Βομβαρδισμένο τοπίο θυμίζει το 12ο χιλιόμετρο Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου, λίγο πριν τη θέση «Μεταλλείο», στον υπό κατασκευή παραλιακό άξονα Ρακοπόταμος – Κεραμίδι.
Όπως δημοσίευσε το eleftheria.gr, το έδαφος κάτω από ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου υποχώρησε και μαζί του παρασύρθηκε στο κενό το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, δημιουργώντας εύλογη ανησυχία για την ποιότητα της κατασκευής και μεγάλο προβληματισμό για την πορεία ενός πολύ μεγάλου έργου, το οποίο δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2020 επί περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, υπολογίζονταν τότε ότι θα παραδοθεί σε 2,5 χρόνια, βρίσκεται σήμερα ήδη στο έκτο έτος και έχει προθεσμία περαίωσης, μετά από παράταση που είχε δοθεί πέρυσι τέτοια εποχή, την 30ή Ιουλίου.
Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι η περιοχή είναι δύσκολη, με αρκετές κατολισθήσεις στο παρελθόν, κατολισθήσεις που ακόμη και τώρα στα ολοκληρωμένα τμήματα του δρόμου είναι εμφανείς, με βράχια πεσμένα σε διάφορα σημεία του, με έντονες ρωγμές επί του οδοστρώματος και με την εικόνα των πλαγιών σε ορισμένα έργα αντιστήριξης να μη δίνουν καμία ιδιαίτερη αίσθηση ασφάλειας, αλλά αντιθέτως την αίσθηση ότι η κατακρήμνιση αυτή του δρόμου μπορεί να συμβεί και σε άλλα τμήματά του.
Η δυσκολία του εγχειρήματος ήταν εξαρχής γνωστή, κάτι που είχε διαφανεί στις δηλώσεις, λίγο μετά τη δημοπράτηση, τον Ιανουάριο του ‘20, του Κώστα Αγοραστού, ο οποίος τόνιζε τα εξής:
Το έργο ξεκίνησε με την προοπτική να αποτελέσει την αρχή για την παραλιακή σύνδεση των Νομών Λάρισας και Μαγνησίας και τη διαμόρφωση ολοκληρωμένου ορεινού δικτύου από Νότο προς Βορρά: Αργαλαστή, Ζαγορά, Αγιά, Πυργετός. Για να καταστεί υλοποιήσιμο εκπονήθηκε μελέτη ποσού 1.280.570,22 ευρώ, με διαγωνισμό ανοιχτής διαδικασίας το 2007. Η σύμβαση ανάθεσης εκπόνησης της μελέτης υπογράφηκε την 6η Νοεμβρίου 2008. Το φυσικό αντικείμενο της μελέτης ολοκληρώθηκε στις 24 Μαρτίου 2016.
Οι περιβαλλοντικοί όροι στο συγκεκριμένο έργο ήταν καθοριστικοί για τη χάραξη και τα χαρακτηριστικά της οδού και άλλαξαν την πορεία εκπόνησης της μελέτης. Η έκδοση των περιβαλλοντικών όρων καθυστέρησε σημαντικά την ολοκλήρωση της μελέτης. Επίσης, στο πλαίσιο πραγματοποίησης των γεωτεχνικών ερευνών της μελέτης, έλαβαν χώρα δύο συμβάσεις γεωτεχνικών ερευνών, ποσών 301.705 και 96.626,81 ευρώ αντίστοιχα.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑ.ΣΥ.
