ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΗΦΙΣΟ; ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΤΡΕΙΣ ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΛΙΜΝΕΣ ΜΕ… ΨΑΡΙΑ – ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΔΙΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ

Κοινοποίηση:
kifisos

Και τρίτη υπόγεια λίμνη στην εγκιβωτισμένη κοίτη του Κηφισού, εντόπισαν οι σπηλαιολόγοι. Βρίσκεται στη συμβολή του ποταμού με το ρέμα της Εσχατιάς, στο ύψος του Περιστερίου και έχει μήκος 60 μέτρων. Είχε προηγηθεί η ανακάλυψη των άλλων δύο υπόγειων λιμνών στη Χαλκηδόνα και τα ΚΤΕΛ Κηφισού.

Δημιουργήθηκαν λόγω της διάβρωσης των υλικών κατασκευής, με τους ειδικούς να υπογραμμίζουν την ανάγκη άντλησης των υπόγειων υδάτων και την ενίσχυση των πλευρικών τοιχίων κάτω από την Εθνική, ώστε να απαλειφθεί ενδεχόμενος κίνδυνος για τη στατικότητα.

Η υπόγεια λίμνη στον Κηφισό, κάτω από την Εθνική οδό ύψος του Περιστερίου, δεν είναι ένας ειδυλλιακός υγρότοπος, αλλά ένα προϊόν κακοτεχνίας του εγκιβωτισμένου Κηφισού ενός δημοσίου έργου που πάσχει από έλλειψη συντήρησης για περισσότερες από δύο δεκαετίες.

Η ομάδα σπηλαιολόγων της Γεωμυθικής χρειάστηκε να περπατήσει έξι χιλιόμετρα μέσα στον σκοτεινό αγωγό για να την ανακαλύψει. Με μήκος 60 μέτρα και βάθος 2-2,5 μέτρα η λίμνη αυτή που υποδέχεται και λύματα από παράνομες συνδέσεις, και όπως φαίνεται από την αυτοψία φιλοξενεί και ψάρια.

Η τεχνητή αυτή λίμνη δημιουργήθηκε εξαιτίας της διάβρωσης των υλικών κατασκευής του έργου που υποστηρίζει την Εθνική οδό.

Ο Δημήτρης Θεοδοσόπουλος, Αγρονόμος-Τοπογράφος Μηχανικός & Σπηλαιολόγος, επισημαίνει πως: «είναι η τρίτη λίμνη που ανακαλύπτουμε στον υπόγειο Κηφισό και οφείλεται σε κατάρρευση της κοίτης του υπόγειου Κηφισού κάτω από την Εθνική Οδό. Πρακτικά η τσιμεντόστρωση της κοίτης έχει καταστραφεί και με τη ροή και τη δράση του νερού και έχουν αρχίσει και φαίνονται και τα θεμέλια αριστερά και δεξιά από τα πλευρικά τοιχία που κρατάνε από πάνω την Εθνική Οδό».

Η διάβρωση που έχει αρχίσει να εμφανίζεται στην κοίτη αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενοί για μια καθίζηση σε βάθος χρόνου.

«Η γέφυρα πρέπει να γκρεμιστεί και να ξαναγίνει», αναφέρουν κάτοικοι της περιοχής.

Η αποσάθρωση και διάβρωση του μπετόν του σιδήρου και του χάλυβα που χρησιμοποιήθηκαν για την τσιμεντοποίηση της κοίτης του Κηφισού συνιστούν κίνδυνο.

Όπως δήλωσε ο Ευθύμης Λέκκας, Γεωλόγος Καθηγητής Φυσικών Καταστροφών ΕΚΠΑ «η τρωτότητα των πλακοσκεπών αυτών αγωγών δηλαδή της κοίτης του ποταμού που έχει εγκιβωτιστεί ουσιαστικά… αφορά και τα πλευρικά τμήματα εκείνα τα οποία στηρίζουν ουσιαστικά … την εθνική οδό. Σε αυτά τα τμήματα οι μηχανικοί θα πρέπει να κάνουν εμπεριστατωμένες έρευνες στατικής επάρκειας

Σε πρώτη φάση πάντως σύμφωνα με τους ειδικούς θα πρέπει να γίνει απάντληση των υπόγειων υδάτων και στη συνέχει να δρομολογηθούν παρεμβάσεις για τη ενίσχυση της κατασκευής

Με τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα της κλιματικής κρίσης, αυξάνει και ο συντελεστής επικινδυνότητας για τη στατικότητα του εγκιβωτισμένου Κηφισού που αποτελεί και τον πιο βασικό οδικό άξονα του λεκανοπεδίου.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. Τι λενε οι κατοικοι να γκρεμιστει η γεφυρα ;;; Χαχαχα εδω γελαμε.Σιγα μην νοιαζονται αυτοι για την ζωη του καθενος.Φοροι φοροι φοροι τα εργα τους που ειναι απο τους φορους ;;; Πανε ουκρανια ,λαθρο και στις τσεπες τους.Τοσα κονδυλια που εχουν παρει τι τα εκαναν τα χρηματα ;;; Φτιαχνουν κατι για τα ματια δηθεν και τα υπολοιπα …. τα εξαφανιζουν.Πληρωνε εσυ βλακα ελληνα τα σπαζμενα για να περνανε αρχοντες αυτοι.Φτου σου και παλι φτου σου ;;; Τι εφτιαξαν τοσα χρονια με τους φορους ;;;; Πλατανια στο Συνταγμα η πεζοδρομια της βλακειας που περπατας επανω και γλυστρας και σπας κοκκαλα ;;; Αααα τα λεφτα μας μηπως πανε πυρομαχικα στον τακουνακια ;;;; Φτου σου και παλι … φτου σου και ξανα παλι.

Leave a Response