Ένα ευφυές σύστημα για να ενθαρρύνεις τα παιδιά να συμμετέχουν στις οικιακές εργασίες

Κοινοποίηση:
paidia-symmetechoun-1110x626

Πράγματι, πρόκειται για μια σημαντική πρόκληση, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου συχνά υπερπροστατεύουμε τα παιδιά μας μέχρι την ηλικία των 40. Είναι όμως γνωστό ότι ο κύριος στόχος των γονέων είναι να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους προς την ανεξαρτησία και την αυτονομία, και αυτή η επιτυχία απαιτεί συστηματική εκπαίδευση. Έτσι, η διαδικασία εκπαίδευσης θα πρέπει να αρχίζει από νωρίς, με τις εργασίες που ανατίθενται σε κάθε παιδί να είναι πάντα ανάλογες με την ηλικία του.

Ωστόσο, τι μπορείς να κάνεις όταν όλες οι προσπάθειές σου φαίνεται να αποτυγχάνουν και τα παιδιά δείχνουν αδιαφορία; Μια λύση είναι να τροποποιήσεις την προσέγγισή σου. Μια εναλλακτική στρατηγική είναι να μην τους δίνεις συγκεκριμένες εντολές, αλλά να τους προσφέρεις επιλογές, κάτι που συνήθως εκτιμούν ιδιαίτερα τα παιδιά.

Δείτε πώς μπορείτε να το επιτύχετε:

1. Αρχίζουμε δημιουργώντας μια λίστα με τις εργασίες μας:

Αυτό τους βοηθά να αντιληφθούν ποια πράγματα πρέπει να προσέχουν, όπως το να μαζεύουν τα παιχνίδια, να σκουπίζουν τους πάγκους της κουζίνας ή να τακτοποιούν τα παπούτσια. Σύντομα, θα αρχίσουν να τα παρατηρούν αυτά αυτοβούλως.

2. Δίνουμε στα παιδιά την ελευθερία να επιλέξουν:

Η παροχή ελευθερίας στα παιδιά να επιλέγουν τις δραστηριότητές τους αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία. Αυτή η επιλογή τους διδάσκει να γίνονται ανεξάρτητα και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Επιπλέον, τους βοηθά να αντιλαμβάνονται ότι οι εργασίες δεν είναι απλώς υποχρεώσεις, αλλά ευθύνες που αναλαμβάνουν, γεγονός που τους προσφέρει ικανοποίηση όταν ολοκληρώνουν ό,τι έχουν αναλάβει. Στην αρχή, τους ζητάμε να επιλέξουν μόνο μια εργασία από τη διαθέσιμη λίστα.

3. Σταδιακά ενισχύουμε τις δραστηριότητες:

Δεδομένου ότι πρόκειται για μια μόνο εργασία, στην αρχή δεν θα μας επιβαρύνει ιδιαίτερα, καθώς δεν αναμένουμε πολλά από την αρχή. Αν χρειαστεί να αναλάβουν περισσότερα, αυτό θα πρέπει να γίνει σταδιακά, όταν τα παιδιά θα έχουν προσαρμοστεί στη διαδικασία.

Αυτή η προσέγγιση προάγει την ενεργητικότητα του παιδιού, χωρίς να του δημιουργεί άγχη.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: