Η Ρωσία ξεκίνησε πέρυσι την παραγωγή ενός νέου επιθετικού μη επανδρωμένου αεροσκάφους μεγάλου βεληνεκούς με την ονομασία Garpiya-A1 χρησιμοποιώντας κινεζικούς κινητήρες και εξαρτήματα, το οποίο έχει αναπτύξει στον πόλεμο στην Ουκρανία, σύμφωνα με δύο πηγές από ευρωπαϊκή υπηρεσία πληροφοριών και έγγραφα που έχει στην διάθεση του το πρακτορείο Reuters.
Οι πηγές ζήτησαν να μην κατονομαστούν ούτε οι ίδιες ούτε η υπηρεσία τους λόγω της ευαισθησίας των πληροφοριών. Ζήτησαν επίσης να μην αποκαλυφθούν ορισμένες λεπτομέρειες, όπως ημερομηνίες, που σχετίζονται με τα έγγραφα.
Ο Σάμουλε Μπέντετ, αναπληρωτής ανώτερος συνεργάτης στο Center for a New American Security, μια δεξαμενή σκέψης με έδρα την Ουάσινγκτον, δήλωσε στο Reuters ότι το Garpiya, εάν επιβεβαιωθεί, θα σηματοδοτήσει μια προσπάθεια απεξάρτησης της Ρωσίας από τα ιρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλου βεληνεκούς Shahed.
Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα του Reuters να σχολιάσει το εν λόγω θέμα. Το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών ανέφερε σε δήλωσή του στο Reuters ότι το Πεκίνο ελέγχει αυστηρά τις εξαγωγές προϊόντων με πιθανές στρατιωτικές εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων των μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
«Όσον αφορά την ουκρανική κρίση, η Κίνα ήταν πάντα προσηλωμένη στην προώθηση των ειρηνευτικών συνομιλιών και της πολιτικής διευθέτησης», αναφέρεται στην δήλωση του, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν διεθνείς περιορισμοί στο εμπόριο της Κίνας με τη Ρωσία.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ, Γιενς Στόλτενμπεργκ κάλεσε την περασμένη εβδομάδα την Κίνα να σταματήσει να υποστηρίζει τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία , λέγοντας ότι η βοήθεια του Πεκίνου, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη συνέχιση του πολέμου.
Το Garpiya «μοιάζει πολύ με το Shahed», αλλά έχει αρκετά διακριτικά χαρακτηριστικά, όπως ένα μοναδικό πτερύγιο με βίδες και κινητήρες Limbach L-550 E, ανέφερε η ευρωπαϊκή υπηρεσία σε δήλωσή της στο Reuters. Ο κινητήρας, ο οποίος αρχικά σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από μια γερμανική εταιρεία, παράγεται τώρα στην Κίνα από μια τοπική εταιρεία, την Xiamen Limbach. Η εταιρεία δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
Η ευρωπαϊκή υπηρεσία πληροφοριών ανέφερε στην ανακοίνωσή της ότι ανησυχεί για το γεγονός ότι κινεζικές εταιρείες συνεχίζουν να παρέχουν εξαρτήματα που επιτρέπουν τη ρωσική παραγωγή μεγάλων μη επανδρωμένων αεροσκαφών καμικάζι. «Η εξαγωγή των βασικών εξαρτημάτων στη Ρωσία πρέπει να σταματήσει», αναφέρει.
Το Garpiya έχει βάρος απογείωσης λιγότερο από 300 κιλά και μέγιστη εμβέλεια 1.500 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τη σύμβαση παραγωγής μεταξύ της Kupol και του ρωσικού υπουργείου Άμυνας – περίπου παρόμοιο με τα ιρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη Shahed-136 που η Μόσχα έχει χρησιμοποιήσει εκτενώς στην Ουκρανία.
Θεωρώ ότι αυτά τα μη επανδρωμένα θα γαμούν και θα δέρνουν σε αμυντικό επίπεδο .
Έχουν προχωρήσει πολύ οι Ρώσοι.
ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