Ένας στους πέντε μαθητές κινδυνεύει να αποφοιτήσει από το Γυμνάσιο λειτουργικά αναλφάβητος

Κοινοποίηση:
sxoleio-2-1

Σοβαρές δυσκολίες φαίνεται πώς αντιμετωπίζει ένα υψηλό ποσοστό μαθητών τόσο στην κατανόηση του σχολικού γραπτού λόγου όσο και στην δημιουργία γραπτού λόγου, κατά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Το ποσοστό φτάνει το 20%, ενώ αντίστοιχες δυσκολίες φαίνεται πως αντιμετωπίζουν οι μαθητές και στα Μαθηματικά όπου οι δυσκολίες δεν είναι μόνο μαθηματικές, αλλά και γλωσσικές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», ένα στα πέντε παιδιά κινδυνεύει να αποφοιτήσει από το Γυμνάσιο λειτουργικά αναλφάβητο.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να κατανοεί επαρκώς τον προφορικό και γραπτό λόγο, να διατυπώνει τη σκέψη του με σαφήνεια, να κάνει αφαιρετικούς συνειρμούς, να αναπτύσσει κριτική σκέψη και να αξιοποιεί ευκαιρίες για βελτίωση των γνωστικών του δεξιοτήτων, όπως ορίζει η UNESCO για τον λειτουργικό αναλφαβητισμό.

Τα παραπάνω επισημαίνονται στην ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) για το 2024, η οποία βασίζεται στην ανάλυση των αποτελεσμάτων των διαγνωστικών εξετάσεων που πραγματοποιήθηκαν στη ΣΤ’ Τάξη Δημοτικού και στην Γ’ Τάξη Γυμνασίου, σε γλώσσα και μαθηματικά.

Μάλιστα στην έκθεση προτείνεται να επανεξεταστεί το ηλικιακό όριο εγγραφής στην Α’ Τάξη Δημοτικού στη χώρα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

Leave a Response