Περισσότερα από 5 εκατ. οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας, με την κίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα να βρίσκεται σε οριακή κατάσταση. Ενώ η αφορά αυτοκινήτου δείχνει ανοδικές τάσεις, τα ΜΜΜ χάνουν έδαφος και η Αττική Οδός πλησιάζει τις διελεύσεις που είχε προ κρίσης, το 2009.
Όπως αναφέρει κυριακάτικη εφημερίδα, η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας και σε άλλες περιοχές οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Πέρα από το γεγονός ότι οι οδηγοί επιλέγουν τα αυτοκίνητά τους σταθερά, η απαξίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με λιγότερα λεωφορεία, πιο αραιά δρομολόγια, είναι ένας από τους βασικούς λόγους.
Το 2011 ο ΟΑΣΑ είχε ετησίως 732.372 επιβιβάσεις, ενώ το 2017 μόλις 613.827.
Από την άλλη μεριά, το πρώτο οκτάμηνο του 2019 ταξινομήθηκαν 86.873 καινούργια αυτοκίνητα, ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι 79.154, δηλαδή παρατηρείται αύξηση 9,8%.
Άλλο ένα πρόβλημα που δυναμιτίζει το μίγμα του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι η κακή νοοτροπία των οδηγών που δεν τηρούν τον ΚΟΚ και παρκάρουν σε σημεία που δεν επιτρέπεται, χρησιμοποιούν λεωφορειογραμμές και ΛΕΑ αλλά και το ότι χρησιμοποιούν το όχημά τους ακόμα και για αποστάσεις μικρότερες του ενός χιλιομέτρου.
Σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο – πολιτικό μηχανικό, Θεόδωρο Μαυρογιώργη, η παράνομη στάθμευση επιβαρύνει την κυκλοφορία κατά 30%.