ΦΩΤΗΣ ΜΑΝΟΥΣΗΣ – Ο ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ “ΠΙΣΤΟΛΙΑΣΕ” ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΦΗΚΕ ΣΤΙΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ – Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ SAONISOS ΚΑΙ Η ΠΑΡΟΛΙΓΟΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

Κοινοποίηση:
samothraki

Μία νέα τραγωδία έλειψε να σημειωθεί στο λιμάνι της Άνδρου, όταν καπετάνιος του πλοίου των γραμμών SaoNisos ξεκίνησε το ταξίδι με τους επιβάτες να τρέχουν να προλάβουν. Όπως έχετε ήδη διαβάσει στις προηγούμενες δημοσιεύσεις μας για το περιστατικό.

Το καράβι, ανήκει στον Φώτη Μανούση, τον άνθρωπο που για πολλά χρόνια είχε την αποκλειστική “εκμετάλλευση” της σύνδεσης με τη Σαμοθράκη και το 2019 αποφάσισε σε μια νύχτα ότι “δεν βγαίνει” οικονομικά και εγκατέλειψε τη γραμμή και τους κατοίκους του νησιού.

Ένας από τους ιδιοκτήτες πλοίων που, όπως και άλλοι βεβαίως, έχουν φάει το καταπέτασμα από το κράτος για τις δήθεν άγονες γραμμές και συμπεριφέρονται ΟΛΟΙ σαν πειρατές.

Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης από τη Νίκαια, ο κ. Μανούσης, παλαιό κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, κάποια στιγμή βρέθηκε στο πλευρό του κ. Σωτήρη Κούβελα στη Θεσσαλονίκη, στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Σύμφωνα με παλιότερο ρεπορτάζ της εφημερίδας “Το Βήμα”, για πρώτη φορά το όνομα του κ. Μανούση ακούστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 όταν ο κ. Κούβελας εξελέγη δήμαρχος Θεσσαλονίκης για να χρίσει τον στενό συνεργάτη του γενικό γραμματέα του δήμου της συμπρωτεύουσας. Οι κομματικές μετοχές του κ. Μανούση όμως απογειώθηκαν όταν ο κ. Κούβελας, ακολουθώντας το παράδειγμα του τότε δημάρχου Αθηναίων κ. Μιλτιάδη Εβερτ, αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού αρχικά και του δημοτικού τηλεοπτικού σταθμού TV 100 στη συνέχεια.

Οταν τερματίζεται η υπουργική θητεία του κ. Κούβελα ο κ. Μανούσης προχωρεί στην ίδρυση του τηλεοπτικού σταθμού New Channel στην Αθήνα. Στα τέλη του 1999 ο κ. Μανούσης πουλά τον τηλεοπτικό σταθμό New Channel στον εκδότη κ. Μιχάλη Ανδρουλιδάκη αντί μερικών δισ. δραχμών. Εκτοτε τα ίχνη του χάνονται για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για να επανεμφανιστεί γύρω στο 2003 στην ελληνική ακτοπλοΐα, αυτή τη φορά ως ιδιοκτήτης της εταιρείας ΣΑΟΣ με έδρα τη Σαμοθράκη. Σύντομα εντάσσεται στην κατηγορία των «πρωταθλητών των κρατικών επιχορηγήσεων», μια κατηγορία τα ηνία της οποίας κρατά ο Κεφαλλονίτης εφοπλιστής κ. Αγούδημος. Οι επιδοτήσεις που ελάμβανε ο κ. Μανούσης για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ξεπερνούσαν ετησίως τα 8,3 εκατομμύρια ευρώ.

Ο «γαλάζιος» εφοπλιστής Φώτης Μανούσης προκειμένου τα πλοία του να εξυπηρετούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σαμοθράκη, είχε υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο το 2011 σύμβαση, και η οποία τον χρηματοδοτούσε το κράτος με πάνω από 1.000.000 τον χρόνο.

