ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΟΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ Ο ΜΠΟΥΛΗΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ – «Η ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ» ΕΙΠΕ Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΩΝ 57 ΨΥΧΩΝ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ – ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΑΝΔΡΕΙΚΕΛΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

    Κοινοποίηση:
    5840804

    Χωρίς ίχνος ντροπής και πένθους για τους ανθρώπους που είδαν τα παιδιά τους νεκρά μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, εμφανίστηκε ο Κώστας Καραμανλής στην επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής.

    «Η πρώτη υποχρέωσή μας είναι να πούμε όλη την αλήθεια. Να δούμε με ειλικρίνεια όλα τα λάθη και να μην επαναληφθούν ποτέ. Οι περιστάσεις δεν επιτρέπουν να μιλάμε χωρίς τεκμηρίωση και να κάνουμε επιλογή εγγράφων. Οφείλουμε να αναφερθούμε στα γεγονότα» είπε αρχικά στην ομιλία του ο Καραμανλής και συνέχισε:

    «Όπως γνωρίζετε είναι η πρώτη τοποθέτηση μετά την παραίτηση από τη θέση του υπουργού. Την ώρα του πενθους οφείλουμε σεβασμό και σιωπή. Γι’ αυτό και σιώπησα, υποχρέωσή μου να τοποθετηθώ πρώτα εδώ. Λίγοι μίλησαν με νηφαλιότητα, οι περισσότεροι ενέδωσαν στη δημαγωγία και την πολιτική σκοπιμότητα. Να ξεκαθαρίσω, ότι λίγες ώρες μετά παραιτήθηκα γιατί στον τομέα μου συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη να τίθενται σε διαθεσιμότητα ή να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων. Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης θα μείνει κενό γράμμα, αν δεν διερευνηθούν τα λάθη και οι παραλείψεις σε όλο τους το εύρος. Το οφείλουμε στη μνήμη αυτών που χάθηκαν. Θέλω να συμβάλω στο χρέος να φανεί η αλήθεια.

    -Ας εξετάσουμε τη σύμφαση 717. Αν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη. Παραλάβαμε το έργο βαλτωμένο, από το 18% το πήγαμε στο 70%. Παραθέτω πρωτόκολλα και τον 33ο αρνητικό λογαριασμό που δείχνει ότι παραδόθηκε μόνο το 18% και όχι το 67%.

    -Διακοπή από τον ΣΥΡΙΖΑ- Ο κ.Κατρούγκαλος ζητά τα έγγραφα που κατέθεσε ο κ.Καραμανλής.

    Καραμανλής: Η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε λειτουργικά μόνο το 18% της σύμβασης 717. Αντικείμενο της σύμβασης που υπεγράφη ήταν η σηματοδότηση 52 σταθμών και σε 3 σταθμούς τηλεδιοίκηση. Η σύμβαση ξεκίνησε να υλοποιείται, τρεις μήνες μετά γίνονται εκλογές και αλλάζει η κυβέρνηση. Σύντομα προκύπτει η ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης. Πέρασαν όμως, 3 χρόνια προκειμένου να φτάσουμε στη σύνταξη της συμπληρωματικής σύμβασης. Εισήχθη προς έλεγχο και εγκρίθηκε το 2018, ούτε τότε το έργο ξεκίνησε.

    Ο κ.Καραμανλής περιέγραψε ακολούθως τι συνέβη μεταξύ 2017 και 2019, λέγοντας ότι η εκτέλεση του έργου ήταν μηδενική. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται σε ποσοστό εκτέλεσης 68%- σήμερα ο κ.Σπίρτζης το ανέβασε στο 77%- προφανώς εννοούν την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών.

    -Τι κάνουμε; ψηφίζουμε και φέρνουμε νόμο που αναμορφώνει το πλαίσιο για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και φέρνουμε ενιαία διαδικασία, τη διαδικασία μελέτης- κατασκευής.

