Ο ελληνικής καταγωγής σοσιαλιστής βουλευτής της Αλβανίας, Βαγγέλης Τάβος, αποφάσισε να γίνει εξωμότης και να αυτοπροσδιοριστεί ως Αλβανός.
Δικαίωμά του φυσικά να δηλώνει ό,τι θέλει.
Ωστόσο, επειδή στη λίστα με τα ονόματα των ελληνικής καταγωγής βουλευτών που εκλέχτηκαν στην Αλβανία, η οποία μεταδόθηκε από όλα τα ελληνικά ΜΜΕ, το όνομα του Βαγγέλη Τάβου συμπεριλαμβανόταν, καλό είναι να το αφαιρέσουμε.
Κανένας εξωμότης στη μακραίωνη ιστορία μας δεν λογίζεται ως Έλληνας.
Ο Βαγγέλης Τάβος δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος.
Εξάλλου και ο πρωθυπουργός της χώρας του Έντι Ράμα εξωμότης Έλληνας είναι. Το θέμα είναι κάποια στιγμή να δούμε ποιοι είναι τελικά οι Αλβανοί.
Η ιστοσελίδα Himara.gr δημοσίευσε βίντεο με προεκλογικό μήνυμα του Βαγγέλη Τάβου στις 9 Ιουνίου 2017, στο οποίο ο βουλευτής Αργυρόκαστρου με το Σοσιαλιστικό Κίνημα Ένταξης (διάσπαση του Σοσιαλιστικού Κόμματος του Ράμα), καταγγέλλει τις προεκλογικές παρατυπίες που συμβαίνουν στην εκλογική του περιφέρεια.
Εκτός αυτού όμως προχωράει και ένα βήμα παραπέρα θέλοντας να κάνει το χατήρι τον ψηφοφόρων του εκτός Δρόπολης δηλώνοντας:
«Τόπος γέννησής μου είναι η Δρόπολη, εγώ όμως είμαι περήφανος Αλβανός, Λάμπης (Λιάπης) Αργυροκαστρίτης …»
Με αφορμή τον Τάβο που δεν δηλώνει καν «μινοριτάρης» (μειονοτικός), είναι μια καλή ευκαιρία να κάνουμε για ακόμη μια φορά τον διαχωρισμό της ελληνικής καταγωγής με την ελληνική συνείδηση που σε αρκετές περιπτώσεις δεν πάνε μαζί, σημειώνει το Himara.gr.
Οι Λιάπηδες είναι φυλή που ζει στη νότια Αλβανία και αναφέρονται για πρώτη φορά στα κείμενα του 14ου και 15ου αιώνα. Ήταν χριστιανοί και εξισλαμίστηκαν κατά τον 16ο και 17ο αιώνα. Όσοι Λιάπηδες παρέμειναν χριστιανοί είχαν ή απέκτησαν ελληνική συνείδηση. Το όνομα Λιαπουριά, σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, προέρχεται από ιταλική ενάρθρωση της αρχαίας ονομασίας Ιαπυγία ή Ιαπουρία.
Οι Ιάπυγες, στο βαθμό που οι σημερινοί Λιάπηδες είναι απόγονοί τους, σύμφωνα προς τον Ηρόδοτο προέρχονται από την Κρήτη, ως απόγονοι Κρητών στρατιωτών του Μίνωα που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή μετά από τρικυμία που κατέστρεψε τα πλοία τους.
Οι σημερινοί Λιάπηδες με αλβανική συνείδηση θεωρούνται από τους Έλληνες Βορειοηπειρώτες ως Έλληνες εξωμότες, δηλαδή Έλληνες αποστάτες.
Βεβαίως στην περίπτωση του Βαγγέλη Τάβου δεν τίθεται καν θέμα να είναι Λιάπης, αφού είναι από ελληνική βορειοηπειρωτική οικογένεια. Όμως, όπως και τόσοι άλλοι αποστάτες πριν από αυτόν, επέλεξε τον δρόμο της αποστασίας δηλώνοντας Λιάπης για να καταλήξει Αλβανός.
Να τσεκάρουμε μόνο εάν έχει ελληνικό διαβατήριο… Κρίμα σε περίπτωση που έχει.
Που ως που ο Ράμα Έλληνας κάποτε; Διάβασα άλλου που είναι καθολικός και νυμφεύθηκε με μουσουλμάνα αλβανεζα.που είναι τα δεδομένα σου;
Τονε φιστικωσε μπαχαμιαρης,αχ κλουε αλβανοσυυκααα..
…αφού ο άνθρωπας είναι Αλβανομούρης… γιατί να το κρύψει άλλοστε; Αλβανόφατσα τελείως λέμε!!!!
Γεμισε η χωρα τιγανοκεφαλους
Ανονυμε τη μαλ@κια σου την είπες πάλι. Για αμερικανούς όχι(έλληνες)
Σιγα τον μαλακα,.
ΣΤΑ……….ΦΡΥΔΙΑ ΜΑΣ!!!!!!!!
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΙ ΛΕΣ ΑΛΛΑ ΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΔΗΘΕΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΧΑΜΕ ΠΟΛΛΛΟΥΣ ΣΤΗΝ.ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ!!!!
Δεν μου καίγεται καρφί …άλλωστε από τα μούτρα και τα αυτιά “πτερύγια” φαίνεται τι είναι….ομολογουμένως ανήκουν στις πιο άσχημες φιλές του κόσμου…:P
και βέβαια δεν είσαι με τέτοια μουτσούνα πως να είσαι Ελληνας σκατοφατσα ?
ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΟΥΣ ΑΝΗΣΤΟΡΙΤΟΥΣ ΚΑΙ ΙΜΗΜΑΘΕΙΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΗΣΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ Πήλιος Γούσης, ο αγωνιστής που κατηγορήθηκε ότι πρόδωσε το Σούλι στον Αλή Πασά. Γιατί αμφισβητείται η προδοσία του και πως προέκυψε η βαριά κατηγορία Ο Πήλιος Γούσης ήταν Σουλιώτης οπλαρχηγός και αγωνιστής της επανάστασης του 1821. Αν και πήρε μέρος σε αγώνες των συμπατριωτών του εναντίον του Αλή πασά Τεπελενλή, έχει μείνει στην ιστορία ως «προδότης» του Σουλίου. Ο Πήλιος Γούσης Σύμφωνα με την παράδοση, πριν το ξέσπασμα της επανάστασης, κατά την περίοδο 1800-1803, ο Γούσης έγινε όργανο του γιου του Αλή Πασά, του Βελή πασά, ο οποίος από το καλοκαίρι του 1803, είχε αναλάβει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά των Σουλιωτών. Πιθανότερη αιτία της μεταστροφής του ήταν είτε η φιλοχρηματία είτε οι οικογενειακές αντιζηλίες. Τον Σεπτέμβριο του 1803, ο Γούσης ήρθε σε συνεννόηση με το Βελή πασά. Του πρότεινε ένα σχέδιο κατάληψης του Σουλίου με αντάλλαγμα την απελευθέρωση ενός γαμπρού του, που κρατείτο όμηρος, καθώς και την παροχή μεγάλου χρηματικού ποσού. Το σχέδιο θα πραγματοποιείτο στις 26 Σεπτεμβρίου και είχε ως εξής: Ο Γούσης θα υποδείκνυε στους Τουρκαλβανούς ένα αφύλακτο μονοπάτι που θα οδηγούσε στο Κούγκι, ώστε να αποκλειστούν οι Σουλιώτες. Όταν ο Βελής έκανε γενική επίθεση, οι Σουλιώτες βρέθηκαν περικυκλωμένοι από τα πυρά 200 Τούρκων, που ο Γούσης είχε οδηγήσει την προηγούμενη νύχτα στο Σούλι. Οι υπερασπιστές του αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν, να εγκαταλείψουν το Σούλι και να μεταβούν στην Κέρκυρα. Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, στο ποίημα του «Καλόγερος» παρουσιάζει τον Γούση να καλεί τον καλόγερο Σαμουήλ να παραδοθεί στο Βελή πασά, λίγο πριν ανατινάξει τη μπαρουταποθήκη στο Κούγκι. Πολλοί ερευνητές όμως αναφέρουν πως μετά τη συνθηκολόγηση των Σουλιωτών, ο Γούσης βρέθηκε στην Κέρκυρα το 1820 και σχεδίασε από κοινού με τους συμπατριώτες του την επίθεση κατά του Αλή πασά. Η αποκατάσταση του ονόματος του Γούση Υπάρχουν ιστορικοί, οι οποίοι εκφράζουν εντελώς διαφορετική άποψη. Υποστηρίζουν πως η λεγόμενη «προδοσία» του Πήλιου Γούση στην κατάληψη του Σουλίου, βασίζεται στη λαϊκή παράδοση και απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Σε πολλά βιβλία αναγράφεται ότι ο Γούσης ήταν Σουλιώτης πολεμιστής, ο οποίος μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία το 1819. Πολέμησε από το 1800 μέχρι και το 1804 τους Τουρκαλβανούς του Αλή πασά και έπεσε ηρωικά το 1826, κατά την έξοδο του Μεσολογγίου. Ο Αλή πασάς. Λιθογραφία του L. Dupre Η παρεξήγηση και ο χαρακτηρισμός του «προδότη» Λέγεται, πως μετά τον θάνατο του Γεωργίου Τζαβέλλα, οι Σουλιώτες ζήτησαν την εκλογή νέου αρχηγού. Ο Γούσης έθεσε υποψηφιότητα για το αξίωμα, αλλά τελικά εξελέγη ο Φώτος Τζαβέλλας. Τότε ακούστηκε να λέει δυσαρεστημένος ο Γούσης: «γ… τη μάνα του, όλο οι Τζεβελλαίοι θα ορίζουν το Σούλι; Θα τους δείξω εγώ». Στη συνέχεια έφυγε από το Σούλι, παίρνοντας μαζί την οικογένεια και τους ακολούθους του και εγκαταστάθηκε στην Πρέβεζα. Η κακή φήμη του Γούση προέκυψε από το συγγραφέα Χριστόφορο Περραιβό, ο οποίος έγραφε, πιθανότατα για προσωπικούς λόγους, πως «ο Γεώργιος Μπότσαρης και οι συμπεθέροι του Γούσης και Κουτσονίκας επρόδωσαν στον Αλή πασά την πατρίδα τους, το Σούλι». Η υπόληψη και το όνομα και του Πήλιου Γούση σήμερα θεωρείται ότι έχουν αποκατασταθεί ιστορικά. Αντλήθηκε υλικό από το βιβλίο «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821. Από την προεπαναστατική περίοδο έως την βασιλεία του Όθωνα»…
πού ειναι η είδηση;
Μονο η μαμα του μπωρει να ξεκαθαρισει αυτο το θεμα! Ο ανθρωπος μπωρει να εχει δικαιο.
Χάρισμά τους στα μούτρα τα δικά τους!!!Τέτοιος που είναι,μέσα και έξω,να τον χαίρονται.Ούτε τον θέλουμε,ούτε τον χρειαζόμαστε!!!
Για τα ψηφαλακια γινετε και εσκιμωος!Παλι καλα που εδειξες και το χαρακτηρα σου πηλιογουση.
Με αυτη την σκατοφατσα…καλα κανει ο ανθρωπος….Αλβανος εισαι αγορι μου…. αλβανος….
και τι εγινε
και η “ελληνες” της αμερικης δηλωνουν πρωτα πρωτα Αμερικανοι
Λάθος. Δηλώνουμε Ελληνοαμερικανοι. Δηλαδή Ελληνικής καταγωγής με Αμερικανική ιθαγένεια. Καταλαβινγος!!! Πρώτα πρώτα Έλληνες!!! GREEK AMERICAN Or GREEK CANADIAN or GREEK AUSTRALIAN
Λιάπη λένε στην Ηπειρο τον τουρκοαλβανό…
punkhead είπαμε ρε μαλάκα όχι panhead!!
Έπιασε το σύνθημα που έλεγε… ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΤΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ…!
Δεν πα να δηλώσει και εξωγήινος; Σιγά την μεγάλη προσωπικότητα…
Σφαίρα ψάχνει κεφάλι για στενή σχέση.