ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΞΟΦΛΗΣΗΣ

Κοινοποίηση:
mas afora olous

Με αλλαγές στα πρόστιμα, όχι όμως στην αξία τους, τυπώνονται αυτές τις ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας του 2025, προκειμένου να αναρτηθούν στο TAXIS έως τις 15 Νοεμβρίου.

Οι κάτοχοι των οχημάτων δεν θα επιβαρυνθούν τελικώς με αυξήσεις, θα αντιμετωπίσουν ωστόσο ένα νέο καθεστώς όσον αφορά στα πρόστιμα εκπρόθεσμης πληρωμής, το οποίο βάζει οριστικά τέλος στην …πεπατημένη των παρατάσεων.

Με το νέο σύστημα τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης της εξόφλησης. Όσο νωρίτερα μετά την λήξη της προθεσμίας γίνει η εξόφληση τόσο μικρότερο θα είναι το αυτοτελές πρόστιμο που θα επιβαρύνει τους παραβάτες.

Από το νέο έτος, τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ως εξής:

-25% επί του τέλους αν αυτό καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου

-50% επί του τέλους αν πληρωθεί τον Φεβρουάριο, και:

-100% αν καταβληθεί από 1ης Μαρτίου.

Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

Με το νέο πλαίσιο οι ποινές καθίστανται δικαιότερες και αναλογικότερες ενώ διασφαλίζεται ο στόχος για εισπράξεις 1,2 δισ. ευρώ από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα για τέλη κυκλοφορίας ύψους 240 ευρώ αν πληρωθούν με ένα μήνα καθυστέρηση τότε το πρόστιμο θα είναι 60 ευρώ και το συνολικό ποσό 300 ευρώ.

Για δυο μήνες καθυστέρησης το πρόστιμο ανέρχεται στα 120 ευρώ και το συνολικό ποσό στα 360 ευρώ. Από τον τρίτο μήνα και μετά το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής εκτοξεύεται στα 240 ευρώ και η συνολική οφειλή στα 480 ευρώ.

Με το ισχύον ποινολόγιο, επιβάλλεται οριζόντιο πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής ακόμα και αν αυτή είναι μια ημέρα μετά την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται εμπρόθεσμα από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους.

Τα τέλη του 2025 θα είναι ίδια με αυτά του 2024, δηλαδή χωρίς νέες επιβαρύνσεις για τους οδηγούς.  Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2010 πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους. Όσα κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, πληρώνουν με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ τα πιο «καθαρά» από αυτά απαλλάσσονται πλήρως – κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως της χρονολογίας.

Στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προβλέπεται να ενταχθεί εκ νέου η δυνατότητα για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, οπότε ένας ιδιοκτήτης οχήματος που θα προχωρήσει σε άρση ακινησίας μετά τον Απρίλιο του 2025 δεν θα πληρώσει το ποσό για όλο το έτος αλλά για τους μήνες που απομένουν.

Υποχρεωτική ασφάλιση

Στο μεταξύ από τον Ιανουάριο του 2025 θα αρχίσει η ισχύς του μέτρου της υποχρεωτικής ασφάλισης και των οχημάτων για φυσικές καταστροφές, φέρνοντας νέες επιβαρύνσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Το μέτρο θα ισχύει τόσο για τα ιδιωτικά επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για τα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά, ταξί και λεωφορεία. Οι τιμές θα κυμαίνονται ανάλογα με την αξία του οχήματος, την γεωγραφική περιφέρεια και τον βαθμό επικινδυνότητας της περιοχής.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. Καιρός να καταθέσω τις πινακίδες για όσο χρειαστεί μέχρι να το ξανακουνήσω. Αυτοί θα χάσουν. Ας το κάνουν και άλλο 1 εκατομμύριο πολίτες και να δεις πως θα τα ρυθμίσει το κράτος. Έως τότε, ξέρει ότι θα λάβει χρήμα, είναι σίγουρο και με τις απειλές, ο οποιοσδήποτε, θα πάει να δανειστεί και ας μην έχει να φάει ή και να βάλει βενζίνη, ώστε να πληρώσει τα τέλη!