    -Το φθινόπωρο του 2019 το πρώτο μας μέλημα ήταν να επανεκκινήσουμε το έργο. Ενσωματώθηκαν στο τελικό σχέδιο της σύμβασης, έγινε έλεγχος από το ΤΕΕ, από την Αρχή Διαφάνειας, επιλύθηκαν προβλήματα επανορθωτικών μέτρων, όλα εν μέσω δυσκολιών, όχι μόνο γιατί ήταν παρατημένη η σύμβαση από το 2017, αλλά γιατί αντιμετωπίζαμε και συνέπειες πανδημίας. Το 2021 υπογράφεται η συμπληρωματική σύμβαση και επανεκκινεί το έργο. Από το 2017- 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα, από το 2021 φτάσαμε στο 70% της πιστοποίησης. Μεταξύ των σταθμών με τηλεδιοίκηση περιλαμβάνεται και ο σταθμός της Λάρισας.

    -Παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από το μόνο έγγραφο που το αποδεικνύει, το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής που θα καταθέσω. Από τον Δεκέμβριο οι σταθμάρχες πρέπει υποχρεωτικά να χαράσσουν ηλεκτρονικά πορεία στο σύστημα τηλεδιοίκησης.

    -Στο σταθμό Λάρισας λένε ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης: δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα, διαθέτει και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 το βράδυ πριν από την τραγωδία. Θα σας δείξω μια φωτογραφία, πως ηταν ο σταθμός της Λάρισας το 2019 και πως σήμερα. Ο σταθμός της Λάρισας τότε δεν ήταν καν λειτουργικός με το σύστημα της τηλδιοίκησης.

    -Σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό που έχουμε δει το σύστημα λειτουργούσε, ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, όπως και οι άλλοι. Δεν το έκανε και ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά. Επί 12 λεπτά μπορούσε να δει ότι το τρένο ήταν σε λάθος πορεία. Ούτε αυτό το είδε

    -Ούτε αν είχε ολοκληρωθεί το ETCS θα είχε αποφευχθεί με βεβαιότητα η τραγωδία. Ο σταθμάρχης παρέκαμψε τα μέσα ασφαλείας, εγκατέλειψε την τηλεδιοίκηση, έδωσε εντολή παράκαμψης του κόκκινου σηματοδότητη, όλα θα τα ανενεργοποιούσε η εντολή του σταθμάρχη.

    Καραμανλής: Το ETCS δεν είναι ευρείας χρήσης, μόνο δύο χώρες στην ΕΕ το έχουν, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία. Οταν ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ελλάδα θα είμαστε από τις ελάχιστες στην ΕΕ. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη το 2007, μηδενική εξέλιξη του έργου έως το 2020. Από το 2020 παραδόθηκαν 21 σταθμοί.

    -Ισχυρίζονται ότι αν είχαμε ραδιοκάλυψη GSMR θα μπορούσαμε να προλάβουμε το κακό. Δεν λένε ότι από το σύστημα έλειπε η απαραίτηση αξιολόγηση και πιστοποίηση, έγιναν την τελευταία τριετία.

    -Ισχυρίζονται ότι έως το 2019 υπήρχε ένας πύργος ελέγχου, που θα απέτρεπε το δυστύχημα. Υποθέτω ότι εννούν το άτυπο κέντρο της οδού Καρόλου. Λειτουργεί και σήμερα, αλλά χωρίς εκπροσώπους της Hellenic Train που είναι ιδιωτική εταιρεία. Αυτό που ονομάζουν δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου δεν ήταν τίποτα περισσότερο παρά ένα κέντρο παρακολούθησης των δρομολογίων.

