Τα πολυδιαφημισμένα αεροσκάφη Rafale της Dassault εμπλέκονται σε συνεχή ατυχήματα και εγείρονται πολλά ερωτήματα γύρω από τα γαλλικά μαχητικά.
Η Ελληνική πολεμική αεροπορία έχει στη δύναμή της αυτή τη στιγμή 18 Rafale σε ένα από τα τελευταία μεγάλα συμβόλαια της Dassault, η οποία το τελευταίο διάστημα βλέπει να ακυρώνονται deals με μεγάλες χώρες, όπως η Βραζιλία, λόγω των συνεχών τραγικών περιστατικών.
Το τελευταίο τραγικό δυστύχημα
Στις 14 Αυγούστου 2024 δύο μαχητικά αεροσκάφη Rafale της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν στον αέρα μεταξύ των περιοχών Vosges και Meurthe-et-Moselle της ανατολικής Γαλλίας.
Το τραγικό δυστύχημα είναι η δεύτερη σύγκρουση Rafale στον αέρα μέσα σε δύο χρόνια και είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της ζωής δύο πιλότων.
Τα δύο Rafale ανήκαν στη μοίρα που σταθμεύει στην αεροπορική βάση BA 113 Saint-Dizier-Robinson.
Σύμφωνα με τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία, τα μαχητικά επέστρεφαν από αποστολή ανεφοδιασμού στη Γερμανία, όταν συγκρούστηκαν στις 14 Αυγούστου.
Το περιστατικό σημειώθηκε γύρω στις 13:30 μ.μ. (ώρα Ελλάδας) κοντά στην πόλη Colombey-les-Belles.
Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας, Sebastien Lecornu ανακοίνωσε το τραγικό συμβάν: «Ένα ατύχημα στο οποίο ενεπλάκησαν δύο Rafale από τη Μοίρα Rafale 3/4 «Aquitaine» σημειώθηκε στο Meurthe et Moselle».
Η εν λόγω μοίρα εκπαιδεύει πιλότους για τις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις».
Τα δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων αποκάλυψαν ότι ένα ιπτάμενο τάνκερ Airbus A330 MRTT, με το διακριτικό VALNT35, πετούσε πάνω από τη Γερμανία πριν φτάσει στο σημείο της συντριβής και συμμετείχε στον συντονισμό της επιχείρησης διάσωσης.
Τον θάνατο των δύο πιλότων επιβεβαίωσε ο Γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron.
Πηγή της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας είπε στη Le Monde ότι το δυστύχημα αφορούσε ένα διθέσιο Rafale B και ένα μονοθέσιο Rafale C.
Ο πιλότος του μονοθέσιου Rafale βρέθηκε σώος, ενώ οι χειριστές που ήταν στο άλλο αεροσκάφος σκοτώθηκαν.
Η μοίρα Rafale 3/4 Aquitaine διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο για τη γαλλική πολεμική αεροπορία εκπαιδεύοντας πιλότους στο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων.
Με έδρα την αεροπορική βάση Saint-Dizier-Robinson, η μοίρα είναι υπεύθυνη για τη μετάβαση πιλότων από άλλα αεροσκάφη στα Rafale, καλύπτοντας βασική εκπαίδευση για διάφορα προφίλ αποστολών, συμπεριλαμβανομένης της αεράμυνας, της επίθεσης στο έδαφος και της αναγνώρισης.
Τα αίτια της σύγκρουσης διερευνώνται από το γαλλικό υπουργείο Άμυνας, προκειμένου στο μέλλον να αποτραπούν ανάλογα τραγικά περιστατικά.
Προηγούμενα περιστατικά
Η πρόσφατη σύγκρουση στον αέρα με γαλλικά μαχητικά Rafale έρχεται τη στιγμή που το αεροσκάφος γνώριζε σημαντική επιτυχία στην παγκόσμια εξαγωγική αγορά, τοποθετώντας τον εαυτό του ως τρομερό ανταγωνιστή έναντι άλλων αεροσκαφών, όπως το Eurofighter Typhoon.
Αυτό το περιστατικό, ωστόσο, δεν είναι το πρώτο του είδους του για τον στόλο της Rafale.
Τον Μάιο του 2022, δύο Rafale C συγκρούστηκαν κατά τη διάρκεια της Εθνικής Αεροπορικής Έκθεσης Cognac.
Παρά τις ζημιές από τη σύγκρουση, και τα δύο αεροσκάφη ελέγχθηκαν με επιτυχία και προσγειώθηκαν με ασφάλεια στην αεροπορική βάση 709 Cognac-Châteaubernard.
Ευτυχώς, οι πιλότοι βγήκαν σώοι.
