Μπορεί οι εκπτωτικοί κωδικοί στα περίφημα «εθελοντικά ταμπελάκια» στα σούπερ μάρκετ να αυξάνονται, όμως οι καταναλωτές δεν φαίνεται να «τσιμπάνε».
Και πώς τσιμπήσουν άλλωστε, αφού όπως έχουν αποδείξει ρεπορτάζ και καταγγελίες καταναλωτικών ενώσεων, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι «μόνιμες μειώσεις τιμών» μπορεί να υποκρύπτουν ακόμα και αυξήσεις.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έχει εντοπίσει και δημοσιοποιήσει δεκάδες παραδείγματα προϊόντων, που διαφημίζονται με ταμπελάκι «μόνιμης μείωσης τιμής, που ξεκινάει από -5%, ενώ στην πραγματικότητα έχουν μεσολαβήσει ως και διψήφιες ανατιμήσεις.
Ασανσέρ με τις τιμές
Για παράδειγμα, φρυγανιές πωλούνταν πριν τη μείωση τιμής με 1,39 ευρώ (26/10) και στις 20/11, διαφημίζονταν με «μειωμένη τιμή» στα 1,62 ευρώ – αύξηση άνω του 16%
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση γκοφρέτας σοκολάτας, που ξεκίνησε να πωλείται στις 13/11 (εντός της μείωσης τιμής) με 0,38 ευρώ, και στις 20/11, μεσούσης της «μόνιμης μείωσης τιμής», ανατιμήθηκε κατά 25% (0,48 ευρώ)
Σε άλλες περιπτώσεις οι ανατιμήσεις είναι μεν απειροελάχιστες –της τάξης του ενός λεπτού, δεν παύουν όμως να καταρρίπτουν τον ισχυρισμό περί «έκπτωσης».
Μια δικαιολογία είναι ότι η χαμηλότερη τιμή μπορεί να ήταν στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας κάποιου σούπερ μάρκετ, η οποία όμως διαρκεί για μικρό χρονικό διάστημα. Η μείωση τιμής με το «εθελοντικό ταμπελάκι» γίνεται με βάση την αρχική τιμή του τιμοκαταλόγου του προμηθευτή, και έχει μεγαλύτερη διάρκεια, τουλάχιστον δύο μηνών με προοπτική να παραταθεί για τουλάχιστον άλλους δύο.
Το αν οι «παραφωνίες» στα ταμπελάκια οφείλονται σε εύσχημα τρικ, παραπλάνηση ή απλή παρεξήγηση, μικρή διαφορά έχει στο ταμείο. Παίζει όμως ρόλο στο να υπονομεύσει και να «ακυρώσει» στη συνείδηση των καταναλωτών, πριν καλά καλά αρχίσει, την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Μια πρωτοβουλία η οποία όπως τονίζεται δεν αποτελεί παρέμβαση στην αγορά αλλά «εθελοντική» χειρονομία των προμηθευτών και των σούπερ μάρκετ – κάτι σαν «συμφωνία κυρίων».
Εκστρατεία γοητείας… χωρίς αποτέλεσμα
Σε αυτό το κλίμα δικαιολογημένης δυσπιστίας από την πλευρά του καταναλωτή, όση δημοσιότητα και αν δίνεται στο μέτρο με τα «ταμπελάκια», στην καλύτερη περίπτωση πέφτει στο κενό. Στη χειρότερη περίπτωση γυρίζει μπούμερανγκ απέναντι στους εμπνευστές της, αφού ο καταναλωτής μένει με την αίσθηση ότι τον εξαπατούν και του πουλάνε «ταμπελάκια» για μεταξωτές κορδέλες.
Το υπουργείο Ανάπτυξης από την πλευρά του διατρανώνει ότι «η πρωτοβουλία εθελοντικής μείωσης τιμής έχει αναπτύξει μια δυναμική και καθημερινά οι αρμόδιες υπηρεσίες ενημερώνονται για νέους κωδικούς που προστίθενται στη λίστα». Αντίστοιχα πηγές της αγοράς διαβεβαιώνουν ότι σύντομα οι κωδικοί θα ξεπεράσουν τους 600, που είναι ο διακηρυγμένος στόχος.
Το λανσάρισμα του μέτρου ήταν ιδιαίτερα απογοητευτικό, καθώς τα περισσότερα προϊόντα ήταν δευτερεύουσας και τριτεύουσας σημασίας, ενώ οι περισσότεροι από 100 κωδικοί αντιστοιχούσαν σε μια χούφτα προϊόντα. Πλέον έχουν προστεθεί μεν πολλά είδη πρώτης ανάγκης – από ελαιόλαδο, γάλα, γιαούρτι κ.λπ.), όμως οι μονοψήφιες ως επί το πλείστον εκπτώσεις είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις «κυλιόμενες» προωθητικές ενέργειες.