    -Λένε ότι έως το 2019 υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης σε κάθε σταθμό. Ουδέν αναληθέστερο. Καταθέτω στα πρακτικά βάρδιες με έναν σταθμάρχη. Με βάση τα όσα αναληθώς προβάλλονται ότι δήθεν δεν υπήρχαν δικλίδες ασφαλείς, λέω υπήρχαν, αλλά δεν λειτούργησαν και γι’ αυτό ενισχύονται. Οι άλλοι δύο σταθμάρχες έπρεπε να είναι στη θέση τους, αλλά δεν ήταν. Δικλίδα ήταν το πρωτόκολλο για τις αναγγελίες, που ούτε αυτά ακολουθήθηκαν. Επί 12 λεπτά μπορούσε να δει τη λαμθασμένη πορεία ο σταμάρχης, ούτε αυτό το είδε. Οφείλουμε να πούμε την αλήθεια.

    -Αναφέρθηκαν μερικοί σε δήθεν υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ. Η αλήθεια είναι άλλη. Ο ΟΣΕ ελάμβανε σταθερά 45 εκατ. Από το 2020 αυξήθηκε και έφτασε το 2023 στα 75 εκατ. ευρώ. Προβλέφθηκαν κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης. Λένε ότι εμείς ευθυνόμαστε για την υποστελέχωση του ΟΣΕ και οι σταθμάρχες μειώνονταν. Η πορεία αυτή ανακόπηκε από το 2022. Εμείς προχωρήσαμε με διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Ξέρουμε ότι οι διαδικασίες είναι αδιάβλητες, αλλά και χρονοβόρες.

    -Ας συμφωνήσουμε στα γεγονότα: θα μιλήσω με στοιχεία και για τη σύμβαση με τη Hellenic Train. Το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζει να διαγράψει χρέη προς το Δημόσιο, του ΟΣΕ και να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ. Υποχρεώνουμε την εταιρεία να πληρώνει. Ειπώθηκαν πολλά, αναγκαία, σας ενημέρωσα για τις αρμοδιότητες, τι έχει γίνει με τις συμβάσεις, τι δεν τηρήθηκε, τι κάναμε εμείς, τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Όλοι οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Ποτέ δεν κρύφτηκα, ποτέ δεν δίστασα να αναλάβω τις ευθύνες μου. Συζητάμε για φορείς του ελληνικού Δημοσίου με παθογένειες ετών. Η πραγματικότητα είναι ότι παθογένειες δεκαετιών χρειάζονται χρόνια για να εξαλειφθούν. Φέρω κι εγώ μερίδιο πολιτικής ευθύνης. Δεν συμφωνώ με όσους λένε ότι τα έκαναν όλα τέλεια. Αυτά είναι λογικές του χθες».

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    22 Σχόλια

    1. ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΟΛΟΤΟΥΜΠΑ ΤΣΙΠΡΑ ΠΗΓΕ ΚΑΙ Ο ΥΦΗΠΟΥΡΓΟς ΤΟΥ ΓΟΥΡΛΟΜΑΤΗ ΚΑΙ ΚΟΙΤΟΥΣΕ ΕΝΑ ΤΑΜΠΛΟ ΣΑΝ ΧΑΧΑΣς ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΟΣΕΙ ΜΙΑ ΦΑΠΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΒΛΕΠΑΜΕ ΑΝ ΛΥΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΤΑ ΚΟΥΜΠΙΑ

    2. Απλά πιάνει μια θέση στο κοινοβούλιο κ λόγο του ονόματος πιάνει κ ένα υπουργείο. Χαρείτε τον λοιπόν. Είναι ντροπή?????

    3. Για να βάλουν τον μπούλη να κάνει τη βρώμικη δουλειά ή ήταν ο πιο βλάκας ή ο πιο άπληστος. Πόσα πήρες ρε για να το παίζεις υπουργός μεταφορών και να σκοτώσεις τα παιδιά;

    4. Αφού δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Στην βουλή άλλα έλεγε. Δεν όφειλε να είναι ενημερωμένος για την κατάσταση των σιδηροδρόμων; Η δουλειά του δεν ήταν; Έχει ταξιδέψει ποτέ με τρένο; Σε θέσεις ευθύνης ανεύθυνα άτομα. Η τραγωδία ήταν ένα προμελετημένο έγκλημα. Αν τον κρέμασαν οι συνεργάτες του και του έδωσαν λάθος στοιχεία ας τους κατονομάσει.