Για τις κατολισθήσεις και τις ζημιές που έχουν προκληθεί στον δρόμο, εξέδωσε χθες σχετική ανακοίνωση η «Λαϊκή Συσπείρωση» Θεσσαλίας, καταγγέλλοντας ότι δεν έγιναν τα αναγκαία τεχνικά έργα για να είναι ασφαλής ο δρόμος. Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: «Τον Αύγουστο του 2024, η αντιπεριφερειάρχης Λάρισας κ. Γαλλιού μάς πληροφορούσε περιχαρής ότι ένα «εμβληματικό» έργο, ο δρόμος Ρακοπόταμος-Κεραμίδι, προϋπολογισμού 15.000.000 ευρώ για 12 χλμ. μήκος, που ξεκίνησε η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή Αγοραστού και συνεχίζει η Περιφερειακή Αρχή Κουρέτα, θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου του 2025.
Πρόκειται για ένα ακριβό έργο, που η προηγούμενη και η σημερινή Περιφερειακή Αρχή Θεσσαλίας κατασκευάζουν με κύριο γνώμονα την ανάπτυξη του τουρισμού και όχι τόσο τις λαϊκές ανάγκες.
Στις 16 Δεκεμβρίου 2024, ως «Λαϊκή Συσπείρωση» Θεσσαλίας, είχαμε καταγγείλει ότι πριν ακόμη παραδοθεί επισήμως ο πολυδιαφημισμένος δρόμος Ρακοπόταμος-Κεραμίδι, άρχισαν τα προβλήματα, αφού σε διάφορα σημεία είχαν γίνει καταπτώσεις βράχων και χώματος, με κίνδυνο να συμβεί κάποιο ατύχημα.
Τα προβλήματα αυτά έδειχναν ότι δεν έγιναν όλα τα αναγκαία τεχνικά έργα αντιστήριξης με τσιμεντένιους τοίχους κ.λπ., ώστε να αποφευχθούν οι επικίνδυνες καταπτώσεις στο οδόστρωμα.
Αρχές Απριλίου 2025, λίγο μετά τον Ρακοπόταμο και λίγο πριν τα «Λατομεία», ο δρόμος έπεσε τελείως στον γκρεμό, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, ενώ σε άλλα σημεία άρχισε να σκίζεται η άσφαλτος, γεγονός που επιβεβαιώνει την προηγούμενη καταγγελία μας ότι δεν έγιναν όλα τα αναγκαία τεχνικά έργα, ώστε να είναι ασφαλής ο δρόμος».
Κουρέτας: «Δεν έχει παραληφθεί το έργο. Θα ελεγχθεί εξονυχιστικά η μελέτη και οι ευθύνες όσων την σχεδίασαν»
Νέα μελέτη για να αποδειχθεί η αντοχή του οδικού έργου Ρακοπόταμος–Κεραμίδι, που κατασκευάζεται για να συνδέσει τους νομούς Λάρισας και Μαγνησίας μέσω παραλιακού άξονα, ανακοίνωσε στο περιφερειακό συμβούλιο ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας. Μεγάλο τμήμα του δρόμου υποχώρησε λίγο πριν τη θέση «Λατομεία», και ο κ. Κουρέτας χαρακτήρισε λάθος το γεγονός ότι ένας δασικός χωματόδρομος χαρακτηρίστηκε επαρχιακός δρόμος στη μελέτη που έγινε πριν από χρόνια.
Ο περιφερειάρχης ενημέρωσε το συμβούλιο πως το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και δεν έχει παραληφθεί από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, και νέος μελετητής θα αναλάβει να εξετάσει τα στοιχεία αντοχής του οδικού έργου. Μέσα από τη νέα μελέτη θα προταθεί κοστολογημένη τεχνική λύση και θα εξεταστεί εάν μπορεί να συνεχιστεί. Ο κ. Κουρέτας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο νομικών ενεργειών και, απαντώντας στον επικεφαλής της ΛΑΣΥ, Τάσο Τσιαπλέ, επεσήμανε πως θα κληθεί ο εργολάβος του έργου να αποκαταστήσει τις ζημιές.
