30-60 λεπτά αλλά δεν προτείνεται να χρησιμοποιείται συχνά για την μακροζωία της μπαταρίας.
Τιμή Πώλησης
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι συνήθως ακριβότερα από τα αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης, καθώς οι μπαταρίες τους και οι ηλεκτρονικοί τους εξοπλισμοί είναι ακριβότεροι σε σχέση με τα κοινά αυτοκίνητα.
Αυτό μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για εκείνους που δεν μπορούν να διαθέσουν το απαιτούμενο ποσό για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Λόγω αυτού τα τελευταία χρόνια υπάρχουν όλο και περισσότεροι τρόποι χρηματοδότησης. Μπορείται για παράδειγμα να αποκτήσετε νέο μοντέλο και να νοικιάσεται την μπαταρία.
Ανάπτυξη Υποδομών
Οι δημόσιοι φορτιστές αυτοκινήτων δεν είναι διαθέσιμοι σε κάθε περιοχή. Αυτό μπορεί να αποθαρρύνει εκείνους που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Συνεργεία
Αν και πιο σπάνιο να πάθει ζημιά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι δυσκολότερο να επισκευαστεί. Υπάρχουν πολύ λιγα διαθέσιμα συνεργεία για τη συντήρηση και επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σχετικά νέα και ακόμη υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών που να μπορούν να επισκευάσουν αυτά τα οχήματα.
Ωστόσο, η κατάσταση αυτή αναμένεται να βελτιωθεί καθώς η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξελίσσεται και περισσότεροι τεχνικοί εκπαιδεύονται στη συντήρηση και επισκευή τους.
Ρύπανση
Παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν ρύπους κατά την κίνησή τους, η παραγωγή των μπαταριών τους μπορεί να προκαλέσει ρύπανση και περιβαλλοντικά προβλήματα.
Η παραγωγή των μπαταριών απαιτεί τη χρήση σπάνιων μετάλλων και άλλων πρώτων υλών που μπορεί να προκαλέσουν περιβαλλοντική ζημιά κατά την εξόρυξη και την επεξεργασία τους.
Επιπλέον, η απόρριψη των μπαταριών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην υγεία καθώς περιέχουν τοξικά υλικά που μπορούν να διαρρεύσουν στο έδαφος και τα ύδατα.
Γεωργιαδη θεμελιωσε κανα… δευτερο Αγιο Σαββα με τη μαλακεια που σας δερνει! Τοσες μπαταριες σ ενα αμαξι = καρκινος μαλλον επιλυετε το…δημογραφικο με μοντερνες μεθοδους!
…..ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΓΟΥΡΛΟΜΑΤΗΔΕΣ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ…..ΟΙ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ ΤΗΣ ΜΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΧΙΛΗΣ……
O Ford ητανε μακάκας που το 1928 απαξιωσε τα ηλεκτρικα αυτοκινητα…..
χιχαχα τρεχατε ανθρωπακια νεοπλουτακια να αγορασετε ηλεκτρικα γιατι ετσι προσταζουν οι καιροι που ζουμε. χαχα καλα να περασετε χιχαχα εξυπνακηδες ελλας με τους νεοπλουτους σου χιχαχα
Πρέπει να είσαι πολύ βλαχοαθηναίος για να έχεις αγοράσει ηλεκτρικό.
Κυρίως όμως ηλίθιος.
Απάτη ήταν, πάει πέρασε.
Θεός σχωρεστην.
ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ … !!!!!!!!
ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΓΕΛΙΟ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ !!!!!!
ΑΠΟ ΤΑ ΕΚΑΤΟ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΔΕΚΑ ΑΝΑΦΛΕΓΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΘΟΥΜΕΝΑ, ΤΑ ΕΞΗΝΤΑ ΚΟΚΚΑΛΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΓΩΝΙΑ, ΟΛΑ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΦΟΡΤΙΟ, ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΜΙΣΟΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΑΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ……
ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ … !!!!!!!!