    5. Μου θυμίζει τον παρτενέρ του Σεφερλή στις επιθεωρήσεις….. Και είναι Υπουργός της ΝΔ….

    6. ΑΘΩΟΣ! ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΑΘΩΟΣ! ΔΕ ΤΟ ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΛΟΙ, ΔΕ ΦΤΑΙΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΑΣ.

    7. Τι ντροπη να εχει κυριε Χιο ενας γόνος ? Ενας φελλος που ολα τα εχει ετοιμα στη ζωη του,απο «εξετασεις» σε σχολεια και πανεπιστημια με τα θεματα στο χερι μια βδομαδα πριν , απο εοιμη»καριερα» ,απο, απο απο … Στην Ελλαδα ζουμε και ξερουμε τι γινεται δεκαετιες τωρα,οπως σιγουρα κι εσυ ξερεις ,αλλα η δημοσιογραφικη δεοντολογια σου επιβαλλει να τα λες με πλαγιο τροπο. Οσο για τις δικες που θα ανοιξουν, καμμία απολυτως εμπιστοσυνη στην «ανεξαρτητη», δεν υπαρχει περιπτωση να αποδοθει δικαιοσυνη, δημοσιοι υπαλληλοι που η σταδιοδρομια τους κρεμεται απο τις πολιτικες Μάφιες να στραφουν ποτέ εναντιον της πολιτικης εξουσιας . Ισως στην Αγγλια,την Αμερικη,σε Μπανανιες οπως η Ελλαδα η «Δικαιοσυνη» ειναι υπηρετρια της εκαστοτε πολιτικης Μαφια. Αν υπηρχε στοιχειωδως παρεμβαση απο τους δηθεν δικαστες,θα ειχαν απαγορεψει απο την πρωτη ωρα να γινει οποιαδηποτε παρεμβαση στον τοπο του εγκληματος, ουτε ασχοληθηκαν,περασαν τεσσερις μερες για να δηλωσουν ( οταν ειδαν την οργη του κοσμου,οχι για τιποτε αλλο) οτι ταχα ξεκινανε ερευνα ,γελοιοτητες. Αφησαν να παρουν τα τραινα !!! και να ασφαλτοστρωσουν το σημειο !!!! ποια αλλη μεγαλυτερη αποδειξη του κουκουλωματος θελουμε ? Αλλη μια «Σαμινα». μια κοροιδια και απατη ,αυτο θα γινει και ολα τα κομματα ειναι μια Μάφια ενωμενοι ,γελανε με το δουλεμα ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ .

    8. Η βλακεία και η προσκόλληση σε ιδεοληψίες των ψηφοφόρων αποτελεί την αρχή των προβλημάτων μας, λαίμαργοι και ανίκανοι πολιτικοί γόνοι, βλακώδης μπούληδες αρπάζουν δημόσιο χρήμα και διαλύουν υποδομές αντί να δημιουργούν αξία.

    9. Ψιλολογικη βλεπω την απολογια του! Μηπως του την εστησε η Κουλαρα που εβγαλε και το πορισμα απο το πρωτο δευτερολεπτο? Γενικα οι κρατικες υπηρεσιες ειναι ωχ αδερφε δεν βαριεσαι! Μηπως πρεπει να τελειωνει το δημοσιο, να καταργηθουνε τοσες ανεξαρτητες αρχες της πλακας, να ιδιωτικοποιηθουν τα παντα αλα Αμερικη? Παραγεις πλερωνεσαι, δεν παραγεις σπιτι σου!

    10. Ακόμα και αν είχε ολοκληρωθεί το 70% που λέει της τηλεδιοίκησης, που σιγά μην είχε ολοκληρωθεί, για τι ασφαλή τρένα ελεγε 1 εβδομάδα πριν το ατύχημα; Τα τρένα τους ήταν τόσο ασφαλή που σκοτώθηκαν τόσοι άνθρωποι. Παραιτηθείτε από την βουλευτική ασυλία και οι 300 βολεμένοι για να πιστέψουμε ότι θέλετε Δικαιοσύνη.