Η εταιρεία του κ. Μανούση αναλάμβανε για το 2011 να πραγματοποιεί τέσσερα επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα καθώς επίσης και δύο ελεύθερα για ολόκληρο το 2011 με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από 4 Ιουλίου 2011 έως 4 Σεπτεμβρίου 2011.

Για τα επόμενα έτη και μέχρι το 2019 η εταιρεία αναλάμβανε ως υποχρέωση να πραγματοποιεί έξι δρομολόγια την εβδομάδα «αντί μισθώματος 6.141 ευρώ» ανά δρομολόγιο συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των λοιπών κρατήσεων. Με ένα πρόχειρο υπολογισμό και αν υποθέσει κανείς ότι εκτελούνται τα έξι δρομολόγια που ορίζει η σύμβαση ανά βδομάδα, το ύψος της επιδότησης ανέρχεται μηνιαίως σε 147.384 ευρώ, κάτι που σημαίνει το χρόνο πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ επιδότηση.

Η ΣΑΟΣ έχει βρεθεί πολλές φορές σε δεινή οικονομική κατάσταση. Επίσης πολλές φορές άφησε απλήρωτους επί μήνες τους εργαζόμενους οι οποίοι συχνά διεκδίκησαν τα δεδουλευμένα τους με δικαστικό και απεργιακό αγώνα φέροντας ξανά στο προσκήνιο την εταιρεία ΣΑΟΣ, και για άλλη μια φορά για αρνητικό λόγο.

Τη χρυσή πενταετία 2003-2008 η ναυτιλιακή εταιρεία του, μέσω 5 θυγατρικών της, εισπράττει 31,5 εκατ. ευρώ. Ποσό που κρίνεται μεγαλύτερο από τις υπόλοιπες εταιρείες της άγονης γραμμής, με συνέπεια η Ενωση Ελλήνων Ακτοπλόων να τον καταγγέλλει για αθέμιτο ανταγωνισμό και οι ανταγωνιστές του να κάνουν μνησίκακα λόγο για «κρατικοδίαιτη εταιρεία».

Μέσα σε όλα αυτά, τα πλοία του ξαφνικά πριν μερικά χρόνια άρχισαν να εμφανίζουν βλάβες, με αποτέλεσμα το νησί της Σαμοθράκης να παραμένει αποκλεισμένο για μέρες. Οι περιπτώσεις βλάβης γινόντουσαν εντονότερες μήνα με τον μήνα, μέχρις ώτου ο Μανούσης να πει “δεν πάει άλλο” και να αποχωρεί από τη γραμμή. Όχι ότι τα παράτησε. Απλά άλλαξε γραμμές και πλέον η εταιρεία δραστηριοποιείται σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.

Πάντως, ο Φώτης Μανούσης δεν έχει κόψει δεσμούς με τη Σαμοθράκη, αφού συχνά βρίσκεται εκεί και όπως αποκάλυψε το Πάσχα που πέρασε, απαντώντας σε σχόλιο στα social media σκοπεύει να ασχοληθεί με ξενοδοχειακές επενδύσεις στην περιοχή της “Παχιάς Άμμου” και στις “Δάφνες”.

Να επισημάνουμε, ότι στην πρώην περιοχή, όπου είναι και η καλύτερη παραλία του νησιού, διαθέτει έκταση δεκάδων στρεμμάτων όπου μπορεί να κατασκευαστεί ξενοδοχείο, ενώ στις “Δάφνες” υπάρχει σχεδόν ολοκληρωμένο συγκρότημα κατοικιών και ένα κορυφαίο οινοποιείο, τα οποία όμως εγκατέλειψε μετά το 2019 απογοητευμένος από τις εξελίξεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

4 Σχόλια

  1. ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ ΦΤΑΙΝΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΒΡΩΜΕΡΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

  2. Κολλητός του Σπύρου….του Μπουμπούκου….

  3. Οχτω και κατι εκατομμυρια ευρω το χρονο για επιχορηγησεις στον “εφοπλιστη” …
    Και αλλα χιλιαδες τετοια… Μαζι τα τρωγαμε,μαζι τα τρωμε …

Comments are closed.