    Αυτό που σας το γράφω, ισχύει και σας το επιβεβαιώνω!

  2. Η οικονομια παει…καλα, γι αυτο! Πρεπει να βρουμε κανα φραγκο και συντομα! Το 2.0 τελειωνει!

  3. Η απολυτη κοροιδια, Κακως τα τελη προκαβαλλονται αλλα αν ενδιαμεσα δεν θελεις η δεν μπορεις να εχεις αυτ/τα τα τελη δεν επιστρεφονται, ποια η διαφορα απο την κλοπη. Επι πλεον το κρατος σε απειλει με προστιμα αν δεν τα προκαταβαλεις την ημερομηνια που απαιτει. Εχουν υποσχεθει κατα καιρους οτι τα τελη θα καταβαλλονται καθε μηνα οπως ισχυει στις περισσοτερες Ευρωπαικες χωρες αλλα ποτε δεν εχουν τηρηθει. Η το αλλο αγοραζεις ενα αυτοκινητο 31 Δεκεμβριου και πρεπει να πληρωσεις τελη κυκλοφοριας για το ετος που το αγοραζεις αλλα και για το επομενο. Οι πολιτικοι μας δεν παιζονται, ομως την ωρα της ψηφοφοριας ολα ξεχνιουνται. Αρα τα θελει και ο….

  4. Κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια. Κατ’ εμέ ο όρος Τέλη Κυκλοφορίας δεν είναι σωστός. Θα έπρεπε να λέγονται Τέλη Κατοχής και όχι Κυκλοφορίας, διότι ακόμη και λίγα χιλιόμετρα να κάνει το όχημα, θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη. Γνωρίζετε, ίσως, ότι τα τέλη για δύο οχήματα ιδίων προδιαγραφών είναι ακριβώς τα ίδια. Ας υποθέσουμε ότι με το ένα όχημα ο ιδιοκτήτης διανύει 50000 χιλιόμετρα εντός έτους, ενώ με το άλλο διανύονται 2000 χιλιόμετρα. Κάπως έτσι και εμείς, που έχουμε μηχανάκια, διανύουμε πολύ λίγα χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητα. Παρ’ όλα αυτά πληρώνουμε το ίδιο με κάποιον που κάνει πολλαπλάσια χιλιόμετρα. Εάν δεν είναι αδικία αυτό, ποια είναι η αδικία; Γνώμη μου είναι, ότι θα έπρεπε να μπει ένα τέλος στο καύσιμο, μικρό ασφαλώς, και όποιος διανύει χιλιόμετρα, να πληρώνει αναλογικώς. Ας πούμε 1 ή 2 ή 5 λεπτά ανά λίτρο καυσίμου. Αυτό θα ήταν το δίκαιο και όχι να υπάρχει το οριζόντιο μέτρο, που ισχύει σήμερα. Με αυτό τον τρόπο θα γλυτώναμε και την υποχρέωση να πληρώνουμε τα τέλη, να ξεχνάμε τις ημερομηνίες, θα γλύτωνε και το κράτος την αποστολή ειδοποιήσεων. Ουδείς θα ξεχνούσε ή θα “ξεχνούσε” να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, αφού θα ήταν αναγκασμένος να τα πληρώσει μέσω του καυσίμου. Τι λέτε και εσείς;

  5. Τρίχες, όσοι έχουν δεύτερο αυτοκίνητο καλά θα ήταν να καταθέσουν πινακίδες κυκλοφορίας απ’το ένα όχημα έτσι για να το σκεφτεί καλύτερα η κυβέρνηση. Όσο για τα ανασφάλιστα οχήματα τα περισσότερα είναι κρατικών αξιωματούχων και ανθρώπων που έχουν μέσον και δεν τους σταματά η αστυνομία,οι άλλοι τρέμουν τα πρόστιμα και δεν κυκλοφορούν χωρίς χαρτιά.

Comments are closed.