ο ΑΒ ….. ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΠΙΠΕΡΙ ΑΠΟ 1,25 ΤΟ ΕΚΑΝΕ 1,70 ΑΥΞΗΣΗ +35 %
αισχροκερδεια
Σήμερα σε λαική αγορά ανατολικής Αττικής πολλοί πάγκοι έλειπαν. Γύρω στις 12 που συνήθως πέφτουν οι τιμές είχε λίγο κόσμο σε σχέση με άλλοτε. Σε ερώτησή μου σε ένα λαικατζή μου είπε ότι η κατάσταση είναι χάλια και ο κόσμος δεν έρχεται γιατί δεν έχει λεφτά .Που ;;; στη λαική που άλλοτε δεν μπορούσες να περάσεις. Αυτά είναι τα χάλια . Οι 301 βρωμιάρηδες τα κομματόσκυλα και οι κλεφτοεπιχειρηματίες τρώνε είς βαρος των μεροκαματιάρηδων.
Θα σας σωσουν τα λαμογια οι Κρητικοι .
ΚΟΡΟΙΔΑΡΕΣ
Αυτοι που εχουν σφηνωσει τον κ@λο τους σε καρεκλες τρωνε πινουν μια χαρα εις βαρος μας και ουτε που νοιαζονται για τις τιμες και για το πως θα περασουμε εμεις.Ολα θα τα πληρωσουν οταν ερθει η ωρα τους οχι μονο αυτοι αλλα και αυτοι που τους ακολουθουν σαν σκυλακια γιατι εχουν τις απολαβες τους.Ως ποτε ομως ;;;; Εχει γυρισματα ο καιρος.Ο Θεος μπορει να στα παρει ολα σε μια στιγμη!
και σκατα θα φατε μ@λακες μεσα στις πολεις , να’χετε καλες σχεσεις με τις γατες και τα ποντικια για να φατε και λιγο κρεας ετσι οπως τα’χετε κανει μπαγλαμαδες και τηγανοκεφαλοι.
Τα σουπερμαρκετ αργα η γρηγορα θα απολυσουν και το προσωπικο που δουλευει εκει μεσα , με ρομποτ θα εχετε να κανετε…………συντομα και στα σπιτια σας
Κουράζουν και τον καταναλωτή και τον υπάλληλο των κλεφτοσουπερ με καρτελάκια και π@παριές! ΔΕΝ θέλουν να βοηθήσουν, τέλος!
Ρε ΑρχιΗλίθιοι … απανταχού και άπαντες…. Πηγαίνεις σκλαβενίτη για ψώνια και βλέπεις πως ο μπάσταρδος έχει κάνει τα μαράτα προϊόντα “καρτέλ” να διαλύουν όλες τις άλλες ελληνικές εταιρείες….Τι επιλέγει ο καταναλωτής;;;Αρχιζώα………Ποια κριτήρια χρησιμοποιεί η ((((((ένωση καταναλωτής)))))));;;;;;;Ξεκαθαρίστε τα ΌΛΑ αυτά ρε γαμημενοι Μπάσταρδοι στον κόσμο επιτέλους…
Ακούστε βγήκε σήμερα ο Ανδρουλάκης και μας είπε , εάν γίνουν κυβέρνηση τι θα κάνουν :
1. Θα μειώσουν τον ΦΠΑ, κατά το τερατώδες 2%!!
2. Θα μειώσουν ετην εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων 10%!! Μια κλοπή που υπάρχει μόνο στην Ελλάδα.
Δηλώνει δηλαδή κλέφτης πριν αναλάβει. Κλέφτες στην Ν.Δ, κλέφτες στο ΠΑΣΟΚ, αρχικλέφτες στον ΣΥΡΙΖΑ.
Ποιόν διάολο να ψηφίσεις;!!!
ειναι ειλικρινης τουλαχιστον. μη νομιζεις τα ιδια θα κανουν και οι αλλοι αν παρουν εξουσια. η χωρα ειναι κατεστραμενη. μεγαλυτερες μειωσεις δεν τους παιρνει να κανουν με την παρουσα κατασταση
Μόνο παντελώς ηλίθιοι δεν βλέπουν όλη την εικόνα και στέκονται απλά σε ένα δεντρό/άρθρο κάθε φορά.
Ο κόσμος έπρεπε ήδη να έχει πάρει τους δρόμους για να γκρεμιστεί το καθεστώς της μεταπολίτευσης που κυριολεκτικά εκτελεί γενοκτονία κατά των Ελλήνων.
Ηλιέλαιο Σκλαβένιτης 1.50 πριν δυο μήνες σήμερα με ταμπελακι νοικοκυριου 1.70 το παρακολουθώ γιατί αγοράζω το συγκεκριμένο.