Σε διάλογο με τον κ. Αγοραστό –ο οποίος με τη σειρά του υποστήριξε πως τα συναρμόδια υπουργεία έδωσαν τις άδειες και ενέκριναν τις μελέτες για τον δρόμο– ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας επανέλαβε πως «δασικός χωματόδρομος δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται επαρχιακό δίκτυο. Θα έπρεπε να ακολουθηθεί άλλη διαδικασία», σημείωσε ο κ. Κουρέτας.
ΠΗΓΗ: eleftheria.gr
που ν περνουσαν κ αυτοκινητα? θα κατερεαν κ τα 12 χιλιομετρα. αλλα δε πιστευω ν μιλατε για την ασφαλεια των δρομων. τους θιγετε. ποσα σπιτια πηραν αραγε οι εμπλεκομενοι?
ΑΣ ΕΠΙΤΕΘΟΥΜΕ
ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΟΛΑ ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ
Άριστοι όλοι.
Και πάνω από όλα το 41%.
ΑΧΧΧ…ΕΛΛΆΔΑ…..
ΠΟΣΟ ΠΕΡΗΦΑΝΟ ΜΕ ΚΑΝΕΙΣ!!!
Οι ψηφοφόροι τους! Ντροπή τους!
“””….. Θα ελεγχθεί εξονυχιστικά η μελέτη και οι ευθύνες όσων την σχεδίασαν»””” απεραντος θαυμασμος ….για το ΑΝΥπαρκτο κρατος με τα 10μυρια κατοικιδια του……ακομη κ για προτεκτορατο τουρκιας που ειστε…..Αχρηστοι…..ντιπ για ντιπ….👏👏👏👏
ειμαστε για τα μπαζα σαν κρατος και σαν λαος
Μόνο με Σταλινισμό υπάρχει ελπίδα γι’αυτόν τον τόπο.
ΜΕΤΑΞΆΣ ΠΑΠΑΔΌΠΟΥΛΟΣ,
.
Κολοκοτρώνη Μακρυγιάννη
ΔΕΝ ΝΟΜΊΖΩ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ.
.
ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΣΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ. ΟΠΟΤΕ ΧΛΩΜΟ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ.
Αλβανοί εργολάβοι το φτιάξανε ή διαπλεκόμενοι Ελληναραδες?
Άριστα άχρηστοι ή άχρηστοι άριστοι;
Γιατι να μπούμε σε διπλά έξοδα με το να ελεγχθεί εξονυχιστικά η μελέτη και οι ευθύνες όσων την σχεδίασαν αντι να γίνει εξαρχής σωστή δουλειά; Έχουμε γεμίσει από άχρηστους και ανίκανους τελικά.
Ετσι για την ιστορια επι ΑΓΟΡΑΣΤΟΥ το εργο.
Στην Αρχαία Αθήνα, θα είχαν συλλάβει τους μηχανικούς, ΤΥΔΚ, εργολάβους, περιφερειάρχες (Αγοραστός ΚΑΙ Κουρέτας), αντιπεριφερειάρχες, γραμματείς και φαρισαίους και θα είχαν κατασχέσει ΟΛΗ την περιουσία ΟΛΩΝ χωρίς καν δίκη. Αμέσως μετά εξοστρακισμός οικογενειακώς από όλες τις περιοχές της Αθήνας (συν αποικίες) με ποινή θανάτου αν πατήσουν το πόδι τους.
Και όταν υπήρχε ζημιά κατά του Δημοσίου, δεν σταμάτησαν ούτε στον Μιλτιάδη που μόλις ένα χρόνο πριν κέρδισε τη μάχη του Μαραθώνα. Έκανες ζημιά στο Δημόσιο, τέλος.
Έτσι δουλεύει η πραγματική ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Λέμε μεγάλα λόγια, ότι μπορούμε να παράγουμε τα πάντα μόνοι μας αλλά στην καλύτερη περίπτωση οι περισσότεροι μηχανικοί και επιστήμονες που έχουμε είναι «παπαγάλοι» που έχουν πολύ χαμηλό γνωστικό επίπεδο.
Ενώ δεν παράγουμε *τίποτα*.