Ωστόσο, τα συντρίμμια από τη συντριβή προκάλεσαν ζημιές σε ένα σπίτι στο Gensac-la-Pallue, υπογραμμίζοντας τις ευρύτερες επιπτώσεις τέτοιων περιστατικών.
Το γαλλικό γραφείο διερεύνησης ατυχημάτων απέδωσε αργότερα το περιστατικό σε ανθρώπινο λάθος, όπως αναφέρουν οι EurAsian Times.
Η πρώτη καταγεγραμμένη συντριβή ενός Rafale συνέβη τον Δεκέμβριο του 2007 κοντά στο Neuvic στη νοτιοδυτική Γαλλία.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο πιλότος είχε αποπροσανατολιστεί, με αποτέλεσμα τη συντριβή του.
Στις 24 Σεπτεμβρίου 2009, δύο Rafale συγκρούστηκαν στον αέρα ενώ επέστρεφαν στο αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle μετά από δοκιμαστικές πτήσεις.
Το δυστύχημα, το οποίο συνέβη περίπου 30 χιλιόμετρα από το Perpignan είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός χειριστή.
Στις 28 Νοεμβρίου 2010, ένα άλλο Rafale από το Charles de Gaulle κατέπεσε στην Αραβική Θάλασσα ενώ υποστήριζε τις συμμαχικές επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν.
Ο πιλότος εκτινάχθηκε με ασφάλεια και διασώθηκε με ελικόπτερο από το αεροπλανοφόρο.
Η συντριβή αργότερα αποδόθηκε σε βλάβη του κινητήρα, που προέκυψε από λάθος στην αλλαγή των δεξαμενών καυσίμων.
Επιπλέον, στις 2 Ιουλίου 2012, ένα Rafale από το Charles de Gaulle βυθίστηκε στη Μεσόγειο Θάλασσα κατά τη διάρκεια κοινής άσκησης.
Ο πιλότος εκτινάχθηκε και διασώθηκε από ένα αμερικανικό ελικόπτερο έρευνας από το αεροπλανοφόρο USS Dwight D. Eisenhower.
Καταστροφικό για τη Dassault το τελευταίο δυστύχημα – Η Βραζιλία ακύρωσε κολοσσιαίο συμβόλαιο
Η τελευταία συντριβή ήταν ιδιαίτερα επιζήμια για το πρόγραμμα Rafale, που ανταγωνίζεται αεροσκάφη, όπως το Saab Gripen, το F/A-18 Super Hornet της Boeing και το Eurofighter Typhoon.
Μετά τη συντριβή, η Πολεμική Αεροπορία της Βραζιλίας αναζήτησε πληροφορίες για το περιστατικό και τελικά ακύρωσε κολοσσιαίο συμβόλαιο με την κατασκευάστρια εταιρεία των Rafale, Dassault και ανέθεσε τη σύμβαση στη Saab Gripen.
Στην παρούσα φάση η Dassault προσπαθεί απεγνωσμένα να εξασφαλίσει νέα συμβόλαια, σε αντίθεση με προηγούμενες επιτυχείς συμβάσεις με χώρες όπως η Ελλάδα, η Αίγυπτος, η Ινδία, η Ινδονησία, η Κροατία, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Και τα F-35 πεφτουνε με την μυτη μπροστα εχουνε θεματα με τα ρανταρ,σκουριαζουνε για αυτο και τα πουλανε.
Τα καλα δεν τα πουλανε τα κρατανε μονο για αυτους.
Κούλη από τις μίζες αγόρασες τα νοσοκομεία στην Κύπρο.Ουστ εθνοπροδοτη.
Τα αεροπλάνα δεν τα παίρνουμε για να πολεμήσουμε τους Τούρκους γιατί αν συμβεί κάτι θα μας πουν οι αμερικάνοι κάντε το κορόιδο όπως μας είπαν και στα Ίμια και πρόσφατα στην Κάσο και στην ουσία μας είναι άχρηστα. Τα παίρνουμε γιατί κάποιοι παίρνουν πολύ καλές μίζες.
Θα τα βλεπουν οι τουρκαλαδες και θα γελουν με τα χαλια μας.
Αντε να δουμε τι θα συμβει και και με τα περιβόητα φ35 αργοτερα
Δίνει καλές μίζες.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ ΕΙΧΕ ΠΡΩΤΕ ΙΝΗ ΣΤΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΝΑ ΠΑΡΕΙ RAFALE ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΑΛΟΥΣ ΤΩΡ Α ΤΗ ΓΗΝΕΤΑΙ ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΑΔΗΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΥΣΗΧΙΑΣ ΓΙ Α ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΜΑΣ ΒΓΟΥΝ ΚΑΛΑ Η ΟΧΙ ?
Aγοράστε Boeing. Θά μάς κάνουν βόλτα και στόν Αρη, σε μόνιμες διακοπές .