    11. Τελικά λειτουργούσε ή δεν λειτουργούσε;
      Έτσι φαίνεται τι Μπάχαλο κατάντησατε τη χώρα.
      Ο πρόεδρος του συλλόγου μηχανοδηγων που είναι συριζαιος λέει δεν λειτουργούσε. Οι ΝΔ υφυπουργοι, πρωην και νυν, λένε λειτουργούσε. Και δεν υπάρχει ένα σύστημα, κτ τέλος πάντων που να αποστομωνει κάποια από τις δύο πλευρές. Γι’αυτό τα λένε, ξέρουν το Μπάχαλο που επικρατεί.

    12. Από οτι φαίνεται οι γονείς των άτυχων παιδιών δεν δείχνουν ενδιαφέρον να συλληφθούν όλοι που είναι από πρωθυπουργούς υπουργούς διευθυντές έως και μηχανοδηγούς που έπαιρναν ευθύνες Μια λύση υπάρχει να είχαν ήδη προσλάβει βρετανικό η γαλλικό δικηγορικό γραφείο Ώστε με ξενους εμπειρογνώμονες και με εντάλματα μέσω ΕΕ αναγκαστικά θα κλεινόντουσαν όλοι στο μπουντρούμι Αν περιμένετε από λαμόγια Έλληνες δικαστές δικηγόρους και εμπειρογνώμονες του κ@λου, από οτι φαίνεται ο μεθυστακασ εγκληματίας μηχανοδηγός μόνο θα την πληρώσει

    13. Γιατί αναφέρεστε σε 57 και όχι σε 113 ; Οι αγνοούμενοι τι είναι ζωντανοί ;

      1. Να μη συγκρινεται με τους νεκρους στο ΜΑΤΙ. Αυτο εξυπηρετει. Μια κυβερνησησ που στηριζεται στην επικοινωνια.

    14. ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΝΤΡΑΠΗΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΡΑΣΣΟΣ ΤΟΥ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΤΟΣΑ ΦΕΡΕΤΡΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΑΠΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟ ΠΑΧΥΔΕΡΜΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΓΗΣ,ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΟΒΙΝΤ ΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ,ΑΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΓΩ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΙΩΝ ΤΟΝ ΨΗΦΙΖΟΥΝ..

    15. ΣΕ ΣΟΒΑΡΑ ΚΡΑΤΟΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΜΙΛΑΓΕ ΣΤΟΝ ΑΝΑΚΡΟΙΤΗ ΟΧΙ ΣΕ ΕΠΙΤΡΕΠΟΣ ΤΗΣ ΠΟ..ΤΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΥΚΟΥΛΟΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΙΔΗ ΣΤΙΝ ΦΥΛΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ

    16. Μπουχεσα! Σκασε! Γιατι σε διαβεβαιω, οτι το μονο που κανεις ειναι, το να επιβαρυνεις την θεση σου! Λες μπουρδες, που μεχρι κι’ εγω μπορω, να αποδειξω!

      Υ.γ. Τραβα τωρα, να φορεσεις την … ποδιτσα και να πλυνεις, κανα πιατο!

    17. Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ο θείος του το 1952 με πρώτο κατόρθωμα το ξήλωμα των γραμμών του τραμ, για επίδειξη συμφώνως με έξωθεν υποδείξεις για να ακουσθεί το ασήμαντο όνομα του.
      Ο θείος του ως πρωθυπουργός όρισε τον εκ μητρός παππού του μοναδικό και αποκλειστικό εισαγωγέα υδράλατου βακαλάου πολύ πριν συμπεθερέψουν.

    18. Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΣΚΑΤΟΦΑΤΣΑ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΥ ΑΡΠΑΚΤΙΚΟΥ

    Comments are closed.