STOP ΣΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΜΑΜΟΥΘ ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ-ΣΤΑΜΑΤΑ ΤΟ ΕΡΓΟ-ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣτΕ ΒΑΖΕΙ ΦΡΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΤΣΙΦΛΙΚΑΔΕΣ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙ ΠΙΝΑΚΙΟΥ ΦΑΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ

    Κοινοποίηση:
    asteras1

    Μπλοκο απο ΣτΕ στην αγοραπωλησία του αίσχους στο Καβούρι

    «Μπλοκάρει» το Συμβούλιο της Επικρατείας την επένδυση στον Αστέρα Βουλιαγμένης καθώς με γνωμοδότηση του κρίνει μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που είχε κατατεθεί για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία. Το επίμαχο διάταγμα αφορούσε την έγκριση ειδικού σχεδίου χωρικής ανάπτυξης δημοσίου ακινήτου συνολικού εμβαδού 301.864,99 τ.μ. που βρίσκεται στο Μικρό Καβούρι Αττικής, την τροποποίηση του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης της Βουλιαγμένης Αττικής στην έκταση του «Αστέρα Βουλιαγμένης», τον καθορισμό χρήσεων γης και όρων δομήσεως κατά ζώνες, καθώς και την έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων .

    Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 28/2015 γνωμοδότηση του έκρινε πως στο εν λόγω διάταγμα «δεν προτείνεται νομίμως κατά το μέρος που επιτρέπει τη χρήση κατοικίας εκτός των ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας, ήτοι σε αυτοτελείς κατοικίες με τη διαμόρφωση και ανακατασκευή υφισταμένων κτισμάτων και με την ανέγερση νέων κατοικιών, καθώς και κατά το μέρος που επιτρέπει τη δόμηση σε αδόμητες επιφάνειες της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου».

    Τι λέει η γνωμοδότηση

    Οι σύμβουλοι Επικρατείας ερμηνεύοντας το άρθρο του Συντάγματος που αφορά στην προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, επισημαίνουν ότι «έχει αναχθεί σε συνταγματικά προστατευόμενη αξία το οικιστικό, φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, από το οποίο εξαρτάται η ποιότητα ζωής και η υγεία των κατοίκων των πόλεων και των οικισμών. Οι συνταγματικές αυτές διατάξεις απευθύνουν επιταγές στο νομοθέτη (τυπικό ή κανονιστικό) να ρυθμίσει τη χωροταξική ανάπτυξη και πολεοδομική διαμόρφωση της χώρας με βάση ορθολογικό σχεδιασμό υπαγορευόμενο από πολεοδομικά κριτήρια, σύμφωνα με την ιδιομορφία, την φυσιογνωμία και τις ανάγκες κάθε περιοχής».

    Κριτήρια για την χωροταξική αναδιάρθρωση και την πολεοδομική ανάπτυξη των πόλεων και των οικιστικών εν γένει περιοχών, σημειώνεται στην γνωμοδότηση, είναι «η εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και της αναπτύξεως των οικισμών και η εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών όρων διαβίωσης των κατοίκων».

    Κατ’ ακολουθίαν, «απαγορεύεται, κατ’ αρχήν, η λήψη μέτρων που επιφέρουν την επιδείνωση των όρων διαβιώσεως και την υποβάθμιση του υπάρχοντος φυσικού ή του προβλεπόμενου από την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία οικιστικού περιβάλλοντος».

    Από το περιεχόμενο του επίμαχου διατάγματος, υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, προκύπτει ότι «η μεταβολή των επιτρεπομένων χρήσεων που επιχειρείται στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ δεν συνιστά ρύθμιση απορρέουσα από χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής και ειδικότερα από το νέο ΡΣΑ ή το ΓΠΣ του οικείου Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης».

    Εξάλλου, συνεχίζουν οι δικαστές, «η προσθήκη της χρήσης κατοικίας στις νυν επιτρεπόμενες χρήσεις τουρισμού-αναψυχής και των συνοδευτικών τους χρήσεων στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ, η οποία περιλαμβάνεται στη χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου, και μάλιστα με τη δημιουργία ή την ανέγερση μεγάλου αριθμού κατοικιών ύψους 7,5 μ. σε δομημένες αλλά και αδόμητες επιφάνειες της χερσονήσου συνιστά επιβάρυνση των ήδη επιτρεπομένων χρήσεων και μετατρέπει στο διηνεκές την ευαίσθητη περιοχή της χερσονήσου σε οικιστική περιοχή με μικτές χρήσεις, προεχόντως κατοικίας, ενόψει και του συνολικού αριθμού των κατοικιών (έως 100), και δευτερευόντως τουρισμού».

    Όπως τονίζεται στην γνωμοδότηση, «η προσθήκη της χρήσης κατοικίας στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ συνιστά επιδείνωση του υφισταμένου φυσικού, πολιτιστικού και του οικιστικού περιβάλλοντος της περιοχής».

     

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: