Διαβάζουμε από τον “ΚΟΥΚΟ” της εφημερίδας ΜΑΚΕΛΕΙΟ
Στον ΣΚΑΪ οι δημοσιογράφοι αρέσκονται να παρουσιάζονται ως υπέρμαχοι της καταπολέμησης των «fake news». Καλό θα είναι πού και πού να κοιτιούνται, όμως, και λίγο στον καθρέφτη τους. Το ΕΣΡ και η Ένωση Συντακτών πρέπει να παρέμβουν άμεσα και η φράση «συγγνώμη έκανα λάθος», καλό θα ήταν να ακουστεί γρήγορα από το Νέο Φάληρο.
Την Τετάρτη, 1η Ιουλίου 2020, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου παρουσιάζει ρεπορτάζ για τα «μπαμπέσικα» παιχνίδια του Τούρκου προέδρου, Ταγίπ Ερντογάν για την Αγια-Σοφιά. Το βίντεο φέρει την υπογραφή του προϊσταμένου του εξωτερικού δελτίου του καναλιού των Σπάτων, Νικόλα Βαφειάδη. Στο ρεπορτάζ προβάλλονται και οι δηλώσεις μιας γυναίκας. Δεν είναι
κάποιος παράγοντας, αλλά μια περαστική κάπου σε μια κοντινή αγορά γύρω από την Αγια-Σοφιά. Στο «σούπερ» (τον τίτλο) του δελτίου διαβάζουμε ότι είναι η Εζγκί Οσμπέκ, κάτοικος Κωνσταντινούπολης. Στη μετάφραση, επίσης στο κάτω μέρος της οθόνης, διαβάζουμε ότι η κυρία λέει στην κάμερα του ΑΝΤ1:«Νομίζω ότι υπάρχουν αρκετοί χώροι προσευχής τζαμιά στη χώρα μας και από την άποψη των οικονομικών κερδών και των εσόδων από τον τουρισμό, νομίζω πρέπει να μείνει μουσείο».
Μια μέρα μετά, στις 2 Ιουλίου 2020, παρακολουθούμε το κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ με τη Σία Κοσιώνη. Στο ρεπορτάζ του πολιτικού συντάκτη, Γιώργου Ευγενίδη, για τις αντιδράσεις στα σχέδια του Ερντογάν για την Αγια-Σοφιά, το μάτι μας πέφτει πάνω σε μια γνώριμη κυρία.
Η γυναίκα-φαντομάς
Βρε, πού την ξέρουμε αυτήν, πού την ξέρουμε αυτήν, αναρωτιόμαστε. Αποκλείεται, λέμε, δεν μπορεί ο ΣΚΑΪ να παίζει τις ίδιες δηλώσεις με τον ΑΝΤ1, δεν μπορεί! Ανατρέχουμε στο δελτίο του Νίκου Χατζηνικολάου και ναι, ήταν η ίδια κυρία. Με τα ίδια γυαλιά ηλίου, τα ίδια ρούχα, με τη μάσκα κατεβασμένη στον λαιμό και στο ίδιο ακριβώς μέρος της λαϊκής αγοράς. Το περίεργο, ωστόσο, στο ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ είναι ότι, η συγκεκριμένη Τουρκάλα, μας ενημερώνει το «σούπερ» του δελτίου, ακούει στο όνομα Ραμαζάν Τεμπέλ, κάτοικος Κωνσταντινούπολης. Στη μετάφραση, επίσης στο κάτω μέρος της οθόνης, διαβάζουμε ότι η κυρία λέει στην κάμερα του ΣΚΑΪ: «Το να γίνει τζαμί δεν θα επηρεάσει τον τουρισμό. Και το έθνος θα επανασυνδεθεί με τον συναισθηματικό του πλούτο». Υπενθυμίζουμε ότι, στο δελτίο του ΑΝΤ1 η γυναίκα λεγόταν Εζγκί Οσμπέκ, ενώ σε αυτό του ΣΚΑΪ, Ραμαζάν Τεμπέλ.
Ποιος λέει ψέματα;
Ποια από τις δύο μεταφράσεις, όμως, ήταν οι σωστές; Με τη βοήθεια Ελλήνων της Πόλης, η απάντηση αυτή δεν άργησε να έρθει. Το δελτίο του ΑΝΤ1 είχε την ακριβή μετάφραση. Στο δελτίο του ΣΚΑΪ ο υπεύθυνος του ρεπορτάζ δεν πέτυχε ούτε μια λέξη από τα λεγόμενα της Τουρκάλας. Οι ιθύνοντες του ΣΚΑΪ, που αρέσκονται να παρουσιάζονται ως υπέρμαχοι στην καταπολέμηση των «fake news», τι έχουν να μας πούνε γι› αυτήν τους την «μπαγαποντιά;»
Αφιλτράριστη προπαγάνδα
Άξιο απορίας, παραμένει επίσης το γεγονός γιατί τα δυο αυτά ανταγωνιστικά κανάλια παίζουν την ίδια ακριβώς δήλωση. Η εικόνα
με την Τουρκάλα δεν έχει κάποιο λογότυπο τουρκικού καναλιού πάνω της, κάτι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, ή ο ΑΝΤ1 την
έχει καταγράψει με δική του κάμερα και στη συνέχεια την παραχώρησε και στον ΣΚΑΪ ή -και εδώ είναι το επικίνδυνο- τα δυο αυτά ελληνικά κανάλια προμηθεύτηκαν τη δήλωση από τουρκικά δημοσιογραφικά πρακτορεία. Γιατί μιλάμε για επικινδυνότητα; Επειδή η τουρκική προπαγάνδα περνάει αφιλτράριστα από τα ελληνικά δίκτυα και παρουσιάζονται στο ελληνικό κοινό, μια απλή άποψη,
κάποιων απλών περαστικών Τούρκων πολιτών. Είναι στα αλήθεια αυτοί όμως περαστικοί; Την απάντηση ίσως καταφέρει να τη δώσει η Ένωση Συντακτών και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.Δεν μπορεί Πανελλαδικής Εμβέλειας κανάλια, όπως είναι ο ΣΚΑΪ και
ο ΑΝΤ1, να μην είναι σε θέση να πληρούν τα στοιχειώδη κριτήρια δημοσιογραφικής δεοντολογίας, στην παρουσίαση ακόμα και ενός απλού γκάλοπ σε κεντρικούς δόμους της Κωνσταντινούπολης.
Η «μπαγαποντιά»
Και επειδή η στήλη δεν παίζει περίεργα παιχνίδια με τους αναγνώστες της –για τα δυο προαναφερόμενα κανάλια δεν βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά– βρήκαμε τι έφταιξε και στο ρεπορτάζ του ο Γιώργος Ευγενίδης, παραπληροφόρησε τον τηλεθεατή. Ο ίδιος, αφού πάντα ο ρεπόρτερ έχει την ευθύνη του βίντεο του και ποτέ ο μοντέρ ή κάποιος άλλος τεχνικός, μπέρδεψε προφανώς τις δηλώσεις των κατοίκων της Κωνσταντινούπολης. Η Ραμαζάν Τεμπέλ, όπως μας την παρουσίασε ο ΣΚΑΪ είναι στα αλήθεια άνδρας και στο πακέτο των δηλώσεων από το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων –το οποίο έχει στη διάθεσή του η στήλη-, μίλησε ακριβώς πριν από την Εζγκί Οσμπέκ. Ένα χονδροειδές λάθος, ειδικά όταν προέρχεται από ανθρώπους μη μου άπτου. Για εμάς που δεν έχουμε προσωπικά με κανέναν, μοναδικό μας μέλημα είναι η αλήθεια και μόνο η αλήθεια. Η έρευνα για το ρεπορτάζ αυτό, έγινε ύστερα από προτροπή αναγνωστών της πατριωτικής μας εφημερίδας και
επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά το ρητό ότι, ο αναγνώστης είναι ο καλύτερος ρεπόρτερ.
Ξύλο ανελέητο λένε στο καφενείο οτι χρειάζονται.. Οχι πρόστιμο….
Όταν τους λέει ο κόσμος ΤΟΥΡΚΟΚΑΝΑΛΟ 😛🤑έχει δίκιο.
Βγάλτε το τσοντοκάναλο από το τηλεκοντρόλ.
Ή μάλλον βγάλτε την τηλεόραση απ’την πρίζα…
🇬🇷ΑΓΓΕΛΙΚΉ ΑΧΑΡΝΑΊ 🇬🇷
ΤΟ ΕΣΡ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΌΨΕΙ ΤΕΡΆΣΤΙΟ ΠΡΌΣΤΙΜΟ. ΚΑΙ ΣΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΕΙ ΑΠΌ ΜΙΣΘΌ ΛΕΓΑΜΕΝΗΣ ΠΟΥ ΈΧΕΙ ΕΥΘΎΝΗ ΕΠΙΒΕΒΑΊΩΣΗ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Έτσι εξηγειται και η σιωπή του Μητσοτάκη. Για κάποιο λόγο επιτρέπει και αποδεχεται την κατάσταση. Σκαι συντονίζεται με γράμμη ΝΔ.
Βρε μπας και ήταν τούρκικο ΛΟΑΤΚΙ και γιαυτό μπερδεύτηκαν;
Καλα δεν εχει κινησει σημερα στον κοσμο της δημοσιογραφιας? Με τα τσοκαρα ασχολειστε?
Καλα, Ραμαζαν Τεμπελ βρήκαν να την βαφτίσουν; Αυτο και αν ειναι μουφα
Η λύση είναι μία, σταματηστε να βλεπετε τουρκοκαναλα και θα σωθειτε
ΡΕ ΜΑΚΕΛΕΙΟ
https://youtu.be/LXBnddkU244